|
IZHMOTO.PL Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ |
|
Pozostałe - K-55
Q3ma - Nie 12 Lut, 2012 Temat postu: K-55
Gaca - Nie 12 Lut, 2012
Kurcze. Fajne są te małe "pierdki".
Q3ma napisał/a: | szukam, klaksonu z kwietnia 57 roku |
Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku? Klaksony były produkowany przez zewnętrzną fabrykę. Nie dopasowywała swojej produkcji pod produkcję motocykli innych fabryk, a było ich przynajmniej kilka. Na pewno przy montażu motocykli brano z magazynu klaksony z pewnej serii. Nie koniecznie musiało być, że motocykl z kwietnia otrzymywał wyposażenie produkowane przez inne fabryki również z kwietnia. Owszem mogło tak być i zdarzać się całkiem często, ale pewnie tak samo często zdarzały się inne scenariusze.
Wiem, że najczęściej się spotyka na bazarach klaksony C-23 sygnowane III 57. Taki w zupełności by ci pasował.
matin82 - Nie 12 Lut, 2012
http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html
może ten Ci podpasuje...
ładny motorek, super materiał, nawet ma kluczyk w puszcze prądów
(może chcesz go odsprzedać )
Q3ma - Nie 12 Lut, 2012
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Szukam bo może akurat uda się taki nabyć.
Jeżeli nie znajdę to oczywiście zrobię tak jak piszesz, ale szukam bo może się uda.
Mam C-23 z XII'55, I'57, XII 57, IV'58
[ Dodano: Nie 12 Lut, 2012 ]
matin82 napisał/a: | http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html
może ten Ci podpasuje... |
Ten jest z I 57
mcfrag - Nie 12 Lut, 2012
Gaca napisał/a: | Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku? |
Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu.
Q3ma, bardzo ładnie zachowała się Twoja sztuka. Fajnie, że nie próbowałeś jej "restaurować".
Pozwól, że dodam dwie fotki K-55, które mam w archiwum:
Jeżeli możesz, wstaw więcej fotek detali, na pewno pomożesz paru posiadaczom K-55 w identyfikacji brakujących fantów.
Mnie osobiście interesowałyby fotki:
- kalkomanii na zbiorniku
- zbiornika z profilu
- kierownicy z perspektywy kierowcy
- korka paliwa
- kranika
- rolgazu
- lewej gumy kierownicy
- prędkościomierza
- tylnej lampki i odblasku
Z góry dziękuję.
Q3ma - Nie 12 Lut, 2012
Niestety Fragu kierownica jest już odrestaurowana, felgi niestety też wymagają piaskowania i malowania. Reszty postaram się nie tknąć żeby pozostał taki jaki jest.
Tylnej lampki nie mam, zmieniawki biegów, oraz wspomnianego już klaksonu. Staram się skompletować wszystko ale jak już coś znajdę to ktoś sprzedaje mi to pod nosem.
Oczywiście zdjęcia porobię.
[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
W takim stanie była kierownica
A obecnie wygląda tak niestety ułamałem jedną śrubę ale dorobie i pochromuje
[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
https://picasaweb.google.com/108933988620760807950/K55ZJednegoKawaKa
mcfrag - Pon 13 Lut, 2012
Szkoda tej kierownicy, ze starym chromem było jej bardziej do twarzy. Na nieodnawianym motocyklu będzie się świecić jak złoty ząb w ruskiej paszczy.
Kółek nie ruszaj, są w całkiem dobrym stanie - co z tego, że lakier zniknął? Jeżeli garażujesz motorek w ludzkich warunkach, takie odsłonięte miejsca można zabezpieczyć przez regularne nacieranie czymś tłustym - olejem, towotem lub, za przeproszeniem, wazeliną (techniczną).
Na Twoim miejscu złozyłbym go do kupy, doprowadził do pełnej sprawności mechaniczno-elektrycznej i cieszył się tym fajowym sprzętem. Nie przekombinuj, bo to droga jednokierunkowa!
Gaca - Pon 13 Lut, 2012
mcfrag napisał/a: | Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu. |
Po przeglądnięciu dodatkowych zdjęć tego motocykla i widząc, że brakuje tylko klaksonu pozostaje mi się zgodzić. Teraz w zupełności rozumiem obrany tor przez Q3ma.
Q3ma - Sob 18 Lut, 2012
Klakson już jest! Jupi!
Proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przedostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 %
mcfrag - Sob 18 Lut, 2012
Q3ma napisał/a: | proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przed ostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 % |
Skontaktuj się z Klemensem Forelem z forum DKW. Kiedyś kupił taką wajchę myśląc, że będzie pasować do jego Żeliwa. Być może jeszcze się nie pozbył.
http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=427 (niestety żeby otworzyć link, trzeba się zarejestrować)
Q3ma - Nie 26 Lut, 2012
plan z zakupieniem dźwigni jest zbędny
nóżka którą mam również jest od k-55
radek_80 - Nie 26 Lut, 2012
W 1956 r. wprowadzano stopniowo zmiany konstrukcyjne w motocyklu K-55. Błotniki starego typu wykonane z trzech kawałków blachy zastępowano błotnikami głębokotłoczonymi (takimi jakie są u Ciebie). Puszka narzędziowa z gładkim dekielkiem została zastąpiona odpowiednikiem z dekielkiem z wytłoczonymi "promieniami", uproszczono w niej także konstrukcję zamknięcia, zmiany nastąpiły wewnątrz elementów amortyzujących zawieszenia tylnego.
Zmiany następowały stopniowo wraz z wyczerpaniem się zapasów magazynowych danej części starego typu, wtedy zastępowano ją nową, zmodernizowaną pochodzącą z nowej dostawy. Znane są mi przypadki np. K-55 z błotnikami starego typu a już z nową skrzynką narzędziową.
Na podstawie analizy twojego motocykla można przypuszczać, że w pewnym momencie do starego typu silnika montowano nowy cylinder z większą średnicą króćca, na którym osadzony został nowy gaźnik K-55. Jest mało prawdopodobne, że w Twoim moto cylinder został zamieniony wraz z pasującym do niego gaźnikiem przez któregoś z poprzednich właścicieli.
Stopniowe zmiany konstrukcyjne w motocyklach radzieckich były na porządku dziennym, mogą Tobie o tym wiele powiedzieć właściciele chociażby Iża-49 czy M-72 - to już skrajny przykład.
Q3ma - Nie 17 Cze, 2012
Mam już wszystko potrzebne do złożenia motocykla. Po rozebraniu przodu i dorobieniu nowych tulejek ślizgowych, jedna laga działa bardzo dobrze druga zacina się i dołem puszcza olej po wciśnięciu jej. nie wiem co może być przyczyną.
Przód robiłem, gdyż lagi opadły na sam dół i tam pozostały (zapiekły się na samym dole), musiałem palnikiem podgrzać lut w mocowaniach koła i wyciągać je na wylot. Od nagrzania palnikiem tulejki ślizgowe się potopiły. Nie mam pojęcia co spowodowało ten wyciek i to zacinanie się. Może z was ma ktoś jakieś pojęcie?
Aha kiere kupiłem już inną, mocowania kiery do półki też bardziej zniszczone. Tak jak Fragu pisałeś, nie pasowałoby to razem. Niestety brak klamek do kiery. Może ktoś z was ma takie klamki?
radarator - Nie 17 Cze, 2012
Chyba mam coś takiego gdzieś w piwnicy. Zaraz zejdę i popatrzę.
Mam prawą
Q3ma - Wto 24 Lip, 2012
dziękuję przepięknie klameczka doszła
radarator - Wto 24 Lip, 2012
Pasuje do reszty? Pokaż
Q3ma - Sob 28 Lip, 2012
Już pokazuję. Teraz nie bedzie błyszczała jak złoty ząb w ruskiej paszczy!
radarator - Sob 28 Lip, 2012
No i git!
Q3ma - Pon 30 Lip, 2012
siemanko
koła się centrują oraz nituje się tylna zębatka z piastą
do ukończenia motocykla pozostało mi tylko zdobyć lewą kompletną klamkę
prawa jest w stanie jak wyżej lewa może a raczej musi być w podobnym
popatrzcie proszę może się coś znajdzie
dzisiaj 10 godzin grzebania w elektryce i szczerze powiem że masakra
żona myślała ze na głową dostałem gdyż po przekręceniu stacyjki
sam włączał się klakson i trąbił sobie
jak zrobiłem że przestał to zginęły światła jak były już światła to znowu klakson nie działał
okazało się że kable jeszcze w oplocie poprzecierały się a do tego splotły się jak warkocz
kilka godzin z tym walczyłem ale efekt jest przepiękny
światła, klakson, iskra, wszystko jest
światła są takie jasne że nie wiem co to za żarówka tam siedzi aż byłem w szoku
że przy 6v instalacji tak światło potrafi świecić
na dziś to tyle
Gaca - Wto 31 Lip, 2012
Q3ma napisał/a: | światła, klakson, iskra, wszystko jest |
Zapomniałeś o najważniejszym. Ładowanie akumulatora jest?
Q3ma - Sro 01 Sie, 2012
przed remontem było i to nawet bardzo fajne
jak narazie wszystko robię na prostowniku
akumulator dopiero będę montował
myślę że nie bedzie z tym problemu
Q3ma - Wto 07 Sie, 2012
pomocy potrzebuje obejmę gaźnika do k-55
niestety kupiłem na Allegro cały korpus z obejmą
ale zostałem zrobiony w jajko i gościu nie odpowiada na smsy i nie odbiera tel.
koniecznie musi być od k-55 i bez gadania
fred8012 - Wto 07 Sie, 2012
Q3ma napisał/a: | ...niestety kupiłem na Allegro cały korpus z obejmą
ale zostałem zrobiony w jajko i gościu nie odpowiada na smsy i nie odbiera tel... |
Można wiedzieć kto to?
Q3ma - Wto 07 Sie, 2012
konto zawieszone
nick rskomin
niestety zapędziłem się i wystawiłem mu pozytywa
ale w sumie nic mu to nie daje
Q3ma - Wto 21 Sie, 2012
obejma już jest
Q3ma - Pią 24 Sie, 2012
czy ktoś ma jakiś akumulator żeby pasował do k-55
chodzi mi o wymiary gdyż ja kupiłem motorek bez aku
Gaca - Pią 24 Sie, 2012
Są na Allegro pudła plastikowe do których można zaadaptować mały akumulator żelowy 4Ah.
ArturM - Nie 29 Wrz, 2013
Q3ma napisał/a: | ... koła się centrują oraz nituje się tylna zębatka z piastą... |
Mam do Ciebie pytanie Q3ma. Rehabilituję swoją K125 i potrzebuję zębatki napędowej zdawczej i na koło. Od czego dopasowałeś?
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=1646
radarator - Czw 12 Lut, 2015
Kolego Q3ma, jak tam remont? Przerabiales juz temat wahacza może? Właśnie mam się za to zabrać u nas ale po co wyważać otwarte drzwi?
Gaca - Czw 12 Lut, 2015
radarator napisał/a: | Kolego Q3ma, jak tam remont? |
Czy aby przypadkiem już ten motorek nie został sprzedany?
radarator - Czw 12 Lut, 2015
Hmm...nie popatrzyłem na daty...
Q3ma - Sob 06 Sie, 2016
nie motorek mam nadal
|
|