IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Na NSU do Warszawy
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   Na NSU do Warszawy

Ostatnimi czasy doszedłem z ćwiartką do porozumienia i postanowiliśmy pojechać do mojej rodzinki pod stolicą. Mała trasa, ale na razie moja najdłuższa na NSU.

,,Combat ready"

Trasa przebiegała przez drogi powiatowe, aby było spokojniej i bardziej ,,przedwojennie".
Jechałem z Kielc przez Samsonów, Chlewiska, Przusuchę, Białobrzegi, Warkę i Górę Kalwarię.

Jest klimat dla sztywniaka.

Dojeżdzając do Białobrzegów złapałem gumę w miejscu chyba pechowym dla motocyklistów. Przypadkiem dowiedziałem się, że właściciel kasku za mną uciekał przed policją bez prawka.

Na szczęście miałem moje czarne pudełko warte każde pieniądze. A w pudełku dętka, łyżki moto i kawałki gumy co by obręcze obić mniej, a nie więcej.

Z takim zestawem wymiana gumy to czysta przyjemność, prawie jak w warsztacie. Jednak okazało się, że dętka się przebiła od strony obręczy. :hmm: Jak tu nie wierzyć w pechowe miejsca?

Na miejscu pod Biedronką. wycieki?! Panie jakie wycieki!

Koczujemy pod Biedronką.

Podczas powrotu zaczęło ,,trochę" lać, na szczęście wymyśliłem jak uratować nesowe prądy przed zalaniem.

A poza tym odkryłem genialny schowek w NSU na strój przeciwdeszczowy, czy inne miękkie rzeczy. Gdybym miał rocznik późniejszy, to już by się nie dało skorzystać z takiego schowka.

I w Warce.

Powrót zajął mi ok 4 godziny. Do Wawy Nesio spalił ok 8l, jednak opuszczenie iglicy o jeden ząbek na sam dół spowodowało, że spalanie spadło o 1l./100km! Podczas powrotu zużył 6,2. Natomiast oleju Lubro wyszło 1,5l. :-D Chyba trochę dużo. :hmm: Jak ktoś ma doświadczenia to jaka jest ,,norma"?

Poza tym prądnico-regulatoro-iskrownik regenerowany w Cyklo o dziwo dał radę i nie będę musiał do na razie znowu reklamować. :puppyeyes: Moje inne wrażenia sa takie, że opłaca się inwestować i zabierać wypasiony zestaw antykapciowy. Mimo, że w Nesiu nie mam żadnych dodatkowych bagażników to można się a niego sensownie załadować i to z możliwością korzystania z bagażu bez zdejmowania.

A na koniec chciałem zauważyć, że dla mnie przynajmniej jazda na sztywniaku nie jest o wiele bardziej męcząca od jazdy na amorkach. Oczywiście komfort jest oldschoolowy, ale nic mnie specjalnie po tym nie boli itp. Czyli generlanie sztywniaka polecam zastanawiającym się . :-D
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Suchy napisał/a:
to jaka jest ,,norma"?

0,1 l/100 km
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Wg książki, czy praktyków?
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Suchy napisał/a:
Wg książki, czy praktyków?


A tak z sufitu, a na poważnie moje pół litra ma taką normę więc u Ciebie to /2 :]
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Suchy napisał/a:
Wg książki, czy praktyków?

Według instrukcji obsługi 201/251 OSL i 351 OT z 1938 (już głowica alu):
- zużycie paliwa = "2 1/2 l/100 km" (czyli 2,5 l/100 km)
- zużycie oleju = "1/20 l/100 km" (czyli 0,05 l/100 km)
Dla dużych OSL (351/501/601) zużycie oleju wg instrukcji obsługi to 0,1 l/100 km, ale przy dobrze zrobionym silniku w praktyce niższe (prawie żadne).

Suchy, dopracuj jak najszybciej:
- lampę (prędkościomierz i elementy w otworach na wierzchu)
- lewy podnóżek
- wspornik pompki
- osłonę łańcucha napędowego
- podnóżki pasażera (te są okropne)
- podstawę akumulatora
Dodatkowo:
- zbiornik paliwa (dodaj niebieski pasek na granicy przetłoczenia).
itp.
Poza tym nie jest źle :thumbup: . To był dobry zakup!

Mała korekta: w OSL-kach są prądnice (ze zintegrowanym regulatorem i z układem przerywacza zapłonu), ale nic co można by nazwać iskrownikiem.

Dziurę w dętce od strony obręczy trudno nazwać pechem ;) . Czy masz gumowy ochraniacz na szprychach? Ja już dawno zrezygnowałem ze starych i łatanych dętek (zawsze puszczają w najmniej oczekiwanym momencie).

Brawo za odwagę i zaradność przy awariach! Jak sobie przypomnę pierwszy dłuższy wyjazd enesem to wyglądał i zachowywał się o wiele gorzej.

Skąd dokładnie lał olej?
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Odpowiedź w moim temacie technicznym. :]
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?p=62156#62156
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna