IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Pozostałe - WFM M-06 1955r

Matek - Pią 17 Sie, 2007
Temat postu: WFM M-06 1955r
Wiem, że to nie mój motocykl ale związany z moją rodziną od bardzo dawna więc chcę zamieścić kilka fotek :) Nabył go mój dziadek we Wrocławiu i przyjechał nim do domu. Teraz jeździ nim mój wujek :) Mimo, że nie przejąłem go po dziadku i już go nie przejmę to kurewsko się cieszę, że pozostał w rodzinie i czasem mogę się nim przejechać :twisted:

[/img]



Ostatnie grzebanko :wink: Po lewej wujaszek-właściciel, po prawej mój ojciec, ja za obiektywem :P

















Parada na Starym Rynku w Poznaniu :wink:

[/img]

Roy - Pią 17 Sie, 2007

bez komentarza.... cudeńko!! :shock:
jocker163 - Pią 17 Sie, 2007

hmmmm aż miło popatrzeć na takie cudo!
Wojt@s - Pią 17 Sie, 2007

W super stanie Fumeczke:) Naprawde pozazdrościć tylko;] Jedyny mankament to obicie kanapy, ale to zawsze można poprawić. POzdro



A szparuneczki to ręczna robota??

WojtaS - Pią 17 Sie, 2007

Bardzo mi się podoba.
Gaca - Pią 17 Sie, 2007

Fajny rocznik, ale ja rzucę krytyką :wink:



Nieoryginalny:

- osprzęt kierownicy

- cylinder

- kolanko (bo cylinder nie taki)

- filtr powietrza

- kopniak

- zmiana biegów

- coś z tylną lampką (szkiełko)

- podnóżki pasażera

- poszycie było już, powinno mieć wyraźnie różnicę poziomów



A teraz bardziej szczegółowo:

- Jakie bicia ma gaźnik?

- Jaka jest moc na magnecie?

- Co kryje przednia lampa?

- Dlaczego nie ma malutkiej blaszki pod rejestrację?

- Wydaje mi sie? Czy są dwa odcienie zieleni?

- Dlaczego nie wiśnia?



Czepiam się? :wink:

Matek - Pią 17 Sie, 2007

Niestety nie na wszystjie pytania będę mógł odpowiedzieć z racji iż to nie moje moto :lol: Osprzęt kierownicy jest już zmieniony na oryginał (szczerze mówiąc za taką sumę którą wujek wyłożył to bym na ten osprzęt co najwyżej nasrał :wink: ). Cylinder? Sczerze mówiąc nie wiem co z nim nie tak i z kolankiem więc nic nie mówię ale Gaca bardziej siedzi w WFM więc pewnie ma rację :wink: (Powinien być jak w SHL M04??). Filtr powietrza jest już inny chociaż na moje to wciąż nie to co powinno być :roll: Kopniak? Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że był taki od nowości to jest wciąż ten sam kopniak tylko poddany chromomowi, serio :) A powinien być wygięty?? :shock: Zmiana biegów jak najbardziej nieprawidłowa. Była taka wygięta ale frez miała tak zmasakrowany, że nie dało się odratować. Obecnie o ile mi wiadomo wciąż w trakcie poszukiwań więc w tej kwestii nic się nie zmianiło niestety :? Za tylną lampkę olbrzymie brawa dla Gacowatego :wink: Wsjo się zgadza, brakuje tam takiego pierścionka otaczającego szkiełko i dlatego nie wystaje ono tak slodko jak powinno :lol: Podnóżki pasażera?? Nie wypowiem się zbytnio w tej kwestii. Jeżeli możesz to powiedz dokładniej co jest nie tak. :wink: Co do różnicy poziomów to możliwe. Poźniej zamiesczę pewne ciekawe zdjęcia o ile znajdę bo one mogą co nieco rozjaśnić (czarno-białe zdjęcia z 1955 roku, z dnia zakupu, jest tam pokazana owa WFM jeszcze w takiej dziwnej skrzyni w sklepie, normalnie tylko kiera wystawała!! Później po wypakowaniu ze skrzyni 3 zdjęcia nawet skany powinny ładnie wyjść :wink: Pewnie zapytacie dlaczego. To był pierwszy mechaniczny pojazd w rodzinie dziadek się tak cieszył, że aparat specjalnie pożyczył za flaszkę :P ). Co do tych szczegółowych pytań to niestety nędza Gaca. Bicia gaźnika? Chodzi o sygnatury, numery jakie ma?? :roll: Niestety nie pamiętam mocy na magnecie. Co kryje przednia lampa? Tam jest dokładnie to samo co w SHL M04 (nie wiem szczerze mówiąc czy tak powinno być :shock: ) tylko oprawa żarówki to w połowie samoróbka bo ta na zdjęciu była pęknięta. Dlaczego nie ma blaszki pod rejestrację?? Przyznam się bez bicia ,że nie potrafię odpowiedzieć :oops: Tak są dwa odcienie zieleni dlatego, że zbiornik paliwa i błotniki oraz kilka dupereli to lakier piecowy, reszta proszek. Do tego robiły to dwa różne zakłady i wyszły nieco inne kolorki. Dlaczego? Dlatego, że firma od proszku nie robi szparunków a od szparunków nie robi proszkowo a na same szparunki się nie chcieli zgodzić, wyłącznie z lakierowaniem (tłumaczyli się tym, że tak małych zleceń jak same szparunki nie realizują, co dla mnie jest totalną głupotą!!! :evil: "0" /> ). Dlaczego nie wiśnia??? Ano z tego powodu, że ten motocykl był od początku zielony!!! :wink: Pozdrawiam postaram się odpowiedzieć na pytania pozostawione beż odpowiedzi kiedy tylko moto się u mnie zjawi na wymianę opon... :)

P.S. Generalnie zdjęcia już nieco nieaktualne ale innych nie posiadam niestety :oops: Aha i jeszcze odp dla Wojt@sa. Tak szparunki ręcznie robione, nie maszynką, nie samoprzylepne, nie szablony i inne duperele tylko prawą ręką lakiernika i małym pędzelkiem :wink: Ręczę za te szparunki głową bo byłem zatrudniony w okresie wakacyjnym w tej firmie i osobiście zerkałem jak gość to robił :D Jedno drgnienie rączki i cały szparuneczek od nowa, anielska cierpliwość...

Wojt@s - Pią 17 Sie, 2007

Gacowaty u mnie jest numer na gażniku 5157, więc co ma on oznaczać?? Kopniak jest jakiś za szeroki, jakby go spłaszczyli:) Dziwnie to troszke wygląda. Matek uwagi gacy są ważne, Wujek może wnieść troszke poprawek:) Z tego co pamiętam z jakieś foteczki pod rejestracją powinien być odbłyśnik na takim odstojniku. Pozdro
Matek - Pią 17 Sie, 2007

Ale czy ja twierdziłem, że nie są ważne?? :wink:
WFM_PL - Sob 18 Sie, 2007

Super zielony kolorek :D Ogólnie super maszyna :) Moja była prawdopodobnie niebieska, wszędzie jest ten kolor pod wierzchnią warstwą pseudo wiśni (pod stacyjką była wiśnia, oryginalna świecąca, ale ją zdarłem przy czyszczeniu lampy) No ale moja WFM też oryginalnego lakieru mieć nie będzie :P Będą to 3 kolory:

1- kość słoniowa ( lub coś podobnego) pomiędzy szparunkami na baku i pokrywami schowków (coś podobnego do jednego iża z forum) felgi i piasty

2- wiśnia, wszystko co w oryginale (prawie :wink: )

3- złote szparunki tam gdzie w oryginale + na felgach po jednym pasku z obu stron szprych (przynajmniej jest na razie taka koncepcja :) )



Te plany mogą jeszcze ulec zmianom, no ale raczej niewielkim :D



Pozdro

Gaca - Sob 18 Sie, 2007

Dużo pytań na moje pytania, więc:



Ogólnie cały silnik powinien być tak jak w SHL M04, skoro mówisz że zmiana biegów była wygięta, to i kopniak też taki być powinien. Cylinder od SHL nie ma centralnie skierowanego wydechu, tak jak WFM więc kolano powinno być inne przy początku i lekko zadarte pod podnóżkiem (podobnie jest w Iżu 49)



Oznaczenia na silniku zaraz przy małej śrubce ustalającej poprawne prowadzenie przepustnicy oznaczają rok produkcji. Czyli u Wojt@sa "5157" znaczy rok 1957r. Ja w SHL mam końcówkę 53, czyli wiadomo.



Filtr powietrza jest prawie identyczny do SHL-kowego, ale powinien mieć na górze jeden dogrzany języczek, a nie dwie podgięte blaszki od tyłu.



Lampa od wewnątrz jest identyczna jak w SHL M04, to jest lustro wraz z oprawkami dociska do blaszanych zacisków i stąd się bierze światło :wink: Oczywiście wewnątrz żarówki 15W i 2W, ale nie popadajmy w skrajności, to nie ma znaczenia.



Pod deklem na magnecie powinno widnieć 17W, i to jest oryginalna moc magnet w silnikach S-01, tych pierwszych, z użebrowanym karterem.



Podnóżki? Co w nich nie tak? No to jakieś lipne wychromowane pręty, a powinien być taki ceowniczek. Jeżeli chodzi o blaszkę zagiętą w zetownik to były dwa rodzaje, dłuższa i krótsza. SHL M04 miała dłuższą i jej koniec wypadał akurat pod mocowanie rejestracji z dołu. WFM powinno być identycznie, tak więc twierdze że odblask to wymysł właścicieli. WFM z 56 roku miała długi wsporniczek, bo kiedyś wykręcałem taki błotnik z ramy oznaczonej tabliczką znamionową (1956r.)





Czy naprawdę tyle wyprodukowali do 56 roku? Wątpię według mnie numeracja jest ciągiem dalszym SHL M04 a następnie M05. Mogę się mylić, i chyba tak jest :wink:



A jeżeli chodzi o kolor zielony, to zawsze była polemika na ten temat, póki nie wykopali gdzieś zielonego egzemplarza. Podobnie było z SHL, niby tylko czarny kolor, ale wiśniowe SHL M04 również bywały.

Matek - Sob 18 Sie, 2007

Czyli jednak obecny filtr jest już oryginalny :wink: A co do kolorów to podobno w 1955 roku były zielone, czarne i siwki. :roll:
Wojt@s - Sob 18 Sie, 2007

Tak przyglądam się fotkom i myśle co podczas remontu będzie ważne. Czy szparunki były tylko na błotnikach i baku?? Jakiej szerokości są??

Gacowaty czyli już widać że motorek jest z lat 1957-1958 i tak będzie odrestaurowany według instrukcji.

Matek te siwki to raczej kolor kości słoniowej jak dobrze pamiętam.

Fajnie że temat się rozwija. Gacowaty w tygodniu sprawdze te liczby na magnecie, pozatym pytanko, co oznaczają te znaki na pokrywie magneta:

http://www.fotosik.pl/sho...b41400008ea6fb3 ??

Gaca - Sob 18 Sie, 2007

W twoim przypadku Wojt@s powinien być szparunek na puchach narzędziowych jeszcze. Bicie na deklu jest nie istotne, to oznaczenie T-11 występujące również na szkłach do reflektorów, to jest jakiś producent. Co ciekawe uważa sie że w SHL M04 powinien być dekiel właśnie z takim oznaczeniem, co jest nieprawdą, bo te dekle występują prawie we wszystkich Fumach i WSKach, a w SHL tylko wtedy gdy ktoś taki dekiel przygarnie, bo wiadomo im młodszy tym częściej w lepszym stanie.
Matek - Sob 18 Sie, 2007

No więc tematu ciąg dalszy. Na magnecie tego egzemplarza jest 17W ale jest tam też wybite jakieś SK12 poniżej!! Co to kurwa jest??!! :shock: Na gaźniku są numery 3955 :) Musiałem zadzwonić do wujaszka bo nie dawało mi to spokoju... :twisted: No i jedno pytanie jeszcze. Górna część poszycia jest oryginalna, jednak dolna to już ingerencja dziadka. Jaki kolor powinna mieć? Taki jak góra?? :?
Wojt@s - Sob 18 Sie, 2007

Matek z fotek które przeglądam na necie nie widziałem jeszcze zielonej, ogólnie często widać że kanapa jest skóro-podobna w kolorze jasnego brązu a nity są takie jak przy junaku. Sk-12 to pewnie oznaczenie zakładu które je wytworzył, tak samo to T-11 na deklu. Ogólnie dowiedziałem się czegoś ciekawego z relacji mojego dziadka, w WFM ja wprowadzono puszki boczne, były też dwa modele, o płaskim boku i wypukłym. To mnie zaciekawiło, dziadek też przypomniał że różne zamknięcie występowały. Ogólnie czekam na kolejne puszki które niedługo dostane i wtedy porównam, może coś znajde.
Matek - Nie 19 Sie, 2007

Ja mam kilka zdjęć zielonych ale na każdym inny kolor poszycia więc jestem skołowany :roll:
Wojt@s - Nie 02 Wrz, 2007

Zapraszam na forum o fumkach:

http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/index.php



Panowie reklamujcie:)





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group