Mnie problem dotknął 3 tygodnie temu. Próbowałem delikatnie mobilizować agenta PZU (u którego ubezpieczam dwa pojazdy i dom), aby znalazł możliwości maksymalnego obniżenia stawki, mając nadzieję, że jestem dla niego znaczącym klientem ... ale jak zaczął coś stękać o zrzeszeniu w organizacji PZM to dałem spokój i wywaliłem jak co roku 100 zł (90+10 za ubezpieczenie zniżek), bo zależało mi na szybkim załatwieniu sprawy. Coś jest chyba w stwierdzeniu jednego z poprzedników, że im większa kwota ubezpieczenia tym większa prowizja i stąd ich opór ... Ale w przyszłym roku nie poczekam do ostatniej chwili i rozegram to inaczej ... zwłaszcza, że kroi się min. 3 zabytkowe motocykle do ubezpieczenia. Chętne poznam też namiary bardziej spolegliwych agentów z okolicy. Chytry dwa razy straci ...
Z przyjemnością informujemy, iż z dniem 1 sierpnia członkowie Polskiego Związku Motorowego nabyli prawo do skorzystania ze zniżki „Pojazdy Zabytkowe” PZU.
Przy zawieraniu (przedłużaniu) umowy należy przedstawić aktualną legitymację członkowską.
Dodatkowe warunki:
Zniżka ma zastosowanie wyłącznie w ubezpieczeniu OC ppm w wysokości 70%
Ze Zniżki może skorzystać wyłącznie posiadacz pojazdu będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej;
Zniżka ma zastosowanie przy zawieraniu (nowych oraz wznowionych) umów ubezpieczenia;
Zniżka nie może zostać udzielona w ubezpieczeniu w którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiła szkoda;
Zniżka nie ma zastosowania do umów ubezpieczenia zawieranych za pośrednictwem internetu lub telefonu;
Zniżka nie podlega łączeniu z innymi zniżkami promocyjnymi
Serdecznie zapraszamy posiadaczy pojazdów zabytkowych do odwiedzenia oddziałów PZU.
Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego tylko PZM, co z tego ma PZU i w na czym polega "układ".
Właśnie przedłużam ubezpieczenie na samochód... a agent PZU w trakcie rozmowy nagle i z własnej woli informuje mnie, że "jednak weszły nowe przepisy, że pojazd starszy niż 25 lat można ubezpieczyć już za 30 zł". A przecież w połowie roku ubezpieczył mnie za 100 zł i upierał się przy obowiązkowym "członkostwie z PZM"!!! Chyba poczuł, że warto obniżyć jedno ubezpieczenie, żeby nie stracić klienta do innych o wiele wyższych ubezpieczeń.
To się pochwalę, że w dniu dzisiejszym udało mi się bez najmniejszych problemów. kombinowania z zaznaczaniem jakiś okienek ubezpieczyć Pucha za 31 zł. System sam to z siebie wypluł
Dziś byłem w agencji wymówić umowę ponieważ mój Fiat 125p skończył 40 lat. Pózniej chciałem wykupić gdy skończę remont. Okazuje się że nie można wypowiedzieć umowy w momencie gdy pojazd staje się 'historyczny'. Ani agentka, ani konsultantka z centrali nie przyjęły moich argumentów popartych paragrafami z ustawy.
Tylko że w ustawie nie ma słowa nt. takiego przypadku. Spełnia warunki pojazdu historycznego, ale nie ma paragrafu który na tej podstawie pozwala zerwać umowę...
O ile się orientuję, to nie można zerwać umowy tylko nie ma konieczności kontynuowania ubezpieczenia OC. Bodajże jest to zapisane jako, że nie ma wymogu dla takich pojazdów ciągłości ubezpieczenia OC, ale trzeba to sprawdzić. Wówczas sytuacja wygląda tak, że dziękujesz ubezpieczycielowi za współpracę i nie ubezpieczasz pojazdu nigdzie, aż do momentu kiedy będziesz to ubezpieczenie potrzebował. Jednak podkreślam, aby to dokładnie sprawdzić.
Art. 27.
1. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej umową ubezpieczenia krótkoterminowego, można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach okreśonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym okreśonym w art. 2 pkt 10 lit. b;5) pojazdem historycznym
USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Art. 2.
1. Określenia użyte w ustawie oznaczają:
10) pojazd mechaniczny:
a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepę określone w przepisach ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wolnobieżny w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym, z wyłączeniem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu rolników posiadających gospodarstwo rolne i użytkowanych w związku z posiadaniem tego gospodarstwa;
11) pojazd historyczny – pojazd mechaniczny, o którym mowa w pkt 10, będący:
a) pojazdem zabytkowym w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazdem mającym co najmniej 40 lat,
c) pojazdem mającym co najmniej 25 lat i który został uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy
lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
14a) wprowadzenie pojazdu do ruchu – wprowadzenie pojazdu na drogę rozumianą zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy – Prawo o ruchu drogowym;
Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
1a. Posiadacz pojazdu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 10 lit. a, zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, z wyłączeniem pojazdu, w odniesieniu do którego państwem członkowskim Unii Europejskiej umiejscowienia
ryzyka jest państwo Unii Europejskiej, w którym pojazd ma być zarejestrowany, obowiązany jest posiadać ochronę ubezpieczeniową przez cały okres, w którym pojazd jest zarejestrowany, z wyjątkiem zarejestrowanych pojazdów historycznych.
W odniesieniu do pojazdów zarejestrowanych za granicą obowiązek ten trwa przez cały okres pozostawania tych pojazdów
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do
posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem
historycznym albo pojazdem wolnobieżnym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.
Czyli jak pojazd historyczny stoi to nie musi być ubezpieczony, a jak chcesz nim pojeździć to musisz ubezpieczyć ale nie musisz wykupywać polisy na rok.
_________________ Iż 56 - 1959 r., WFM M06 - 1956 r.
Kolega Albert chyba powinien wypowiedzieć umowę ubezpieczenia i tyle.
Podpowiem tylko że ubezpieczanie czasowe ma takie minusy ( na podstawie Link 4 ) minimum trzeba ubezpieczyć na 3 miesiące. Te czasowe składki to gołym okiem widać że drożej wychodzą niż opłacić OC na rok.
Słyszeliście coś o tej ustawie co podobno w sejmie leży , że ma być coś takiego jak "flota pojazdów zabytkowych" i będzie na nie jedno ubezpieczenie i jeden nr rejestracyjny? Czy to mi sie tylko przyśniło ?
Kilka razy już wypowiadałem OC pojadzu który miał ponad 40 albo był na żółtych tablicach. Wysyłałem lub zanosiłem na dziennik podawczy pismo że polisę nr.... zawartą w dniu.... na pojazd..... wypowiadam z uwagi to że pojazd jest historyczny.
Nigdy nie było problemu. Nie dyskutowałem z babami w pzu ponieważ szkoda z głupkami rozmawiać.
_________________ "..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
Dziękuje za pomoc. Gdyby auto było sprawne nie byłoby problemu, ale remont jeszcze trochę potrwa. Wolę kasę przeznaczyć na części niż płacić OC za nic.
Znalazłem inne rozwiązanie problemu. Mimo to jutro piszę maila z prożbą o opinie do Rzecznika Ubezpieczonych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach