|
IZHMOTO.PL Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ |
|
Pozostałe - Durkopp M10
tomaszek_le - Pon 06 Lis, 2017 Temat postu: Durkopp M10 Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś materiały na temat motocykla (wtedy motoroweru) Durkopp M10 z bakiem pod ramą? 98ccm Sachs.
Załączę niedługo zdjęcia dla lepszej identyfikacji.
Z góry dziękuję
tomaszek_le - Sob 09 Gru, 2017
Załączam obiecane zdjęcia charakterystycznej części czyli ramy.
Nie mogę nic znaleźć na temat tego motoroweru, może ktoś z Was coś podpowie.
radarator - Sob 09 Gru, 2017
Kojarzy mi się z Miele.
tomaszek_le - Sob 09 Gru, 2017
Miele też przekopałem, nic...
radarator - Sob 09 Gru, 2017
http://cybermotorcycle.co...935-Sachs-1.htm
tomaszek_le - Sob 09 Gru, 2017
dziękuję.
Zastanawia mnie tylko dlaczego nikt nie zrobił zdjęcia durkoppa
Jedyne co mam to słabej jakości strona z katalogu, to świadczy że było coś takiego tej marki.
ale Miele to dobry trop
jeszcze raz dziękuję
skrzydlaty - Wto 12 Gru, 2017
Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo z materiałami do tzw. setek. Dlatego, że było tego tysiące produkowane na masową skalę, przez większe i mniejsze firmy, czasem rowerowe. Były składane z tego co było dostępne na rynku, dlatego ciężko znaleźć dwa identyczne egzemplarze, nawet tej samej marki. A bywało, że mopedy różniły się tylko napisem na zbiorniku, oferowane przez różne marki, podobnie jak dzisiaj Berlingo i Partner.
Pozostaje ci kopać internet i cierpliwie szukać. Ja dopiero po kilku latach ustaliłem model mojego mopeda, bo był produkowany przez dwa lata, jako uzupełnienie oferty producenta rowerów. Oryginał znalazłem przypadkiem na jakichś dwóch aukcjach - tu sugeruję 'kopać'. Co ciekawe jest inny niż jakiekolwiek znalezione w sieci.
tomaszek_le - Wto 12 Gru, 2017
skrzydlaty napisał/a: | Pozostaje ci kopać internet i cierpliwie szukać. |
Masz rację, znalazłem np coś takiego
ale już np. z rurowym trapezem...
Zakładam plan kilkuletni, nie śpieszy mi się. Dziękuje za porady.
Darek - Wto 12 Gru, 2017
Silniki Sachs 98 były niezwykle popularne w wielu konstrukcjach "setek". Po prostu producent motocykla/mopedu kupował je od fabryki i dorabiał ramę i zawieszenie własnego pomysłu. Z tym więc nie powinieneś mieć problemu. Z ramą natomiast ... no cóż, skoro było tyle odmian, to Ty też możesz sobie w jakimś zakresie pozwolić na "wersję autorską". Masz zresztą dość dużo z oryginału.
Przed II wojną w Polsce bazowaliśmy na silnikach Villiers'a i w ten sposób powstało chyba z kilkanaście marek: Niemen, SHL, Sokół 100, Podkowa i inne. Jak się je ogląda, to też się widzi przekrój pomysłów. Życzę powodzenia i z ciekawością będę czekał na wyniki pracy.
Komar - Pią 15 Gru, 2017
Cytat: | Przed II wojną w Polsce bazowaliśmy na silnikach Villiers'a i w ten sposób powstało chyba z kilkanaście marek: Niemen, SHL, Sokół 100, Podkowa i inne. Jak się je ogląda, to też się widzi przekrój pomysłów. |
Bardzo mnie zaciekawiłeś informacją o Sokole. Jak wyglądał Sokół 100?
Darek - Pią 15 Gru, 2017
Sorry, rozpędziłem się. Gdzieś w tyle głowy miałem Sokoła 200, który pojawił się krótko przed wybuchem wojny.
tomaszek_le - Czw 21 Gru, 2017
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z oponami do tego typu mopedów. Katalogowy rozmiar z tego co udało mi się odczytać to 26 X 2,25 cala. Gdzie kupujecie i jakiej firmy polecacie, oczywiście w rozsądnej cenie.
Mitas chyba nie robi takich.
|
|