IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Hyde Park - Prądnica w K-125

jawka14 - Nie 29 Cze, 2014
Temat postu: Prądnica w K-125
Prosiłbym o pomoc, mianowicie do mojego K-125 dostałem silnik z taką oto prądnicą ,mam pytanie czy będzie pracować ona z puszką prądów K-125. Przejrzałem chyba już chyba wszystkie schematy, nie jarzę jak ją podłączyć. Za pomoc z góry dziękuję.

WADER - Nie 29 Cze, 2014

Cytat:
czy będzie pracować ona z puszką prądów k125

Ja mam podobną prądnice w mińsku M1M i mój egzeplarz nie posiada puchy.

jawka14 - Nie 29 Cze, 2014

Dzięki za odpowiedź, z tego co się naczytałem w iżach montuje się inne prądnice np MZ. Czy to będzie grało z cewka w puszce prądów i regulatorem? Jakoś boję się to podłączyć na pałę żeby czegos nie sfajczyć.
nickeledon - Nie 29 Cze, 2014

Nie będzie.
mareq - Nie 29 Cze, 2014

Niestety to masz całkiem nie ten silnik. Silnik z tą prądnicą ma inną prawą połówkę karteru i prawy dekiel. Do tego koło numeru seryjnego silnika powinno u biebie być oznaczenie K-125. Jakby co to mam kartery do K-125. Właściwa prądnice też się znajdzie.
jawka14 - Nie 29 Cze, 2014

No to fajnie czeka mnie przekładka żeby to miało ręce i nogi ,kartery mam dwa komplety razem z bebechami ale prądnicy nie, czyli moje prądy są od wersji z cewką butelkową na zewnątrz
mareq - Pon 30 Cze, 2014

Tak, cewka osobna i brak puszki prądów. Obstawiam, że na twoim silniku jest napisane k-55. Ta prądnica była chyba w późnych K-55 i chyba w K-58. Jakby było potrzeba to do K-125 mam też kompletne przednie zawieszenie i przedni błotnik. Jakbyś coś potrzebował to pisz na PW.
jawka14 - Pon 30 Cze, 2014

Na silniku jest M1A .A tak swoją drogą kombinuje czy jak bym dał elektroniczny regulator taki jak koledzy montują w iżu . prądnica jest 6v 35w
mareq - Pon 30 Cze, 2014

To co masz to tak na prawdę nie jest prądnica tylko alternator i daje prąd przemienny. Identycznie jest w Mińsku, tam jest alternator g-35. W Mińsku nie ma w instalacji żadnego regulatora napięcia. Jest tylko prostownik selenowy ukryty w przedniej lampie i dodatkowy przełącznik z cewką (też w lampie). Przełącznikiem reguluje się prąd ładowania akumulatora. Przełącza się go w zależności czy jeździ się na światłach czy nie.
Odnośnie karterów to faktycznie, mam kartery z 57 roku w wersji na twój alternator i mają oznaczenie M1A. Tu się rodzi pytanie czy ta zmiana została wprowadzona jeszcze za czasów M1A czy dopiero w M1M a oznaczenie pozostało. Tak ogólnie moim zdaniem masz silbik nie z tej fabryki co trzeba. M1A sugeruje zakłady w Mińsku a ty powinieneś mieć z Kowrowa czyli oznaczenie najlepiej K-125 lub w ostateczności K-55 ale mogę się mylić. Tu pytanie do znawców, bo Niektóre silniki sygnowane M1A mają dodatkowo znaczek zakładów MMWZ a niektóre nie.

jawka14 - Pon 07 Lip, 2014

Dzięki za wyjaśnienie, teraz już wiem na czym stoję. Do kolegi mareq wysłałem zapytanie na PW, tylko nie wiem czy doszło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group