IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Pomimo że luzy na kołach rozrządu i pośrednim wyregulowałem poprawnie przy montażu silnika, to wszystkie wymagały korekty. Koło pośrednie w sumie najmniej.

Suchy, a dużo zbiera się szlamu na korkach spustowych?
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

U mnie nie dużo, trochę drobnego pyłku stalowego. Tak na oko ziarnko grochu.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015   

Przedstawiam zdjęcia rozwiązania dla 2 akumulatorów w Junaku. Sprokurowałem taki autorski patencik przed wyjazdem wokół Polski w ubiegłym roku.
Drugi akumulator nie jest w żaden sposób połączony z pracującym, stanowi jedynie rezerwę na wypadek "W".

Podstawę wykonałem z twardej pianki, jaka czasem znajduje się w opakowaniach ze sprzętem elektronicznym lub AGD.
Uchwyty do aku to szpilki pospawane z prętem stalowym w kształt litery T, a następnie ukryte w koszulce termokurczliwej. Taka konstrukcja nie ingeruje w budowę i kształt oryginalnej podstawy.


Dwa akumulatory po 12 Ah każdy mieszczą się idealnie.


W przypadku awarii prądnicy i rozładowaniu akumulatora wystarczy przepiąć konektory na sąsiedni zapas. Oczywiście dalsza jazda w Junaku po awarii ładowania nie jest w żaden sposób zagrożona, ale dobrze jest mieć światła :)


W celu uzupełnienia zestawu zbudowałem żarówki ledowe do przedniego i tylnego światła. To już patent PiotraC z DJ, w moim nieudolnym wykonaniu.




Żarówka przednia jest montowana zamiast żarówki pozycyjnej. Więc od nas zależy czy jedziemy na "normalnej" żarówce, czy przełączamy się na awaryjne światło, wystarczy obrócić kluczyk w stacyjce.
Na takim zestawie z 2 aku można spokojnie świecić przynajmniej 80h. Czyli przy moim założeniu dalekiej trasy, przejechać jakieś 1500km, co oznacza powrót do dom ze światłami, z każdego miejsca w Polsce :)

Patent zdążyłem przetestować, testy odbywały się długo... do tego stopnia że zacząłem jeździć nieustannie na takim oświetleniu.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Fajna sprawa takiego diody, robiłeś to jeszcze komuś, skoro masz kilka sztuk na warsztacie?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Suchy napisał/a:
robiłeś to jeszcze komuś, skoro masz kilka sztuk na warsztacie?


Robiłem kilka sztuk że tak powiem przy okazji, bo skoro już zgromadziłem trochę materiału to szkoda aby leżał bezczynnie w szufladzie. Nie wiedziałem również czy "błędy produkcyjne" nie wyeliminują zaraz kolejnych żarówek w eksploatacji. Moje kopie nie są idealne, raczej prototypowe ;) Dodatkowo światło z ledów nie rozkłada się po odbłyśniku tak ładnie jak z oryginalnej żarówki. Ale chyba można to trochę poprawić.

Prądnicy Junaczej nie da się przeważnie ogarnąć w rowie bez użycia odpowiednich narzędzi. W grę wchodzi jej wymiana, co wiąże się z wożeniem kilku kilowego balastu. Robili tak koledzy jadąc na Nordkapp, czy nad Morze Czarne. Dzisiaj co niektórzy mają pozakładane alternatory w miejscu oryginalnej prądnicy.

Cały pomysł (łącznie z zapasowym aku) powstał na potrzeby konkretnej podróży. Trąbili wszyscy że prądnice w Junaku psują się co chwila. Ja nie mając żadnego doświadczenia w eksploatacji tego motocykla, wymyśliłem sobie że lepiej będzie wykorzystać puste miejsce w skrzynce na akumulator, i zastosować jakieś oszczędne oświetlenie na wypadek "W".

Prądy w moim Junaku pracują jak dotąd dobrze, i nie było konieczności korzystać z żadnych zapasów. Drugi akumulator widuję raz w roku przy okazji jego doładowania. Może zastosuję patent Freda z diodą :thumbup:
_________________
jarcco
Ostatnio zmieniony przez jarcco Pią 10 Kwi, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

A takie płytki gotowe się kupuje czy trzeba samemu wycinać?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Suchy napisał/a:
A takie płytki gotowe się kupuje czy trzeba samemu wycinać?


Wszystko manufaktura :)
_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna