IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Odświeżenie - odrestaurowanie - jak?
Autor Wiadomość
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Czw 11 Gru, 2008   [Iż] Odświeżenie - odrestaurowanie - jak?

Mam takie pytanie, w sumie ogólnie tyczące się weteranów. Są na pewno dwie szkoły przywracania do życia staruszków:

- całkowita reanimacja z remontem wszystkiego co się tylko da i wtedy mamy prawie oryginał lub
- zachowujemy motorek w oryginalnym stanie, kompletny, bez większej rdzy a pomocy wymaga tylko mechanika

PYTANIE: Czy są jakieś środki które zapobiegają korozji (np jej początkom na lakierze i chromie) a jednocześnie nie oszpecą wizualnie powłok??

Kiedyś kupiłem K125 i tak przy niej grzebiąc dochodzę do wniosku że chyba warto ją zostawić w stanie w jakim jest (mam 99% pewności podpartej rozmową z jedynym poprzednim właścicielem że motor nie był nigdy malowany). Oczywiście przeglądu po tylu latach wymaga silnik, skrzynia, sprzęgło, gumy, prądy i inne by to wszystko działało i nie narobiło szkód.

Trochę namieszałem ale jeśli ktokolwiek wie coś w tym temacie to proszę piszcie.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Mamy takie rodzaje korozji : korozja elektromechaniczna, korozja chemiczna, korozja lokalna, korozja ogólna, korozja z depolaryzacją wodorową, korozja z depolaryzacją tlenową, korozja atmosferyczna,

korozja galwaniczna, korozja naprężeniowa, korozja zmęczeniowa, korozja cierna, korozja kawitacyjna, korozja szczelinowa, korozja kontaktowa, korozja selektywna, korozja wżerowa, korozja wysokotemperaturowa (gazowa), korozja katastrofalna, korozja kwasowa, korozja siarczanowa, ufff :shock:

A ochrona proszę bardzo - do najważniejszych metod ochrony antykorozyjnej można zaliczyć:

* elektrochemiczną ochronę katodową i protektorową
* metaliczne i niemetaliczne powłoki ochronne
* dyfuzyjne ulepszanie powierzchni metali
* stosowanie inhibitorów :wink:
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Ja na to inaczej mówię : RUDY :lol:

Do walki z jakimiś wykwitami RUDEGO walczę stosując brunox epoxy czy jakos tak, kiedyś kupiłem w sklepie motoryzacyjnym, ale też widziałęm w markecie liroj mierlin.

Po zastosowaniu tego dżynksu włazi w reakcje z RUDYM ale powierzchnia nie dostaje jakiś bąbli, kolorów itp. robi się w tym miejscu delikatnie ciemniejsza.

Co do chromu nie mam pomysłu.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

UFF. Aż się ciężko zrobiło jak to przeczytałem. Myślę że wiesz o jaką korozję mi chodzi. Kiedyś widziałem coś takiego w telewizji ale nazwa specyfiku nie jest mi znana.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

A jak myślicie, dlaczego nie produkuje się supertrwałych samochodów i motocykli z kwasówki, albo aluminium :?:
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Jejku mnie tylko chodzi o to aby zachować stary lakier i chromy z jednoczesnym zatrzymaniem ewentualnej korozji.

Maniek nie nakręcaj się proszę. Ja wiem że nic nie jest wieczne.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 12 Gru, 2008   

Maniek G napisał:
A jak myślicie, dlaczego nie produkuje się supertrwałych samochodów i motocykli z kwasówki, albo aluminium :?:




Heheh, a Trabant, a Land rover? :D
 
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

A Audi A8 i TT?
 
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

O.K. Koniec tematu bo widzę że zaraz admin nas usunie

Pozdrowionka.

P.S. Range Rover rdzewieje również - polecam pooglądać starsze wersje
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Bardzo sobie chwalą i polecają produkty marki

http://www.lr.pl/fertan.html

Czytałem sporo o tym w Automobiliście - w sumie to trochę może nie jest to obiektywnie bo to oni sprzedają. Podawali jakieś przykłady i niby dawało to radę...

Na pewno nie są one tanie ale może warto popatrzeć.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna