IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Dlaczego nie rejestruję na zabytek
Autor Wiadomość
WFM_PL


Motocykl: inny
Posty: 106
Skąd: Żary
Wysłany: Sob 28 Lip, 2007   

Co do tego że WFM jest dużo... to się nie zgodzę. O wiele więcej jest WSK, tylko nieliczni mają WFM hehe :) (czyli ja :wink: ) A co do rejestracji to jeśli się da to na białe zarejestruję, żadnych problemów nie będę miał na granicy itp, a do tego o wiele taniej :)
 
 
Matek


Posty: 156
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Sob 28 Lip, 2007   

Ale czy ja stwierdziłem, że WFM jest w Polsce najwięcej albo napisałem, że jest ich więcej niż WSK??? Nic takiego nie nagryzdałem. Poza tym pamiętaj, że porównanie tych dwóch marek nijak się ma do siebie bo przecież WSK wyjeżdżała z fabryki aż do 1985 roku!!! :wink: Sądzę po prostu, że nazwanie np. takiej "fumki" unikatem byłoby przegięciem bo gdzie byś nie zerknął (Allegro, ogłoszenia w prasie) zawsze jakaś WFM jest. I czy napewno nie ma ich dużo?? Hmm... polemizowałbym (w zależności od tego co Ty i co ja rozumiemy pod pojęciem "dużo") przecież były produkowane dość długo i wciąż się tego roi czy to zarejestrowanych i jeżdżących, czy to stojących w szopach i garażach jako zbieracze kurzu :roll: Nie za bardzo można określać ich liczbę obserwując pojawiające się na drogach bo jakbym miał tak to oceniać to wyszłoby na to, że w moim miasteczku nie ma ani jednej sztuki a w rzeczywistości tylko na mojej ulicy są dwie tyle, że nie zarejestrowane. :roll: pozdrawiam
 
 
 
granat


Motocykl: Iż-49
Posty: 68
Skąd: Kluczbork
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009   

Ustawa sie zmieniła i teraz rejestracja wyglada troche łatwiej, dopiero niedawno dołaczyłem wiec odkopuje stare tematy, jedno słowo na temat zółtych tablic-

1)zgoda konserwatora to czysta fikcja, nikt nnie ma prawa wyjezdzac gdziekolwiek i czymkolwiek i to gwarantuje konstytucja, u mnie pozwolenie na wyjazd za granice zabytkiem załatwia sie telefonicznie, papier przywozi ktokolwiek kto jest w opolu ze znajomych, podobnie ma sie do sprzedania pojazdu zabytkowego

2)jeden przeglad techniczny na całe zycie to jest cos, rocznie oszczedzasz na pełny bak paliwa, nie musisz miec stopu i kierunkowskazów jesli pojazd fabrycznie nie posiadał, a swiatła mozesz miec nawet w postaci lampy naftowej, jesli takowa była

3)przepisy maja na celu ochrone zabytku a nie jego zabetonowanie, i chodzi tylko o to zeby nikt z junaka nie robił choppera i nie restaurował pojazdu zabytkowego spawarka i katówka, w realu nikt tego nie przestrzega poniewaz konserwator nie ma takiej fizycznej mozliwosci

4)zółta tablica wyglada naprawde cool i nobilituje

amen
 
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009   

Ja mam swojego iża na zabytka chyba od 6 lat i nie miałem nigdy problemów same plusy polecam, miałem nim kolizje i to ostrą i nikt mi problemów nie swarzał, latam nim po pare tys. rocznie i nie ma problemów zmieniałem silnik i nic itp. nikt tego nie sprawdza, składam i rozkładam kiedy chcem robie co chcem oczywiscie ciągle utrzymując go w orginale i nie zmieniając nic wizualnie.
 
 
 
FK
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 517
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009   

Ja także nie mam żadnych problemów , myślę , że ta ustawa to martwy twór. którego nikt nie stosuje.Panowie nie podchodzić do tego tak fatalistycznie, a drogówka patrzy z pobłażliwością i raczej ogląda, niż sprawdza czy wszystko jest ok. :D
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
granat


Motocykl: Iż-49
Posty: 68
Skąd: Kluczbork
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   

Dokładnie, dodatkowy "+" policaje patrza przychylnym okiem nawet jak ewidentnie radar każe ukamieniowac :)
 
 
 
lysy1100


Motocykl: Iż-49
Posty: 15
Skąd: Sierakowice Pomorskie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

A czy ktoś mógłby napisac obowiązującą procedure rejestracji na "zabytek" od początku do końca?
_________________
Bez dymu nie ma ognia...
HONDA VFR750
 
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

No nie :wink: Google ukradli

http://weteranszos.pl/ind...d_news&nwsid=25
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
Dominik


Motocykl: Iż-49
Posty: 230
Skąd: Zębice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

To jeśli ktoś miał ostatnio doświadczenie z rejestracją na zabytek, proszę o informację ile wybulil na cały proces. Byłem u dwóch rzeczoznawców, jeden za opinię chciał 700 a drugi za załatwienie wszystkiego od a do z chciał 1500. Wydaje mi się, że są to ceny z kosmosu, czy może się mylę??
_________________
Iż 49, Junak przejściówka i M10 w częściach, Italjet Dragster, Honda Rebel (kradziona żonie)
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1800
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Białą kartę dla konserwatora zabytków możesz sam zrobic. Tylko ją rozkmin dobrze. Pomimo takiej famy rzeczoznawca nie jest niezbędny.
 
 
 
Dominik


Motocykl: Iż-49
Posty: 230
Skąd: Zębice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

A to ciekawe, bo we Wrocławskim UR powiedziano mi że faktycznie mogę sobie taką kartę sam zrobić, ale mimo wszystko opinia rzeczoznawcy musi być.
_________________
Iż 49, Junak przejściówka i M10 w częściach, Italjet Dragster, Honda Rebel (kradziona żonie)
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1800
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Znajdź odpowiednie przepisy potem idź do urzedasów i im zacytuj paragrafy , w kótrych nic ni ma o sreczoznawczy.
 
 
 
Dominik


Motocykl: Iż-49
Posty: 230
Skąd: Zębice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Właśnie je studiuję i okazuje się że przepisy sobie a urzędnicy swoim kiesę nabijają. Nie dam się oskubać. Dzięki za informacje, zawsze coś nowego można się dowiedzieć :)
_________________
Iż 49, Junak przejściówka i M10 w częściach, Italjet Dragster, Honda Rebel (kradziona żonie)
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1800
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Tylko IDŹ I ZACYTUJ BABIE PARAGRAFY i z jakiego dnia to są przepisy, wtedy zmiekną na całego, to pewne. Oczywiscie miło i kulturalnie. Rozwal ich z klasą i kulturą jak James Bond :wink: :D
 
 
 
Dominik


Motocykl: Iż-49
Posty: 230
Skąd: Zębice
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Na razie muszę go zacząć remontować :) Bryka leży na półce w woreczkach zakonserwowana. 12 latek tak czekała. Kompletuję na razie części.
_________________
Iż 49, Junak przejściówka i M10 w częściach, Italjet Dragster, Honda Rebel (kradziona żonie)
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Przeszedłem się dziś do urzędu dowiedzieć się co muszę załatwiać, aby zarejestrować wyrejestrowany motor.

Sytuacja przedstawia się tak. Motor od 1992r. był formalnie "czasowo wyłączony z ruchu" tak, aby nie trzeba było za niego płacić i żeby był zarejestrowany. W styczniu 1997 r. przyszło pismo chyba w związku z likwidacją "czasowego zawieszenia" nakazujące pełną rejestrację lub wyrejestrowanie. Motorem nikt nie miał zamiaru jeździć, więc stało się to drugie. Na dowodzie rejestracyjnym została przybita pieczątka "pojazd skreślony" z datą 29.01.1997, wystawiono zaświadczenie o wyrejestrowaniu oraz zdano tablice.

Chciałbym zarejestrować motor na białe tablice, myślałem, że posiadając stare papiery nie będzie z tym problemu. Jednak jest inaczej. Pani za biurkiem początkowo nie widziała co zrobić, zapytała się jakiejś starszej czy można zarejestrować na co padła odpowiedź "wyrejestrowanych pojazdów nie rejestrujemy". Po moim pytaniu co teraz, została mi przeczytana procedura rejestracji na zabytek. Nie było mowy o konserwatorach zabytków czy rzeczoznawcach. Po prostu potrzebny jest dokument mówiący, że pojazd jest zabytkiem i zaświadczenie o przejściu przeglądu dla pojazdów zabytkowych.

Tak, więc jedyna droga w takiej niby dobrej sytuacji posiadania papierów to rejestracja na żółte ...
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1800
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Archi88 napisał/a:
Przeszedłem się dziś do urzędu dowiedzieć się co muszę załatwiać, aby zarejestrować wyrejestrowany motor.

Sytuacja przedstawia się tak. Motor od 1992r. był formalnie "czasowo wyłączony z ruchu" tak, aby nie trzeba było za niego płacić i żeby był zarejestrowany. W styczniu 1997 r. przyszło pismo chyba w związku z likwidacją "czasowego zawieszenia" nakazujące pełną rejestrację lub wyrejestrowanie. Motorem nikt nie miał zamiaru jeździć, więc stało się to drugie. Na dowodzie rejestracyjnym została przybita pieczątka "pojazd skreślony" z datą 29.01.1997, wystawiono zaświadczenie o wyrejestrowaniu oraz zdano tablice.

Chciałbym zarejestrować motor na białe tablice, myślałem, że posiadając stare papiery nie będzie z tym problemu. Jednak jest inaczej. Pani za biurkiem początkowo nie widziała co zrobić, zapytała się jakiejś starszej czy można zarejestrować na co padła odpowiedź "wyrejestrowanych pojazdów nie rejestrujemy". Po moim pytaniu co teraz, została mi przeczytana procedura rejestracji na zabytek. Nie było mowy o konserwatorach zabytków czy rzeczoznawcach. Po prostu potrzebny jest dokument mówiący, że pojazd jest zabytkiem i zaświadczenie o przejściu przeglądu dla pojazdów zabytkowych.

Tak, więc jedyna droga w takiej niby dobrej sytuacji posiadania papierów to rejestracja na żółte ...


Znowu debile w urzedach... Ja miałem tak samo, aby zarejestrować wyrejestrowany na białe musisz mieć zaświadcznie rzeczoznawcy o ,,wartosci historycznej" (nie mylić z zabytkiem). Idź tam i niech Ci przeczytają na przepisy dot. rejestracji wyrejestorwanych. PRAWO JEST PO TWOJEJ STRONIE, NIE MAJĄ PRAWA POWIEDZIEĆ, ŻE WYREJESTROWANYCH NIE REJESTRUJEMY.
 
 
 
Pitek
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 467
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Gdyby to była moja pracownica to bym ją zwolnił :wink: Jak będzie robić problemy to idź do kierownika, od razu zmięknie (ja tak miałem :wink: ).
_________________
Iż 56 - 1959 r., WFM M06 - 1956 r.
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Na razie i tak nie mogę go zarejestrować, bo oficjalnie nie jestem właścicielem. Dopiero na święta będę miał okazje spisać umowę darowizny z moim tatą. Chciałem się tylko dowiedzieć jak to jest w moim mieście, bo czytałem, że jedni rejestrują, a inni nie.

Przed chwilą przeczytałem, że w moim przypadku przyda się jeszcze opinia rzeczoznawcy o unikalności pojazdu, a nawet wyrobienie badania technicznego.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1800
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009   

Archi88 napisał:
. Chciałem się tylko dowiedzieć jak to jest w moim mieście, bo czytałem, że jedni rejestrują, a inni nie.



Oni są od rejestrowania jak d...a jest od sr...a, obowiązek każdego urzedu w Polsce to zarejestrować. Wg, obowiązujących przepisów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dlaczego nie lubię dwusuwów i dlaczego może się mylę?
Adam M. Hyde Park 20 Sob 02 Sty, 2021
skrzydlaty
Brak nowych postów [56] Rejestracja jako zabytek
czy to wogole sie opłaca?
siwy2326 Ogólne 9 Wto 18 Wrz, 2012
siwy2326
Brak nowych postów [Iż] Dlaczego Iż
krzysztof772 Ogólne 7 Pią 08 Wrz, 2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna