|
IZHMOTO.PL Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ |
|
Ogólne - [Jupiter] Jupiter, czyli wszystko co chcielibyśmy wiedzieć
rufi - Sob 27 Paź, 2018 Temat postu: [Jupiter] Jupiter, czyli wszystko co chcielibyśmy wiedzieć Chciałbym, aby ten temat stał się namiastką kompendium wiedzy lub jak kto woli faktów (a może i mitów) o Jupiterze. Podzielenie się wiedzą o tłokach, szlifach, prądach i wrażeniach z jazdy, uszczelkach oraz o jakości powietrza w dętkach naszych Jupiterów będzie mile tutaj widziane.
Jacek635 - Wto 30 Paź, 2018
Zacząć należy od tego, że iż Jupiter to to samo, co Iż Planeta ale z innym silnikiem. Silnik natomiast różni się od silnika Planety tym, że posiada 2 cylindry zamiast jednego. Pojemność jest taka sama (350) - rozbita na 2 cylindry po 175. Skrzynia i sprzęgło to samo, co w planecie, ale nie jestem pewien co do wartości przełożeń.
Ogólnie silnik jest podobny konstrukcyjnie do Jawy 350 z zasadniczą różnicą w układzie korbowym. W Iżu - w przeciwieństwie do Jawy - występują 2 oddzielne małe wały korbowe połączone na środku skręcanym kołem zamachowym. Koło to pracuje w przestrzeni pomiędzy komorami korbowymi, które są oddzielne i nie mają ze sobą kontaktu jak ma to miejsce w jawie.
rufi - Czw 01 Lis, 2018
Kosze sprzęgłowe Planeta/Jupiter są identyczne ,tarcze sprzęgłowe ,oraz ilość tarcz również .
Łańcuch taki sam . Jedyna różnica jest w zębatce .Zębatka z Planety jest większa .
Jacek635 - Czw 01 Lis, 2018
czy liczba ogniw łańcucha sie różni ?
rufi - Czw 01 Lis, 2018
Nie liczyłem ,powiem szczerze , sądzę że tyle samo.
Mam 3 sztuki co prawda używanych łańcuchów z planety oraz 56tki i pasowały bez problemu.
Mundek - Czw 08 Lis, 2018
rufi napisał/a: | Kosze sprzęgłowe Planeta/Jupiter są identyczne ,tarcze sprzęgłowe ,oraz ilość tarcz również.
Łańcuch taki sam. Jedyna różnica jest w zębatce .Zębatka z Planety jest większa .
Obrazek |
Trochę brak w tym logiki, bo skoro łańcuszek tej samej długości (Coś tu nie gra)
Jedyny plus większej zębatki to założenie jej do Jupitera jeśli jest wyciągnięty łańcuszek sprzęgłowy
motolis - Czw 08 Lis, 2018
Mundek napisał/a: | Trochę brak w tym logiki, bo skoro łańcuszek tej samej długości (Coś tu nie gra) |
Wszystko gra. Po prostu odległość pomiędzy wałem korbowym a wałkiem od skrzyni jest większa niż w jednogarówkach.
Mundek napisał/a: | Jedyny plus większej zębatki to założenie jej do Jupitera jeśli jest wyciągnięty łańcuszek sprzęgłowy |
Chciałbym zobaczyć tak wyciągnięty łańcuch.
Jak założysz większą zębatkę, to zmienisz przełożenie główne. W tym przypadku wzrośnie dynamika a spadnie prędkość.
Darek - Czw 08 Lis, 2018
motolis napisał/a: | Jak założysz większą zębatkę, to zmienisz przełożenie główne. W tym przypadku wzrośnie dynamika a spadnie prędkość. |
No, raczej odwrotnie. Większa zębatka na wale korbowym oznacza, że na sprzęgło jest przekazywana większa prędkość. To skutkuje większą prędkością motocykla na poszczególnych biegach, ale mniejszym momentem obrotowym, czyli mniejszym przyspieszeniem. Co do prędkości maksymalnej, to szału nie będzie, bo ta zależy od mocy silnika. To działa dokładnie tak jak z przerzutkami w rowerze.
rufi - Czw 08 Lis, 2018
Z ciekawości zamontowałem zębatkę z planety do jupitera , na czop wału wchodzi cacy i...... to by było na tyle Zębatka z jednocylindrowca jest zbyt duża. Nie ma miejsca na pracę łańcucha w karterze. Eksperyment uznałem za mało ambitny i nikomu nie potrzebny ,wiec zaniechałem dalszych prac nad przeszczepami
motolis - Czw 08 Lis, 2018
Darek napisał/a: | No, raczej odwrotnie. |
A no racja
|
|