Witam Panowie coś się ruszyło fotkę odnalazła babcia mojej żony.Wojt@s hmm podobne to jest...nawet pasowała by ta osłona łańcucha...ja jeszcze mam do niego orginalne siedzenie sercowe na bagażnik A może wiesz czy w herkulesie były też odwrócone klamki jak na mojim zdjęciu??
Jedno jest pewne ten motocykl na archiwalnym zdjęciu to nie jest Hercules S125. Przede wszystkim zupełnie inny kształt zbiornika paliwa, po drugie motocykl ze zdjęcia ma puszkę pod siedzeniem a ten Hercules nie, a po trzecie ten Hercules to wyższa klasa pojemnościowa, a ten ze zdjęcia to chyba jednak ma silnik Sachs 98 ccm. Nie wiem czy dobrze widzę, ale Hercules ze zdjęcia ma podwójne wydechy ...
Jeśli chodzi o rozpoznawanie setek to sprawa jest nadzwyczaj skomplikowana - w samych Niemczech były dziesiątki drobnych producentów motocykli tej klasy, przecież w samej Polsce było takich producentów z 10-ciu.
Wszystkie "setki" były do siebie podobne, a często montowano je z elementów oferowanych przez wyspecjalizowanych producentów, np. kół, kierownic, przednich widelców, siodeł, oświetlenia, a nawet błotników i zbiorników paliwa, itp ... Jedynie niektóre marki miały pewne charakterystyczne cechy konstrukcyjne, jak np. Phanomen, łatwy do odróżnienia nawet z daleka. Przy innych markach może coś dac jedynie organoleptyczne zbadanie oznaczeń na poszczególnych elementach, lub conajmniej bardzo szczególowe wyraźne zdjęcia.
Większość producentów "setek" stosowała popularne silniki Sachs, a także Villiers, ILO, itp. Tylko największe firmy miały swoje silniki - jak np. firma NSU, która stosowała je w popularnych motocyklach Quick i Pony. DKW też nie korzystała z usług innych firm w tym zakresie.
Bez tych fotek możemy dalej gdybać: Sachs, Hercules, Phanomen, Miele, Elfa, Bauer, Rixe, Presto, Durkopp, Guricke, ...
Chyba musisz się jednak postarać o zdjęcia tej twojej ramy - może będzie tam coś co pozwoli zidentyfikować motocykl. Na twojej starej fotce wyraźnie widać, że kierownica jest mocowana sposobem rowerowym - na pojedynczym wsporniku. Może to będzie jakaś wskazówka?
Szczerze mówiąc trochę mi to przypomina motocykl Niemen 98. A to by była rewelacja!
Gaca twoja uwaga to pewnie się do mnie tyczy poprawie się obiecuje:) Co do emblematów na ramie to z teściem przeglądałem dość szczegółowo i nic nie znalazłem dokładne zdjęcia ramy wstawie na początku lipca..niestety jak pojechałem tym razem nie wziełem cyfrówki fuck wrrrrr
jestem bardzo ciekaw co to za motor .... jedyne co wiem od rodzinki to, że oni wszyscy byli przekonani, że to SASCH....ale czy tylko interpretowali to po napisie na silniku czy wiedzieli coś więcej...???Osoba na tym motorze to wójek mojego Teścia. Niestety wója juz dawno na odpoczynku....
Dodam jeszcze fotke motorku o którym Michał wspominał Niemen 98
Ten czerwony to Guricke więc napewno odpada..
Porównajcie mi się wydaje.. że klamki niete same. pozatym dwie rury...u mnie jest jedna...
Durkopp to raczej też nie jest ręczna dźwignia zmiany biegów --odpada---
Tak jak nie można zbyt łatwo przyjmować na podstawie niepewnych wskazówek: "tak, to pewnie marka X", nie można także zbyt pochopnie eliminować: "to na pewno nie marka Y". Trzeba pamiętać, że były różne modele w obrębie jednej marki. Np. ten Guricke, należący do Piotra z Lublina, reprezentuje powojenne konstrukcje tej marki ...
Ktoś już wspomniał w tej dyskusji: "najpierw fotki, później dyskusja". Z doświadczenia wiem, że inaczej to tylko marnowanie energii.
Niestety na tym historycznym zdjęciu tej "setki" nie widać dolnej części pojazdu - a tam kryje się sporo charakterystycznych szczegółów.
krzysiek_2059 wyjąśnie --- motorek stoji u rodziny mojej żony w wlkp, niestety życie nam różne niespodzianki przynosi (możecie się domyśleć), i taką też niestety ja dostałem.....cóż może to awersia do zabytków, może ręce w smarze>..niewiem...
Na moje oko bardzo podobny jest do ŁUCZNIK, ale na pewno nie jest
, bo prezentowane zdajecie nie ma tłumika poniżej kolana Hym powiem szczerze nie pasuje mi ten przód do 100stki jest masywniejszy, ale ramę masz na prawdę często spotykaną przy setkach nie mówi ze to jakiś składak . Ciekawy motocykl))) mam identyczną ramę.
Panowie nie strzelajcie tak nazwami bo w tych czasach istniało mnóstwo firm składających motocykle z gotowych części jak ramy, zawieszenie przednie, koła siedzeni itp, silnik - często Sachs.
Trapez taki jak w Irmie (między innymi) Coś tam było na Allegro ostatnio z Irmy. Rama jak w późniejszych Wandererach???
Dużo gdybania
_________________ Iż 49 - zaczynam dłubać
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
Posty: 0
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008
Witam
Panie Gilewski22 czy posiada Pan coś więcej tego nieznanego motocykla tzn wkład lampy przedniej, silnik, koła itd, czy tylko to co jest na wklejonych zdjęciach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach