IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
M-72
Autor Wiadomość
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 20 Sty, 2015   

Tu widać jak mocowana jest linka hamulca, postaram się jakoś znaleźć taki element i zrobić Ci zdjęcie, proszę tylko o cierpliwość.


Spiker - trudno się nie zgodzić :P
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
irbit


Motocykl: Ural
Posty: 11
Skąd: Lubaczów
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

regers napisał/a:
trafił się nowy suchy jeszcze nie zalany aku.

a raczej Ci załatwiłem :)

agrupa napisał/a:
Jeśli szkło do emy to skucha.

o co chodzi ? (nie rozumie słowa skucha)
Uchwyt mosiężnego motylka w Twojej emie to nie współczesna produkcja ?
_________________
www.sovietemka.pl
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

hej.

Nie jest to moja emka tylko taka przy której pracowałem, motyl jest stary - sygnowany wzm2.
Nie siedzę w najstarszych emkach ale do imz z tych lata na pewno nie pasuje - nigdy nie było montowane fabrycznie - tak wynika z nabytej przeze mnie wiedzy :)
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Agrupa tak patrzyłem, to w sieci są takie jak moja, więc proszę oświeć mnie daj fote.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Rozmawiamy o kloszu?
Jest szansa na ten numer ramy? Postaram się zademonstrować na przykładzie emek z lat 55-59 (chociaż stawiam że masz komplet 56) że takie szkło z soczewką nie występowało.
Może to chwilę potrwać.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Rozmawiamy o dźwigni hamulca.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Moja uwaga dotyczyła śruby w którą wchodzi pancerz linki :)
Masz tam łeb pod klucz a powinien być motyl (taki detal czasami mają Litwini na Łodzi)
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Wstawił byś tutaj konkretne foty z epoki lub teraźniejsze emek w oryginalnych kolorkach, bo na kolyasce czy redmotorz, wszystkie linki i zdjęcia nie działają.
Zastanawiam się Nad kolorem, i chodzi mi po głowie kawa z mlekiem ta jasna, ale bym pozaglądał na oryginalesy.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

regers napisał/a:
Zastanawiam się Nad kolorem, i chodzi mi po głowie kawa z mlekiem ta jasna, ale bym pozaglądał na oryginalesy.

Ja stawiałbym na sygnałową czerwień ;) Od tej kawy z mlekiem to powoli mdło :mrgreen:
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

Mówisz i masz:


 
 
 
bartino


Motocykl: Planeta
Posty: 79
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

Ja tam wolę foty z epoki :)








:)
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

regers napisał/a:
Wstawił byś tutaj konkretne foty z epoki lub teraźniejsze emek w oryginalnych kolorkach, bo na kolyasce czy redmotorz, wszystkie linki i zdjęcia nie działają.
Zastanawiam się Nad kolorem, i chodzi mi po głowie kawa z mlekiem ta jasna, ale bym pozaglądał na oryginalesy.


Tyle znalazłem w podręcznym kompie, można coś już wnioskować.

Gaca te motocykle nie miały tak bogatej palety barw jak iże, trzeba pamiętać że to na początku był motocykl "służbowy" i był malowany tylko w jedynym słusznym kolorze (nawiasem mówiąc super kolor ten wojskowy zielony jabłuszkowy - miałbym ochotę zrobić takie m-72 wojskowe z pierwszej połowy lat 50). Były dwie fabryki imz i kmz - motocykle się różniły częściami, obróbką tych części, detalami, kolorami i oszparowaniem.

IMZ 1956r


IMZ 1958r

IMZ 1958r

IMZ 1956r

IMZ 1958r

IMZ 1956r

IMZ 1953r (zupełnie nie twoja bajka ale fantastycznie zachowany i może pomóc poznać Ci jak ewoluowała emka z IMZ-tu)

IMZ 1955r (nie mam pewności w 100%)

IMZ 1959r (ostatnia m-72m - na wysokim suwaku, ostatni dolniak)

A tu masz KMZ 1955r - motocykle wykończone bardziej cywilnie :)
[/list]
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

Do którego roku motocykl był produkowany z niskim przednim błotnikiem?
_________________
jarcco
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

Max 1952r później wysoki z pałąkiem itd.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
irbit


Motocykl: Ural
Posty: 11
Skąd: Lubaczów
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

Nie ma sztywnej daty do której robili coś ta a po której się zmieniało.

Miałem emke z 1956r. KMZ oryginalną na półbębnach sztywnym wózku i niskim przodzie (numer katalogowy na ramie itd.)
_________________
www.sovietemka.pl
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Specjalistą od KMZ nie jestem ale jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić, zachowały się jakieś zdjęcia tego motocykla? Mój wywód traktujmy jako wiążący w kategoriach sprzętów produkowanych w IMZ.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
irbit


Motocykl: Ural
Posty: 11
Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto 10 Lut, 2015   

Taki zestaw, potwierdza iż nie istnieją konkretne daty "od do". Wszystkie części alu sygnowane KMZ (pamiętam ściągałem nawet koła i głowice żeby to potwierdzić). Dokumenty i numer ramy oryginalne :) No i wózek na sztywnej ramie.


_________________
www.sovietemka.pl
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 11 Lut, 2015   

No na pierwszy rzut oka faktycznie, nie widziałem tego motocykla na żywo ale patrząc na te zdjęcia widzę różne drobne malowanki w kolorze nadwozia elementów które nigdy nie były malowane, ktoś coś robił z kołami, wymieniał skrzynię. Dla mnie jeden motocykl nie świadczy o tym co piszesz, jeśli sytuacja by się powtarzała to bym przestał się tym interesować ponieważ mam wrażenie że jednak w tym całym radzieckim burdelu była jakaś logika. W swoich zbiorach mam więcej motocykli kmz które są dużo bardziej dziewicze i zaprzeczają tej teorii.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 355
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 15 Lut, 2015   

Muszę powiedzieć, że z nieukrywaną przyjemnością zaczynam czytać ten wątek. Nie mogę odważyć się kupić Sowieckie M72 choć coś mnie kręci. Mam nadzieję, że rozwiniecie go koledzy w prawdziwą epopeję.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Regersik w związku z zaistniałą sytuacją geopolityczną naród który wydał nocne wilki sam podpowiada na co można przerobić M 72 ... http://www.drive2.ru/b/4062246863888475114/
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna