IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot P112 De Luxe
Autor Wiadomość
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

walki ciąg dalszy. złożyłem rozrząd do kupy i założyłem sprzęgło póki co. poza tym pieprzę się z pompą drugi dzień gdyż frezer zamiast wjechać frezem na głębokość 2.1mm w materiał wjechał mi 1.8mm. dzięki czemu tryby na sucho fajno wyglądały ale po wsadzeniu siłowym nawet nie drgnęły. Powstał za szeroki ząb i kibel. Jutro robimy nową partię trybów do pompy i oby wyszło. Jutro bedą fotki pompy i reszty gratów :P
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015   

w końcu ten dzień. pompa olejowa skonczona. Tym razem frezer zrobił głębokość taka jaka powinna być. Po wycięciu zębatek i obrobieniu ich pod wysokość przyszedł czas na wstepne docieranie. Trochę pasty do docierania zaworów i parę chwil kręcenia by wszystko delikatnie chodziło. Miałem w słoiku olej 5W40 i na zimno go przepompował po paru obrotach. Zrobiłem też próbę na gorącym oleju. Skreciłem pompę, zanurzyłem do połowy w kubku z olejem roślinnym i zagotowałem aż do bomblowania. Po chwili kręcenia w rękawicy pompa przepchnęła mocno wodnisty olej więc mogę uznać ją za zrobioną. Jutro dorobię nowy filtr siatkowy i moge zakładać do silnika.

_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015   

A z czego te zebatki wykonane?
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015   

brąz B101
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

wczorajszy dzień praktycznie cały poświęciłem na dystansowanie kolanka którym idzie olej z pompy dalej w karter. Jutro dorobię odpowiednie podkładki już na wymiar i bedę lutował nowy filterek oleju na pompę. Sprzęgło skończone, tłok osadzony i uzbrojony, Garnek też już skręcony. Jutro postaram się przy okazji montażu pompy i żebatki zdawczej na wał, założyć już łańcuch sprzęgłowy,
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

co tu wiele rozpisywać, i tak nikt nic nie pisze XD łańcuch sprzęgłowy założony, pompa wraz z górną cześcią wydystansowana i skręcona. Przed pracą zdązyłem jeszcze ostatecznie skorygować zapłon (na maksymalnym opóźnieniu, rozwarcie się styków następuje 1 mm przed GMP, na maksymalnym przyspieszeniu 8mm czyli jest ok). Tylko jakiś buc kiedyś krzywkę podszlifował i zwiększył możliwość przyspieszenia zapłony o ponad 1/3. Mam dylemat czy naspawać lekko krzywkę i wyszlifować do momentu gdzie powinno być czy zostawić taki luz na lince aby na dźwigni maksymalne przyspieszenie kończyło się włąsnie w miejscu gdzie powinno. Z linką nie problem bo spora dośc sprężyna naciąga aparat i nie pozwoli na większe przyspieszenie niż zadane na dźwigini. Dekiel wraz z kopniakiem też już założony. Pręt wysprzęglika muszę nieznacznie skrócić bo po wkręceniu ślimaka brakuje mi jeszcze 1/4 obrotu aby dźwigienka była w prawidłowym położeniu. Rano ustawię luzy zaworowe i mogę skręcać głowicę. Trochę głupio jest że po założeniu głowicy niemożliwym jest ustawienie zapłonu ze względu na to, iż otwór świecy znajduje się nie nad tłokiem lecz nad zaworami.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

crovaxus napisał/a:
i tak nikt nic nie pisze

Wszyscy Jacku po prostu się zaczytują w twoją relację. Pisz śmiało.

PS. Tylko co to masz za manierę zaczynać każdy tekst z małej literki? To ma być Twój znak rozpoznawczy, przecież nie chciałbyś aby Bełkota tytułować peugeot. ;)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

A gdzie jest buda od tego motoru. Zdecydowałeś się na całkowite odnowienie... może zmieniłeś zdanie?
_________________
jarcco
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Zmieniłem? nigdy nie chciałem odnowienia powłok nadwozia, wolę go takiego jak jest. Nie zdążyłem zrobić zdjęć przed pracą ale silnik jest już w ramie złożony. Jutro zalewam silnik olejem, paliwko z mieszanką 1:30 na okres docierania, podłączam resztę linek i wielka chwila. Odpalenie :mrgreen:
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

crovaxus napisał/a:
1:30


Nie za tłusto? 1:50 moim zdaniem w zupełności by wystarczyło, a i to nawet ciut za grubo.
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

zawory nie są praktycznie smarowane w prowadnicach ze względu na konstrukcję więc przez pierwsze parę setek km niech sobie troszke podymi, im nie zaszkodzi to napewno.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

crovaxus napisał/a:
Zmieniłem? nigdy nie chciałem odnowienia powłok nadwozia


:mrgreen:
crovaxus napisał/a:
przy takich motocyklach nie myślisz jak chcesz go robić tylko robiśz tak samo jak wyglądał bo inaczej restauracja nie ma sensu kompletnie. będzie robiony gdyż chromu naprawde w wielu miejscach brakuje i są uszczerbki.


Tak tylko pytałem. Zdawało mi się też że gdzieś po drodze zmieniłeś zdanie. I nie wiem jak to już jest ;)
_________________
jarcco
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

jeśli tak było to miałem chwilę słabości i ogólnej gorączki umysłu :P

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2015 ]
poranek przed pracą udany. motocykl zagadał parę razy na kilka sekund po czym gasł przylany. Pojechałem szybko kupić dwie nowe świece zapłonowe i obniżyłem iglicę o 1 ząbek. Zapalił wtedy od kopa i chodził. Muszę wyregulować lepiej gaźnik i mogę składać do kupy lampę, przedni błotnik, stopki, hamulec tylny i założę prądnicę wraz z instalacją. mam nadzieję że jutro zdążę nagrać filmik i narobić fotek :)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

nie dało mi spokoju sprawdzenie smarowania poprzez otworek który zrobiłem. Szybkie wykręcenie śruby, motocykl odpalony i praktycznie od razu na wolnych obrotach pojawiła się kałuża oleju. Także działa :)


_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

crovaxus napisał/a:
motocykl odpalony


A gdzie jakieś video !
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

mówisz masz :)


_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Zajebisty :thumbup:
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Ostatnie elementy zamontowane. Przegląd jest, OC jest i 50 km wstępnego docierania jest. Teraz czas na spuszczenie pierwszego oleju i wlanie świeżego. Motocykl póki co bez problemów, ładowanie również jest tyle, że przednią żarówke 6v 35/35 muszę zamienić na 25/25 gdyż przy prędkości koło 50 km/h amperomierz jest na poziomie 0, dopiero na wyższych doładowuje lekko akumulator.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Gtaruluję, nie ma to jak pierwsze kilometry! Daj żarówkę 15/15, skoda mocniejszą prądnicy wyciskać.
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

15W? matko...ja chcę mieć jeszcze jakieś światło z przodu, a nie świeczkę.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Peugeot P108 z 1928r.
grigorius Pozostałe 5 Pon 29 Sty, 2024
Komar


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna