IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

Totalna zbieranina i ogólnie pasztet, tak można określić prądnicę wysłaną do Tucholi, ale im to nie robiło różnicy. Nosiła nawet ślady po solidnym ściśnięciu w imadle (jajowata) i też z tym sobie poradzili.
Łożyska maszynowe, muszę wierzyć na słowo, bo chociaż jest chęć luknięcia, to niestety śruby zaplombowane :hmm:

Dolny dekielek był kompletny w akcesoria, ale miał braki w kołnierzu uszczelniającym, dołączyłem drugi, ładny, zdekompletowany. Za przekładkę tej całej biżuterii dodatkowo zapłaciłem 20 złp.

Swego czasu kupiłem na Allegro wiązkę elektryczną, chciałem temat przyśpieszyć, stało się wręcz przeciwnie, niestety zapomniałem kto był producentem kabli, ale zrobił bym tu i gdzie indziej odpowiednią krypto reklamę :/
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Ale błyszczy. Szlachetny biżut :mrgreen:
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Dobrze obcykaj te plomby i może zapunktuj, bo ja tez miałem z Tucholi i się z tego ich skręcenia rozkręciła... :thumbup:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

tybusz napisał/a:
Łożyska maszynowe, muszę wierzyć na słowo,


I na pewno żadne CXy. Poza tym nawinięty drut w porządnej izolacji odporny na przegrzania oraz poprawiony sposób zalutowywania końcówek w żłobkach. Moja prądnica w Terroryście została w Bladowie praktycznie odbudowana od podstaw, zrobiła w tym sezonie 6 tys. i działa nadal.

PS

Nie otwieraj, bo Jarek uszczelnia zazwyczaj dekielki lekkim klejem.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

nickeledon napisał/a:
Nie otwieraj, bo Jarek uszczelnia zazwyczaj dekielki lekkim klejem.


Jeśli śruby są potraktowane takim klejem to nie powinno się rozkręcić. Moje pozaklejałem i się trzymają bez zarzutu.

nickeledon napisał/a:
Poza tym nawinięty drut w porządnej izolacji odporny na przegrzania


Tutaj miałbym wątpliwości, czy jest odporny na przegrzania w jankowej studni?
Co masz na myśli pisząc w porządnej izolacji? W porządnej bawełnie, czy porządnym lakierze?
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

jarcco napisał/a:
Tutaj miałbym wątpliwości, czy jest odporny na przegrzania w jankowej studni?


Właśnie rodzaj użytego drutu nawojowego, ale i sposób zlutowania końcówek w jego wykonaniu powoduje, że te prądnice są bardziej odporne na przegrzewanie.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

P9a zalega już w gniazdku :]

Słynna blaszka blokująca śrubę, oczywiście replika, jak najbardziej obecna, nowa zębatka i nawet szarpnąłem się na gumowe fajeczki :P
Prądnica wiadomo, rzecz cenna, jestem w posiadaniu oryginalnego reglera, którego nie sprawdzaliśmy, chociaż wizualnie wygląda zdrowo. Na różnych forach słychać głosy, że wadliwy regulator może spalić prądnicę :ehh:
I teraz pytanie do was Panowie, warto tracić czas na regulacje i strojenie, czy kupić elektroniczny od Lantisa i mieć problem z głowy :hmm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Zawsze można trochę potracić czasu. Jeżeli masz regel niewyginany, to tylko delikatnie podczyć blaszki papierkiem, wyreguluj luzy i jeżeli jego prąd załączania i wyłączania będzie w dopuszczalnych zakresach, to ja bym montował. Zapewne zaglądasz na strone Jacota, tam gość całą zabawę opisał. Lantisa też można, mój nawet działał.
Poza tym gdzieś tam, chyba u Jacota, odradzano org. śrubę docisku pradnicy, bo wygina dekielek ogólnie źle oddziałuje, ja np mam w tamtym miejscu gumowy klin i gra. Przy czym jeżeli u kogoś śruba się sprawdza w 100% to może się tym faktem pochwalić.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

Śrubą mogę się pochwalić ;)
Z racji " niewygodnego" położenia reglera postawiłem na elektronikę z plusem na masie, i jestem zadowolony. Oryginał ładnie wygląda, ale w szufladzie.
_________________
jarcco
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

Płytka ta junakowa "studnia" w której gotują się prądnice ;)
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

Archi88 napisał/a:
w której gotują się prądnice


W niektórych wersjach to nawet smażą się jak frytki w oleju :)
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014   

W zestawie elektrycznym miałem taki ładny, można powiedzieć, prawie nie śmigany
regulatorek :shifty:

Poszedł na półkę, jego miejsce zajął lantis :hmm:

Kaszel trochę męczy, więc dalsze roboty garażowe wstrzymane ;
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014   

Niech, będzie, a mierzyłeś jakie ma napięcia załączania i odłączania oryginałek?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Lis, 2014   

Podłączenia były, ale bez żadnych pomiarów.
Suchy, miałeś kiedyś problemy z prądnicą, przez regulator :hmm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 26 Lis, 2014   

Nie, wg moich doświadczeń przez regulator mogą być problemy z aku i ogólnie ładowaniem. Chyba, żeby np regel nie rozłączał na postoju, to wtedy prad idzie na pradnice która chce zadziałać, jak rozrusznik. A konkretnie co w regulatorze nie grało, że poszedł na emeryture?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Lis, 2014   

Junior ma opanowane iżowe regulatory, pewnie z junaczym też sobie poradzi, ale zachciało nam się odrobiny luksusu i takiej elektronicznej nowinki :puppyeyes:
Regler mechaniczny będzie w odwodzie, widzę jego świetlaną przyszłość ;)
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 26 Lis, 2014   

Mam chyba identyczny regler elektroniczny, niestety nie widziałem Twojego drugiej strony. Mój jest z plusem na masę.
Słyszałem kiedyś opinię że potrafi zagotować aku, jeśli jeździ się bez włączonych świateł, chodzi o odbiór prądu dla jego prawidłowej pracy. Ja się z niczym takim nie spotkałem, zrobiłem trochę kilometrów z żarówką ledową z przodu i tyłu, czyli praktycznie bez obciążania prądnicy ;)
Z żarówką 25W też sobie radzi.
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   

Druga strona wygląda tak (plus na masę)
Podłączenie to już moja wydumka, producent widział to inaczej.

Opaska aku to współczesny wyrób i dlatego trzeba poprawić oryginalną podstawę :?
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014   

tybusz napisał/a:
Podłączenie to już moja wydumka, producent widział to inaczej.


Mam identyczny regler, sprawuje się doskonale po tym jak ułamał się lut na śrubie, gdzie widział go producent.
Zastąpiłem go podobnie jak Ty kabelkiem.
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Przyszedł czas na sprawdzenie poziomu paliwa w pegazie.
W necie jest parę ciekawych patentów na podglądanie słupka paliwa, postanowiłem trochę to uprościć i zrobić to dosłownie "na kolanie".
Potrzebna plastelina i kawałek szybki



Podczas zalewania dociskamy palcami komorę, przecieków nie zaobserwowałem.
Benzyna plasteliny nie rozpuszcza.
ps. Gaca to nie moje palce ;)
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna