IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Pozostałe - M1A Mińsk

Adam - Sro 09 Mar, 2016
Temat postu: M1A Mińsk
Trafił do mnie Mińsk M1A pomieszany chyba z K125. Ktoś go wcześniej próbował przywrócić do życia, niestety plan upadł. Wszystkie zdjęcia tu https://picasaweb.google.com/110484798895960931887/Minsk_k_125?authkey=Gv1sRgCPG-5uTHk7rOeg

Z tego co wyłapałem to :
- zawieszenie przód jest chyba od K - 125 ( mocowanie prędkościomierza jest niżej niż w Mińsk )
- golenie , tu mam wątpliwości, nie ma miejsca na przytrzymanie bębna chyba że sam bęben przedniego koła jest od innej wersji ?
- brak prędkościomierza- pasuje od innego ruska ?
- brak liniki prędkościomierza - pasuje od innego ruska ?
- brak linki sprzęgła - pasuje od innego ruska ?
- brak linki hamulca - pasuje od innego ruska ?
- blok silnika nr. 105244 -56 - nie znalazłem żadnego innego opisu wskazującego na model, silnika jeszcze nie otwierałem
- cylinder nie bardzo wiem od czego, chętnie się dowiem
- prądnica G-37 od Mińska M1A
- brak dźwigni dekompresatora - czy pasuje od Iż;a ?
- rolgaz - nie wiem czy oryginał
- dźwignie hamulca, oryginały ?
- brak klaksonu
- pokrętło sprzęgła kierownicy - motylek z K-125 ?
- instalacja elektryczna -w kartonie, stacyjka, przełącznik jazdy ze światłami lub bez , przełącznik na kierownicę ( taki jak w iż 49 ) i luzem cewka ( była podpięta pod stacyjkę )
- brak szkiełka kontroli ładowania - czy pasuje od Iż;a ?
- brak kranika - czy taki sam jak w Iż;u ?
- dźwignia zmiany biegów, brak
Nurtuje mnie rama , ma po lewej i prawej uszy w ramie jakby w miejscach na mocowanie amortyzatów lub podnózków pasażera ? Błotnik tył patrząc od góry ma jakieś dodatkowe otwory, coś powinno być zamontowane czy po prostu koś je wywiercił . Również nurtuje mnie sławetna puszka prądów, powinna być czy nie?

Prośba o zerknięcie i opinie na temat kompletności.
ps. jeżeli ktoś ma coś co przyda mi się w odbudowie motocykla, chętnie odkupię :)











[ Dodano: Czw 10 Mar, 2016 ]
temat generatora i puszki prądów wyjaśnony, schemat i opis znalazłem m.in. w temacie mcfaqa

poniżej schemat elektryczny skopiowany z jego tematu, żeby nie uciekło. :)



[ Dodano: Czw 10 Mar, 2016 ]
Temat otworów w tylnej cz. ramy oraz otworów w błotniku rozwiązany : stopki dla pqsqrzera i siedzenie jako opcja

mcfrag - Czw 10 Mar, 2016

Adam, Twój motocykl to M1A z 1956, w którym ktoś (zapewne po jakimś dzwonie) wymienił przodek na pasujacy, od K-125M. Numery na ramie i silniku wskazują, że to jeden komplet.

W detalu:

- widelec i przedni błotnik z K-125M. Do wymiany na miński.
- amortyzator cierny z K-125M. Do wymiany jw.
- koło z tarczą kotwiczną pewnie też kowrowskie (sprawdź sygnatury na szczękotrzymaczu) ale w obu były bardzo podobne, więc możesz je zostawić do czasu trafienia mińskiego.
- kierownica OK, ta z K-125 ma rolgaz ze ślimakiem jak w iżach (wyfrezowany kanał na suwak). W M1A stosowano rolgaz nawojowy.
- reflektor OK, za wyjątkiem szkła z WFM/SHL. Powinien być otwór na stacyjkę i kontrolkę ładowania
- silnik - OK
- cylinder- WFM (prosty wydech, celujący w rurę ramy).
- Filtr powietrza - WFM
- rolgaz, klamki - oryginały.
- kontrolka - standardowa radziecka, jak w Iżach.
- kranik - typowy KP-12 z tamtych lat.
- puszki prądów w M1A nie występowały. Większość instalacji (wszystko oprócz alternatora, cewki i sygnału) mieściło się w lampie przedniej
- klamka odprężnika pasuje od iża ale mały litraż miał inne, minimalnie różniące się kształtem.

Adam napisał/a:
jeżeli ktoś ma coś co przyda mi się w odbudowie motocykla, chętnie odkupię

W wolnej chwili sprawdzę.

Adam - Czw 10 Mar, 2016

Serdecznie dziękuję za wskazówki. Gdyby ktoś miał coś z powyższych braków prośba o kontakt.

[ Dodano: Czw 10 Mar, 2016 ]
ps : jak z dostępnością części do tego modelu , ciężko ?

WADER - Czw 10 Mar, 2016

Adam napisał/a:
ps : jak z dostępnością części do tego modelu , ciężko ?

O ile z częściami do iża nie ma problemu to w przypadku "małych rusków" jest już trochę gorzej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group