IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Planeta] Podkręcanie starucha
Autor Wiadomość
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

Może ktoś z Was będzie chciał podjąć się tuningu silnika w Iżu to podlecem ten artykuł ze Świata Motocykli 2/2000.









I parę fotek jak wygląda taka podkowa.





_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

Cytat:
Do Archi skąd masz takie fajne skany?

Z jakiegoś rosyjskiego internetowego artykułu. Rosjanie mają rozpracowany silnik Iża do ostatniej śrubki. ;)

Instrukcja tuningu Iża według Sałka to nic innego jak przesuwanie na wyższe obroty maksymalnego momentu, a o to raczej nam nie chodzi. Każdy chciałby żeby pomimo jazdy z pasażerem, pod górę i pod wiatr jego Iż nadal jechał te 60 km/h bez redukcji do 3 biegu. "Rozciągnąć" moment obrotowy, aby był wysoki zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach w tego typu silniku się nie da.

Jak zwiększyć wartość momentu obrotowego nie przesuwając go?
- zwiększyć stopień sprężania
- poprawić spalanie mieszanki - zwiększyć wyładowanie na świecy - zapłon elektroniczny
- zastosować regulator wyprzedzenia zapłonu
- zmniejszyć ilość spalin w sprężanej mieszance - zadbać o idealną symetryczność okien cylindra.

Zainteresowanym polecam książkę L.A.Boriszanski, N.I.Sliesarenko, M.G.Czermnych, Iżewskie motocykle sportowe, 1963, DjVu, ros. (5,11 MB). Jest tam kompletna wiedza na temat ulepszenia Iżowego silnika, masa wykresów obrazujących wpływ zmiany danego elementu na przebieg mocy i momentu obrotowego.

Odczyt za pomocą programu DjVu, potem można kopiować tekst np. za pomocą ABBYY Screenshot Reader i wklejać do translatora.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

A do tego wszystkiego współczesny tłok np. od Ediego
 
 
comet


Motocykl: jeszcze nie mam
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

Pozdrowienia dla "nickeledon". Jesteś ze Słupska. Spędziłem tam ładnych parę lat w 28PLM, w Redzikowie. :chillout:

Ozzy, ciekawy artykuł. Tylko, ze jak na razie nie mam na czym tego sprawdzić. :thumbup:
Zdjęcia tych karterow, podkowy to twoje?

Chciałbym zwrócić uwagę na jeden fakt. Krzywa momentu obrotowego w silniku 2 suwowym jest b. krótka, (widać to fajnie na tych ruskich wykresach, porównujących oba silniki).Dlatego należy krążyć w jej pobliży, aby zachować odpowiednią dynamikę. To nie dizel. Tam w artykule są podane parametry tłumika i jego zestrojenie z silnikiem. Wiąże się to z przebiegiem pulsacyjnym spalin, tj ich cofaniem do silnika. Nie ma przecież zaworów. Zestrojony tłumik na zasadzie rezonansu, wysysa dodatkowo spaliny a. dzieje się to w niewielkim zakresie prędkości obrotowej. Wacha w górę, wajcha w dół. No i trzeba mieć obrotomierz.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

comet napisał/a:
Spędziłem tam ładnych parę lat w 28PLM, w Redzikowie

To już zaorane, tera baza rakietowa amerykańców będzie. :)

Co do modyfikacji silnika, to bym się w to nie pchał. Nie ma materiału na którym można to bezpiecznie zrobić (porządnych tłoków). Dla dobrego samopoczucia można sobie skorygować kanały na łączeniach w bloku silnika i na wszelkich przejściach gaźnik/króciec itp. Jest tam co robić.

Dla wymagających i nieortodoksyjnych użytkowników można polecić gaźnik od Jawy 350 TS, on naprawdę sporo zmienia. Porządny remont na dobrych częściach, dokładna regulacja i znam 49 co gania prawie 120.
 
 
comet


Motocykl: jeszcze nie mam
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   tłoki

To aż taka ciężka sprawa z tymi tłokami? Czytałem tu na forum, takie tam różne posty i prawdę mówiąc nie ma konkretnej odpowiedzi. Nasuwa mi sie taka dygresja kilka lat temu robiłem shl-kę, którą miałem ho, ho.. Silnik łapał, i się zacierał. W trasie zdarzało się to kilkakrotnie.

Więc. Nowy tłok na stary cylinder z małym przebiegiem, który sam zanosiłem do warsztatu w latach komuny. Zatarł się jak poprzednie po krótkiej pracy! Wina tłoka, nie cylinder był skopany. Po ponownym przetoczeniu wszystko chodziło jak w zegarku. Tylko szkoda tych starych oryginalnych tłoków, które już nie pasowały.
_________________
VW-1302-72
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

Wczoraj miałem okazję pojeździć z kamerką (niestety kiepskiej jakości) no i nagrałem od tak filmik jak lekką ręką wykręcam 110km/h ;D W rzeczywistości jest to około 100km/h. Robiłem niedawno próby z GPSem i z dużej górki licznikowe 120 zostało zanotowane jako 107km/h. Co jest podejrzanie małą wartością, bo przeliczając obwód koła (Mitas 4.0x19) i przełożenie 19/42 to 107km/h daje tylko 4100 obr/min, mało jak na kręcenie do wyplucia tłoka przez wydech.

W silniku mam założony elektroniczny zapłon, ale nadal z przerywaczem i zwiększony stopień sprężania z 6,5 do 7,6.



Do 26 sekundy jest z górki, stąd takie przyśpieszenie ;)
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
FK
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 516
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

W moim 49 to chyba na wiertarce takie osiągi. :rotfl:
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014   

Mój Jeż powyżej 80km/h już zaczyna odlatywać, a prawdziwa prędkość jest nie do odczytania. Tydzień temu wybrałem się na wycieczkę z "Japonią" i nigdy więcej, patrzyłem na zbiornik kiedy dostanę z tłoka w zęby. Weteranem tylko z weteranami. :]
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
WILKOLAK


Motocykl: Planeta
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

A mam pytanie- Dlaczego taki tytuł filmu "Иж 56 Максимальная скорость" ?
_________________
PLANETA 5
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Bo większość ludzi oglądających filmy z Iżami jest rosyjskojęzyczna, niech zobaczą, że u nas lepiej dba się o ich motocykle ;)

Dobrze, że mi przypomniałeś o tym filmie, źle mi się robi jak słyszę ten zgrzyt zmiany biegów (którego po zmianie tarcz sprzęgłowych już nie ma) i dźwięk dużego luzu tulejki główki korbowodu przy schodzeniu z wysokich obrotów (również wymienionej). Muszę skasować ten film, albo chociaż wyłączyć dźwięk ;)
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Archi88 napisał/a:
(którego po zmianie tarcz sprzęgłowych już nie ma

Off-top, ale też sobie chwalę te tarcze.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
WILKOLAK


Motocykl: Planeta
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

Nie widze potrzeby by go kasować -- jest ok. Tylko dla mnie mylący był tytuł, pare razy go oglądałem zanim na forum wylądowałem ;D
_________________
PLANETA 5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Planeta] Kwestja oryginalności części (planeta)
Paszapl09 Ogólne 1 Pią 27 Sty, 2017
Spiker
Brak nowych postów [Planeta] Skąd się wzięła Planeta
Michał Ogólne 5 Sro 29 Lis, 2006
Wojt@s
Brak nowych postów [Planeta] Moja Planeta - chwalę się.. :))
Wafelek Ogólne 23 Sro 27 Gru, 2006
tofman
Brak nowych postów [Planeta] Planeta z Youtube-a
Ciekawy egzemplarz
Spiker Ogólne 2 Pią 12 Lip, 2019
Spiker
Brak nowych postów [Planeta] Planeta 5 z 1997r.
Dlaczego tak mało o tym roczniku?
Michał Ogólne 27 Sro 13 Kwi, 2016
strazak-84
Brak nowych postów [P5] Iż Planeta 5
Darkojak Ogólne 4 Nie 05 Wrz, 2010
Felix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna