|
IZHMOTO.PL Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ |
|
Ogólne - Zatwardziały konserwatyzm
nickeledon - Pią 06 Sty, 2017 Temat postu: Zatwardziały konserwatyzm Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm
[ Komentarz dodany przez: mcfrag: Sob 14 Sty, 2017 ]
Dotyczy tego tematu: http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=3913
fred8012 - Pią 06 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm | I chyba dalej panuje, podrzuciłem ten temat aby nie zakładać nowego "śmiecia"
franz - Nie 08 Sty, 2017 Temat postu: ave jednego nie rozumiem naprawilem duzo motocykli radzieckich niemieckich itp , zawsze jezeli spotkam sie z problemem zaplonu na przyklad w ural dniepr k750 itp ,bez zastanowienia montuje ruski elektroninczy ,z japonska cewka 4 omy, i juz tam nie zagladam bo nie ma pa co ,a motocykle u mnie i moich kolegow lekko nie maja po drugie irlandia wilgotnosc powietrza i przerywacze nie chodza w paze ,a szczegolnie ze malo kto ma suchy garaz . po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell , moze ktos sie nie zgodzi bo franz z irlandia i ze tysiak to latwo wyzygac ,otoz nie . nie latwo ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej ,pozdrawiam franz (fetor) ireland
pytanie do posiadaczy takich zestawow ktory leprzy, MZ z Allegro ,czy niemiecki czy czeski prosze o porade i spostrzezenia ,dziekuje
fred8012 - Nie 08 Sty, 2017 Temat postu: Re: ave
franz napisał/a: | ... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej | Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"?
nickeledon - Nie 08 Sty, 2017
My to jesteśmy na etapie młota i kowadła, pierwszego Vape włożyłem dopiero na jesieni do Besy (funt poleciał na pysk to se zafundowałem, a co).
franz napisał/a: | Po drugie Irlandia, wilgotność powietrza i przerywacze nie chodzą w parze |
W GB to też chyba wilgotno, a o ile się nie mylę to żadnego motocykla z zapłonem elektronicznym to tam nie wyprodukowano
franz - Nie 08 Sty, 2017 Temat postu: Re: ave
fred8012 napisał/a: | franz napisał/a: | ... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej | Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"? |
otoz jest tak ze dobra pradnica od MZ kosztuje 400 zl iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebralem nowe platynki i bede dalej testowal .nieomieszkam stwierdzic iz i tak zostane obrzucony gnojuweczka i uznany za szarlatana ale jak na fetora przytalo nie przeskadza mnie to .jest technologia trzeba wytestowac tylko ktory zestaw wziosc ?
nickeledon - Nie 08 Sty, 2017
franz napisał/a: | Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką |
Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.
http://www.vape.cz/
franz - Nie 08 Sty, 2017 Temat postu: ave
nickeledon napisał/a: | franz napisał/a: | Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką |
Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.
http://www.vape.cz/ |
bo taka moda teraz
dobra to mysle zakupic ten zestaw http://Allegro.pl/elektro...382152.html,,,, relacje i fotki podesle z montażu jak doleci na wyspe cylinder tez ogarniety z tlokim almota stary ma 3 atmosfery kompresi ,jeszcze zabawa z gaziorem bo trzeba przelewac zeby pracowal pozdrawiam i zapraszam do dyskusi franz
fred8012 - Nie 08 Sty, 2017
franz napisał/a: | otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki i będę dalej testował | Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje
franz - Nie 08 Sty, 2017 Temat postu: ave
fred8012 napisał/a: | franz napisał/a: | otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki i będę dalej testował | Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje |
hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon platynka przestała przewodzić prąd lutowanie pomogło na chwilke ,bo ladowanie mam i to w super stanie , wiedzy u mnie mnogo ale czasu brak , i niestety mam 2500km do pl i tu nie ma czesci tak o byle gdzie .jeza kupilem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wyglada nawet nawet ,ale im wiecej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro byl dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage
fred8012 - Nie 08 Sty, 2017
franz napisał/a: | hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon bo ladowanie mam i to w super stanie | W takim razie po co wspomniałeś o nowej prądnicy
franz napisał/a: | niestety mam 2500km do pl i tu nie ma części tak o byle gdzie | No motocykl unikatowy, a więc było by wskazane by był w oryginale.
franz napisał/a: | jeza kopiłem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wygląda nawet nawet ,ale im więcej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro był | W tym dziale możesz założyć własny temat i pochwalić się motocyklem.
franz napisał/a: | dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage | Z góry przekreślasz oryginalność Swego motocykla
Zajrzyj do tych tematów:
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=6610
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=7130
Takich tematów jest dużo więcej i były pokonane na oryginalnych prądach
Spiker - Sro 11 Sty, 2017
fred8012 napisał/a: | Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje |
Trafione w punkt Fred! Jak ktoś nie ma bladego pojęcia jak działa mechaniczny regulator, a tym bardziej jak go prawidłowo ustawić to pierwsze co robi to "inwestuje" w elektronika. Gdyby nie chodziło o zabytkowe pojazdy to można by to jeszcze jakoś przełknąć. Przykłady wypraw przez duże "W" odbytych na oryginalnych prądach są najlepszym dowodem że jednak się da! W końcu chyba po to kupujemy zabytkowe pojazdy, żeby zaznać odczuć kierowcy z epoki, a nie mieć tylko "elektronikę" opakowaną w stare pudełko.
P.S.: Wiem, że się powtarzam, ale musiałem
nickeledon - Sro 11 Sty, 2017
No i wszystko wróciło na właściwe tory...
franz - Sro 11 Sty, 2017 Temat postu: ave bosko
nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub wiecej i wiem co to regulator napięcia kolego ,ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie , według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz
fred8012 - Sro 11 Sty, 2017
franz napisał/a: | nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub więcej i wiem co to regulator napięcia kolego | A poległeś na blaszce z przerywacza.
franz napisał/a: | ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie | W takim razie po co Ci stary motocykl, nie lepiej było by kupić sobie coś nowszego z tą nową technologią?
franz napisał/a: | według mnie forum polega na pomocy | I pomagamy nawet bardziej niż Ci się wydaje, bo nie tylko tu na Forum, ale także w realu i to w większym stopniu!
franz napisał/a: | i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz | No i po miesiącu i ośmiu postach się obraziłeś.
Z doświadczenia wiem, że to przechodzi - bynajmniej mojej babie po paru dniach mija.
Sory, ale nie wytrzymałem i mam wrażenie, że rozmawiam z nastolatkiem, a nie z facetem, który 22 lata siedzi w mechanice.
franz - Czw 12 Sty, 2017 Temat postu: ave napisałem dziewiątego posta ,długi byl ale skróciłem . pozdrawiam
PS; przerywacz po paru tygodniach doszedł nowy i działa .nawet go przykręciłem i ustawiłem sam .
Spiker - Czw 12 Sty, 2017 Temat postu: Re: ave
franz napisał/a: | według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje |
Nikt nie brechta, moje rady są życzliwe i płynące z czystej chęci pomocy. Sam kiedyś popełniłem kilka wątpliwych "udoskonaleń" w zabytkowym sprzęcie i wiem jak trudno nieraz to odwrócić i jak sprzęt traci na tych zmianach na wartości. Dlatego przestrzegam innych.
Rozumiem, że finalnie zakładasz klasyczny przerywacz współczesnej produkcji?
franz - Czw 12 Sty, 2017 Temat postu: ave na razie mam cylinder po remoncie z tłokiem almot stara produkcja dzięki koledze z forum ,zapłon czeski do MZ ts ,ale w Polsce jeszcze niestety , co do oryginalności sprząta to jest oryginalny ładny, mam wózek steib replikę z włókna lewo stronny , i to mam zamiar podpiąć do 49 , zapłon sie mieści w obudowie wiec go założę i będzie 12v ladnie i schludnie . oryginalna pradnica na polke . w tym roku jeszcze muszę ściągnąć milion części z polski do mojego junaka m07 przejściówki na m10, i tez zakładam elektroniczny zapłon w starej obudowie morze to niektórych rozczaruje ,ale po dniach nocach użerania sie z zapłonami kondensatorami itp itd mam dosc , wiec jezeli jest możliwość włożenia elektroniki bez zmiany wyglądu to ja wole pozdrawiam franz
regers - Czw 12 Sty, 2017
Na tym forum to fakt komuna przez wielkie K. Też mi się przestaje podobać trzymajcie się.
sebastian79 - Pią 13 Sty, 2017
Wydaj mi się że jeśli motor jest mój, został kupiony za moje pieniądze to mogę robić z nim co mi się podoba. Jeśli chcesz coś przerobić lub założyć jakąś inną część to twoja sprawa. Jeśli ktoś z forum zafunduje mi motor to jak najbardziej będę się słuchał jego zaleceń. A tak przy okazji to z tego co widziałem to ci najwięksi ortodoksi mają różnego rodzaju przeróbki i modyfikacje. Ostatnio nawet widziałem modyfikację tylnej lampy (ledy zamiast żarówki) i czy kierowca przy ledach czuje się jak kierowca z epoki, no ale to przecież tylko mała, niewinna, niewidoczna ingerencja w zabytek. A z resztą i tak nikt nie zobaczy. Pozdrowienia.
Spiker - Pią 13 Sty, 2017
sebastian79 napisał/a: | Wydaj mi się że jeśli motor jest mój, został kupiony za moje pieniądze to mogę robić z nim co mi się podoba. |
No jasne, że tak (z wyjątkiem pojazdu na żółtych tablicach, wówczas konserwator zabytków może mieć zastrzeżenia). My na forum tylko radzimy, niczego nie wymuszamy.
sebastian79 - Pią 13 Sty, 2017
Spoko, tylko że te twoje konkretne rady brzmią tak jakoś jak nakaz. Co z tego że ktoś przejechał kawał drogi na oryginalnej prądnicy bez awarii, a ja znam ludzi którzy na oryginalnej prądnicy nie dojechali do celu. I teraz czy ci pierwsi mieli szczęście czy ci drudzy mili pecha? Tak czy siak już nie jeden stwierdził że wieje komuną. A tak przy okazji, co z tymi ledami, jak się na tą zmianę zapatrujesz?
regers - Pią 13 Sty, 2017
Panowie każdy robi jak chce, lubię oryginalność i wiem że wrócę z czasem do oryginalnej prądnicy. Kupę lat mam założoną od emziety i nie narzekam. Ale jednak wrócę do oryginału. Osobiście nie przeszkadza mi to że jeden ma oryginał a drugi nie, grunt by się cieszyć tym co się ma. Kiedyś też byłem lekkim ortodoxem a teraz mam to no właśnie! Grunt by się cieszyć swoją masziną.
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017
regers napisał/a: | Na tym forum to fakt komuna przez wielkie K. |
sebastian79 napisał/a: | Tak czy siak już nie jeden stwierdził że wieje komuną. |
Zróbcie sobie rachunek sumienia i odpowiedzcie sobie z czego ta wasza komuna wychodzi, bo dla mnie to ta wasza komuna ma inną nazwę - brak wiedzy i chęci do poznania zasady działania iżowych prądów.
Na tym Forum są tylko trzy osoby, które rozłożyły prądy na czynniki pierwsze i mają o tym pojęcie, resztę Forumowiczów można podzielić na grupy:
- Ci, którzy mają ogólne pojęcie jak to działa, są zaradni i potrafią sobie radzić jakoś z prądami.
- Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia jak to działa, ale mają jaja i pytają - i chwała im za to.
- Oraz Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia jak to działa, nie pytają (czyt. nie mają jaj), a twierdzą (bo tak im się wydaje), że wiedzą jak to działa.
Z tych dwóch ostatnich grup wywodzą się "Ci komuniści", wiem co piszę bo sam przechodziłem przez te wszystkie grupy i też miałem kiedyś podobne zdanie. Ponadto z "wiedzą i umiejętnościami" Forumowiczów miałem i mam kontakt ( 50% motocykli tu na Forum jeździ na prądach, które wyszły z moich rąk) i wiem jak ta "wiedza" wygląda. Większość ludzi nie potrafi rozróżnić typu prądnic oraz współgrać ich odpowiednim regulatorem nie mówiąc już o prawidłowym połączeniu tego.
Poza tym czy znacie zasadę działania Vapera, jak nawali i sobie z usterką nie poradzicie to co, też będziecie wołać "komuna"? Dzisiejsze społeczeństwo jest wygodne i leniwe, łatwiej wymienić cały podzespół niż go naprawić.
Ja nie mówię Nie dla elektroniki, ja mówię Nie dla Vapera w Iżach, ponieważ: franz napisał/a: | zapłon sie mieści w obudowie wiec go założę i będzie 12v ladnie i schludnie | Nie ma takiej możliwości poupychania tego w taki sposób, aby było to nie zauważalne dla drugiej osoby posiadającej taki sam motocykl mowa tu o 350-tce i 49-tce oraz nie niszcząc oryginalnych podzespołów. Jak do tej pory podzespoły Vapera nie są idealnie dopasowane do podzespołów Iży, czyli ładnie i schludnie bez niszczenia oryginalnych części nie będzie. Vaper to bolesna alternatywa dla motocykli do których trudno już zdobyć "oryginalne prądy" czego nie można powiedzieć o Iżach.
nickeledon - Sob 14 Sty, 2017
A leń to też od razu komunista?
motolis - Sob 14 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | A leń to też od razu komunista? |
Przyjmijmy że prądy z MZ podchodzą pod oryginał
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | A leń to też od razu komunista? | Sam mi odpowiedz, bo jeżeli ja jestem "komunistą", a odnoszę takie wrażenie po wcześniejszych postach kolegów to co wspólnego mam z leniem. Hmm... już wiem - "Jestem tylko człowiekiem (dla niektórych komunistą) i czasami też mi cię nie chce."
Poza tym nigdzie nie napisałem, że leń to komunista. Napisałem, że "lenie" twierdzą, że to"komuna" bo nie rozumieją zasady działania wiekowego układu, a czy rozumieją zasadę działania współczesnego wyrobu?
motolis - Sob 14 Sty, 2017
Chyba chodzi o to ,że niektórzy mają na półkach oryginalne prądy ,ale jeżdżą na MZ-owych a z lenistwa nie biorą się za naprawę właściwych
jarcco - Sob 14 Sty, 2017
O! Odchodzicie od tematu.
Komunista, Leń..in.. temat robi się polityczny
A jak ktoś wie jak to wszystko działa, wie jak podłączyć, a skorzystał z pomocy dobrego człowieka który lepiej wie jak to wyregulować ? To będzie kapitalista czy socjalista?
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017
jarcco napisał/a: | Komunista, Leń..in.. temat robi się polityczny | Jeszcze do tego dochodzi Czeski Vaper i DDR-owska MZ-ta
jarcco napisał/a: | A jak ktoś wie jak to wszystko działa, wie jak podłączyć, a skorzystał z pomocy dobrego człowieka który lepiej wie jak to wyregulować ? To będzie kapitalista czy socjalista? | To człowiek godny posiadania Iża, ponieważ sam w miarę swojej wiedzy i umiejętności próbował i dążył do tego aby swój motocykl poskładać na oryginalnych podzespołach z góry nie przekreślając ich, a że zapytał - "Kto pyta nie błądzi"
nickeledon - Sob 14 Sty, 2017
Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ?
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ? | Przecież już zostałem okrzyknięty Komunistą, tylko, że Ty jesteś przez małe "k", a ja przez duże Aż strach pomyśleć przez jakie "k" będzie/jest Gaca
PS. ...a Ci z "Gibraltaru" to też komuniści i to do kwadratu , bo przekabacili całą Europę.
jarcco napisał/a: | O! Odchodzicie od tematu. | Tak, odchodzimy, dlatego poczekam(y) na Franza - mam nadzieję, że pokaże jak ładnie i schludnie nie niszcząc oryginalnych części zamontować Vapera.
mcfrag - Sob 14 Sty, 2017
Pozwoliłem sobie wydzielić wątek socjologiczno-filozoficzny, bo nijak nie przystawał do tematu.
Proszę wszystkich, żeby w dziale Warsztat pisać rzeczowo i koncentrować się na technice. Inaczej zamienimy go w śmietnik.
regers - Sob 14 Sty, 2017
Hehe no tak! Panowie po co te nerwy, każdy ma swój łeb i różne koncepcje. Z tą komuną to żartowałem.
motolis - Sob 14 Sty, 2017
He he , wiedziałem że Frag długo nie wytrzyma
katok - Sob 14 Sty, 2017
I komuna.....
I cenzura.....
Jak ja uwielbiam ten forumowy socjalizm....
nickeledon - Sob 14 Sty, 2017
Tytuły szlacheckie rozdane, to można wrócić do meritum sprawy. Możecie teraz śmiało tu walić o wyższości współczesnych prądów nad ciemnotą średniowiecza i proszę się nie krępować.
Spiker - Sob 14 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ? |
A ja, a ja? Myślę że conajmniej "wtaroj sort"
Żeby podsycić żar zaryzykuję stwierdzenie, że wszyscy jesteśmy krypto-komuchami, bo zachwycamy się wyrobami CCCP w dobie wycofywania post-sowieckiego sprzętu nawet z izb tradycji jednostek. Ja przynajmniej mam Iża z rocznika po Stalinie .
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | Tytuły szlacheckie rozdane | Chyba zostaliśmy pozbawieni tych tytułów przez "komunistę namber łan": regers napisał/a: | Z tą komuną to żartowałem. | Regers do tablicy.
- czyją gębę masz tam w Avatarze
franz - Pon 16 Sty, 2017
ojjjojjoj sie podziało . nie chce siać tu jakiejś nienawiści w 10 poście i w ogóle .uwielbiam motocykle z epoki komuny bo nawet prawie nowe bmw nie daje mi takiej frajdy jak iż czy ural , i właśnie dla tego postanowiłem założyć elektronika , i moje pytanie było czy ktoś to ma jezdni na tym itp itd . To jest mój motocykl za moja kasę i mogę robić co che jak i ja tak i wy ,nie jest zarejestrowany na zabydka itp ,jeżeli był bu to motocykl którego praktycznie nie ma na rynku to bym na 100 % zostawił oryginał ,ale niestety izow pełno do okola .a wiec panowie nie ma komunistów i socjalistów jesteśmy motocyklistami i lanczy nas ta sama pasja ,a ze czasem zdania sa podzielone to trzeba to uszanować , można doradzić ale narzucanie swojego zdania nie jest na miejscu , wiec panowie zdam relacje z moich prac dla potomnych i jeżeli będę miał jakieś problemy w przyszłości z tym zapłonem to na pewno napisze ave sałata .Franz.
nickeledon - Pon 16 Sty, 2017
Oj Franz, chyba w weekend się działo bo ciężko Cię dziś rozczytać A tak na marginesie to bardziej tolerancyjnych i życzliwych człowieków niż na tutejszym forum to ze świecą szukać. Serio.
katok - Pon 16 Sty, 2017
Jak to kiedyś mówił ZuluGula:
"Polska język, trudna język..."
Człowieku popraw styl (składnię) ponieważ ciężko -bez tłumacza, zrozumieć co piszesz. O ortografii nawet nie chcę się wypowiadać. Moja córka w czwartej klasie robi mniej byków.
jarcco - Wto 17 Sty, 2017
Normalnie komuniści
nickeledon - Wto 31 Sty, 2017
To teraz będzie dym
fred8012 - Wto 31 Sty, 2017
nickeledon napisał/a: | To teraz będzie dym | Na Forum Triumpha
nickeledon - Wto 31 Sty, 2017
I co? żadnej połajanki nie będzie?
Albert - Wto 31 Sty, 2017
Według mnie bardzo gustowne pudełko... Czego tu sie czepiać
nickeledon - Sro 01 Lut, 2017
Albert napisał/a: | Czego tu sie czepiać |
Nowoczesności!
katok - Sro 01 Lut, 2017
Niech Ci będzie...
...ujowe, kolorowe, samoskładające....
Prawilnie winno być - szare, zatłuszczone, kartonowe pudło.
Ewentualnie mógłby być szary zatłuszczone papier pakowy
nickeledon - Sro 01 Lut, 2017
katok napisał/a: | ...ujowe, kolorowe, samoskładające.... |
Może to dlatego, że to na rynek EU, na Ukrainie to pewnie tak jest:
katok napisał/a: | szare, zatłuszczone, kartonowe pudło. |
sebastian79 - Czw 02 Lut, 2017
A czy po zamontowaniu tej nowoczesności, będziesz mógł "zaznać odczucia kierowcy" z epoki?
nickeledon - Czw 02 Lut, 2017
Mam nadzieję poczuć to co czuli w tamtej epoce na TT Isle of Man
nickeledon - Pią 03 Lut, 2017
Cisza tu, to zadam zagadkę. Czyje to słowa:
"Szwankuje mi ładowanie, nie jestem pewny mojego mechanicznego reglera i powoli dojrzewam do wymiany na elektroniczny. Proszę podzielcie się swoim doświadczeniem- gdzie, jaki i za ile? Chciałbym żeby obyło se bez specjalnych kombinacji, czyli szukam reglera z plusem na masie, oczywiście 6V, no i Najlepiej gdyby zmieścił się w miejscu gdzie teraz tkwi oryginalny. Słyszałem o patentach z przecięciem płytki układu, podobno wtedy się mieści, ale chętnie pogadałbym z kimś, kto przerobił to w praktyce."
[ Dodano: Pią 03 Lut, 2017 ]
jarcco - Sob 04 Lut, 2017
Ja podpowiem że te słowa padły 11 maja 2006 roku
fred8012 - Sob 04 Lut, 2017
Stanę w obronie autora tego zdania.
jarcco napisał/a: | słowa padły 11 maja 2006 roku | ...a więc 11 lat temu, cztery miesiące po tym jak powstało Forum. Ze statystyk wynika, że było wtedy osiemnastu użytkowników i 475 postów, ile w tym czasie było tematów dotyczących układu ładowania? Jeszcze do niedawna temat "kontrolki" był tematem tabu gdzie informacje były czysto teoretyczne.
nickeledon napisał/a: | Cisza tu, to zadam zagadkę. Czyje to słowa: | Marek, przy remoncie 49-tki naczytałem się takich tematów typu " brak ładowania, świeci mi się kontrolka itp... " i z góry przekreśliłem oryginalne prądy nie podejmując ani grama walki z tą materią. Dopiero przy remoncie 350-tki postanowiłem podjąć to wyzwanie i sądzę, że się opłacało, choć nie jestem z zawodu elektromechanikiem.
nickeledon - Sob 04 Lut, 2017
fred8012 napisał/a: | nie jestem z zawodu elektromechanikiem. |
Jak i ja, tylko ja jeszcze leń jestem
mcfrag - Sob 04 Lut, 2017
jarcco napisał/a: | a podpowiem że te słowa padły 11 maja 2006 roku |
11 lat... kawał życia! Nawet dla mojego wiekowego iża to całkiem pokaźny szmat czasu.
fred8012 napisał/a: | ...a więc 11 lat temu, cztery miesiące po tym jak powstało Forum. Ze statystyk wynika, że było wtedy osiemnastu użytkowników i 475 postów, ile w tym czasie było tematów dotyczących układu ładowania? Jeszcze do niedawna temat "kontrolki" był tematem tabu gdzie informacje były czysto teoretyczne. |
Dzięki Fred, opisałeś dokładnie to, co wtedy czułem. W tamtych czasów puszka prądów była tajemnicza jak Enigma i nikt nawet nie śmiał marzyć, że kiedyś będziemy się z tego śmiać. A jednak - właśnie dzięki konsekwencji, ciekawości, uporowi no i forumowej pracy zespołowej (mówię ogólnie - wiadomo, komu zawdzięczamy wyjaśnienie kwestii elektrycznych), temat prądów oraz oczywiście wiele innych kwestii udało się odmitolgizować i dogłębnie wyjaśnić.
Nie bardzo tylko rozumiem, dlaczego Marek wstawił mój archiwalny post akurat do tego wątku. Wszak tym samym zanegował tezę, którą postawił w pierwszym poście. To w końcu "na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm" czy nie?
fred8012 - Sob 04 Lut, 2017
nickeledon napisał/a: | ja jeszcze leń jestem | Marek nie przesadzaj, po ilości Twoich tematów w dziale garażowym mam inne zdanie
nickeledon - Sob 04 Lut, 2017
mcfrag napisał/a: | Nie bardzo tylko rozumiem |
Chciałem pokazać ewolucję człowieka Przecież to luźny temat, a tytuł to trochę ironiczny miał być, nie będziemy się pałami okładać.
[ Dodano: Sob 04 Lut, 2017 ]
fred8012 napisał/a: | Marek, przy remoncie 49-tki naczytałem się takich tematów typu " brak ładowania, świeci mi się kontrolka itp... " i z góry przekreśliłem oryginalne prądy nie podejmując ani grama walki z tą materią. |
Fred, jak ja zaczynałem swoją przygodę z motocyklizmem, to fanaberie typu elektroniczny regulator do Iża, Junaka czy MZ były w sferze marzeń. Siłą rzeczy musiałem się nauczyć jeździć na "oryginalnych prądach" (w Junaku nie musiałem, był iskrownik a komu światła wtedy potrzebne były) i w swoim pierwszym Iżu miałem całkiem sprawną oryginalną elektrownię. Zdarzało się, że nocą to Iże jechały na czele i zamykały stawkę ponieważ jako jedyne miały światła (myśl Junak), no czasami zdarzyło się AWO to też miało. Następnego Jeżaka jak zakupiłem to miał zainstalowaną elektrownię od MZ, z mechanicznym regulatorem w puszce prądów i tak (z wyjątkiem regulatora) zostało do dziś, prawie 25 lat. W moim przypadku więc ewolucja przebiegała odwrotnie niż to dziś wygląda.
fred8012 - Sob 04 Lut, 2017
nickeledon napisał/a: | W moim przypadku więc ewolucja przebiegała odwrotnie niż to dziś wygląda. | Zgodzę się, dlatego ja nie neguję Twoich posunięć. Ja negatywnie oceniam te osoby, które mając oryginalny, kompletny i być może sprawny zestaw przekreślają go z powodu "blaszki" na rzecz nowoczesności, nie mając pojęcia na jakiej zasadzie działa "oryginalność", a tym bardziej "nowoczesność". Oczywiście ja nie mówię Nie dla "nowoczesności" bo sam mam w 49-tce ustrojstwo eliminujące kondensator, ale pozostawiłem sobie możliwość skorzystania z niego w każdej chwili.
Spiker - Nie 05 Lut, 2017
Zawsze będą chętni do usprawniania zabytkowych pojazdów, zawsze będą też głosy krytyki. Inne fora też przechodziły wieksze czy mniejsze starcia obydwu frakcji. Z czasem stwierdzono, że dobrym rozwiązaniem jest wydzielenie specjalnej kategorii forum - taki dział "Custom" (przykład sfm-junak.pl), gdzie umówiono się, że w tym miejscu z zasady nie krytykuje się niszczenia oryginalnej materii, tylko rozmawia merytorycznie o customowych rozwiązaniach. Może to byłoby remedium na niepotrzebne sprzeczki i na tym forum? To luźna propozycja. Na pewno skala problemu w przypadku Iża nie jest tak znaczna, jak np. w przypadku Junaka.
nickeledon - Nie 05 Lut, 2017
Spiker napisał/a: | Na pewno skala problemu w przypadku Iża nie jest tak znaczna, |
Któż śmiałby customować Iża?!
Spiker napisał/a: | krytykuje się niszczenia oryginalnej materii, |
Ja to tak często krytykuję, że niektórzy nie chcą ze mną gadać.
Łukasz Hawryluk - Nie 05 Lut, 2017
Wszystko jest dobrze, dopóki nie trafisz na takie forum np. Iża!
Myślisz sobie: "Mam stary oryginalny motor" i zaczynasz czytać, oglądać a nie daj Boże się z kimś spotkasz na pikniku Okazuje się, że nóżka nie taka, lampka tylna jest uniwersalna, rączka gazu jest z późniejszego rocznika, a to że masz cylinder od 56 to już po prostu dramat przez duże D.
I zaczynasz podmieniać, kupować stare pordzewiałe a chromowane odkładasz na półkę Cieszysz się z kolejnej właściwej rocznikowo śrubki choć w Castoramie są ładne, świecące...
Coś się jeszcze zmienia. Zaczynasz jeździć 10 potem 30 km od domu. Potem 100 km... w jedną stronę. Aż pewnego razu lądujesz 400 km od domu a koledzy w pracy na rocznych motorach robią minę!
Po roku okazuje się, ze te 400 km to mało bo można np do Finlandii.
Forum chyba działa na każdego podobnie - to się nazywa ewolucja.
jarcco - Pon 06 Lut, 2017
Łukasz Hawryluk napisał/a: | dopóki nie trafisz na takie forum np. Iża! |
Kolega z forum zauważy że masz nieodpowiedni rocznikowo element - dla mnie bezcenne.
Za chwilę dostajesz w prezencie do ręki odpowiedni.
To jest forum Iża! ... za resztę możesz zapłacić kartą Mastercośtam
|
|