IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-55
Autor Wiadomość
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   K-55











_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Kurcze. Fajne są te małe "pierdki".

Q3ma napisał/a:
szukam, klaksonu z kwietnia 57 roku

Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku? Klaksony były produkowany przez zewnętrzną fabrykę. Nie dopasowywała swojej produkcji pod produkcję motocykli innych fabryk, a było ich przynajmniej kilka. Na pewno przy montażu motocykli brano z magazynu klaksony z pewnej serii. Nie koniecznie musiało być, że motocykl z kwietnia otrzymywał wyposażenie produkowane przez inne fabryki również z kwietnia. Owszem mogło tak być i zdarzać się całkiem często, ale pewnie tak samo często zdarzały się inne scenariusze.

Wiem, że najczęściej się spotyka na bazarach klaksony C-23 sygnowane III 57. Taki w zupełności by ci pasował.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
matin82


Motocykl: Iż-49
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html

może ten Ci podpasuje...

ładny motorek, super materiał, nawet ma kluczyk w puszcze prądów
(może chcesz go odsprzedać :mrgreen: )
_________________
Iż49 + Honda CBR F4i
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Szukam bo może akurat uda się taki nabyć.
Jeżeli nie znajdę to oczywiście zrobię tak jak piszesz, ale szukam bo może się uda.

Mam C-23 z XII'55, I'57, XII 57, IV'58

[ Dodano: Nie 12 Lut, 2012 ]
matin82 napisał/a:
http://Allegro.pl/m-72-sygnal-i2114433435.html
może ten Ci podpasuje...

Ten jest z I 57 ;)
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Gaca napisał/a:
Dlaczego uparłeś się na klakson z kwietnia 1957 roku?

Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu. :)

Q3ma, bardzo ładnie zachowała się Twoja sztuka. Fajnie, że nie próbowałeś jej "restaurować".

Pozwól, że dodam dwie fotki K-55, które mam w archiwum:





Jeżeli możesz, wstaw więcej fotek detali, na pewno pomożesz paru posiadaczom K-55 w identyfikacji brakujących fantów.

Mnie osobiście interesowałyby fotki:
- kalkomanii na zbiorniku
- zbiornika z profilu
- kierownicy z perspektywy kierowcy
- korka paliwa
- kranika
- rolgazu
- lewej gumy kierownicy
- prędkościomierza
- tylnej lampki i odblasku

Z góry dziękuję.
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Niestety Fragu kierownica jest już odrestaurowana, felgi niestety też wymagają piaskowania i malowania. Reszty postaram się nie tknąć żeby pozostał taki jaki jest.

Tylnej lampki nie mam, zmieniawki biegów, oraz wspomnianego już klaksonu. Staram się skompletować wszystko ale jak już coś znajdę to ktoś sprzedaje mi to pod nosem.

Oczywiście zdjęcia porobię. ;)

[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
W takim stanie była kierownica





A obecnie wygląda tak ;) niestety ułamałem jedną śrubę ale dorobie i pochromuje ;)







[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 ]
https://picasaweb.google.com/108933988620760807950/K55ZJednegoKawaKa
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 13 Lut, 2012   

Szkoda tej kierownicy, ze starym chromem było jej bardziej do twarzy. Na nieodnawianym motocyklu będzie się świecić jak złoty ząb w ruskiej paszczy.

Kółek nie ruszaj, są w całkiem dobrym stanie - co z tego, że lakier zniknął? Jeżeli garażujesz motorek w ludzkich warunkach, takie odsłonięte miejsca można zabezpieczyć przez regularne nacieranie czymś tłustym - olejem, towotem lub, za przeproszeniem, wazeliną (techniczną). :)

Na Twoim miejscu złozyłbym go do kupy, doprowadził do pełnej sprawności mechaniczno-elektrycznej i cieszył się tym fajowym sprzętem. Nie przekombinuj, bo to droga jednokierunkowa!
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 13 Lut, 2012   

mcfrag napisał/a:
Myślę Gaca, że gdybyś miał cały motocykl z osprzętem datowanym wyłącznie na kwiecień '57, również szukałbyś klaksonu do kompletu.

Po przeglądnięciu dodatkowych zdjęć tego motocykla i widząc, że brakuje tylko klaksonu pozostaje mi się zgodzić. Teraz w zupełności rozumiem obrany tor przez Q3ma.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

Klakson już jest! Jupi! :grin: :lol:

Proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przedostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 %
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

Q3ma napisał/a:
proszę teraz o pomoc w nabyciu dźwigni zmiany biegów jest to przed ostatni element który jest mi potrzebny żeby motocykl był oryginalny w 100 %

Skontaktuj się z Klemensem Forelem z forum DKW. Kiedyś kupił taką wajchę myśląc, że będzie pasować do jego Żeliwa. Być może jeszcze się nie pozbył.


http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=427 (niestety żeby otworzyć link, trzeba się zarejestrować)
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

plan z zakupieniem dźwigni jest zbędny
nóżka którą mam również jest od k-55 :P
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
radek_80


Motocykl: M1A
Posty: 16
Skąd: Ziębice
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

W 1956 r. wprowadzano stopniowo zmiany konstrukcyjne w motocyklu K-55. Błotniki starego typu wykonane z trzech kawałków blachy zastępowano błotnikami głębokotłoczonymi (takimi jakie są u Ciebie). Puszka narzędziowa z gładkim dekielkiem została zastąpiona odpowiednikiem z dekielkiem z wytłoczonymi "promieniami", uproszczono w niej także konstrukcję zamknięcia, zmiany nastąpiły wewnątrz elementów amortyzujących zawieszenia tylnego.

Zmiany następowały stopniowo wraz z wyczerpaniem się zapasów magazynowych danej części starego typu, wtedy zastępowano ją nową, zmodernizowaną pochodzącą z nowej dostawy. Znane są mi przypadki np. K-55 z błotnikami starego typu a już z nową skrzynką narzędziową.

Na podstawie analizy twojego motocykla można przypuszczać, że w pewnym momencie do starego typu silnika montowano nowy cylinder z większą średnicą króćca, na którym osadzony został nowy gaźnik K-55. Jest mało prawdopodobne, że w Twoim moto cylinder został zamieniony wraz z pasującym do niego gaźnikiem przez któregoś z poprzednich właścicieli.

Stopniowe zmiany konstrukcyjne w motocyklach radzieckich były na porządku dziennym, mogą Tobie o tym wiele powiedzieć właściciele chociażby Iża-49 czy M-72 - to już skrajny przykład. :)
_________________
K-55, 3x Mińsk M1A
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Mam już wszystko potrzebne do złożenia motocykla. Po rozebraniu przodu i dorobieniu nowych tulejek ślizgowych, jedna laga działa bardzo dobrze druga zacina się i dołem puszcza olej po wciśnięciu jej. nie wiem co może być przyczyną.

Przód robiłem, gdyż lagi opadły na sam dół i tam pozostały (zapiekły się na samym dole), musiałem palnikiem podgrzać lut w mocowaniach koła i wyciągać je na wylot. Od nagrzania palnikiem tulejki ślizgowe się potopiły. Nie mam pojęcia co spowodowało ten wyciek i to zacinanie się. Może z was ma ktoś jakieś pojęcie?

Aha kiere kupiłem już inną, mocowania kiery do półki też bardziej zniszczone. Tak jak Fragu pisałeś, nie pasowałoby to razem. Niestety brak klamek do kiery. Może ktoś z was ma takie klamki?
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Chyba mam coś takiego gdzieś w piwnicy. Zaraz zejdę i popatrzę.
Mam prawą :]
 
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

dziękuję przepięknie klameczka doszła :thumbup: ;D ;) :]
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012   

Pasuje do reszty? Pokaż :D
 
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Sob 28 Lip, 2012   

Już pokazuję. Teraz nie bedzie błyszczała jak złoty ząb w ruskiej paszczy! ;D
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 28 Lip, 2012   

No i git!
 
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   

siemanko
koła się centrują oraz nituje się tylna zębatka z piastą
do ukończenia motocykla pozostało mi tylko zdobyć lewą kompletną klamkę
prawa jest w stanie jak wyżej lewa może a raczej musi być w podobnym
popatrzcie proszę może się coś znajdzie
dzisiaj 10 godzin grzebania w elektryce i szczerze powiem że masakra
żona myślała ze na głową dostałem gdyż po przekręceniu stacyjki
sam włączał się klakson i trąbił sobie
jak zrobiłem że przestał to zginęły światła jak były już światła to znowu klakson nie działał
okazało się że kable jeszcze w oplocie poprzecierały się a do tego splotły się jak warkocz
kilka godzin z tym walczyłem ale efekt jest przepiękny
światła, klakson, iskra, wszystko jest
światła są takie jasne że nie wiem co to za żarówka tam siedzi aż byłem w szoku
że przy 6v instalacji tak światło potrafi świecić
na dziś to tyle :] ;)
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
Ostatnio zmieniony przez Q3ma Pon 30 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Q3ma napisał/a:
światła, klakson, iskra, wszystko jest

Zapomniałeś o najważniejszym. Ładowanie akumulatora jest? ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna