IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-55
Autor Wiadomość
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

No pięknie!
Teraz czekamy na relację z pierwszej podróży :)
_________________
jarcco
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

No to Mycha Go Pro na kask i robisz oblot po mieście :D
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Stan świecy po trasie około 130-150km:







Te kuleczki świadczą o zbyt gorącej świecy?
Silnik na dotarciu, mieszanka 1 do 20.
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

Hmm...
Świeca Iskra 75, mieszanka 1:20, iglica ustawiona na najwyższy rowek czyli zubożona mieszanka.
Trzeba podnieść iglicę? Rowek niżej było wszystko czarne i usmolone. Jakiejkolwiek regulacji mieszanki na gaźniku brak.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Zależy jak patrzeć, ale generalnie im wyżej iglica tym mniej zasłania dyszę i tym więcej podaje paliwa. Więc daj wyżej o jeden rowek.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

http://www.iskra-kielce.p...cja%20świec.pdf
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2015   

Dokopałem się do świecy, na której mój mińsk kiedyś jeździł. Jest to Iskra 100. Może spróbuj takiej i wrzuć wreszcie jakiś filmik albo fotki. :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2015   

mareq napisał/a:
Iskra 100


100 to bardzo zimna świeca, takie wartości stosuje się w bardzo wysilonych wręcz sportowych silnikach.

http://www.iskra-kielce.p...dard-,3420.html
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2015   

Nooo... jeździłem bez uszczelki pod głowicą. Taki mały wiejski tuning :mrgreen: .

Info ze strony Iskry:

Świece zapłonowe z wysoką liczbą wyróżnika wartości cieplnej ("zimne" świece) np. FE155P. Krótki stożek izolatora przyjmuje stosunkowo małe ilości ciepła przy dobrym jego odprowadzaniu. Wadą tych świec jest ich podatność na "zarzucanie" podczas rozruchu zimnego silnika.
Zastosowanie: silniki wysilone, najczęsciej chłodzone powietrzem oraz silniki motocyklowe.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2015   

Spróbuj kupić w normalnym sklepie taką 155 :) Napisałem, że 100 jest bardzo zimną w kontekście pojazdów omawianych w tym wątku i innych na tym forum. W naszych silniczkach od Iża, K, Junaka przedział wartości cieplnej stosowanych świec mieści się w granicach 65-85. O ile mnie pamięć nie myli, kiedyś czytałem w jakiejś literaturze o zaleceniu stosowania świecy o wartości 100 do Junaka w okresie letnim wówczas gdy właściciel wykorzystuje motocykl do "sportowej" jazdy. W silniku dwusuwowym ze względu na obecność oleju w mieszance paliwowo-powietrznej wskazane jest nawet stosowanie "cieplejszych" świec, aby mogło dochodzić do efektu samooczyszczania. Na świecy zimnej ten efekt jest dużo trudniej osiągnąć w normalnych warunkach pracy. Dla przykładu z mojego podwórka : Puch (silnik dużo bardziej wyżyłowany niż Iż, a na pewno K) świeca F80, BSA (stopień sprężania 9:1, 46 KM) świeca F85, Iż-49 F70-80
 
 
probiez1


Motocykl: K-55
Posty: 10
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2015   

W shl i WSK 125 maksymalnie były używane F80 i myślę że takie powinny być stosowane. Wszystkie te 125-tki mają podobne parametry więc...
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

Motocykl systematycznie nawija kolejne kilometry i ma się dobrze.
Cały czas jest co przy nim robić, bo wychodzą choroby wieku dziecięcego - ot choćby zanim wypracowaliśmy skuteczny patent na uszczelnienie lag, to przód rozbierany był chyba z 10 razy.


Tu jeszcze wspomnienie lata:


 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

Mycha napisał/a:
nawija kolejne kilometry


I to tak, że ciężko angolem po Olsztynie za tym nadążyć :)
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

nickeledon napisał/a:
Mycha napisał/a:
nawija kolejne kilometry


I to tak, że ciężko angolem po Olsztynie za tym nadążyć :)


Wiesz...stał ostatnich 50 lat w szopie, to teraz rwie się, żeby nadrobić stracony czas :)

W weekend gościliśmy z Radarem w Olsztynie zacne, forumowe grono:


 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Miło widzieć, że twój maluszek porusza się po drogach. Teraz zauważyłem, że przydałaby ci się jeszcze osłona łańcucha.
 
 
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Cytat:
="mareq". Teraz zauważyłem, że przydałaby ci się jeszcze osłona łańcucha.

...a nawet dwie😊
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

WADER napisał/a:
Cytat:
="mareq". Teraz zauważyłem, że przydałaby ci się jeszcze osłona łańcucha.

...a nawet dwie😊


That's right!
Tę dłuższą mam, ale jest w fatalnym stanie i czeka na prostowanko/wymianę (kiedyś dziadkowi zerwało łąńcuch, który potargał osłonę niemiłosiernie, resztę wykonała korozja).
Ta mała osłonka z numerami biegów to rarytasior i obecnie jej poszukuję.

Ogólnie maluch ma jeszcze parę braków (niesprawny licznik, brak linki licznika i dekomp., etc.). Teraz jednak jest to nieważne, bo potrzeba nawijania kilometrów na koła jest znacznie silniejsza :)
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Sezon się kończy. Zimą będzie czas na dopuszczanie. Niestety osłony łańcuchów w małych dyskach to rarytas, bo chyba jest normą, że zerwany łańcuch je nadzoruje. Tak samo ciężko o krater silnika, który nie jest choćby lekko uszkodzony przez łańcuch.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 07 Paź, 2015   

Mycha napisał/a:
niesprawny licznik, brak linki licznika

Ale wkopujesz swojego diagnostę ...
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna