IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Ogólne - [49] Mały problem z oryginalnością Iża 49

- Czw 13 Lip, 2006
Temat postu: [49] Mały problem z oryginalnością Iża 49
Witam. Od nie dawna stałem się posiadaczem tego iża "49". Jednak coś mi nie pasuje ponieważ różni on się z deka od reszty "49-ątek". Wydaje mi się ze niektóre części nie są orginalne, być może się mylę. Jak tak to prosiłbym o wyjaśnienie lub listę gratów które musiały by pojść do wymiany żeby doprowadzić go do odpowiedniego stanu =) z góry danke, a i sorry za troche lipną jakość zdjęć.



[url

http://www.pietrushka.neostrada.pl/001.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/002.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/003.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/004.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/005.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/006.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/007.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/008.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/009.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/010.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/011.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/012.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/013.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/014.jpg

http://www.pietrushka.neostrada.pl/015.jpg

[/url][/quote]

Wojt@s - Czw 13 Lip, 2006

napewno kierownica jest nieoryginalna, te puszki z tylu, lampka tylnia , tłumiki w 49 są rybki, a nie cygarka.



Do czego nie jestem przekonany ze jest nieoryginalne: to wajcha noznej zmiany biegow i kick starter, i cylinder jakis dziwny ma kształ. Ale to musi ktoś jeszcze potwierdzić.

diablomichal - Czw 13 Lip, 2006

cylinder najprawdopodobniej od iża planety
Maniek G - Czw 13 Lip, 2006

Nieoryginalne są: cylinder, kierownica i rolgaz, lampa (iż 56),instalacja elektryczna, kolanka i rury wydechowe,pokrętło tłumika drgań skrętnych kierownicy, końcówka ręcznej dżwigni zmiany biegów,lampa tylna.Dorobiono "puszki" z tyłu i wspawano mocowania wózka bocznego.
Michał - Czw 13 Lip, 2006

ten cylinder jest od Planety, tak samo filtr powietrza, tłumiki od wczesnego 56. Reflektor to chyba od jakiegoś ruskiego boksera bo na pewno nie od 56.
Maniek G - Czw 13 Lip, 2006

Filtr powietrza ? Chyba jednak od 49-tki.
Wojt@s - Czw 13 Lip, 2006

Michał lampa jest od k-750. Ogolnie motocykl to straszny skladak, ale mysle ze da sie na to zaradzic jedynie wymiana albo zamiana wyzej wymienionych czesci
Michał - Czw 13 Lip, 2006

nigdy nie mialem 49 ale chyba filtr inaczej wygląda
Maniek G - Pią 14 Lip, 2006

W moich z 52 i 54 roku i w obu jest ten sam i taki sam, we wcześniejszych wersjach był trochę "grubszy".
Michał - Pią 14 Lip, 2006

masz rację - sprawdziłem na różnych zdjęciach i sa takie same, a grubość to chyba zależy od umiejętności spawacza
- Pią 14 Lip, 2006

Patrze ze doprowadzenie go do oryginalnegop stanu przewyzszylo by koszt motoru. Cały poprzerabiany ale nie jest jeszcze najgorzej
Jedyne co mnie najbardziej w oczy kole to ta kierownica bo z zadnej strony ona tu nie pasuje. Może ktos sie orientuje gdzie mozna dostac normalna kierownice od iza i jak droga to impreza ??

Maniek G - Sob 15 Lip, 2006

Kierownicę to i na Allegro możesz dostać, tylko pamiętaj, że musisz mieć oryginalny rolgaz, bo kierownica iża ma na końcu wyfrezowaną szczelinę do suwaka.
rufi - Sob 15 Lip, 2006

Filtr powietrza jest oryginalny :D w mojej 49tce mam taki sam :)
tybusz - Sob 15 Lip, 2006

Trzeba by wrzucic atrape puszki z podstawa oczywiscie jezeli nie chcesz ruszac instalacji :wink: , brakuje dolnej oslony lancucha i przednia opona wyglada na wieksza orginalnie byla 3,25 / 19 ale sam zalozylem 3,50/19 i jeszcze jest zapas :D
tybusz - Sob 15 Lip, 2006

acha sygnal tez jest nieorginalny ,ale dobrze zalozony :)
Gaca - Wto 18 Lip, 2006

Ja tez się dołącze do dysputy, wszystko co było mówione, czyli m. in. kierownica, wydechy , cylinder, klakson, te bagazniki z puszkami to bym wypiepszył odrazu, lapmy (ale licznik jest oryginał) Cholera wie jaka tam masz prądnice, ale jak wszystko dziala, to tylko obudowe puszki prądów, tylne podnóżki też trzeba wymienic. Filtr oczywiscie jest oryginalny, czyli jest szerszy jak w "56" tak poza tym bardzo fajny sprzęt... mało tego mozesz sobie wóż doczepić z boku, bo na ramie przyspawany uchwyt, kulka a dole. Nie łam się, masz stopke centralną, one teraz w cenie i rzadkie, masz fajne blachy, silnik tez pewnie chula.



Aha... zaważyłęm jeszcze ze coś te suwaki konbinowane, sa odwrotnie założone, chodzi o osłony dolne, czyli prawy jest po lewej stronie, a lewy po prawej, przez co masz pewnie dodastkową dziure w nich, kalamitka powinna być z tyłu. Jeszcze wydaje mi sie, raczej jestem pewmy że masz lipną komore pływakową, na zdjęciu jest jakas mniejsza, iż ma większa i na boku ma takie jakies paski. To chyba tyle, ale spoko motorek :D

Gaca - Wto 18 Lip, 2006

Nie ma chyba jeszcze ślimaka napedzającego predkosciomiesz, jezeli go nie ma, to tu jest lipa i to spora, bo taki rodzynek jest drooooogi... ale jak masz oryginał to mozesz spac spokojnie.
- Pon 11 Wrz, 2006

Jeszcze nie zakładajac nowego tematu mam pytanie czy w iżu 56 i 49 jest taka sama kierownica ??
Wojt@s - Pon 11 Wrz, 2006

Wedlug mnie tak, a wogole to jak sa rozne to kierownice bardzo zblizone sa. Wpadaj czesciej na forum to pomozemy. Na jakim jestes etapie remontu??

pozdraiwam

Gaca - Pon 11 Wrz, 2006

Kierownica w obu modelach jest taka sama... Ja już gdzies to pisałem, ale napisze jeszcze raz, w katalogu cześci kierownica do Iża 49 ma naspawaną blaszkę w miejscu wylotu linki gazu, tak ze otwór jest całkowicie przykryty (sytuacja taka występuje w kierownicach AWO) ale powiem ze spotkałem się z tym tylko w katalogu.



Czyli kierownice są takie same :)

Gaca - Pon 11 Wrz, 2006

Widze że kolega Wojtas mnie wyprzedził z pomocą, ale ludzie palą sie do pomocy innym... raj na ziemi to forum :wink:



Później zamieszcz zdjęcia kierownicy od iża 49, takiego z kurnika, który ostatnio stał się w moim posiadaniu :)

- Pon 11 Wrz, 2006

Hmm remontu to moze jak narazie nie mozna tak tego okreslic
na wakacjach chcialo sie jezdzic nie remontowac heh ale niestety wakacje sie skonczyly i tak sie zastanawiam ze moze wlasnie zaczać cos z tym iżem robic. Przydało by się go odmalować, zmienic kierownice i jeszcze pare pierdułek, tych wiekszych rzeczy (tłumiki, cylinder, gaznik) to nie zamierzam ruszac bo to bedzie za droga impreza. Mam jeszcze takie dwa pytania:



Czy ślimak od licznika tez bedzie pasowal od 56 ?



Powiedzcie co to moze byc, jeżeli mam założony ten dół od filtra powietrza to motor o niebo gorzej chodzi. Jak go zdejme to jezdzi o wiele lepiej. Zastanawiam sie czy to nie jest przyczyna, ze jest inny cylinder i komora plywakowa. Grom go wie nie mam pojecia. Moze Wy cos podpowiecie. Z gory dzieki.

Gaca - Pon 11 Wrz, 2006

Slimak w "56" jest w silniku, wiec musisz mniec do swojej "49" oryginał, niestety, bo jest to niezły wydatek a i trzeba sie tego naszukac czasem. Sprawdz dobrze filtr, bo po to jest denko zeby z tym jezdzic :wink:
patyk - Pon 11 Wrz, 2006

Nieorginalne-lampy,puszka prądów, kiera, tłumiki, cylinder, głowica,bagażnik, rególator, cewka mocoowania do wózka, klakson, skrzynki z boku. Na pocieszenie orginalny masz filtr powietrza, klamki przy kierze też oraz odprężnik licznik raczej też nie widze bo kiepskie zdjęcie i stopke centralną masz orginalną co jest żadkościa
Gaca - Pon 11 Wrz, 2006

Oto zdjęcia kierownicy, jak dla mnie kierownica w 56 i 49 jest tą samą częscią.





http://imageshack.us



http://imageshack.us

Wojtek - Pon 11 Wrz, 2006

Nad tym, że ślimak w 56 jest w silniku to bym polemizował. Ot taka mała dygresja.
Gaca - Pon 11 Wrz, 2006

Pan Admin raczy sprecyzować okreslenie "mała dygresja" :wink:



Po prostu chodziło o to że iż 56 cały napęd licznika zaczyna się na dolnim wałku skrzyni biegów, więc nie podpasuje to w "49", no chyba ze sie da skrzynie (przynajmniej ten wałek ) do silnika "49" i wywierci się w deklu dziure przez którą będzie wystawac gniazdo, do którego podczepi się linke prędkościomierza, poza tym już podobnie jak w "49" :wink:

Michał - Pon 11 Wrz, 2006

wojtek napisał:
Nad tym, że ślimak w 56 jest w silniku to bym polemizował. Ot taka mała dygresja.
tu nie ma co polemizować - tak jest i już
Wojtek - Wto 12 Wrz, 2006

A ja Wam powiem, że 100% racji nie macie. Owszem przyznam rację tym, którzy mówią, że z silnika ale nie odmówię też racji tym, którzy mówią, że z koła. Otóż Panowie jak już w niejednej mojej wypowiedzi mówiłem - do ładu nie dojdziesz z ruskimi. Późne modele 56 miały napęd z koła tak jak to w modelu Planeta funkcjonuje. Wydaje mi się, że w końcówce produkcji tego modelu testowano wiele rozwiązań, które zamierzano wprowadzić do planety. Nie dam sobie obciąć nic za to ale spotkałem się niejednokrotnie z takim rozwiązaniem w 56 i nic nie wskazywało na adaptacje tego rozwiązania z planety przez uzytkownika, raczej przez fabryke. Eh no ale z ruskimi nigdy nic nie wiadomo...
- Sro 13 Wrz, 2006

Gaca a czym przypadkiem nie sprzedajesz tej kierownicy ;> ?
Gaca - Sro 13 Wrz, 2006

Niestety, stanowi ona integralną cześć mojego nowego, choć dość wybrakowanego iża 49, który dostarczy mi atrakcji na chłodne zimowe wieczory, bo nie mam w planie rozkręcac mojego iża na którym podróżuje.



(tak poza tym to sam mam nie oryginalną kierwnice w swoim, wiec sam jestem potrzebujący :roll: )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group