IZHMOTO.PL
Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ

Pozostałe - Junak M07

BartekG - Wto 13 Lut, 2007
Temat postu: Junak M07
Zobaczcie koledzy, jaką fajną maszynkę wyszukałem :) Jak dobrze pójdzie, to za 2 tygodnie zasili moją piwnicę :)



Co wy na to?

Matek - Wto 13 Lut, 2007

:shock: kurka daj dotknąć... :lol: :lol: cudo...
BartekG - Wto 13 Lut, 2007

właśnie staram się dokładniej określić, co i jak z tym Junakiem, ale wszystko wskazuje na to, że jest to niezły rzadziak. Amal, licznik VDO, kwadratowy bak, do szczęścia brakuje tylko prądnicy IKA. No i jeszcze kwestia ceny - czy dam radę go łyknąć, czekam na propozycję cenową właściciela
Matek - Wto 13 Lut, 2007

No to trafił Ci się niezły kąsek:) Z początków produkcji gdy prawie 10% podzespołów było z importu. :wink:
kurczak - Wto 13 Lut, 2007

Czy to panowie jest "czyste" M07"?

A Tobie Bartek już wystarczy tych motorków, zostaw coś innym :wink: ;-P

BartekG - Wto 13 Lut, 2007

To choroba psychiczna - tego nie da się racjonalnie wytłumaczyć :) Poza tym, to i tak nie będzie moje ostatnie słowo :)
KOZA - Wto 14 Sie, 2007

Wcześniej tego posta nie wytropiłem, więc teraz wtrące, ładna sztuka.

Junak M 07, to wg. mnie najładniejszy "FSM".

Gdybyś miał jakiś problem wal jak w dym. :wink:

BartekG - Wto 20 Mar, 2012

Wszyscy się chwalą, to pochwalę się i ja.
Odpaliłem sobie rumburaka - niedługo będzie śmigał :)


Maciekpiti - Wto 20 Mar, 2012

Ah ta siódemka, ciekawy będę twojej opinii po dłuższym używaniu Iż-a i Junaka.
jarcco - Sro 21 Mar, 2012

Nawet ciekawie wygląda z czarnymi felgami.
Pierwsze odpalenie zawsze cieszy :)

[ Dodano: Sro 21 Mar, 2012 ]
Maciekpiti napisał/a:
ciekawy będę twojej opinii po dłuższym używaniu Iż-a i Junaka.

Myślę że Bartek ma już swoje zdanie na ten temat.

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

Hehehe, w rzeczy samej, to nie pierwszy Junak w mojej stajni - w innych wątkach wielu juz pisało i prawda jest jedna, ale niezbyt korzystna dla iża :)
Co nie zmienia faktu, że iż nie jest zły (oczywiście 49, bo reszta to czopery :P )

mcfrag - Sro 21 Mar, 2012

BartekG napisał/a:
i prawda jest jedna, ale niezbyt korzystna dla iża

Ja tam wolę prawdę, którą przeczytałem na stronie Jacota - jednego z Największych Junakowców: http://www.junak.riders.pl/mystry.htm

Cytuję:
A to jest moja mama, która nie miała innego wyjścia jak polubić motocykle, na tle Iża 49. Połowa lat 50tych - tak się wtedy wędrowało motocyklowo - na tym motocyklu ojciec objechał Polske wzdłuż i wszerz a w "rankingu" jego motocykli Iż plasował sie o dziwo na drugim miejscu zaraz za BMW dystansujac wszystkie angliki i inne... :) Moc to nie wszystko...

Ot, mądrego (i obiektywnego) przyjemnie posłuchać. :)

Michał - Sro 21 Mar, 2012

Odczucia są zawsze wyłącznie subiektywne :) nieważne czy to Rumburak czy Blekota :)
Moje są podobne jak bartkowe.

P.S.
Ślimak wreszcie unieruchomiony?

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

Jeszcze nie dotknąłem tematu - zanim odpaliłem musiałem zrobić doktorat z cieknącego kranika no i ładowanie na razie jeszcze w polu, więc na asfalt nie wyjechałem. Ale w przyszłym tygodniu mam nadzieję zamknąć temat.

Frag - poczekajmy, aż jakiś 4suw u ciebie zagości - wtedy dołączysz do grona "junakowców". Niestety, Iż jako dwusów zawsze będzie miał nad sobą rase panów - "ubermottorardy" czterosuwowe :)

( w połowie lat pięćdziesiątych nie było jeszcze junaka, więc nie mógł wyprzedzić iża w rankingu tej pani :) )

grigorius - Sro 21 Mar, 2012

BartekG napisał/a:
Iż jako dwusów zawsze będzie miał nad sobą rase panów - "ubermottorardy" czterosuwowe

To albo ja jakis dziwny jestem albo takie gadanie jest bez sensu.
Motocyklem z silnikiem dwusuwowym jeździ się na pewno inaczej ale czy gorzej? Miałem K-750 silnik zrobiony, fajnie cykał ale mi się bardziej podobała jazda wtedy Pannonią i Iżem.

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

grigorius napisał/a:
BartekG napisał/a:
Iż jako dwusów zawsze będzie miał nad sobą rase panów - "ubermottorardy" czterosuwowe

To albo ja jakis dziwny jestem albo takie gadanie jest bez sensu.
Motocyklem z silnikiem dwusuwowym jeździ się na pewno inaczej ale czy gorzej? Miałem K-750 silnik zrobiony, fajnie cykał ale mi się bardziej podobała jazda wtedy Pannonią i Iżem.


Nie bez kozery motocykle czterosuwowe pozostają w produkcji a dwusuwy odeszły do lamusa - dopóki nie zostanie rozwiązany definitywnie problem smarowania silnika dwusuwowego, pozostanie on bardziej smrodliwym mechanizmem.
Nie bez kozery też, od zawsze - bardziej luksusowe pojazdy były wyposażane w silnik czterosuwowy.
Charakterystyka pracy czterosuwa zdecydowanie bardziej mi ( i nie tylko mi)odpowiada niz dwusuwa, ot i cała historia. Oprócz tego, silniki iża jest za słaby jak dla mnie.Na emce tez jeździ mi się zdecydowanie fajniej niz iżem, choć z wyglądu i pozycji za kierwownicą to prawie to samo - ale pod górke nie zwalnia.
Gdyby Iz miał silnik czterosuwowy, o parę koni mocniejszy, pewnie wygrał by z Junakiem :)

radarator - Sro 21 Mar, 2012

Ja tam nie wiem, to właśnie ten zapaszek, wszechobecne oleum, gang silnika i linia tak mnie ujęły w Iżu 49. I niema takiej siły bym zmienił zdanie. Kocham dwusuwa za to że jest właśnie taki :mrgreen: A że pod górkę zwalnia? Taki jego urok :D
grigorius - Sro 21 Mar, 2012

No cóż można by teraz gadać i gadać ale to bez sensu. Jeden woli dwusuwa drugi cztero a argumenty które przytoczyłeś w większości pasowałyby w dyskusji o współczesnej motoryzacji. Z resztą o czym tu gadać. Jeden woli szczupłe laski a drugi dziewczyny co mają dupy jak szafa 3 drzwiowa. :)
BartekG - Sro 21 Mar, 2012

O - i to jest podsumownie - dobrze gadasz :)
Michał - Sro 21 Mar, 2012

W tym Rumburaku najbardziej podoba mi się jego spatynowanie, chociaż nie oryginalne.
I nawet jest to bardziej widoczne w wersji "elektronicznej" niż na żywo, bo wtedy wygląda jak prawie nówka. Moim zdaniem żal byłoby go przemalowywać.

mcfrag - Sro 21 Mar, 2012

BartekG napisał/a:
w połowie lat pięćdziesiątych nie było jeszcze junaka, więc nie mógł wyprzedzić iża w rankingu tej pani
Jakiej pani? Kliknij na link i przeczytaj uważnie cały wpis. :)

BartekG napisał/a:
Frag - poczekajmy, aż jakiś 4-suw u ciebie zagości - wtedy dołączysz do grona "junakowców". Niestety, Iż jako dwusów zawsze będzie miał nad sobą rase panów - "ubermottorardy" czterosuwowe

Bartek - ja nie twierdzę, (i nigdy nie twierdziłem), że Iż jest lepszy od Junaka (ani od czegokolwiek innego). Zabrałem głos tylko dlatego, że uważam, że nie jest od Junaka gorszy. I tylko tyle.

Myślę, że czterosuw w garażu nie zmieni mi w tej kwestii poglądów. Zapewne będzie to motocykl starszy, droższy, szybszy, pewnie będzie lepiej zbierał się już na niskich obrotach, dźwięk z rur będzie miał bardziej ekscytujacy, być może będzie też wygodniejszy oraz dla niektórych ładniejszy od Iża. Tylko problem w tym, że według mnie wcale nie oznacza to, że będzie to motocykl lepszy!

Wracając do Twojego Junaka - czy Rumburak to ten wczesny z kwadratowym bakiem i rzadkim osprzętem, którego dawno temu opisywałeś na forum? A jeżeli tak - nie miałeś pokusy zostawić go w stanie zewnętrznym z epoki, doprowadzając go do jedynie do pełnej sprawności mechanicznej?

Michał - Sro 21 Mar, 2012

grigorius napisał/a:
Jeden woli szczupłe laski a drugi dziewczyny co mają dupy jak szafa 3 drzwiowa. :)

Mam znajomego, który miał żonę z taką szafą i twierdził, że ją kocha i taki ma gust. A później poznał szczupłą koleżankę z pracy... ;)

mcfrag napisał/a:
nie miałeś pokusy zostawić go w stanie zewnętrznym z epoki, doprowadzając go do jedynie do pełnej sprawności mechanicznej?

Nie powinienem może odpowiadać za właściciela, ale zdaje się że tak właśnie zostało.

mcfrag - Sro 21 Mar, 2012

Michał napisał/a:
Nie powinienem może odpowiadać za właściciela, ale zdaje się że tak właśnie zostało.

A, no to fajnie. Na filmie z ciemnego lochu trudno dostrzec szczegóły, ale lakier i szparunki wyglądają mi na świeże.

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

Z ta panią to żart sytuacyjny - nadal porównanie z Junakiem było niemozliwe. A i ze sztywnymi angolami słabo - na ich tle na bank iż jest wygodniejszy.

Co do rumburaka, sytuacja wygląda następująco - motoru na razie nie będę malował - ten lakier co jest, to tylko przepolerowany stary, nakładany chyba odkurzaczem. Dorysowałem szparunki i to wszystko. Mechanicznie - silnik odszykowany, nowe prądy, zregenerowany gazol ( oczywiście Pegaz, na razie amal w kartonie) itd.

Doprowadzę go do stanu jezdnego i na tym na razie spocznę - brak kasy i czasu. Z czasem porobię mu jeszcze zawiechy, żeby można było winkle przycierać. Ale już nie długo wyjadę na asfalt, bo papiery i tablica juz w szufladzie leżą. :)

Maciekpiti - Sro 21 Mar, 2012

Wtrące swoje 5 groszy do tego tematu. Iz którego użytkuje od 2 lat jest spadkiem po moim ojcu. Który użytkował go przez ładne 20 lat przy czym jego brat rodzony w tym samym czasie jeździł Junakiem z koszem. Obaj do tej pory zachwycają się motocyklami swojego przeciwnego brata. Czyli wujek lubuje w Iż-u ojciec zakochany w Junaku. W jednej kwestii są zgodni. Iż według nich jest zdecydowanie wytrzymalszy od Junaka. Aczkolwiek Junak bardziej dynamiczny i ekonomiczny. Ja sam osobiście jeżdżąc trochę na Junaku polubiłem go bardziej:)

Druga kwestia jest taka. Nie zgodzę się z opinią " Nie bez kozery motocykle czterosuwowe pozostają w produkcji a dwusuwy odeszły do lamusa " A crossy produkowanie w ostatnich latach? Spora część z nich to dwusuwy. Znam kilku ludzi jeżdżących krosami i oni właśnie te silniki chwalą sobie bardziej w tym rodzaju motocykli.

W zeszłym roku spotkałem na zlocie shl-ki w Kielcach starszego Pana, który w swoim życiu posiadał 2 motocykle najpierw Iż-a później Junaka. Iż-a sprzedał ze względu na to że miał na nim wypadek ze swoją żoną i nie chciała ona już na nim jeździć. Kupił Junaka Iż-a sprzedał. Zona na Junaku też jeździć nie chciała. A on do tej pory ubolewa na sprzedażą Iż-a. I chwali sobie znacznie ten motocykl w porównaniu z Junakiem.

Z tego co wiem Junak jest zrobiony ze słabych materiałów. I to jest jego główną bolączką.

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

Widzisz - Junak na pewno nie jest zrobiony ze słabych materiałów. Raczej jego problemem jest to, że jest bardziej skomplikowany niz np motocykle dwusuwowe. Niestety, serwisowany przez domorosłego mechanika Junak ma niewielkie szanse na bezproblemową pracę :)
Ten fakt na pewno działa na niekorzyść junaka.

Michał - Sro 21 Mar, 2012

A my i tak wolimy Junaki! Ha!
BartekG - Sro 21 Mar, 2012

Sie wie :rotfl:
Maciekpiti - Sro 21 Mar, 2012

O tych materiałach to bym polemizował. U mnie w klubie tych Junaków jest z 10. I każdy narzeka na materiały. A to co napisałeś o dobrej eksploatacji to święta prawda. U mnie chłopakom się Junaki nie psują tak jak nie którzy pierdzielą. Teksty na Łodzi mnie rozpier*alały : " nie ma oleju w silniku, odrazu wycieka", " koła nie takie powinny być półbębny" " pierwsza kałuża i już stoisz". Zawsze najwięcej mają do powiedzenia Ci co nigdy Junaka nie mieli. Ale to już norma.



Ten podołał nawet takiej wodzie.

jarcco - Sro 21 Mar, 2012

mcfrag napisał/a:
Myślę, że czterosuw w garażu nie zmieni mi w tej kwestii poglądów. Zapewne będzie to motocykl starszy, droższy, szybszy, pewnie będzie lepiej zbierał się już na niskich obrotach, dźwięk z rur będzie miał bardziej ekscytujacy


Czyżby zapowiadał się jakiś konkretny motocykl? bo czuję że w Twojej głowie kołata się jakaś myśl. ;)

mcfrag - Sro 21 Mar, 2012

Gdybyś zapytał jeszcze pół roku temu, odpowiedź byłaby znacznie łatwiejsza. Dziś jest ich co najmniej kilka wersji, każda jednakowo prawdopodobna.

Obecnie znacznie bardziej nurtuje mnie kwestia zbliżającej się wielkimi krokami
Wielkiej Wyprawy nr 4.

To jest ważne, a nie jakieś tam wirtualne czterosuwy! :)

KM - Sro 21 Mar, 2012

BartekG napisał/a:
Widzisz - Junak na pewno nie jest zrobiony ze słabych materiałów. Raczej jego problemem jest to, że jest bardziej skomplikowany niz np motocykle dwusuwowe. Niestety, serwisowany przez domorosłego mechanika Junak ma niewielkie szanse na bezproblemową pracę


Tym miłym akcentem podsumowałeś wyższość dwusuwa nad czterotaktem - "prostota" obsługi :) . Zasada jest prosta zgodnie z prawem Murphiego - wszystko co istnieje można zepsuć i wie o tym już każde małe dziecko (biedne zabawki).

Skoro tak pięknie ruszyły tematy o Junaku to może i Michał pochwali się czy coś majstruje ;)

Michał - Sro 21 Mar, 2012

No może i pokażę :)

W debacie o wyższości Iża nad Junakiem, lub odwrotnie, w zasadzie wszelkie argumenty racjonalne są nie na miejscu. Bo czy można to nasze hobby w ogóle nazwać racjonalnym? :) Faceci w wieku od piętnastu do osiemdziesięciu lat uganiają się za kawałkiem śrubki byleby była oryginalna, ślęczą nocami po garażach a niektórzy nawet jeżdżą później tym złomem po publicznych drogach. Sodomia i gomoria!

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

KM napisał/a:
BartekG napisał/a:
Widzisz - Junak na pewno nie jest zrobiony ze słabych materiałów. Raczej jego problemem jest to, że jest bardziej skomplikowany niz np motocykle dwusuwowe. Niestety, serwisowany przez domorosłego mechanika Junak ma niewielkie szanse na bezproblemową pracę


Tym miłym akcentem podsumowałeś wyższość dwusuwa nad czterotaktem - "prostota" obsługi :) . Zasada jest prosta zgodnie z prawem Murphiego - wszystko co istnieje można zepsuć i wie o tym już każde małe dziecko (biedne zabawki).


Idąc tym tropem najlepiej chodzić na piechotę :P

jarcco - Sro 21 Mar, 2012

Moim zdaniem wszystkie nasze opinie są subiektywne, i tylko takie będą. Żaden nie jest wystarczająco dobry, a ocena wiąże się z emocjonalnym związaniem człeka i maszyny :)
Niemniej fajnie się dyskutuje, można się dowiedzieć o plusach swojego motocykla. Moim zdaniem Iż49 jest piękny, bo sam go przywróciłem do życia, bo dotykałem każdej śrubki, no i bo jest piękny.
Nie zmienia to kurna faktu, że nie mogę znaleźć położenia dla lewej stopy, tak żeby nie haczyć piętą o kopniak i wygodnie zmieniać biegi :D

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

eee, no ogólnie rzecz biorąc to z iżem jestm za pan brat jakies 12 lat, przeżyłem z nim upadki i wzloty, na żadnym innym weteranie pewnie nigdy nie nawinę tyle kilometrów co na nim, pewnie nigdy innego motocykla nie poznam tak dobrze jak jeżyka.
Co nie zmienia faktu, że nie jest to Junak :P

golot - Sro 21 Mar, 2012

w kwestii junaka i iża. posiadam oba te sprzęty.
jeździłem nimi i mam jakies porównanie, można by wiele na ten temat napisać...
dużo prawd jest w tym co piszecie koledzy, i w większości to są oceny subiektywne...,
no poza różnicami technicznymi i stopniem skomplikowania - iż jest prostszy dużo od junaka jak by nie patrzył.

Ale .... może ktoś wyprał by się iżem na wycieczkę np na Nordkapp lub Krym i opisał wrażenia z jazdy, chętnie bym poczytał to zamiast czytania debaty o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi.

jak nie będzie chętnych może ja za jakiś czas, jak wygrzebię się z problemów, ruszę w dalszą trasę :P :)

BartekG - Sro 21 Mar, 2012

OOo, Gołot, ty może mi doradzisz - jak powinien być blokowany napęd prędkościomierza na tylnej osi - przez docisk tulejami na ośce, czy jakoś inaczej?
Bo na dzień dzisiejszy przed kręceniem się razem z kołem powstrzymuje go tylko linka...

golot - Sro 21 Mar, 2012

strzelę foty jak wrócę ze szkolenia
przypomnij sie tylko jak bym zapomniał, oki ?
pozdro golot

Suchy - Pią 22 Lut, 2013

Ciekawy temat się pojawił podczas mojej małej nieobecności. Moim zdaniem sprawność Juanaka to wypadkowa jego zużycia, ilości ,,remontów" i wiedzy użytkowanika. Niestety ciężko po 50 latach trafić Junaka remontowanego w prawidłowy sposób. I kolejna wada Junaka, pojazd ten ponieważ jest dość skomplikowany wymaga profesorskiej wiedzy od właściciela, każdy, ale to każdy podzespół musi być w 100% opanowany, inaczej dochodzi do domina awarii. :-) Jednak za Junakiem przemawia fantastyczny odgłos i dobra elastyczność sinika. Pamiętam gdy kupowałem mojego 49 metalic to sprzedający odpalił go na kika sekund. Rzecz jaka mnie zasmuciła, to taka, dlaczego ten piękny klasyczny motocykl ma taki brzydki dźwięk. Co do jazdy Iżem to się nie wypowiem, bo jeszcze nikt mi nie doradził w innym temacie, jak tak zrobić, zeby przynajmniej z garażu wyjechać. :puppyeyes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group