IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Ogólne - Zatwardziały konserwatyzm

nickeledon - Pią 06 Sty, 2017
Temat postu: Zatwardziały konserwatyzm
Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm :O

[ Komentarz dodany przez: mcfrag: Sob 14 Sty, 2017 ]
Dotyczy tego tematu: http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=3913

fred8012 - Pią 06 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm :O
I chyba dalej panuje, podrzuciłem ten temat aby nie zakładać nowego "śmiecia" :D
franz - Nie 08 Sty, 2017
Temat postu: ave
jednego nie rozumiem naprawilem duzo motocykli radzieckich niemieckich itp , zawsze jezeli spotkam sie z problemem zaplonu na przyklad w ural dniepr k750 itp ,bez zastanowienia montuje ruski elektroninczy ,z japonska cewka 4 omy, i juz tam nie zagladam bo nie ma pa co ,a motocykle u mnie i moich kolegow lekko nie maja :) po drugie irlandia wilgotnosc powietrza i przerywacze nie chodza w paze ,a szczegolnie ze malo kto ma suchy garaz . po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) , moze ktos sie nie zgodzi bo franz z irlandia i ze tysiak to latwo wyzygac ,otoz nie . nie latwo ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej ,pozdrawiam franz (fetor) ireland
pytanie do posiadaczy takich zestawow ktory leprzy, MZ z Allegro ,czy niemiecki czy czeski prosze o porade i spostrzezenia ,dziekuje

fred8012 - Nie 08 Sty, 2017
Temat postu: Re: ave
franz napisał/a:
... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej
Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"?
nickeledon - Nie 08 Sty, 2017

My to jesteśmy na etapie młota i kowadła, pierwszego Vape włożyłem dopiero na jesieni do Besy (funt poleciał na pysk to se zafundowałem, a co).

franz napisał/a:
Po drugie Irlandia, wilgotność powietrza i przerywacze nie chodzą w parze


W GB to też chyba wilgotno, a o ile się nie mylę to żadnego motocykla z zapłonem elektronicznym to tam nie wyprodukowano :hmm:

franz - Nie 08 Sty, 2017
Temat postu: Re: ave
fred8012 napisał/a:
franz napisał/a:
... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej
Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"?

otoz jest tak ze dobra pradnica od MZ kosztuje 400 zl iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebralem nowe platynki :) i bede dalej testowal .nieomieszkam stwierdzic iz i tak zostane obrzucony gnojuweczka i uznany za szarlatana :) ale jak na fetora przytalo nie przeskadza mnie to .jest technologia trzeba wytestowac tylko ktory zestaw wziosc ?

nickeledon - Nie 08 Sty, 2017

franz napisał/a:
Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką


Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech :) a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.

http://www.vape.cz/

franz - Nie 08 Sty, 2017
Temat postu: ave
nickeledon napisał/a:
franz napisał/a:
Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką


Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech :) a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.

http://www.vape.cz/



bo taka moda teraz :)

dobra to mysle zakupic ten zestaw http://Allegro.pl/elektro...382152.html,,,, relacje i fotki podesle z montażu jak doleci na wyspe :) cylinder tez ogarniety z tlokim almota :) stary ma 3 atmosfery kompresi ,jeszcze zabawa z gaziorem bo trzeba przelewac zeby pracowal :) pozdrawiam i zapraszam do dyskusi franz

fred8012 - Nie 08 Sty, 2017

franz napisał/a:
otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki :) i będę dalej testował
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)
franz - Nie 08 Sty, 2017
Temat postu: ave
fred8012 napisał/a:
franz napisał/a:
otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki :) i będę dalej testował
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)



hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon platynka przestała przewodzić prąd :) lutowanie pomogło na chwilke ,bo ladowanie mam i to w super stanie , wiedzy u mnie mnogo ale czasu brak , i niestety mam 2500km do pl i tu nie ma czesci tak o byle gdzie .jeza kupilem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wyglada nawet nawet ,ale im wiecej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro byl :) dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage :)

fred8012 - Nie 08 Sty, 2017

franz napisał/a:
hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon bo ladowanie mam i to w super stanie
W takim razie po co wspomniałeś o nowej prądnicy :)
franz napisał/a:
niestety mam 2500km do pl i tu nie ma części tak o byle gdzie
No motocykl unikatowy, a więc było by wskazane by był w oryginale.
franz napisał/a:
jeza kopiłem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wygląda nawet nawet ,ale im więcej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro był :)
W tym dziale możesz założyć własny temat i pochwalić się motocyklem.
franz napisał/a:
dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage :)
Z góry przekreślasz oryginalność Swego motocykla :(
Zajrzyj do tych tematów:
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=6610
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=7130
Takich tematów jest dużo więcej i były pokonane na oryginalnych prądach :)

Spiker - Sro 11 Sty, 2017

fred8012 napisał/a:
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)

Trafione w punkt Fred! Jak ktoś nie ma bladego pojęcia jak działa mechaniczny regulator, a tym bardziej jak go prawidłowo ustawić to pierwsze co robi to "inwestuje" w elektronika. Gdyby nie chodziło o zabytkowe pojazdy to można by to jeszcze jakoś przełknąć. Przykłady wypraw przez duże "W" odbytych na oryginalnych prądach są najlepszym dowodem że jednak się da! W końcu chyba po to kupujemy zabytkowe pojazdy, żeby zaznać odczuć kierowcy z epoki, a nie mieć tylko "elektronikę" opakowaną w stare pudełko.

P.S.: Wiem, że się powtarzam, ale musiałem :puppyeyes:

nickeledon - Sro 11 Sty, 2017

No i wszystko wróciło na właściwe tory... :]
franz - Sro 11 Sty, 2017
Temat postu: ave
bosko
nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub wiecej i wiem co to regulator napięcia kolego ,ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie , według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz

fred8012 - Sro 11 Sty, 2017

franz napisał/a:
nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub więcej i wiem co to regulator napięcia kolego
A poległeś na blaszce z przerywacza.
franz napisał/a:
ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie
W takim razie po co Ci stary motocykl, nie lepiej było by kupić sobie coś nowszego z tą nową technologią?
franz napisał/a:
według mnie forum polega na pomocy
I pomagamy nawet bardziej niż Ci się wydaje, bo nie tylko tu na Forum, ale także w realu i to w większym stopniu!
franz napisał/a:
i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz
No i po miesiącu i ośmiu postach się obraziłeś.
Z doświadczenia wiem, że to przechodzi - bynajmniej mojej babie po paru dniach mija.
Sory, ale nie wytrzymałem i mam wrażenie, że rozmawiam z nastolatkiem, a nie z facetem, który 22 lata siedzi w mechanice.

franz - Czw 12 Sty, 2017
Temat postu: ave
napisałem dziewiątego posta ,długi byl ale skróciłem . :) pozdrawiam
PS; przerywacz po paru tygodniach doszedł nowy :) i działa .nawet go przykręciłem i ustawiłem sam .

Spiker - Czw 12 Sty, 2017
Temat postu: Re: ave
franz napisał/a:
według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje

Nikt nie brechta, moje rady są życzliwe i płynące z czystej chęci pomocy. Sam kiedyś popełniłem kilka wątpliwych "udoskonaleń" w zabytkowym sprzęcie i wiem jak trudno nieraz to odwrócić i jak sprzęt traci na tych zmianach na wartości. Dlatego przestrzegam innych.

Rozumiem, że finalnie zakładasz klasyczny przerywacz współczesnej produkcji?

franz - Czw 12 Sty, 2017
Temat postu: ave
na razie mam cylinder po remoncie z tłokiem almot stara produkcja dzięki koledze z forum ,zapłon czeski do MZ ts ,ale w Polsce jeszcze niestety , co do oryginalności sprząta to jest oryginalny ładny, mam wózek steib replikę z włókna lewo stronny , i to mam zamiar podpiąć do 49 , zapłon sie mieści w obudowie wiec go założę i będzie 12v ladnie i schludnie . oryginalna pradnica na polke . :) w tym roku jeszcze muszę ściągnąć milion części z polski do mojego junaka m07 przejściówki na m10, i tez zakładam elektroniczny zapłon w starej obudowie :) morze to niektórych rozczaruje ,ale po dniach nocach użerania sie z zapłonami kondensatorami itp itd mam dosc , wiec jezeli jest możliwość włożenia elektroniki bez zmiany wyglądu to ja wole :) pozdrawiam franz
regers - Czw 12 Sty, 2017

Na tym forum to fakt komuna przez wielkie K. Też mi się przestaje podobać trzymajcie się. ;P
sebastian79 - Pią 13 Sty, 2017

Wydaj mi się że jeśli motor jest mój, został kupiony za moje pieniądze to mogę robić z nim co mi się podoba. Jeśli chcesz coś przerobić lub założyć jakąś inną część to twoja sprawa. Jeśli ktoś z forum zafunduje mi motor to jak najbardziej będę się słuchał jego zaleceń. A tak przy okazji to z tego co widziałem to ci najwięksi ortodoksi mają różnego rodzaju przeróbki i modyfikacje. Ostatnio nawet widziałem modyfikację tylnej lampy (ledy zamiast żarówki) i czy kierowca przy ledach czuje się jak kierowca z epoki, no ale to przecież tylko mała, niewinna, niewidoczna ingerencja w zabytek. A z resztą i tak nikt nie zobaczy. Pozdrowienia.
Spiker - Pią 13 Sty, 2017

sebastian79 napisał/a:
Wydaj mi się że jeśli motor jest mój, został kupiony za moje pieniądze to mogę robić z nim co mi się podoba.

No jasne, że tak (z wyjątkiem pojazdu na żółtych tablicach, wówczas konserwator zabytków może mieć zastrzeżenia). My na forum tylko radzimy, niczego nie wymuszamy.

sebastian79 - Pią 13 Sty, 2017

Spoko, tylko że te twoje konkretne rady brzmią tak jakoś jak nakaz. Co z tego że ktoś przejechał kawał drogi na oryginalnej prądnicy bez awarii, a ja znam ludzi którzy na oryginalnej prądnicy nie dojechali do celu. I teraz czy ci pierwsi mieli szczęście czy ci drudzy mili pecha? Tak czy siak już nie jeden stwierdził że wieje komuną. A tak przy okazji, co z tymi ledami, jak się na tą zmianę zapatrujesz?
regers - Pią 13 Sty, 2017

Panowie każdy robi jak chce, lubię oryginalność i wiem że wrócę z czasem do oryginalnej prądnicy. Kupę lat mam założoną od emziety i nie narzekam. Ale jednak wrócę do oryginału. Osobiście nie przeszkadza mi to że jeden ma oryginał a drugi nie, grunt by się cieszyć tym co się ma. Kiedyś też byłem lekkim ortodoxem a teraz mam to no właśnie! Grunt by się cieszyć swoją masziną.
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017

regers napisał/a:
Na tym forum to fakt komuna przez wielkie K.

sebastian79 napisał/a:
Tak czy siak już nie jeden stwierdził że wieje komuną.

Zróbcie sobie rachunek sumienia i odpowiedzcie sobie z czego ta wasza komuna wychodzi, bo dla mnie to ta wasza komuna ma inną nazwę - brak wiedzy i chęci do poznania zasady działania iżowych prądów.
Na tym Forum są tylko trzy osoby, które rozłożyły prądy na czynniki pierwsze i mają o tym pojęcie, resztę Forumowiczów można podzielić na grupy:
- Ci, którzy mają ogólne pojęcie jak to działa, są zaradni i potrafią sobie radzić jakoś z prądami.
- Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia jak to działa, ale mają jaja i pytają - i chwała im za to.
- Oraz Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia jak to działa, nie pytają (czyt. nie mają jaj), a twierdzą (bo tak im się wydaje), że wiedzą jak to działa.
Z tych dwóch ostatnich grup wywodzą się "Ci komuniści", wiem co piszę bo sam przechodziłem przez te wszystkie grupy i też miałem kiedyś podobne zdanie. Ponadto z "wiedzą i umiejętnościami" Forumowiczów miałem i mam kontakt ( 50% motocykli tu na Forum jeździ na prądach, które wyszły z moich rąk) i wiem jak ta "wiedza" wygląda. Większość ludzi nie potrafi rozróżnić typu prądnic oraz współgrać ich odpowiednim regulatorem nie mówiąc już o prawidłowym połączeniu tego.
Poza tym czy znacie zasadę działania Vapera, jak nawali i sobie z usterką nie poradzicie to co, też będziecie wołać "komuna"? Dzisiejsze społeczeństwo jest wygodne i leniwe, łatwiej wymienić cały podzespół niż go naprawić.
Ja nie mówię Nie dla elektroniki, ja mówię Nie dla Vapera w Iżach, ponieważ:
franz napisał/a:
zapłon sie mieści w obudowie wiec go założę i będzie 12v ladnie i schludnie
Nie ma takiej możliwości poupychania tego w taki sposób, aby było to nie zauważalne dla drugiej osoby posiadającej taki sam motocykl mowa tu o 350-tce i 49-tce oraz nie niszcząc oryginalnych podzespołów. Jak do tej pory podzespoły Vapera nie są idealnie dopasowane do podzespołów Iży, czyli ładnie i schludnie bez niszczenia oryginalnych części nie będzie. Vaper to bolesna alternatywa dla motocykli do których trudno już zdobyć "oryginalne prądy" czego nie można powiedzieć o Iżach.
nickeledon - Sob 14 Sty, 2017

A leń to też od razu komunista?
motolis - Sob 14 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
A leń to też od razu komunista?


Przyjmijmy że prądy z MZ podchodzą pod oryginał ;)

fred8012 - Sob 14 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
A leń to też od razu komunista?
Sam mi odpowiedz, bo jeżeli ja jestem "komunistą", a odnoszę takie wrażenie po wcześniejszych postach kolegów to co wspólnego mam z leniem. Hmm... już wiem - "Jestem tylko człowiekiem (dla niektórych komunistą) i czasami też mi cię nie chce."
Poza tym nigdzie nie napisałem, że leń to komunista. Napisałem, że "lenie" twierdzą, że to"komuna" bo nie rozumieją zasady działania wiekowego układu, a czy rozumieją zasadę działania współczesnego wyrobu?

motolis - Sob 14 Sty, 2017

Chyba chodzi o to ,że niektórzy mają na półkach oryginalne prądy ,ale jeżdżą na MZ-owych a z lenistwa nie biorą się za naprawę właściwych :)
jarcco - Sob 14 Sty, 2017

O! Odchodzicie od tematu.
Komunista, Leń..in.. temat robi się polityczny :O
A jak ktoś wie jak to wszystko działa, wie jak podłączyć, a skorzystał z pomocy dobrego człowieka który lepiej wie jak to wyregulować ? To będzie kapitalista czy socjalista? :)

fred8012 - Sob 14 Sty, 2017

jarcco napisał/a:
Komunista, Leń..in.. temat robi się polityczny :O
Jeszcze do tego dochodzi Czeski Vaper i DDR-owska MZ-ta ;)
jarcco napisał/a:
A jak ktoś wie jak to wszystko działa, wie jak podłączyć, a skorzystał z pomocy dobrego człowieka który lepiej wie jak to wyregulować ? To będzie kapitalista czy socjalista? :)
To człowiek godny posiadania Iża, ponieważ sam w miarę swojej wiedzy i umiejętności próbował i dążył do tego aby swój motocykl poskładać na oryginalnych podzespołach z góry nie przekreślając ich, a że zapytał - "Kto pyta nie błądzi" :)
nickeledon - Sob 14 Sty, 2017

Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ? :D
fred8012 - Sob 14 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ? :D
Przecież już zostałem okrzyknięty Komunistą, tylko, że Ty jesteś przez małe "k", a ja przez duże :mrgreen: Aż strach pomyśleć przez jakie "k" będzie/jest Gaca :D
PS. ...a Ci z "Gibraltaru" to też komuniści i to do kwadratu ;) , bo przekabacili całą Europę.

jarcco napisał/a:
O! Odchodzicie od tematu.
Tak, odchodzimy, dlatego poczekam(y) na Franza - mam nadzieję, że pokaże jak ładnie i schludnie nie niszcząc oryginalnych części zamontować Vapera.
mcfrag - Sob 14 Sty, 2017

Pozwoliłem sobie wydzielić wątek socjologiczno-filozoficzny, bo nijak nie przystawał do tematu.

Proszę wszystkich, żeby w dziale Warsztat pisać rzeczowo i koncentrować się na technice. Inaczej zamienimy go w śmietnik.

regers - Sob 14 Sty, 2017

Hehe no tak! Panowie po co te nerwy, każdy ma swój łeb i różne koncepcje. Z tą komuną to żartowałem. :lmao:
motolis - Sob 14 Sty, 2017

He he , wiedziałem że Frag długo nie wytrzyma :D
katok - Sob 14 Sty, 2017

I komuna.....
I cenzura.....
Jak ja uwielbiam ten forumowy socjalizm.... ;)

nickeledon - Sob 14 Sty, 2017

Tytuły szlacheckie rozdane, to można wrócić do meritum sprawy. Możecie teraz śmiało tu walić o wyższości współczesnych prądów nad ciemnotą średniowiecza i proszę się nie krępować.
Spiker - Sob 14 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
Czyli ja komunista, Jarek kapitalista, Paweł parówkowy skrytożerca, a Fred ? :D

A ja, a ja? Myślę że conajmniej "wtaroj sort" :letssin:

Żeby podsycić żar zaryzykuję stwierdzenie, że wszyscy jesteśmy krypto-komuchami, bo zachwycamy się wyrobami CCCP w dobie wycofywania post-sowieckiego sprzętu nawet z izb tradycji jednostek. Ja przynajmniej mam Iża z rocznika po Stalinie :rotfl: .

fred8012 - Sob 14 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
Tytuły szlacheckie rozdane
Chyba zostaliśmy pozbawieni tych tytułów przez "komunistę namber łan":
regers napisał/a:
Z tą komuną to żartowałem.
Regers do tablicy.
- czyją gębę masz tam w Avatarze :mrgreen:

franz - Pon 16 Sty, 2017

ojjjojjoj sie podziało . nie chce siać tu jakiejś nienawiści w 10 poście i w ogóle .uwielbiam motocykle z epoki komuny bo nawet prawie nowe bmw nie daje mi takiej frajdy jak iż czy ural , i właśnie dla tego postanowiłem założyć elektronika :) , i moje pytanie było czy ktoś to ma jezdni na tym itp itd . To jest mój motocykl za moja kasę i mogę robić co che jak i ja tak i wy ,nie jest zarejestrowany na zabydka itp ,jeżeli był bu to motocykl którego praktycznie nie ma na rynku to bym na 100 % zostawił oryginał ,ale niestety izow pełno do okola .a wiec panowie nie ma komunistów i socjalistów jesteśmy motocyklistami i lanczy nas ta sama pasja ,a ze czasem zdania sa podzielone to trzeba to uszanować , można doradzić ale narzucanie swojego zdania nie jest na miejscu , wiec panowie zdam relacje z moich prac dla potomnych i jeżeli będę miał jakieś problemy w przyszłości z tym zapłonem to na pewno napisze ave sałata .Franz.
nickeledon - Pon 16 Sty, 2017

Oj Franz, chyba w weekend się działo ;D bo ciężko Cię dziś rozczytać :O A tak na marginesie to bardziej tolerancyjnych i życzliwych człowieków niż na tutejszym forum to ze świecą szukać. Serio.
katok - Pon 16 Sty, 2017

Jak to kiedyś mówił ZuluGula:
"Polska język, trudna język..."

Człowieku popraw styl (składnię) ponieważ ciężko -bez tłumacza, zrozumieć co piszesz. O ortografii nawet nie chcę się wypowiadać. Moja córka w czwartej klasie robi mniej byków.

jarcco - Wto 17 Sty, 2017

Normalnie komuniści :rotfl: :rotfl: :rotfl:
nickeledon - Wto 31 Sty, 2017

To teraz będzie dym :chillout:


fred8012 - Wto 31 Sty, 2017

nickeledon napisał/a:
To teraz będzie dym :chillout:
Na Forum Triumpha :hihi:
nickeledon - Wto 31 Sty, 2017

I co? żadnej połajanki nie będzie? :X
Albert - Wto 31 Sty, 2017

Według mnie bardzo gustowne pudełko... Czego tu sie czepiać :)
nickeledon - Sro 01 Lut, 2017

Albert napisał/a:
Czego tu sie czepiać


Nowoczesności!

katok - Sro 01 Lut, 2017

Niech Ci będzie...
...ujowe, kolorowe, samoskładające.... :X
Prawilnie winno być - szare, zatłuszczone, kartonowe pudło.
Ewentualnie mógłby być szary zatłuszczone papier pakowy :chillout:

nickeledon - Sro 01 Lut, 2017

katok napisał/a:
...ujowe, kolorowe, samoskładające....


Może to dlatego, że to na rynek EU, na Ukrainie to pewnie tak jest:

katok napisał/a:
szare, zatłuszczone, kartonowe pudło.

sebastian79 - Czw 02 Lut, 2017

A czy po zamontowaniu tej nowoczesności, będziesz mógł "zaznać odczucia kierowcy" z epoki?
nickeledon - Czw 02 Lut, 2017

Mam nadzieję poczuć to co czuli w tamtej epoce na TT Isle of Man :)
nickeledon - Pią 03 Lut, 2017

Cisza tu, to zadam zagadkę. Czyje to słowa:

"Szwankuje mi ładowanie, nie jestem pewny mojego mechanicznego reglera i powoli dojrzewam do wymiany na elektroniczny. Proszę podzielcie się swoim doświadczeniem- gdzie, jaki i za ile? Chciałbym żeby obyło se bez specjalnych kombinacji, czyli szukam reglera z plusem na masie, oczywiście 6V, no i Najlepiej gdyby zmieścił się w miejscu gdzie teraz tkwi oryginalny. Słyszałem o patentach z przecięciem płytki układu, podobno wtedy się mieści, ale chętnie pogadałbym z kimś, kto przerobił to w praktyce."

[ Dodano: Pią 03 Lut, 2017 ]
:grin:

jarcco - Sob 04 Lut, 2017

Ja podpowiem że te słowa padły 11 maja 2006 roku ;)
fred8012 - Sob 04 Lut, 2017

Stanę w obronie autora tego zdania.
jarcco napisał/a:
słowa padły 11 maja 2006 roku ;)
...a więc 11 lat temu, cztery miesiące po tym jak powstało Forum. Ze statystyk wynika, że było wtedy osiemnastu użytkowników i 475 postów, ile w tym czasie było tematów dotyczących układu ładowania? Jeszcze do niedawna temat "kontrolki" był tematem tabu gdzie informacje były czysto teoretyczne.
nickeledon napisał/a:
Cisza tu, to zadam zagadkę. Czyje to słowa:
Marek, przy remoncie 49-tki naczytałem się takich tematów typu " brak ładowania, świeci mi się kontrolka itp... " i z góry przekreśliłem oryginalne prądy nie podejmując ani grama walki z tą materią. Dopiero przy remoncie 350-tki postanowiłem podjąć to wyzwanie i sądzę, że się opłacało, choć nie jestem z zawodu elektromechanikiem.
nickeledon - Sob 04 Lut, 2017

fred8012 napisał/a:
nie jestem z zawodu elektromechanikiem.


Jak i ja, tylko ja jeszcze leń jestem :]

mcfrag - Sob 04 Lut, 2017

jarcco napisał/a:
a podpowiem że te słowa padły 11 maja 2006 roku

11 lat... kawał życia! Nawet dla mojego wiekowego iża to całkiem pokaźny szmat czasu. :)

fred8012 napisał/a:
...a więc 11 lat temu, cztery miesiące po tym jak powstało Forum. Ze statystyk wynika, że było wtedy osiemnastu użytkowników i 475 postów, ile w tym czasie było tematów dotyczących układu ładowania? Jeszcze do niedawna temat "kontrolki" był tematem tabu gdzie informacje były czysto teoretyczne.

Dzięki Fred, opisałeś dokładnie to, co wtedy czułem. W tamtych czasów puszka prądów była tajemnicza jak Enigma i nikt nawet nie śmiał marzyć, że kiedyś będziemy się z tego śmiać. A jednak - właśnie dzięki konsekwencji, ciekawości, uporowi no i forumowej pracy zespołowej (mówię ogólnie - wiadomo, komu zawdzięczamy wyjaśnienie kwestii elektrycznych), temat prądów oraz oczywiście wiele innych kwestii udało się odmitolgizować i dogłębnie wyjaśnić.

Nie bardzo tylko rozumiem, dlaczego Marek wstawił mój archiwalny post akurat do tego wątku. Wszak tym samym zanegował tezę, którą postawił w pierwszym poście. To w końcu "na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm" czy nie? :D

fred8012 - Sob 04 Lut, 2017

nickeledon napisał/a:
ja jeszcze leń jestem :]
Marek nie przesadzaj, po ilości Twoich tematów w dziale garażowym mam inne zdanie :)
nickeledon - Sob 04 Lut, 2017

mcfrag napisał/a:
Nie bardzo tylko rozumiem

Chciałem pokazać ewolucję człowieka ;) Przecież to luźny temat, a tytuł to trochę ironiczny miał być, nie będziemy się pałami okładać.

[ Dodano: Sob 04 Lut, 2017 ]
fred8012 napisał/a:
Marek, przy remoncie 49-tki naczytałem się takich tematów typu " brak ładowania, świeci mi się kontrolka itp... " i z góry przekreśliłem oryginalne prądy nie podejmując ani grama walki z tą materią.

Fred, jak ja zaczynałem swoją przygodę z motocyklizmem, to fanaberie typu elektroniczny regulator do Iża, Junaka czy MZ były w sferze marzeń. Siłą rzeczy musiałem się nauczyć jeździć na "oryginalnych prądach" (w Junaku nie musiałem, był iskrownik a komu światła wtedy potrzebne były) i w swoim pierwszym Iżu miałem całkiem sprawną oryginalną elektrownię. Zdarzało się, że nocą to Iże jechały na czele i zamykały stawkę ponieważ jako jedyne miały światła (myśl Junak), no czasami zdarzyło się AWO to też miało. Następnego Jeżaka jak zakupiłem to miał zainstalowaną elektrownię od MZ, z mechanicznym regulatorem w puszce prądów i tak (z wyjątkiem regulatora) zostało do dziś, prawie 25 lat. W moim przypadku więc ewolucja przebiegała odwrotnie niż to dziś wygląda.

fred8012 - Sob 04 Lut, 2017

nickeledon napisał/a:
W moim przypadku więc ewolucja przebiegała odwrotnie niż to dziś wygląda.
Zgodzę się, dlatego ja nie neguję Twoich posunięć. Ja negatywnie oceniam te osoby, które mając oryginalny, kompletny i być może sprawny zestaw przekreślają go z powodu "blaszki" na rzecz nowoczesności, nie mając pojęcia na jakiej zasadzie działa "oryginalność", a tym bardziej "nowoczesność". Oczywiście ja nie mówię Nie dla "nowoczesności" bo sam mam w 49-tce ustrojstwo eliminujące kondensator, ale pozostawiłem sobie możliwość skorzystania z niego w każdej chwili.
Spiker - Nie 05 Lut, 2017

Zawsze będą chętni do usprawniania zabytkowych pojazdów, zawsze będą też głosy krytyki. Inne fora też przechodziły wieksze czy mniejsze starcia obydwu frakcji. Z czasem stwierdzono, że dobrym rozwiązaniem jest wydzielenie specjalnej kategorii forum - taki dział "Custom" (przykład sfm-junak.pl), gdzie umówiono się, że w tym miejscu z zasady nie krytykuje się niszczenia oryginalnej materii, tylko rozmawia merytorycznie o customowych rozwiązaniach. Może to byłoby remedium na niepotrzebne sprzeczki i na tym forum? To luźna propozycja. Na pewno skala problemu w przypadku Iża nie jest tak znaczna, jak np. w przypadku Junaka.
nickeledon - Nie 05 Lut, 2017

Spiker napisał/a:
Na pewno skala problemu w przypadku Iża nie jest tak znaczna,


Któż śmiałby customować Iża?!

Spiker napisał/a:
krytykuje się niszczenia oryginalnej materii,


Ja to tak często krytykuję, że niektórzy nie chcą ze mną gadać.

Łukasz Hawryluk - Nie 05 Lut, 2017

Wszystko jest dobrze, dopóki nie trafisz na takie forum np. Iża!

Myślisz sobie: "Mam stary oryginalny motor" i zaczynasz czytać, oglądać a nie daj Boże się z kimś spotkasz na pikniku ;D Okazuje się, że nóżka nie taka, lampka tylna jest uniwersalna, rączka gazu jest z późniejszego rocznika, a to że masz cylinder od 56 to już po prostu dramat przez duże D.

I zaczynasz podmieniać, kupować stare pordzewiałe a chromowane odkładasz na półkę :hmm: Cieszysz się z kolejnej właściwej rocznikowo śrubki choć w Castoramie są ładne, świecące...
Coś się jeszcze zmienia. Zaczynasz jeździć 10 potem 30 km od domu. Potem 100 km... w jedną stronę. Aż pewnego razu lądujesz 400 km od domu a koledzy w pracy na rocznych motorach robią minę! :O

Po roku okazuje się, ze te 400 km to mało bo można np do Finlandii.

Forum chyba działa na każdego podobnie - to się nazywa ewolucja. ;)

jarcco - Pon 06 Lut, 2017

Łukasz Hawryluk napisał/a:
dopóki nie trafisz na takie forum np. Iża!


Kolega z forum zauważy że masz nieodpowiedni rocznikowo element - dla mnie bezcenne.
Za chwilę dostajesz w prezencie do ręki odpowiedni.

To jest forum Iża! ... za resztę możesz zapłacić kartą Mastercośtam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group