IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
JAWA 350 typ 634.7
Autor Wiadomość
Mateo


Motocykl: Jawa
Posty: 2
Skąd: Bagno - Oborniki Śl.
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   JAWA 350 typ 634.7

Witam,pochwale się swoim oczkiem w głowie,wiem że nie ładnie się chwalić,ale co mi tam ;)

Jest to JAWA z 1983r.,kupiłem ją jakoś dwa lata temu,stan oryginalny,nic nie grzebane,przerabiane,org. lakier itp.,oczywsice zarejestrwana czyli full legal.Taka jezdzilem do zimy bez zadnych awarii,doslownie nic sie nie psuło,zawsze dojechalem do domu.
Nastala zima wiec postanowiłem odmalowac Knedla.Jawa cała została rozebrana,rama pomalowana na czarno(bede jeszcze raz musial malowac,gdyz po byle jakim uderzeniu kluczem,lakier odpryskuje do gołego metalu-skonczy sie sezon rama pojdzie w proszek :mrgreen: ),zbornik,uchywyty lampy i boczki dostaly nowy czerowny kolorek).Instalacja zostala poprawiona,powymienialem rzeczy ktore wymagaly szybkiej wymiany,i tak nasatala wiosna.Caly kolejny sezon moj Knedel nie zawiodl mnie ani razu,tam gdzie chcialem dojechac to tam dojechalem,zdarzyl sie jeden kapiec,i skrzywiona felga.

Po ostaniej zime,zrobilem sobie mala przejazdzke,jak juz wracalem,pod domem wal odmowil wspolpracy :cry: ,tak przestala z padnietym piecem do konca kwietnia poczym wzialem sie ostro za remont.
Zrobiłem i kupiłem:
- 1 Szlif cylindrow
- nowe cale czeskie sprzegło(wszystkie zebtaki,tarcze,łancuch)
- wał zostal oddany do całkowitej regenereacji( do oderbania w piatek)
- dostanie oczywiscie nowe lozyska i zmieryy
- skusiłem sie na zakup nowego zaplonu VAPE( koszt takiej zabawy nie maly bo kosztowal az 777zl :mad: ,no ale czego sie nie robi dla swojej kochanki :P

Z tak poskladanym piecem mysle ze powinienem natluc na kola wiele km :D
Mysle ze w tą niedziele JAWA pusci pierwszy dymek :lol:

a tutaj znajdziecie zdjecia mojego Knedla 8-)

http://klasyczna.polskaja.../Jawa/350/78500

narazie tak,bo musze obcykac jak wstawia sie foty na forum :wstyd:

PZDR.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Pamiętam jak "starszy kumpel" stawiał taką pod blokiem, chodziłem do podstawówki i takie "szczeniaki" jak ja patrzyły na to, jak na rakietę kosmiczną.

Ps. Myślę, że defekt wału nie zdziwił cię za bardzo, bo to słaby punkt tych silników.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Dominik


Motocykl: Iż-49
Posty: 230
Skąd: Zębice
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Miałem podobną sytuację jak Koza :) i takie same odczucia. A jak byłem większy to kuzyn dawał mi się taką przejechać, w porównaniu z motorynką i rometem to była błyskawica:D
_________________
Iż 49, Junak przejściówka i M10 w częściach, Italjet Dragster, Honda Rebel (kradziona żonie)
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

W tamtym czasie lepsza była tylko MZ ETZ, a już w połowie lat 90tych, tych maszyn "brać motocyklowa" nie tolerowała na zlotach.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 722
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Tak, Jawy były marzeniem, niby nie tak dawno a to jednak naście lat już minęło.

KOZA napisał/a:
Myślę, że defekt wału nie zdziwił cię za bardzo, bo to słaby punkt tych silników.

Wał wcale nie jest ich słabym punktem, tylko nieumiejętne zgranie zapłonów na obu cylindrach, wg instrukcji różnica w zapłonie nie powinna być większa niż 0,05mm między cylindrami, uda się to nawet na zegarze i z żarówką na tych przerywaczach platynowych? mało komu. Problemu by nie było gdyby był rozdzielacz zapłonu i jeden przerywacz lub ten zapłon vape ale też tylko wtedy gdy korbowody są złożone symetrycznie, a tak każdy zapłon działa niezależnie i mało kiedy jawa działała jak należy, to samo mam u siebie w jupiterze.
 
 
Mateo


Motocykl: Jawa
Posty: 2
Skąd: Bagno - Oborniki Śl.
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

te silniki tzw.żeliwiniaki są o wiele bardziej wytrzymale niz te stosowane w TS ;) , wał może padł juz z najechanych kilometrow i z braku remontu,ale co tam,teraz jest poregenracji i bedzie smigal jak nowy :mrgreen: , a jawa swoja droga idzie dalej jak błyskawica :twisted: ,ale preferuje spokojniesza jazde,
cos z tymi zlotami czytalem wlasnie ze jaw nie tolerowali,no coż,

Dobrze wyregulowana JAwa nie sprawia problemow ;) , jak sie dba tak sie ma :lol:
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

W latach siedemdziesiątych nie tolerowali Junaków i "dolnych rusków", a dziś wszyscy je kochają. Teraz na zloty zjeżdża każda padlina, chyba że są "dedykowane", szkoda że "kultura umiera".
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów CZ 175, Jawa TS 350, CZ 350
Moja kolekcja
sethio Pozostałe 3 Czw 16 Sie, 2012
Spiker
Brak nowych postów Jawa 175 '58
BartekG Pozostałe 10 Pią 02 Lut, 2007
Matek
Brak nowych postów Jawa 50 z osłonami
rastafarian37 Pozostałe 0 Sro 19 Sie, 2009
Brak nowych postów wfm, jawa 250-naprawa
albert80 Pozostałe 8 Pią 12 Sty, 2007
PęDZEL
Brak nowych postów Jawa CZ 175, typ 536, rok 1959
Matek Pozostałe 2 Nie 01 Kwi, 2007
Matek
Brak nowych postów Jawa mustang 50
Marek607 Pozostałe 74 Sob 18 Lis, 2023
Suchy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna