IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
M1A Mińsk
Autor Wiadomość
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

No niestety Fragu tak to jest, większość firm sprzedaje towar którego faktycznie nie ma :)
Jest koniec roku, nikt nic nie zamawia w tym hurtownie motoryzacyjne więc braki oczywiste. Rozmiar trochę komarowaty więc dużego wyboru nie ma, trzymam kciuki i postaram się coś popatrzeć :)

Fajnie że ruszyłeś dupę do garażu bo miło poczytać i popatrzeć jak ktoś się męczy :P
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 24 Gru, 2011   

Próbowałeś któryś z tych sklepów? W jednym piszą że towar jest na stanie.

http://www.ceneo.pl/1814037
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Mam już opony - po długich poszukiwaniach trafiłem na fizycznie istniejącą parę gum HEIDENAU z bieżnikiem K46. Tanio nie było (przekroczyłem budżet dwukrotnie), ale przynajmniej mogę coś skręcać w całość.

Opony dostałem dziś o 17:00. Po godzinie były już na swoim miejscu.


Dziś mój Mińsk wygląda tak:
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012   

Zastanawiam się co to za transformator/dławik siedzi w lampie i po co?

A tak poza tym bardzo podoba mi się ta pyrkawka.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

Zakończyłem montaż nadwozia. Brakowało kilku śrub M5 ale w potrzebie poratował mnie Regers, za co mu publicznie dziękuję!

Motorek prezentuje się tak:




Założyłem licznik. Podoba mi się to, że jest on samodzielnym instrumentem, to nieczęsto spotykane rozwiązanie.



Powiem Wam, że składanie tego pyrtka to wielka przyjemność. Nie śpieszę się wcale, bawiąc się każdym kolejnym zamontowanym detalem. Przy nadwoziu nie zostało wiele roboty, czas zająć się silnikiem.

 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

mcfrag napisał/a:
Podoba mi się to, że jest on samodzielnym instrumentem, to nieczęsto spotykane rozwiązanie.

Załóż obok obrotomierz - będzie jak etezeta! :D
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

Napięcia znamionowe alternatora i żarówki lampy przedniej są takie same?
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

Tak, wszystko pracuje na napięciu 6V. Ta instalacja dla mnie jest niejasna - brak tu regulatora napięcia, jest za to prostownik selenowy (zapewne po to, żeby zasilać odbiorniki prądu stałego typu klakson), przełącznik świateł drogowych/pozycyjnych w lampie oraz wspomniany wcześniej dławik.

Schemat wygląda tak:



[ Dodano: Nie 15 Sty, 2012 ]
Poczytałem o instalacji i już wiem więcej. Otóż:

Generator G-37 zaprojektowano tak, żeby produkował nie mniej niż 5V przy 2000obr/min a przy maksymalnych obrotach nie więcej niż 8V. To tłumaczy brak regulatora napięcia - najzwyczajniej w świecie nie jest potrzebny.

Jeżeli chodzi o tajemniczy transformatorek - używany jest on wyłącznie w pozycji "jazda w dzień", czyli wówczas, gdy wszystkie światła są wyłączone. Jedynym odbiornikiem jest wtedy akumulator, który bez odpowiedniego zabezpieczenia zagotowałby się momentalnie. Rolę ogranicznika prądu ładowania pełni wspomniany dławik - redukuje on jego natężenie do max. 0,9A

W przypadku "jazdy nocą" (czyli sytuacji kiedy świecą obie lampy) ogranicznik nie jest potrzebny, gdyż prąd kierowany na akumulator nie przekracza 0,3A.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012   

Pięknie, miło jest śledzić postępy takiej pracy. Bardzo przypadł mi do gustu zwłaszcza ten kolorek. Relacjonuj na bieżąco, bo widzę że kibiców jest dużo.

Ja też już mam w garażu nową zabawkę, nie jest tak ładna jak Twoja ;)
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012   

Kilka dni temu złożyłem silnik.

Oto fotka sprzed paru godzin (kto by pomyślał, że na zewnątrz jest -12C):


Teraz mój pierdziak wygląda odrobinę bardziej powaznie. :)
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012   

Faaajny Junak! ;)
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012   

Zapowiada się interesująco, ciekawe jak się tym będzie jeździć. Oponki prezentują się jak trzeba. Czy kolanko wydechu to oryginał czy replika?
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012   

jarcco napisał/a:
Zapowiada się interesująco, ciekawe jak się tym będzie jeździć.

Ha! Widząc obecne ceny paliwa myślę sobie, że ten Mińsk może być świetlaną przyszłością turystyki weterańskiej. :mrgreen:

jarcco napisał/a:
Czy kolanko wydechu to oryginał czy replika?

Oryginał. Muszę się pochwalić - trafił mi się motorek niezamęczony i zadziwiająco kompletny. Nieliczne braki (wkład reflektora i zespół amortyzatora ciernego) zdobyłem, a jakże, dzięki kolegom z naszego forum.

Wszystko w rodzinie! :)
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012   

Bardzo sympatyczny maluch. Kurde pewnie w 4 litrach spalanie sie zamknie albo i mniej. Zobaczycie jeszcze sie wiara poprzeprasza z małymi pierdopedami.
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012   

hrabia_T napisał/a:
Bardzo sympatyczny maluch. Kurde pewnie w 4 litrach spalanie sie zamknie albo i mniej . Zobaczycie jeszcze sie wiara poprzeprasza z małymi pierdopedami.

SHL M04, czyli motocykl tej samej klasy ma wpisane spalanie 4 litry paliwa na 100km. Nie znam spalania tego motocykla, ale pewnie też jest zbliżone. Z kolei znajomość tego, że jak się do tematu regulacji gaźnika, zapłonu (ogólnie silnika) podejdzie rzetelnie to zejdzie się dużo niżej od wartości podawanej w manualu.

Wg mnie gdyby się uparł, to te 2,5 litra na setkę by spalił. Nie mylić czasem setkę Mixolu na 2,5 litra bezołowiówki ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012   

wiadomo ze zawsze cos tam sie rozleje. Mam Simsonka s 51 tak zeby na ryby pojechac itp do pracy puki co sie wstydze tym jezdzic - bo tam same buraki i by sie smialy - i ten kutafon to dopiero ekonomiczny pojazd. Ale chyba jednak trzeba bedzie wstyd przelamac .
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012   

hrabia_T napisał/a:
Bardzo sympatyczny maluch. Kurde pewnie w 4 litrach spalanie sie zamknie

4l/100km to pali mój Iż, ale w górach i po obwieszeniu bagażem. Pierdziak powinien być znacznie bardziej ekonomiczny.

Uważam, że zużycie podane przez Gacę jest jak najbardziej realne. :)
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012   

W sumie, to teraz zauważyłem, że serwisówka tego motocykla (co prawda nowszego modelu) podaje, że przy prędkości 50km/h (pewnie dla dobrej drogi i w bezwietrzną pogodę ;) ) spalanie wynosi 2.45l na 100km. Nie mam zupełnie pojęcia skąd się wzięła wartość 4 litrów na setkę w manualu do SHL M04. Dodatkowo według niej warunek jest taki, że trzeba mieć stałą prędkość 35km/h ;) . Czysta kpina. Z tego co znam z autopsji silniczki 125ccm nie przekraczają spalania powyżej 2,5l na 100km.

Ciekami mnie faktyczne spalanie tego ruskiego motocykla. Bo skoro ruscy podali wartość 2,45l, a z doświadczeń Iżowych wartość książkowa jest na wskroś przerysowana, to ile faktycznie wyniesie spalanie ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

Coś Gaca namieszałeś. Instrukcja M04 mówi o 3l/100km (rzeczywiście, mierzone przy V=35km/h), ale już katalog części podaje bardziej realne zużycie paliwa - 2,7l/100km. Tak czy inaczej obie wartości są wyższe niż teoretyczne spalanie M1A.

Jedyną zmianą konstrukcyjną w silniku DKW RT125 (nie mówię o części elektrycznej, bo to nie wpływa na parametry pracy) wprowadzoną przed polskich projektantów M04 było zmniejszenie stopnia sprężania, prawdopodobnie w celu wydłużenia żywotności napędu. Sadzę że to jest powód odrobinę większego apetytu na paliwo czwórki.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

mcfrag napisał/a:
Coś Gaca namieszałeś. Instrukcja M04 mówi o 3l/100km

Prawda poknociłem. Porypało mi się, bo linijka niżej jest dana "400km", więc 4 i km mnie zasugerowało.

Gdy miałem jeszcze SHL udało mi się kilka razy pojeździć po szosie na dłuższych dystansach. Raz nawet pękło ponad sto kilometrów. Wtedy spalanie wyniosło niecałe 2,20l na 100km. Więc jest to 19% mniej niż podaje katalog części. Gdyby tą zależność przenieść na M1A to palił by on niecałe dwa litry. Idąc dalej to spokojnie z Brzegu Dolnego do Kołobrzegu na jednym tankowaniu się zrobi ;) Fajnie.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów K-55, K-30, Mińsk 125
potrzebna pomoc
mcfrag Pozostałe 12 Sro 28 Maj, 2008
mcfrag
Brak nowych postów Mińsk M1A
borzobohaty Pozostałe 12 Sob 15 Lis, 2014
borzobohaty
Brak nowych postów Mińsk M1M
Kermit - wladimir
wladimir Pozostałe 70 Pon 09 Lip, 2018
wladimir
Brak nowych postów Mińsk M1A
Jonek_M Pozostałe 35 Pon 19 Lut, 2024
Spiker
Brak nowych postów Mińsk M1M
Mały Rusek
WADER Pozostałe 8 Pią 28 Sty, 2011
WADER
Brak nowych postów M1A Mińsk
prośba o sprawdzenie kompletności modelu
Adam Pozostałe 3 Czw 10 Mar, 2016
WADER


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna