IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10 Suchego
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2014   

Mnie raczej ciekawi czym się różni GM 26U1 od np 26U3 poza przepustnicą. :hmm:
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2014   

Posłużę się cytatem:

Próbowałem też na własną rękę ustalić jakie istotne różnice występują miedzy gaźnikami Pegaz GM26 U1 a GM26 U3... oprócz wspomnianego wcześniej amortyzowanego zaworka jedyne co udalo mi sie znaleźć to to, że w U3 kanał powietrzny prowadzący dookoła korpusu gardzieli do rozpylaczy małych i średnich obrotów jest znacznie mniejszego przekroju oraz to, że górna część rozpylacza (ta część wystajaca w gardzieli) jest wpuszczona głębiej o ok. 1 mm przy zachowaniu tych samych wymiarów elementu. Otwory rozpylaczy małych i średnich obrotów, dysza biegu jałowego, dysza iglicowa (zwana niesłusznie w tym wypadku rozpylaczem) mają parametry identyczne. Jedynie dysza główna w U3 stosowanym do WSK ma rozmiar 180(cm3/min). Wydaje się więc, że przynajmniej korpusy gaźników U1 i U3 są identyczne i można je wykorzystać zamiennie co jest nie bez znaczenia w przypadku zużycia powierzchni współpracy z przepustnicą... Wnioski te potwierdza zachowana literatura źródłowa. Wewnętrzna część gaźnika prawie się nie zużywa więc w zasadzie można ją przełożyć, o ile ktoś jej nie uszkodzil i nie lata luzem w gaźniku.
Zewnętrznie Pegazy młodsze różnią się od junakowych wypukłym moletowaniem nakrętki pokrywy oraz wykonywanym w odlewie wypukłym oznaczeniem typu gaźnika na kryzie wlotu powietrza.


I to by było na tyle. Od siebie dodam, że jestem w posiadaniu obydwu wspomnianych gaźników i na obydwu silnik pracuje poprawnie.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Dziękuję za wertowanie internetu w celu rozwiania moich życiowych rozterek. Nieważne, czy chodzi poprawnie, może chodzić poprawnie, ale nie wiedzieć, że nie powinno na niewłaściwym gaźniku...

Pamiętam, że ja początku przez pomyłkę jeździłem na M-11 z GM 26. Chodziła dobrze i paliła 3,9l/100km, ale w dwie osoby z bagażem. xD

Ostatnio zamontowałem prądnicę, gaźnik założyłem ten bez ,,U". Wszytko działa poprawnie, trzyma wolne obroty. Tak, że do nastepnej awarii. :thumbup:
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Suchy napisał/a:
Ostatnio zamontowałem prądnicę, gaźnik założyłem ten bez ,,U". Wszytko działa poprawnie, trzyma wolne obroty. Tak, że do nastepnej awarii.

Fajnie!
Tylko co to za gaźnik bez U?
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

jarcco napisał/a:
Tylko co to za gaźnik bez U?

China.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2014   

Słaba riposta. Miałem napisać bez ,,U1". Ale chińczyka się jeszcze nie dorobiłem. :]
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Widziałem tego chińskiego w AWO Simsonie. Wszystkie części które mogły zardzewieć, zardzewiały w mgnieniu oka. :no:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014   

Ostanio łańcuch zdawczy tak się wyciągnął, że skończyła się regulacja, zatem zadecydowałem, o wymianie całego zestawu łącznie z zębatką na kole. Chociaż zębatka zdawcza jeszcze trochę mogła pojeździć w starym zestawie, jak uważacie?

Dla porównania sfotografowałem zestaw sprzęgłowy który ma przebieg identyczny z zestawem zdawczym. Na mój gust zebatki sprzęgłowe ledwie się dotarły. Zapewne dzięki temu, że nie używam polskiego łańcucha sprzęgłowego tylko identyczny IWIS z Mercedesa.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014   

Faktycznie, zębatka łańcucha napędowego nie wygląda najgorzej, i pewnie by jeszcze posłużyła gdyby nie łańcuch. Ale zębatki łańcucha sprzęgłowego tylko pozazdrościć. :)

Gdy dopadnę kiedyś kosz sprzęgłowy w lepszym stanie od mojego też planuję założyć IWISa. Teraz mam łańcuch napędowy tej marki, i od kiedy go założyłem jest napięty ciągle tak samo bez regulacji.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 15 Maj, 2014   

Generalnie wg moich wrażeń Iwisa opłaca się zakładać nawet na zużyte zębatki. Jeżeli masz zużyte zębatki, niezależnie w jakim stopniu, to przejdź się do serwisu Mercedesa ewentulanie z piwkiem i poproś o zużytego ze śmieci. Posłuży on dłużej niż 10 nowych gównianych łańcuszków. Ewentulanie kup taki na Allegro, chodzą za ok 20 PLN. Ja pierwszego IWISa dostałem w serwisie, a obecnego znalałem przeciętego na złomie, w domu okazało się, że nie jest prawie wogóle zużyty.

Natomiast poprzedni łańcuch napędowy chyba odłożę go razem z zębatką na kiedyś.
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 15 Maj, 2014   

Suchy napisał/a:
Dla porównania sfotografowałem zestaw sprzęgłowy który ma przebieg identyczny z zestawem zdawczym.

Ładne masz zęby Suchy :lmao: ;)
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Dzisiaj zmierzyłem zużycie gara, ponieważ nie mogłem inaczej więc zmierzyłem pierścionkiem jaki luz na zamku jest w środku i na dole gdzie wymiar jest nominlany. Różnica na zamku wynosi ok 0,35 mm. Tą wartość podzielić przez ,,pi" i wychodzi zucycie ok 0,1 mm. Serwisówka dopuszcza 0,2. Cylinder ma 11 lat jest z Almotu. Mam pytanie, czy ktoś się orientuje jakie gary są trwalsze, obecne Almotowe czy oryginały? Jeżeli któryś forumowy junakowiec ma miernik twardości i mógłby zmierzyć to by było jeszcze lepiej.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Suchy napisał/a:
Cylinder ma 11 lat


Sądziłem, że cylindry zużywają się od przebiegu, ewentualnie motogodzin pracy, a nie od wieku :hihi:
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Chodziło mi o to, że może jakość wyrobów Almotu obecnie może być np wyższa niż 11 lat temu.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Suchy napisał/a:
czy ktoś się orientuje jakie gary są trwalsze, obecne Almotowe czy oryginały?


Nie wiem jak to jest dokładnie, ale na forum junaczym chodzą słuchy że współczesne tuleje są trwalsze.
Jeśli nie robisz przebiegów po 10 tys km rocznie, nie powinno mieć to większego znaczenia.
Zakładając że zrobimy 5 tys w roku, to 10 lat masz w suchym ;)
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

Łańcuchów ciąg dalszy, wysłałem zapytanie do firmy Harbekorn, dilującej łańcuchy Iwis.
Łańcuch do Junaka 5/8" 102 ogniwa u nich kosztuje 140zł, a gdydbym chciał kupić do tego łańcuchy Iwis do NSU, napędowy, sprżegłowy i prądnicy to wyniesie wszystko ok 420 zł z wysyłką, więc raczej kasa ludzka, jak za taką jakość. Chyba się skuszę.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

Znasz może cenę łańcucha sprzęgłowego do Janka w tej firmie?
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

Nie, ale zawsze możesz zapytać
http://www.haberkorn.pl/
A tu jest inna firma:
http://www.ebmia.pl/norma..._2505_2508.html

Ale moim zdaniem można też iśc z piwkiem do serwisu mercedesa i ,,załatwić" taki używany od ,,Beczki". Pochodzi dłużej niż 10 polskich.

Poza tym u mnie dziwny problem. Jak przeprowadzałem Motolisa przez Kielce, to zablokował mi się bez ostrzezenia 1 bieg. W domu otworzyłem zmieniacz- nieby wszytko OK. Ostanio zdystansowałem skrzynię. Wałek przesuwek luz ok 0,1, pozostałe wałki luz ok 0,2. Czyli jak należy. Skrzynia chodzi tak dobrze, że mogę wrzucić wzytkie biegi palcami kręcąc wałkiem przesuwek! Jednak dzisiaj np weszła 3 i nie chciała wejśc 2 i podobne historie. Wina leży w zmieniaczu, tylko nie wiem co, gdzie i jak, jeszcze nigdy tam nie miałem problemów. Używam tych samych starych sprężyn od kąd go mam. Miał ktoś podobnie i wie może co może być nie teges?

- Usunąłem problem ze zmieniaczem, jak ktoś chce wiedzieć jak, to mogę napisać.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 28 Paź, 2014   

Jarcco, a Ty do tej pory jakich łańcuchów używałeś?

Iwis ma 19,5 mm długości sworzni, a zrywalnośc 27.000Na kosztuje 140zł.
Did ma 20,3, zrywalnośc 30.000N, a cena 115 zł.
Faworit ma 18.70 , wytrzymałośc 23.300N, a kosztuje ok 70zł .
RK 530 KS/096 bezoringowy, szerokość 20,75, maksymalne obciążenie 3500 kg. cena 200 zł

Wychodzi na to, że najlepiej kupić Favorit, ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi łańcuchami?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 28 Paź, 2014   

Suchy napisał/a:

Jarcco, a Ty do tej pory jakich łańcuchów używałeś?


Iżem sensowny (miarodajny) przebieg zrobiłem na YBN.

tutaj co nieco:

o łańcuchu

W Junaku mam zamontowany IWIS, do przebiegu 8tys km nie musiałem go naciągać - to jest dla mnie najbardziej miarodajne.
Dane, które podają producenci, nie zawsze mają przełożenie na rzeczywistość :)
_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna