IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Pozostałe - Pannonia 250 ( WojtaS )

WojtaS - Sro 10 Paź, 2007
Temat postu: Pannonia 250 ( WojtaS )
W końcu zająłem się motorkiem który był "zapomniany" u mnie w garażu.Kożystając z wolnej chwili wyciągnąłem go spod kupy rupieci i chyba zacznę składac te puzzle.(Mimo ,że Iż jeszcze nie skończony, choć na pewno do następnego sezonu będzie gotów do dalszej drogi).Może uda mi się również tą moją biedną Pancię też w końcu uruchomić.

A teraz parę foto ze stanu obecnego.



















Jak na razie to ciężko określić dokładnie co to za model.Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Roy - Czw 11 Paź, 2007

no staryyy masz kupe roboty i kupe kasy do zainwestowania;p też mam pannonie (odsyłam do galeri) i powiem Ci że części są teraz tak drogie że głowa boli...
WojtaS - Pią 12 Paź, 2007

Witam, na zdjęciach nie ma wszystkiego co do niej mam,(jeszcze parę żeczy gdzieś w garażu leży.np. zawieszenie przód ale nieststy chyba nie do naprawy+koło.) no ale "parę" części mi brakuje. :) Zastanawiałem się czy nie przeznaczyć jej na części, ale to by było za proste a pozatym serce mi by pękło jak kolejny stary motorek zniknąłby z powierzchni ziemi. :wink: już niedługo zamieszcze nową fotkę.pozdrawiam
krecik89 - Pią 12 Paź, 2007

co do modelu to faktycznie cieżko ale stawiam na T1 patrząc na bębny no roboty masz kupe ale pannonia jest tego warta wiem to po sobie kocham ten motor :oops: za swoją oryginalność i nietypowe rozwiązania :wink:
edig - Sob 13 Paź, 2007

witam

ładny materiał do renowacji

a co do modelu to według mnie (ale mogę się mylić) to TLF bo miałem podobną,

pozdrowienia EDIG

WojtaS - Wto 16 Paź, 2007

Kolejne zdjęcia. Więc jak myślicie co to może być za model???

















Zastanawiam się czy wogóle ją odbudowywać, czy nie pchnąć na części.Doradźcie mi jak waszym zdaniem zrobić.

borysgk - Sro 17 Paź, 2007

Witam

Skompletowanie tej panonni pochłonie sporo czasu i pieniędzy napewno/ sprzedaż na części hmm napewno jakiś zastrzyk gotówki będziesz miał i pusty garaż..cenowo panonie nie są drogie..to też szykując go "dla siebie" i później sprzedając nie wycofawsz poniesionych kosztów z reanimacją motorku.

Wiemy że pare koni wstajni to czasem za dużo ...mamy przykład po jednym z naszych kolegów...ale dwa myślę, że jest to liczba do przyjęcia!

Jeśli chodzi o mnie ja bym ją robił..natomiast to zależy od zasobności twojego portfela i czasu jaki możesz mu poświęcić. Myśle jeszcze, że nie masz żadnych sentymentów związanych z nim jak np. po dziadku czy pierwszy motor ojca...więc decyzja chyba już zapadła?

Pozdrawiam Marcin

WojtaS - Pią 19 Paź, 2007

Zdaje sobie sprawe kolego gilewski22 że opłacalności w tej reanimacji żadnej nie widzę.Ale ciut mi żal pzeznaczać tą "PAŃKĘ" na części... Chyba jednak będzie POWOLNA reanimacja.
WojtaS - Pią 19 Paź, 2007

Może ktoś jeszcze ma sugestie co to za model?? MATEK?? ROY666?? Czy ktokolwiek??
Matek - Pią 26 Paź, 2007

Nagryzdam coś a Roy666 najwyżej uzupełni bądź zweryfikuje wnioski jeżeli sypnę jakąś nieścisłością. Patrząc na fotki dochodzę do wniosku, że koło przednie i koło tylne to dwie różne bajki. Bębny w Pannoniach są wzajemnie zamienne ale nie powinny się różnić bęben przedni i tylny powinien być tego samego typu (chociaż pasują np. od T1 do T5). A teraz licznik. Skala do 160 km/h mnie totalnie rozwala bo to jest licznik od modeli zdecydowanie późniejszych
a ja skłaniam się ku hipotezie, że jest to model TLF z około 1958 lub 1959 roku. No tylko, że aby coś stwierdzić potrzebuję nr ramy i silnika (jeżeli są z jednego kompletu powinny być identyczne). Do tego interesuje mnie jeszcze jedna sprawa. Miejsce po tabliczce znamionowej. Jeżeli dziurki po nitach są pod sobą to był tam nowy typ tabliczki (takie jakie są np. w T1) jeżeli natomiast otwory są obok siebie była tam tabliczka starego typu (takie jakie były np. w większości TLF). Na zdjęciu kiepsko to widać ale podejżewam, że był tam stary typ. Ja przy swojej mam jeszcze wybitą datę po wewnętrznej stronie magneta ale nie kieruj się tym, to żadna wskazówka magneta często "przechodziły z motoru na motor"


A co do tego czy składać czy sprzedawać powiem tak: jeżeli masz full miejsca i nikomu moto nie przeszkadza to niech stoi, możesz oczywiście sprzedać na części ale nie licz na zbyt wielkie zainteresowanie niektórymi

WojtaS - Pią 04 Sty, 2008

Troszkę czasu minęło ale w końcu miałem czas i sprawdziłem, dziurki pod tabliczkę są jedna nad drugą, numer silnika to 7073229 numeru ramy nie mogłem po ciemku znaleźć, (gdzie on wogóle się znajduje??). Pytam o to jaki to model żeby wiedzieć w jakim kierunku go robić a więc liczę na "Pannoniarzy".Pozdrawiam
KOZA - Sob 05 Sty, 2008

WojtaS sprawdź w "Automobiliście nr 69" Pannonie są opisane.
krecik89 - Nie 06 Sty, 2008

patrzac po tylnim kole to T1 lae to przednie cos mi nie pasuje numer ramy jest po prawej stronie tzn tam gdzie rol gaz przy głowce ramy jest łaczenie dwuch rurek taka ciensza wchodzi w grubsza i na tej grubszej zaraz pod bakiem jest numer przynajmniej tak jest u mnie i tak tam powinno pisac T1/numer czyli powinno byc podany typ pannoni zapraszam na http://www.forum.hoffman.auto.pl tam napewno uzyskasz pomoc w sprawie swojej pamelci

WojtaS - Nie 06 Sty, 2008

ok chłopaki dzięki za pomoc nie mam w tej chwili jak tego sprawdzić ale na początku tygodnia sprawdzę.Skoro mówicie że w numerze powinien byc typ motocykla to sprawa chyba się wyjaśni, chociaz ostatnio sprawdzałem chyba w tamtych okolicach ale nic nie znalazłem,ale było nie za dobre światło w garażu.Pozdro.
krecik89 - Nie 06 Sty, 2008

co do postu matka tzn czesci o dziurkach na tabliczke to jak i w starej taki i wnowej dziury byly pod soba tak samo z tym ze nowa byla pisana tak jak jest to w WSK(poziomo) a stara pionowo wzgledem głowki ramy tu na dowód ze nie jestem golosłowny załanczam fotki jedna tabliczka to moja a druga z serwisówki

http://www.fotosik.pl/pok...4948eaad89.html

http://www.fotosik.pl/pok...083779fbf9.html



chyba ze matek miał jeszcze jakas inna tabliczke na mysli to nie wiem bo tylko te dwie znam....

Matek - Pon 07 Sty, 2008

Oczywiście masz rację. Pochrzaniło mi się z tymi otworami.

WojtaS - Wto 08 Sty, 2008

ok panowie powinno się wiele wyjaśnić odczytałem numer ramy:

T1 1092233 :) a wiec model T1 (chyba
).

krecik89 - Wto 08 Sty, 2008

no to juz wiesz co masz nie chyba ale napewno to T1 wiec mozesz juz planowac remoncik swojego moto :wink:
Matek - Pią 22 Lut, 2008

http://img89.imageshack.u...17027157gu2.jpg



Nie tak prędko panowie zerknijcie co jest na tej tabliczce od Pannonii. Nie wygląda na przebijaną...
Wiem, że troszkę małe zdjęcie ale mam nadzieję, że numerki widać. W rubryce typ jest T2 a w numerach o proszę T1!

krecik89 - Sob 23 Lut, 2008

dobra to wedlug ciebie co to jest?? wszystkie znaki na niebie wskazuja na t1 beben w tylnim kole wogole w silniku mozna zuwazyc ze jest magneto czyli zaplon iskrownikowy a trudno zeby w t2 takie cos bylo...
Matek - Sob 23 Lut, 2008

Nie no wg mnie to T1 i tutaj się krecik89 zgadzamy. Chodzi mi o sposób numerowania i tego co na tabliczkach nabijali. Do tej pory powszechna była w środowisku hipoteza (nie poparta żadną literaturą) jakoby numery początkowe ramy określały model motocykla. Ja się też ku niej skłaniałem ale teraz mam coraz większe wątpliwości. W tej marce panuje bałagan jak cholera. Może jednak nie do końca możemy polegać na tym założeniu?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group