|
IZHMOTO.PL Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ |
|
Pozostałe - Ravat A48
Marek607 - Sob 09 Paź, 2021 Temat postu: Ravat A48 Zobaczyłem, żona stwierdziła ze chce go mieć, pojechałem i kupiłem.
Ravat A48 :
Według sprzedającego to rok 1934, z nielicznych informacji na internecie wychodzi że niby w tych atach już były:
tu mamy teź 1936 i stoi chyba w muzeum:
https://www.youtube.com/w...channel=RobinTV
znalazlem też instrukcje i pisze że robili go od 1946 roku (A48 podobnież oznacza że w 48 roku był robiony), tu też jest z 1948:
https://www.youtube.com/watch?v=YD4N-JIvgdE
Ma trochę braków, silnik sie kręci, iskry brak.
Znajdę gdzieś w polsce informacje o nim, bo wujek google praktycznie nie zwraca żadnych wyników
Piotr737 - Nie 10 Paź, 2021
Świetna patyna
Marek607 - Nie 10 Paź, 2021
Piotr737 napisał/a: | Świetna patyna |
Będzie piaskowanie
Nie no żartuje, koloru nie ruszam, muszę tylko zgłębić temat jak wyciągnąć i zabezpieczyć ten lakier.
Nie wiem co z chromowanymi elementami - rozbierac i malować proszkowo chromem czy też tylko przetrzeć i zostawić?
kajot858 - Pon 11 Paź, 2021
Z tego co kojarzę to jest to francuska marka. W tamtym czasie powstawało równolegle trochę konstrukcji o podobnym charakterze i silniku na licencji viliersa 125 lub 200ccm. Z tego co widzę to niektóre elementy karoserii lub galanterii pojawiają się we francuskich motocyklach z lat 40 i 50 m.in. monet goyon. Silnik też wygląda podobnie do viliersa.
Jacek635 - Pon 11 Paź, 2021
Ja bym całość tak zostawił tylko uruchomił i doprowadził do technicznej sprawności. Pytanie tylko jak to zabezpieczyć żeby dalej nie rdzewiało ?
Marek607 - Pon 11 Paź, 2021
Jacek635 napisał/a: | Ja bym całość tak zostawił tylko uruchomił i doprowadził do technicznej sprawności. Pytanie tylko jak to zabezpieczyć żeby dalej nie rdzewiało ? |
Taki jest plan nie mogę niestety znaleść nigdzie informacji i tym jak odświeżyć i zabezpieczyć dobrze ten lakier.
Wszędzie tylko piszą jak odświeżyć wypłowiały lakier na samochodzie, a tutaj mam sporo rdzy i niezbyt wiem jak się do tego zabrać..
Ktoś coś podpowie?
tomaszek_le - Pon 11 Paź, 2021
Pierwszy lepszy link z netu:
https://www.youtube.com/watch?v=aeZQHVlUWmo
https://www.youtube.com/watch?v=mEyg_D1EG0w
Jak chcesz trochę usunąć rdzę to zmyj nadmiar delikatnie jakimś proszkiem i gąbką do naczyń. Potem dopiero natłuszczaj. Jak odetniesz dopływ powietrza to kolejne 100 lat wytrzyma. Proste.
Co do lakieru to możesz natłuszczać rdzę wybiórczo BLO, a sam lakier twardym woskiem ale jeżeli ja bym to robił to wszystko jedną metodą, to ma wyglądać jak antyk. lakier też już swoje przeżył i nie skracałbym mu życia jakąś polerką.
kajot858 - Pon 11 Paź, 2021
możesz poczytać o preparacie ovatrol oil.
inne podejście możesz zobaczyć w dziale garaż i znaleźć motocykl Victoria forumowego mistrza Marka. Robil to tam trochę inną metodą.
Jeszcze inne podejście ma Kojot z forum DKW - zabezpiecza swoje motocykle tzw brunirą.
możesz zaglądnąć do tego wątku na forum DKW gdzie jest zebranych trochę inf co i jak zrobić.
http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=3888
Swoją drogą to jesień się zbliża.. ciekawe czy będzie nowy sezon/motocykl w wykonaniu nickeledon'a relacjonowany na forum. (jakby co to ja czekam )
Marek607 - Pon 29 Sie, 2022
Po dłuższej przerwie spowodowanej serwisami/remontami kilku młodzieniaszków znalazłem okienko i powoli zabieram się za sekcję zwłok.
Zdjąłem wydechy , czapkę i cylinder i stwierdziłem że trzeba coś zrobić z rudą by było to przyjemniejsze dla oka.
Wrzuciłem w kąpiel w kwasku cytrynowym i wyszkiełkowałem jedną dla testów:
Efekt mi się spodobał, z drugą i cylindrem zrobiłem to samo:
Marek607 - Sob 03 Wrz, 2022
Sobota, to i idzie robota
Czapka wyszkiełkowana:
Kilka innych rzeczy też:
Silnik rozpołowiony:
Teraz czas na weryfikacje stanu i kompletowanie części
|
|