IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Pozostałe - K-55

Q3ma - Nie 12 Lut, 2012
Temat postu: K-55











Gaca - Nie 12 Lut, 2012

Kurcze. Fajne są te małe "pierdki".

Q3ma napisał/a:
szukam, klaksonu z kwietnia 57 roku

Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku? Klaksony były produkowany przez zewnętrzną fabrykę. Nie dopasowywała swojej produkcji pod produkcję motocykli innych fabryk, a było ich przynajmniej kilka. Na pewno przy montażu motocykli brano z magazynu klaksony z pewnej serii. Nie koniecznie musiało być, że motocykl z kwietnia otrzymywał wyposażenie produkowane przez inne fabryki również z kwietnia. Owszem mogło tak być i zdarzać się całkiem często, ale pewnie tak samo często zdarzały się inne scenariusze.

Wiem, że najczęściej się spotyka na bazarach klaksony C-23 sygnowane III 57. Taki w zupełności by ci pasował.

matin82 - Nie 12 Lut, 2012

http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html

może ten Ci podpasuje...

ładny motorek, super materiał, nawet ma kluczyk w puszcze prądów
(może chcesz go odsprzedać :mrgreen: )

Q3ma - Nie 12 Lut, 2012

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Szukam bo może akurat uda się taki nabyć.
Jeżeli nie znajdę to oczywiście zrobię tak jak piszesz, ale szukam bo może się uda.

Mam C-23 z XII'55, I'57, XII 57, IV'58

[ Dodano: Nie 12 Lut, 2012 ]
matin82 napisał/a:
http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html
może ten Ci podpasuje...

Ten jest z I 57 ;)

mcfrag - Nie 12 Lut, 2012

Gaca napisał/a:
Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku?

Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu. :)

Q3ma, bardzo ładnie zachowała się Twoja sztuka. Fajnie, że nie próbowałeś jej "restaurować".

Pozwól, że dodam dwie fotki K-55, które mam w archiwum:





Jeżeli możesz, wstaw więcej fotek detali, na pewno pomożesz paru posiadaczom K-55 w identyfikacji brakujących fantów.

Mnie osobiście interesowałyby fotki:
- kalkomanii na zbiorniku
- zbiornika z profilu
- kierownicy z perspektywy kierowcy
- korka paliwa
- kranika
- rolgazu
- lewej gumy kierownicy
- prędkościomierza
- tylnej lampki i odblasku

Z góry dziękuję.

Q3ma - Nie 12 Lut, 2012

Niestety Fragu kierownica jest już odrestaurowana, felgi niestety też wymagają piaskowania i malowania. Reszty postaram się nie tknąć żeby pozostał taki jaki jest.

Tylnej lampki nie mam, zmieniawki biegów, oraz wspomnianego już klaksonu. Staram się skompletować wszystko ale jak już coś znajdę to ktoś sprzedaje mi to pod nosem.

Oczywiście zdjęcia porobię. ;)

[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
W takim stanie była kierownica





A obecnie wygląda tak ;) niestety ułamałem jedną śrubę ale dorobie i pochromuje ;)







[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
https://picasaweb.google.com/108933988620760807950/K55ZJednegoKawaKa

mcfrag - Pon 13 Lut, 2012

Szkoda tej kierownicy, ze starym chromem było jej bardziej do twarzy. Na nieodnawianym motocyklu będzie się świecić jak złoty ząb w ruskiej paszczy.

Kółek nie ruszaj, są w całkiem dobrym stanie - co z tego, że lakier zniknął? Jeżeli garażujesz motorek w ludzkich warunkach, takie odsłonięte miejsca można zabezpieczyć przez regularne nacieranie czymś tłustym - olejem, towotem lub, za przeproszeniem, wazeliną (techniczną). :)

Na Twoim miejscu złozyłbym go do kupy, doprowadził do pełnej sprawności mechaniczno-elektrycznej i cieszył się tym fajowym sprzętem. Nie przekombinuj, bo to droga jednokierunkowa!

Gaca - Pon 13 Lut, 2012

mcfrag napisał/a:
Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu.

Po przeglądnięciu dodatkowych zdjęć tego motocykla i widząc, że brakuje tylko klaksonu pozostaje mi się zgodzić. Teraz w zupełności rozumiem obrany tor przez Q3ma.

Q3ma - Sob 18 Lut, 2012

Klakson już jest! Jupi! :grin: :lol:

Proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przedostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 %

mcfrag - Sob 18 Lut, 2012

Q3ma napisał/a:
proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przed ostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 %

Skontaktuj się z Klemensem Forelem z forum DKW. Kiedyś kupił taką wajchę myśląc, że będzie pasować do jego Żeliwa. Być może jeszcze się nie pozbył.


http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=427 (niestety żeby otworzyć link, trzeba się zarejestrować)

Q3ma - Nie 26 Lut, 2012

plan z zakupieniem dźwigni jest zbędny
nóżka którą mam również jest od k-55 :P

radek_80 - Nie 26 Lut, 2012

W 1956 r. wprowadzano stopniowo zmiany konstrukcyjne w motocyklu K-55. Błotniki starego typu wykonane z trzech kawałków blachy zastępowano błotnikami głębokotłoczonymi (takimi jakie są u Ciebie). Puszka narzędziowa z gładkim dekielkiem została zastąpiona odpowiednikiem z dekielkiem z wytłoczonymi "promieniami", uproszczono w niej także konstrukcję zamknięcia, zmiany nastąpiły wewnątrz elementów amortyzujących zawieszenia tylnego.

Zmiany następowały stopniowo wraz z wyczerpaniem się zapasów magazynowych danej części starego typu, wtedy zastępowano ją nową, zmodernizowaną pochodzącą z nowej dostawy. Znane są mi przypadki np. K-55 z błotnikami starego typu a już z nową skrzynką narzędziową.

Na podstawie analizy twojego motocykla można przypuszczać, że w pewnym momencie do starego typu silnika montowano nowy cylinder z większą średnicą króćca, na którym osadzony został nowy gaźnik K-55. Jest mało prawdopodobne, że w Twoim moto cylinder został zamieniony wraz z pasującym do niego gaźnikiem przez któregoś z poprzednich właścicieli.

Stopniowe zmiany konstrukcyjne w motocyklach radzieckich były na porządku dziennym, mogą Tobie o tym wiele powiedzieć właściciele chociażby Iża-49 czy M-72 - to już skrajny przykład. :)

Q3ma - Nie 17 Cze, 2012

Mam już wszystko potrzebne do złożenia motocykla. Po rozebraniu przodu i dorobieniu nowych tulejek ślizgowych, jedna laga działa bardzo dobrze druga zacina się i dołem puszcza olej po wciśnięciu jej. nie wiem co może być przyczyną.

Przód robiłem, gdyż lagi opadły na sam dół i tam pozostały (zapiekły się na samym dole), musiałem palnikiem podgrzać lut w mocowaniach koła i wyciągać je na wylot. Od nagrzania palnikiem tulejki ślizgowe się potopiły. Nie mam pojęcia co spowodowało ten wyciek i to zacinanie się. Może z was ma ktoś jakieś pojęcie?

Aha kiere kupiłem już inną, mocowania kiery do półki też bardziej zniszczone. Tak jak Fragu pisałeś, nie pasowałoby to razem. Niestety brak klamek do kiery. Może ktoś z was ma takie klamki?

radarator - Nie 17 Cze, 2012

Chyba mam coś takiego gdzieś w piwnicy. Zaraz zejdę i popatrzę.
Mam prawą :]

Q3ma - Wto 24 Lip, 2012

dziękuję przepięknie klameczka doszła :thumbup: ;D ;) :]
radarator - Wto 24 Lip, 2012

Pasuje do reszty? Pokaż :D
Q3ma - Sob 28 Lip, 2012

Już pokazuję. Teraz nie bedzie błyszczała jak złoty ząb w ruskiej paszczy! ;D
radarator - Sob 28 Lip, 2012

No i git!
Q3ma - Pon 30 Lip, 2012

siemanko
koła się centrują oraz nituje się tylna zębatka z piastą
do ukończenia motocykla pozostało mi tylko zdobyć lewą kompletną klamkę
prawa jest w stanie jak wyżej lewa może a raczej musi być w podobnym
popatrzcie proszę może się coś znajdzie
dzisiaj 10 godzin grzebania w elektryce i szczerze powiem że masakra
żona myślała ze na głową dostałem gdyż po przekręceniu stacyjki
sam włączał się klakson i trąbił sobie
jak zrobiłem że przestał to zginęły światła jak były już światła to znowu klakson nie działał
okazało się że kable jeszcze w oplocie poprzecierały się a do tego splotły się jak warkocz
kilka godzin z tym walczyłem ale efekt jest przepiękny
światła, klakson, iskra, wszystko jest
światła są takie jasne że nie wiem co to za żarówka tam siedzi aż byłem w szoku
że przy 6v instalacji tak światło potrafi świecić
na dziś to tyle :] ;)

Gaca - Wto 31 Lip, 2012

Q3ma napisał/a:
światła, klakson, iskra, wszystko jest

Zapomniałeś o najważniejszym. Ładowanie akumulatora jest? ;)

Q3ma - Sro 01 Sie, 2012

przed remontem było i to nawet bardzo fajne
jak narazie wszystko robię na prostowniku
akumulator dopiero będę montował
myślę że nie bedzie z tym problemu ;)

Q3ma - Wto 07 Sie, 2012

pomocy potrzebuje obejmę gaźnika do k-55
niestety kupiłem na Allegro cały korpus z obejmą
ale zostałem zrobiony w jajko i gościu nie odpowiada na smsy i nie odbiera tel.
koniecznie musi być od k-55 i bez gadania ;)

fred8012 - Wto 07 Sie, 2012

Q3ma napisał/a:
...niestety kupiłem na Allegro cały korpus z obejmą
ale zostałem zrobiony w jajko i gościu nie odpowiada na smsy i nie odbiera tel...

Można wiedzieć kto to?

Q3ma - Wto 07 Sie, 2012

konto zawieszone
nick rskomin
niestety zapędziłem się i wystawiłem mu pozytywa
ale w sumie nic mu to nie daje :rotfl:

Q3ma - Wto 21 Sie, 2012

obejma już jest :rotfl:
Q3ma - Pią 24 Sie, 2012

czy ktoś ma jakiś akumulator żeby pasował do k-55
chodzi mi o wymiary gdyż ja kupiłem motorek bez aku :)

Gaca - Pią 24 Sie, 2012

Są na Allegro pudła plastikowe do których można zaadaptować mały akumulator żelowy 4Ah.
ArturM - Nie 29 Wrz, 2013

Q3ma napisał/a:
... koła się centrują oraz nituje się tylna zębatka z piastą...

Mam do Ciebie pytanie Q3ma. Rehabilituję swoją K125 i potrzebuję zębatki napędowej zdawczej i na koło. Od czego dopasowałeś?

http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=1646

radarator - Czw 12 Lut, 2015

Kolego Q3ma, jak tam remont? Przerabiales juz temat wahacza może? Właśnie mam się za to zabrać u nas ale po co wyważać otwarte drzwi?
Gaca - Czw 12 Lut, 2015

radarator napisał/a:
Kolego Q3ma, jak tam remont?

Czy aby przypadkiem już ten motorek nie został sprzedany?

radarator - Czw 12 Lut, 2015

Hmm...nie popatrzyłem na daty...
Q3ma - Sob 06 Sie, 2016

nie motorek mam nadal ;P ;P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group