IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Ogólne - [49] Iż 49 z pierwszego roku produkcji

Gaca - Pon 21 Lut, 2011
Temat postu: [49] Iż 49 z pierwszego roku produkcji
Losketh napisał/a:
Gaca tylko po zdjęciu potrafił ocenić który to rocznik wiec są to wyraźnie widoczne drobiazgi...

Hehe. Gaca podpytał sprzedającego o fotki numerów i się dowiedział o roku produkcji. Dodatkowo do kompletu będziesz potrzebował dekiel sprzęgła z napisem Iż350. W związku z tym te kartery już nie robią się tak atrakcyjne, bo wywalasz kasę nie dostając kompletu.

W roku 51 na pewno występował jeszcze inny numer katalogowy (długi) a silnik wyglądał tak samo jak z Iża350. Miał również podłą powierzchnię, bardziej chropowatą. To ostatnie spostrzeżenie wcale nie musi dotyczyć twojego egzemplarza, dodałem tylko informacyjnie.

Losketh - Pon 21 Lut, 2011

Ok
Dzięki za informacje tak o tym deklu wiem i tez go szukam ... to teraz muszę przemyśleć sprawę na spokojnie :)

A jak wyglądał taki długi numer masz może fotkę?

Gaca - Pon 21 Lut, 2011

Zamiast fotki podam przykład dla prawego dekla:
1-79 - krótki (nowe nazewnictwo)
151046-0 - długi (stare nazewnictwo)

panz - Pon 21 Lut, 2011

Toż to zboczenie :hyhy: Kupuj te kartery, a napis nie wiadomo jak długo występował. Przy Twoim numerze (ponad 30000) mógł być już "nowy".
Gaca - Pon 21 Lut, 2011

Tylko mnie ciekawi jedna kwestia ;)

Losketh, skoro jesteś skłonny wywalić tyle kasy za kartery, to ile zapłacisz za dekiel z napisem Iż350 jak się pojawi na Allegro ;)

panz - Pon 21 Lut, 2011

Chyba taniej będzie zlecić złotnikowi :mrgreen:
Losketh - Pon 21 Lut, 2011

Dzięki za informacje :)

Wole nawet o tym nie myśleć, ale jestem gotów do walki o taką pokrywę :P dostanę trzynastkę niedługo raz do roku mogę zaszaleć i :P :evil:

agrupa - Pon 21 Lut, 2011

Nie neguję, masz 51 to szukaj fantów do niego.
Jedno jest pewne w przypadku iża będzie to samo co z wczesną emką i jankiem m07.
Kwestia czasu, ale tendencja już jest :) Czas gromadzić stare fanty...

panz - Wto 22 Lut, 2011

Warto niszczyć część dedykowaną dla innego motóra dla dwóch literek? Na logikę to przy 20tys. egzemplarzu "49" to tych liter już nie było :cisza:


BartekG - Wto 22 Lut, 2011

:) :) :)
Ja widziałem zdjęcie iża z września 52 roku z takim deklem, więc na pewno była wersja na syberie różniąca się tym napisem na deklu (oczywiście ni epokażę nikomu tego zdjęcia, proszę poszperać w archiwum). Oza tym miała uchwyt na łopatę do śniegu i wiadro z piaskiem (do podsypywania pod koła). Na kierownicy było mocowanie na palenisko (ogrzewanie rąk na syberyjskich trasach).
Dekli mało sie zachowało, bo były wykonane z żółtego sera obitego słoniną (wytrzymuje mrozy na syberii).
Mam nadzieję, że pomogłemw temacie :P

Gaca - Wto 22 Lut, 2011

panz napisał/a:
Warto niszczyć część dedykowaną dla innego motóra dla dwóch literek?

Nie kumam zdania.


panz napisał/a:
Na logikę to przy 20tys. egzemplarzu "49" to tych liter już nie było

Wg mnie to właśnie wtedy zmienił się dekiel z dekla 350 na wczesny 49 (bardzo wczesny). A dekli do 49 było przynajmniej 3 typy. Widziałem silnik z 53 roku z deklem jak na powyższym foto.

panz - Sro 23 Lut, 2011

A ja widziałem babę z wąsami :mrgreen: Bez obrazy, ale dekiel z foty powyżej pochodzi z silnika У17009 i "350" już nie było.
Gaca - Sro 23 Lut, 2011

panz napisał/a:
Bez obrazy, ale dekiel z foty powyżej pochodzi z silnika У17009 i "350" już nie było.

Nie było, bo ktoś nogą wytarł. Ten typ dekla ma w pełni napis Iż-350. To bardzo newralgiczne miejsce na wytarcia.

BartekG - Sro 23 Lut, 2011

Gaca, jak mógł wytrzec nogą, skoro gumofilce nie maja odpowiedniej ścierności, żeby aluminium zetrzeć :)

Mój iż jest z 53 roku, z początku roku ( X00930) i nie ma napisu iż350 na deklu :)
Ma saturna.

Chyba, że jest jakaś opcja takiego pocierania noga, żeby zrobic z napisu saturna :)

Gaca - Sro 23 Lut, 2011

BartekG napisał/a:
Chyba, że jest jakaś opcja takiego pocierania noga, żeby zrobic z napisu saturna

W sztywnych Iżach występował napis Iż-350 w towarzystwie Saturna. Dodatkowo obie te pozycje dzieliła linia. Wczesne Iże posiadały sam napis.

Gaca - Sro 23 Lut, 2011

Fotograficzny dowód potwierdzający występowanie pełnej nazwy, oraz skłonność do wycierania.


PS. Palec i widoczny fragment Iża jest mój.

panz - Sro 23 Lut, 2011

Losketh skoro się wyciera to wywalisz kasę w błoto. Ja tam wytarć nie widzę, ale jak wiadomo wzrok już nie ten :razz:




A tutaj ze starszego brata...


Widać ewolucję... Przy numerze ponad 30000 mogło być już bez liter

Gaca - Sro 23 Lut, 2011

panz napisał/a:
Widać ewolucję... Przy numerze ponad 30000 mogło być już bez liter

Było by debilizmem z punktu "modernizacji" likwidować numer a potem do niego wracać. Moje dekle starego typu pochodzą z silników późniejszych niż 51.

Tym bardziej, że z pierwowzoru dekla, jaki był w Iż350, konstruktorzy usunęli Saturna z podkreśleniem. Nazwa i napis został dokładnie w tym samym miejscu. Kolejna modernizacja wykluczyła rzeczowy napis i numer, a nad niego wstawiono ponownie Saturna - znowu w to samo miejsce na którym widniał na deklu w Iżu350. Tak wprowadzane zmiany najmniej ingerowały w posiadane formy.

Owszem, zmiana mająca wyeliminowanie samego numeru byłą równie prosta jednak nie widzę sensu aby pozostawiać sam napis marki w żaden sposób nie wyśrodkowany w tym reprezentacyjnym miejscu.

Kolejne przykłady fotograficzne całego napisu.


panz - Czw 24 Lut, 2011

Gaca napisał/a:
Było by debilizmem z punktu "modernizacji" likwidować numer a potem do niego wracać. Moje dekle starego typu pochodzą z silników późniejszych niż 51.


Tzn, że masz silniki po '51 z jednego kawałka czy same dekle?
A nie było debilizmem likwidowanie saturna, a następnie powrót do niego?
Z faktami ciężko dyskutować iżak У17009 to chyba najstarszy "49" w jednym kawałku. Foty gdzieś na forum powinny wisieć.

katok - Czw 24 Lut, 2011

Jak wiemy, na wschodzie istniała pewna dowolność wykonania poszczególnych elementów przez poszczególnych wykonawców. Najbardziej widocznym tego przykładem jest jak to (przy innym temacie) zauważył mcfrag było wykonanie np. szparunków.

Czy nie mogło tak być, że dekle wykonywane były przez różnych podwykonawców (robotników) na różnych -choć teoretycznie takich samych formach? To choć po części wyjaśniało by dość duży rozrzut specyfikacji występowania poszczególnych części -cyfry, napisy czy inne oznaczenia.

Inną sprawą mogły być braki w zaopatrzeniu, w poszczególne elementy i w miejsce danej części -odpowiedniej dla danego typu i rocznika, montowano części leżakowe z magazynu a niekoniecznie idealnie pasujące typo-rocznikiem z montowanym modelem
.
Oczywiście mogły się zdarzyć ewentualne uszkodzenia w transporcie, czy podczas eksploatacji, i wtedy użytkownik czy sprzedawca mógł sam wymienić uszkodzoną część na nową (taką jaką udało się akurat zdobyć).

Należy pamiętać, że pierwsze iż-e powstawały zarówno w okresie jak i gospodarce która do najbardziej prężnych nie należała, a pierwszoplanowe były inne priorytety niż cywilne motocykle.

Oczywiście to są tylko takie moje dywagacje.... :hyhy:

Michał - Czw 24 Lut, 2011

Jest też możliwość, że przez pięćdziesiąt lat eksploatacji któremuśtam właścicielowi łańcuch sprzęgłowy przetarł lewy dekiel, albo łańcuch napędowy przetarł prawy dekiel, albo się przewrócił na lewą albo prawą stronę i stłukł sobie ten dekiel. W każdym razie zamienił sobie na taki, jaki dostał, czy to w sklepie, czy od kolegi, czy znalazł na złomie.
W tym może być tajemnica.

W wielu sprawach rozpatrujemy kompletację danego typu wg stanu aktualnego zapominając co mogło się dziać przez tyle lat.

BartekG - Czw 24 Lut, 2011

Popieram rękami i nogami - to jest element, o którym zapominają ludzi patrząc bezkrytycznie na niektóre zdjęcia :)
Losketh - Czw 24 Lut, 2011

Czyli podsumowując do '51 dekiel albo z napisem ИЖ350 albo z napisem ИЖ, za to bez saturna i w żadnym przypadku bez podkreślenia? Zaczynam się już gubić w tym wątku. :wstyd: :hyhy:

Może spróbujemy zrobić tabelkę w którym roczniku jakie dekle kartery klaksony różne amortyzatory skrętu, mocowania błotników itd? i już nie będzie wątpliwości :P ja to mam o tyle łatwo ze wiem ze najstarsza wersja ale tak skompletować 53' to musi być makabra :P

np.

+ bak bez saturna
+ gumy baku z saturnem
+ stare gumy siedzeń
+ piasty z kalamitkami
+ ebonitowy klakson/klakson z 10 łezkami
+ stary typ licznika
+ stary typ odbłyśnika
+ stare szklo lampy bez napisow
+ delikatniejsze mocowanie blotnika przedniego + opaski
+ delikatniejsze trójkąty
+ oba dystanse z dziurą
+ klakason mocowany na gornym dystansie
+ okrągłe mocowanie amortyzatora na ramie
+ inaczej mocowane rury wydechów(opaski),
+ kwadratowe okna w karterach,
+ lewa pokrywa boczna z napisem (Jakim konkretnie jeszcze sie okaze :P )

Na razie tyle przychodzi mi do głowy jeszcze może cos wieczorem dopisze jak w domu zajrzę w notatki :P

mcfrag - Czw 24 Lut, 2011

+ głowica z jedną parą żeber dzielonych po stronie świecy (jak w 350 i DKW)
+ klakson bakelitowy C-35 (żadnych łezek)
+ kiera z dachem, węższa niż późniejsze
+ linka licznika i hamulca mocowana do błotnika
+ centrala z kalamitkami
+ guma siedzeń w kropki
+ stary typ suwaków ze spręzyną wkręcaną w elementy ograniczające
+ puszka П-35 i elektrownia Г-36
+ odłyśnik z dużą bakelitową oprawą żarówki (żarówki bagnetowe)
+ klamki z "rogami", przejściowy model między typowymi a tymi z 350
+ kickstarter z ryflowaną poprzeczką (bez gumki)
+ mocowanie szprycy pod siodłem (oraz sama szpryca)
+ kranik KP-12 z cynglem odlewanym ze ZnAl-u a nie stalowym
+ Gaźnik K-28 (bez żadnych liter) z ryflowaną komorą pływaka
+ filtr powierza spawany a nie zgrzewany
+ stary typ kulisy
+ stary typ błotnika tylnego (pas usztywniający mocowany za pomocą nitów)

itd.

BartekG - Czw 24 Lut, 2011

nieśmiało stwierdzę, że jadnak łatwiej złożyć 49 z 53', ba nawet 350 niz 49 z '51 :)
Ale do odważnych świat należy :)

panz - Czw 24 Lut, 2011

Buda motóra У4400**

+ guma siedzeń w kropki i nie tylko...
+ stary typ kulisy zmodyfikowany


Fakt faktem ten rocznik to kara :kwasny:

Gaca - Czw 24 Lut, 2011

+ bagażnik starego typu (długie dolne ucho pałąka oraz podcięty na kant przód wierzchniego elementu)
+ puszka prądów П-35 z innym, niż zwykłe, tyłem oraz numerem (długim) datującym produkcję.

panz napisał/a:
Buda motóra У4400**

Tutaj pucha jest nieoryginalna - П-37.

panz - Czw 24 Lut, 2011

Gaca napisał/a:
Tutaj pucha jest nieoryginalna - П-37

Pucha i silnik jest na sztukę.

BartekG - Czw 24 Lut, 2011

- inna stopka boczna (z innym cyckiem do rozkładania)
- inna pokrywka narzędziówki na baku
- inny rolgaz (stary typ, taki jak w 350 i np NSU - z garbem)

radek_80 - Czw 24 Lut, 2011

+ puszka prądów П-35 z innym, niż zwykłe, tyłem oraz numerem (długim) datującym produkcję.


mcfrag - Czw 24 Lut, 2011

BartekG napisał/a:
- inna stopka boczna (z innym cyckiem do rozkładania)

Raczej się nie zgodzę. Pewnie miałeś nóżkę od 350 (to łatwo sprawdzić - jest krótsza o chyba 20mm i ma wytłoczony dekawowski, długi numer katalogowy). Jeżeli można - poproszę o fotkę.

Za to:
+ przednie mocowanie silnika i profil blachy stopki bocznej bez podcięć, czyli jak w 350
+ gała kulisy z Saturnem na górze
+ ślepa nakrętka tylnej osi

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

jak będe miał natchnienie cykne fotkę, numeru katalogowego na niej nie ma, natomiast jest krótsza.
Na jakiej podstawie uważsz, że pierwsze 49 nie miały takich nóżek?

mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

Skoro jest krótsza, to musi być 350. On jest niżej zawieszony i standardowa od 49 jest dla niego zbyt długa - po otwarciu nie udałoby się go ustawić nawet w pionie. Z kolei krótsza nóżka (od 350) jest dla 49 zbyt krótka - Iż leży na niej niebezpiecznie nisko, co w przypadku niepłaskiego (lub np grząskiego) terenu grozi zwaleniem się motocykla na lewy bok.
BartekG napisał/a:
Na jakiej podstawie uważsz, że pierwsze 49 nie miały takich nóżek?
To wynika z konstrukcji obu motocykli - oba mają różne wartości prześwitu i wymagają nóżek różnych długości. Mam oba typy luzem, porobię foty gdy mi temperatura w garażu na to pozwoli.
BartekG - Pią 25 Lut, 2011

Teoretycznie brzmi to sensownie.
Ale ogólnie rzecz biorąc chodzi mi głównie o cycka - od pierwszych 49 te cycki są takie bardziej filigranowe, z tendencja do gięcia się - potem zaczęli wstawiać grubsze masywniejsze. Oczywiście przy standardowej długości :)

mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

Posłużę się fotkami nóżki pokazywanego już wcześniej prawdziwka nr 17XXX. To niegrzebany spręt, chyba najwcześniejszy dobrze obfotografowany, jaki można wygrzebać w necie.




Owszem, można marudzic, że nie ma pewności, że nóżka nie została podmieniona itp. Ale patrząc na ogólny jej stan (stary typ blach, bez podcięć, brak często spotykanych śladów naprawy spawarką i ogólnie dobry stan zarówno stopki jak i reszty tego motocykla), można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że to oryginał. A jak widać pitol jest już typowy dla wszystkich 49.

Skoro przy okazji zmiany modelu wydłużono samą nóżkę, to logicznym wydaje się fakt wzmocnienia pitola - w Iżu 350 on faktycznie był bardzo wiotki i giął się niemiłosiernie od normalnej eksploatacji.

Na tej focie widać jeszcze jeden smaczek - owiewka zawiasu jest wklęsła. Poźniejsze są już lekko wypukłe.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

postaram się pocykć fotki pitoli dla porównania wtedy pomyślimy, jak to być mogło.
panz - Pią 25 Lut, 2011

+ gała kulisy z Saturnem na górze i bez :mrgreen:



mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

Ale jeżeli się ma z gałę z Saturnem, to raczej 51 niż 57, czyż nie? :P
BartekG - Pią 25 Lut, 2011

Chodzi o to, że gały ze śrubką (starego typu) bywały z saturnem i bez
mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

To jasne. Ale te z Saturnem to wyróżnik wyłącznie pierwszych iży z 51-go, dlatego o tym wspominam. Oczywiście, że były też gały z samym kólkiem bez saturna w tym roku.

A co do śrubki - to raczej w 49 jej nie widywałem. Miałem w ręku taką gałę z Saturnem - śrubki nie było.

Poza tym gały ze śrubką w 350 były gładkie od góry. Zadnych kółek.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

aa - no i korek wlewu starego typu - z przetłoczeniem i innymi napisami na kielichu
- trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony. To jakby warunkuje to, że kosa o 2 cm krótsza wcale ni musi pochodzić od 350, tylko od wczesnego 49 :) chyba gadaliśmy kiedys o tym

Losketh - Pią 25 Lut, 2011

O ja, a wydawało mi się, ze już blisko mam do skompletowania wszystkiego, a tu widzę ze mam więcej braków niż mi się wydawało! :)

Ale nie mam zamiaru się poddawać. Kiedyś uda mi się wszystko zdobyć! :)

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

ee, jak podejdziesz do tego na luzie, bez cisnienia, to go sobie skompletujesz, tylko, że nie zrobisz tego od ręki:) im większe ciśnienie, tym mniejsza szansa powodzenia/
mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

BartekG napisał/a:
- trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony. To jakby warunkuje to, że kosa o 2 cm krótsza wcale ni musi pochodzić od 350, tylko od wczesnego 49

Trójkąty te były stosowane tylko na samym początku produkcji i jeszcze w 1951 roku je poprawiono - koło musiało dobijać do błotnika, ze względu na zbyt mały prześwit w stosunku do skoku suwaków.

Co do kosy - to prześwit na jej wysokości w dużo większym stopniu zależy od zawieszenia przedniego koła (kosa jest tuż przy nim i 2cm z tyłu ma pomijalny wpływ na prześwit przy podpórce bocznej - naciśnij sobie na tylną oś jeżeli nie wierzysz :) ). Zresztą pokazany wyżej Y17XXX ma takie trójkąty i pitola wraz z nóżką typowego dla 49.

Gaca - Pią 25 Lut, 2011

mcfrag napisał/a:
+ przednie mocowanie silnika i profil blachy stopki bocznej bez podcięć, czyli jak w 350

Niekoniecznie wszystkie egzemplarze z 51 tak miały. Na fotkach tego Iżaka jest już nowy typ.

Nie upieram się, że cytowane stwierdzenie jest nieprawdziwe, bo w/w pokazane foto może już przedstawiać 52 rok. Zwracam jedynie możliwość występowania takiego mocowania.

mcfrag napisał/a:
A co do śrubki - to raczej w 49 jej nie widywałem. Miałem w ręku taką gałę z Saturnem - śrubki nie było.

Zgadzam się. Posiadam rzeczowy detal - jest tam brak śruby mocującej.

BartekG napisał/a:
trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony.

Faktem jest występowanie najstarszego typu trójkąta, przez który koło wraz z zawieszeniem było osadzone nieco wyżej niż późniejszym starym typie. Jednak mogło to nie występować w całym 51 roku. Być może była to krótka seria, którą szybko zmodernizowano.

Z tego co pamiętam Millers jak składał obecnego Iża Losketh'a miał trójkąty z 51. Obecny właściciel tego Iża mógłby złapać wymiary w okolicy suwaka na trójkątach. Oczywiście udokumentowując numer by była jasność, że rocznik poprawny. Wymiary mogą sie zgodzić z wymairami póżniejszych "ramek", choć nie muszą.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

Cholera wie - faktem jest, ze te na starych trójkątach niżej siedziały, mozna by zrobić eksperyment i zobaczyc jak zachowywał by sie jeż z krótszą kosa i bez powietrza w tylnim kole :) podejżewam, że te przesunięcie suwaka (ile to może być, z e3-4 cm ) w dół wystarczy, żeby motocykl mocno sie wyprostował.
Generalnie widziałem ze 3 razy kosy z tym "wiotkim cyckiem" w 49, mam taką luźną, więc syganalizuję, że cos tam się dziać musiało.

panz - Pią 25 Lut, 2011

To może jakaś wizja datowa dla tej głowicy?



BartekG - Pią 25 Lut, 2011

21 marca 1952 - widzę to gwinicie świecy :P
panz - Pią 25 Lut, 2011

Nie nabijaj licznika Waść :zabawa: Mnie to akurat interesuje :zdegustowany:
mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

Ten prawdziwek z czarno-białej fotki to rocznik 52. Miałem kontakt z właścicielem zdjęcia - sprzęt należał do jego dziadka. Podpytam przy okazji.

A głowica Panza to moim zdaniem lata 52-55 (3 żebra weszły wraz z silnikem z okrąglymi kanałami). Być może koniec 51 też, ale tego nie wiem.

BartekG napisał/a:
podejrzewam, że te przesunięcie suwaka (ile to może być, ze 3-4 cm ) w dół wystarczy, żeby motocykl mocno sie wyprostował.

Badalem temat - przesunięcie suwaków wynosi dokładnie 25mm. Jeżeli się będę wystarczająco nudził - odpalę CADa i to rozrysuję. ale nie sądzę, że przsunięcie dupy ma większy wpływ na różnicę prześwitu przy stopce większą niż 4-5mm.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

Nie nabijam licznika - ja jestem śmiertelnie poważny (o widzisz, Frag zgodził sie poniekąd z moim datowaniem :P ) . A jak będziesz kozaczył, to żłożę postualt o przeniesienie twojego posta do innego działu :rotfl:

wracając do tematu:
- przełącznik świateł starszego typu, z kółkami na guziku klaksonu

panz - Pią 25 Lut, 2011

Tutaj to ciężko stwierdzić jak było rzeczywiście :niepewny:
mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

BartekG napisał/a:
no i korek wlewu starego typu - z przetłoczeniem i innymi napisami na kielichu

Co do korka - nawet jeżeli był z przetłoczeniem (choć wątpię, np. ten Y17XXX ma zwykły, na innych '51 też takich nigdy nie widywałem), to napisy były standardowe.

Inny napis miały wczesne 350 oraz małe pierdki 125ccm. Już w późnych 350 korek miał typowy, skromny napisik spotykany w innych 49.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

A jak wygląda korek od pierdziawek? Ja mówię o korku który wygląda jak od emy, tyle, że ma kielich na olej i instrukcję mieszania pisaną w dwóch rzędach
mcfrag - Pią 25 Lut, 2011

Istnieją chyba ze 3 rodzaje takich korasów. Mają różne góry (od gładkich do różnie tłoczonych), za to opis mają chyba w 4 rzędach.
panz - Pią 25 Lut, 2011

A napęd prędkościomierza?
Gaca - Pią 25 Lut, 2011

panz napisał/a:
A napęd prędkościomierza?

Dobre pytanie. Brzmi trochę jakbyś miał Paweł odpowiedź niczym as z rękawa.

Wg mnie naped predkościomierza powinien być taki jak to zawsze się widuje tj. z krótki numerem katalogowy i wykonany ze znalu. W swoim Iżu350 mam inny napęd, ma kształt DKW i długi numer z saturnem, całość jest wykonana z innego stopu.

Typowe napędy prędkościomierzy już występowały w 350. Tymbardziej jak już się pokazuje w sprzedaży, czy na zdjeciach to zawsze jest to ślimak znalowy.

BartekG - Pią 25 Lut, 2011

Chciałem tylko wtrącic, że ślimaki mają tez obudowy chitynowe :)
Michał - Pią 25 Lut, 2011

Nigdy nie kupię Iża 49 :roll:
Losketh - Sob 26 Lut, 2011

To tylko z 51' takie problemy :)

Zmierzę trójkąty w poniedziałek i wieczorem tutaj napisze jaki jest wynik może uda mi sie zdjęcie zrobić

BartekG - Nie 27 Lut, 2011

Michał, nie bój, przyjedziesz do Gdańska, pogadamy, zobaczymy :)
Michał - Nie 27 Lut, 2011

Ja się nie boję, że kupię - ja się boję co będzie jak już kupię :)
BartekG - Pon 28 Lut, 2011

A co ma się dziać - będzie dobry powód, żeby sie wymądrzać i pokazać ci miejsce w szeregu :)
Na razie jesteś nietykalny, bo masz 56,a na tym wynalazku to mało kto się zna :P

Losketh - Sob 05 Mar, 2011

hmm to stary typ czy 56 ???????

http://Allegro.pl/iz-49-5...1493606208.html

Gaca - Sob 05 Mar, 2011

56.

Mocowanie jakie o któym mowa wygląda tak:

Karol8504 - Wto 22 Lis, 2011

panowie po przeczytaniu tego wszystkiego co tu pisaliści pogubiłem sie kompletnie! Oczywiscie w porównaniu do was jestem laikiem jesli chodzi o IZ49 bo jest to moj pierwszy motocykl i....

Mam przednie zawieszenie na obejmy korek paliwa i kulise zmiany biegów bez zadnych wytłoczeń na deklu od skrzyni mam Satuna i stara zmecznona tabliczke na ktorej nie mozna nic przeczytac tylko widac ze coś było cechowane nie mam papierów bo kupiłem od rolnika pijaka ktory mowił ze to napewno z okolo 50 roku i po przeczytaniu tego tematu wiem ze jest młodszy co poterzebujecie zeby mniej wiecej stwierdzic ktory to rok ?? czy jest mozliwosć w jakiś sposób prześwietlenia tabliczni i odczytania tego co tam wycechowali???

[ Dodano: Wto 22 Lis, 2011 ]
zawszenie przednie tzn błotnik na obejmy ;)

[ Komentarz dodany przez: mcfrag: Wto 22 Lis, 2011 ]
Na zawszenie, zwłaszcza to przednie, polecam maść. I wyższy poziom higieny.
PS. Zima idzie, musiałem.

Karol8504 - Czw 24 Lis, 2011

HAHAHa dobre nawet nie zauważyłem ze napisałem niepoprawnie ;)

oczywiscie chodziło mi o zawieszenie przednie mam na obejmy wiec moze ktos mi odpowie co i jak z moim Iżem? Bo naprawde nie wiem juz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group