IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Ogólne - [Planeta] Przemówienie mojego Iża

tofman - Pon 22 Sty, 2007
Temat postu: [Planeta] Przemówienie mojego Iża
Odpaliłem ostatnio po wielu trudach mojego iża. Pewnej regulacji wymaga jeszcze gaźnik (za duże obroty) i sprzęgło(troche trzeba naciągnąć). Oto filmiki:



http://www.filefactory.com/file/3e4128/

http://www.filefactory.com/file/b888ee/

http://www.filefactory.com/file/ba6f3a/



Nie mam jak widać kanapy i wydechy są puste (dlatego tak głośno). Nie wiem czy stopka centralna jest oryginalna bo ciężko się z niej zdejmuje. Troche śmieszne ruszanie, ale jak pisałem sprzęgło wymaga jeszcze regulacji

Wojt@s - Pon 22 Sty, 2007

Ogólnie pogratulować. Według mnie Planetka w bardzo fajnym stanie się zachowała, pomyśleć co będzie po remoncie;] Naprawde jestem pod wrażeniem:) I jak miło pomyśleć żę będziemy lecieć nad morze razem od samego początku, a kopci całkiem całkiem.



Pozdrawiam

tofman - Pon 22 Sty, 2007

no tak kopci -Mixol :D
diablomichal - Pon 22 Sty, 2007

Fajna planetka sam takowy motór posiadam. Tylko jakieś dziwne tłumiki i jakoś smiesznie chodzi jakby jakość tak twardo. A tak poza tym spoko
tofman - Pon 22 Sty, 2007

tłumiki od jawy (chyba) i dlatego taki dźwięk a nie inny :)
ArturM - Wto 23 Sty, 2007

Przepraszam ale jak mam podglądnąć te filmiki? Możecie pomóc, bo na tych stronacg nie ma żadnego Play - czy coś podobnego
diablomichal - Wto 23 Sty, 2007

Musisz je ściągnąć na twardziela klikając "Download for free with FileFactory Basic" a następnie "Click here to begin your download"
piotr - Sro 31 Sty, 2007

Bracie Tofman, powieś te filmiki jeszcze raz bo je chyba wykasowali
tofman - Wto 06 Mar, 2007

Zapodałem filmik na serwer google tam mam nadzieje tak szybko nie wyleci



http://video.google.pl/vi...882714465671820



Od tamtej pory sporo się już zmieniło min. wydechy, ustawienie sprzęgła, wolne obroty i inne. Myśle że niedługo powinienem dodać coś aktualnego

Pawell - Wto 06 Mar, 2007

Tofman możesz mi objaśnić jedna sprawe ??

Dlaczego z jednego wydechu kopci bardziej niz z drugiego? Sprawe niedrożności wydechów pomijam.





Mam jawe 350 i jest ona jak wszyscy wiedza dwu cylindrowa i też z jednej rurki dymi bardziej (ponoc ten typ tak ma i nic na to sie nie wymyśli) Ale Iż jest jedno cylindrowy i z jedengo bardziej a z drugiego mniej kominka dymu idzie ...

piotr - Wto 06 Mar, 2007

a tu wrażenia z jazdy 56



http://www.youtube.com/watch?v=ymE4mRTUFkI

tofman - Wto 06 Mar, 2007

Wydechy są stare pozapychane. Pawell- płyny (więc również gazy) płyną taką "drogą" by spadki ciśnienia były jak najniższe. Podobnie jest z prądem elektrycznym (zasada powszechna w przyrodzie). Wstawiłem już "nowe" iżowe, zamieszcze niedługo filmik.

Ten 56 jakoś dziwnie przerywa

tofman - Pon 12 Mar, 2007

dodaje kolejny filmik z serwera google. Filmik ma juz kilka miesięcy zmieniło się już sporo. Jak bedzie coś nowszego też bankowo dodam

http://video.google.pl/vi...483806314716412

Od razu powiem że sprzęgło było niewyregulowane, podobnie gaźnik, wydechy jeszcze stare od Jawy

tofman - Nie 08 Kwi, 2007

ustawiłem gaźnik zmniejszając przepływ powietrze wolnych obrotów i obciążyłem cyną pływak (wcześniej gasł). Dalsze zmniejszenie obrotów wymaga wymiany dyszy na mniejszą bo iglica jest już maksymalnie obniżona.

http://video.google.pl/vi...546238288011891

a tak działają światła:)

http://video.google.pl/vi...712028085745723

jak widać silnik wymaga uszczelnienia :wink:

Gaca - Nie 08 Kwi, 2007

Hey.



Mnie tylko zastanawia co ty tam robisz reką przy ssaniu, bo u mnie calkowite wyłączenie ssania jest w druga strone, a jak włączysz ssanie to normalne ze obroty spadają, cala sztuka polega na tym zeby bez ssania osiagnac wolne obroty.

pawlaczyskis - Nie 08 Kwi, 2007

Gaca ma 100% racji! Ssanie na 0 i wtedy ustawiaj wolne obroty. I żadnej dyszy nie będziesz musiał zmieniać! Iglica czy na najwyższym czy na najniższym ząbku nie ma wpływu na ustawienie wolnych obrotów. Wolne obroty ustaw śrubką która unosi przepustnicę (nie wiem która to, bo z gaźnikiem do Iża miałem mało do czynienia). Tak samo śrubka do ustawiania ilości powietrza. Nie ma większego wpływu na wolne obroty. Ustaw ja tak aby motocykl ładnie płynnie pracował i energicznie wchodził na obroty.



Co do filmików to marne masz światła...

Gaca - Nie 08 Kwi, 2007

A właśnie, kiedys jak robilem swoja SHL, to czytalem co nieco o gaźniku i było tak fajnie powiedziane co jest do czego, sprzyda sie to nie którym



1. Dysza główna jest odpowiedzialna za wysokie obroty.

2. Iglica przepustnicy jest odpowiedzialna za średnie obroty.

3. Srubka po boku (od przeustnicy i od paliwa) odpowiada za niskie obroty.



Jak juz sie bawisz w regulacje, to zacznij od zapłonu, gażnik to tylko element kosmetyczny, który nadaje w finale smak dobrej wypowiedzi :wink:

tofman - Nie 08 Kwi, 2007

wszystko się zgadza panowie. Obroty ustawiam na zerowym ssaniu. motor był zimny więc troche dalem mu ssania. problem w tym że iglica na maxa do dołu, właściwie śruba blokująca przepustnicę wykręcona , śruba od powietrza wkręcona tak by wmiare równo chodził przy takiej dawce paliwa, a mimo to świeca jest okopcona (potrafi się zalać po odpaleniu) i obroty za wysokie. Moim zdaniem dysze trzeba zmienić. Jeżeli jednak uważacie że da się to wyregulować to bede męczył jeszcze temat. aha zapłon ustawiony od dawna

Przesadziłem może z obciążeniem pływaka? Wcześniej miałem problem że brakowało mu paliwa. może tu jest pies pochowany?? Kurcze nie pomysle sam tylko truje przy świętach

pawlaczyskis - Nie 08 Kwi, 2007

Ok ok. Nie ma problemu! Pytać rzecz ludzka. Mi sie wydaje, że dociążenie pływaka nie ma tu najmniejszego wpływu. Skoro masz świecę okopconą na czarno to znaczy, że masz źle ustawiony zapłon! Normalnie powinien być na niej delikatny brązowo-rdzawy nalot. Zapłon książkowy nie zawsze jest dobry dla każdego sprzętu. Spróbuj wyprzedzić zapłon o pół milimetra. Najlepiej na zapalonym moto. Słuchaj uważnie czy praca silnika sie stabilizuje. Ale nie tu przy wydechach, ale tu przy cylindrze. Da się w to wsłuchać po jakimś czasie. Jak już powiesz sobie, że chodzi miodzio to wykręć świecę, oczyść ją na szczotce i wkręć. Po dłuższym czasie pracy będziesz mógł sprawdzić czy rzeczywiście jest brązowa...



Dopiero kiedy ustawisz zapłon zacznij bawić się z gaźnikiem. Rozgrzej silniczek ssanie zostaw w spokoju. (Iglica na środeczek!) Zacznij od powietrza. Silnik ma wchodzić płynnie i energicznie na obroty. Jak to zrobisz to pobaw się naciągnięciem pancerza linki gazu i ustawieniem wysokości przepustnicy. Po każdej korekcie dodaj gazu żeby przepustnica się podniosła i powróciła na miejsce wcześniej zdefiniowane śrubką regulacyjną. Mogę dać sobie głowę uciąć, że w pewnym momencie takiej zabawy moto zgaśnie! A to dla tego, że zamkniesz dopływ mieszanki. Cofnij więc minimalnie śrubkę regulacyjną i jeśli moto się dusi dodaj delikatnie powietrza! Pamiętaj o ustawieniu napięcia pancerza! Tak żeby nie było luzu na manetce.



Gaźnik to chyba druga po instalacji elektrycznej rzecz, którą trzeba naprawdę dopieścić i dobrze poznać, żeby później nie mieć z nią problemów kiedy wyskoczy jakiś zonk...



Jeśli mogę jeszcze jakoś pomóc to pisz!

tofman - Pon 09 Kwi, 2007

dzięki wielkie

zapłon mam ustawiony wg instrukcji chyba na 3,4mm, ale już nie pamietam dokładnie. Może faktycznie trzeba go ustawić bardziej na czuja, chociaż powiem, że jak pływak był niedociążony to świeca była git i prawie wszystko, poza tym, że gasł po ok. minucie. Postaram się jeszcze dzisiaj powalczyc z tym

pawlaczyskis - Pon 09 Kwi, 2007

No ale pływak to ma wpływ tylko i wyłącznie na ilość paliwa w gaźniku... Chyba, że idzie całkiem na dno i nie zamyka zaworka. Wtedy spora szansa że zalewa... Ale z drugiej strony powinno Ci paliwo spierniczać na maxa ze zbiornika! Robi Ci się coś takiego?
tofman - Pon 09 Kwi, 2007

Nie nie robi się tak pokombinuje z zapłonem może tutaj jest pies pogrzebany. Co prawda nigdy nie odbił mi kopniaka dosyć łatwo zapala i generalnie dosyć równo chodzi (zresztą słychać na filmie) tylko to zalewanie świecy. ale to już musi poczekać do przyszłego tygodnia
Gaca - Pon 09 Kwi, 2007

Czekaj czekaj, nie czytałem dosc dokłądnie, ale w twoim poscie ze motor byl zimny i dodales ssania, a potem jest na filmie ze zmniejszasz, to mnie dziwi, może ty nie wiesz jak jest ssanie włączone i wyłaczone, na maxa do siebie jest wyłączone, a na filmie ty własnie przytkałes dopływ powietrza. Może masz cos odwrotnie, ale nie sądze, bo dzwigienki ssania sa jednakowe i nie tylko w Iżu.



Piszesz jeszcze o wymianie dyszy!! Zostaw to w spokoju, dysza jest do wysokich, wiec jak ci zacznie wpierdzielac paliwa 6 liter to wtedy sie mysli o tych rzeczach.



Jak poszukasz na forum, to znajdziesz dokladne ustawienie zapłonu i zasilania, wiem ze jest, bo pisałem, zreszta zdublował to również Pawlaczyskis.



Jezeli chodzi o bajer z iglicą przepustnicy, to najczesciej jest to zapinka na srodku, mozna dac zapinke wyżej (kierunek Żyda), bardziej ekonomicznie.



A to że ci zalewa to moze byc przez ten twój pływak, teraz musi sie wiecej wlac do komory zeby pływak odciał zasilanie, a jezeli jest wiecej to i poziom jest wyżej, moze byc nawet za wysoko. Są fajne rysunki pogladowe poziomu paliwa, jak nie kumasz czaczy to wykrec swój gaznik i nastepnie cala przepustnice wyciagnij wlej bezyny do komory pływakowej dociaz pływakiem i zobacz jak co sie dzieje, po pewnym czasie pojawi ci sie kropelka paliwa w miejscu gdzie powinna byc iglica. Taka kropelka powinna byc jedynie przy przelewaniu, a u ciebie teraz moze byc ona cały czas.

tofman - Pon 09 Kwi, 2007

oki dzięki panowie bede myślał nad tym i za tydzień zdam relacje z przeprowadzonych doświadczeń :)
tofman - Nie 15 Kwi, 2007

Udało się. Faktycznie nie trzba było zmieniać dyszy czy ustawiać zapłonu wystarczyło przy opuszczonej na maxa iglicy ustawić dobrze powietrze i gitara zapodam filmik jak tylko na serwer wejdzie
pawlaczyskis - Nie 15 Kwi, 2007

Świetnie. Na filmik oczywiście czekam z niecierpliwością. A czemu iglica na sam dół? Nie lepiej jest na mniej więcej środku?
tofman - Pon 16 Kwi, 2007

Jak miałem iglice na 2 wcięciu od góry to 1. nie mogłem ustawić gaźnikacały czas jakoś dziwnie kichał (obroty wzrastały, kichnięcie z gwałtownym spadkiem obrotów i tak cały czas), lub zalewał się 2. teraz ładnie pracuje w trakcie jazdy (równo bez szarpania, przerywania itp.) 60km/h osiąga więc mi (i jej czyli planecie) wystarczy.



Co do świateł to w iżu tak właśnie świecą nie mocniej (oryginalna prądnica z regulatorem mechanicznym; aku 7Ah)? (nie mam do czego porównać) Proszę o wypowiedzi :)



A oto obiecany filmik na którym widać ssanie na zero. chodzi bez kopcenia i zalewania czy generalnie psucia świecy:

http://video.google.pl/vi...937666251244689

tofman - Pon 07 Maj, 2007

kolejna odsłona:

http://video.google.pl/vi...506583293361828

troche inaczej przestawiłem zapłon tj przerwę między stykami przerywacza na 0,35 a zapłon na 4.2mm przed maksymalnym położeniem tłoka

Prędkość mała bo chrakter ulicy (spacerowa) nie pozwala na więcej :)

tofman - Pon 16 Lip, 2007

kawałek wycieczki iżem nakręcony telefonem więc jakość dźwieku i obrazu średnia

http://video.google.pl/vi...857067736977387

krzysztof772 - Wto 17 Lip, 2007

No i ekstra filmik, pełen szalenstwa ale nie ma to jak pasja :)
matthew100 - Sro 17 Paź, 2018

Odświeżam trochę temat, bo szukam i szukam instrukcji jak prawidłowo ustawić zapłon i nie mogę nic znaleźć oprócz tego tematu. Gdzie jest dokłada instrukcja jak krok po kroku ustawić zapłon? Mnie już ręce opadają. :(

[ Dodano: Sro 17 Paź, 2018 ]
Gaca napisał/a:
Jak poszukasz na forum, to znajdziesz dokładne ustawienie zapłonu i zasilania, wiem ze jest, bo pisałem, zreszta zdublował to również Pawlaczyskis.

Możesz podesłać linka, bo nie mogę znaleźć

jeż - Sro 17 Paź, 2018

Wiem jak to jest jak się czegoś szuka i wyświetla się wszystko tylko nie to o co nam chodzi, więc nie będę taki ;)
Książkowo przerwa na stykach 0,4 - 0,6 mm i początek rozwarcia styków przerywacza 3,5 - 4 mm przed GZP.

Mundek - Czw 18 Paź, 2018

matthew100, http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=7669
matthew100 - Sob 09 Mar, 2019

Dzięki chłopaki, zapłon ogarnięty ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group