IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Inne] Przodkowie naszych Iży
Autor Wiadomość
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   [Inne] Przodkowie naszych Iży

Rok temu miałem przyjemność zwiedzać muzeum historii firmy AUDI w Ingolstadt. Moja szkoła brała udział w projekcie AutoUnia, polegającym m.in. na poznaniu systemów edukacji zawodowej tam, gdzie stoi ona na poziomie. Dzięki temu mogłem zwiedzić piękną Bawarię. W muzeum widziałem na żywo motorki i auta, od których ślinka by pociekła każdemu miłośnikowi starej motoryzacji. Ponieważ DKW weszło kiedyś w skład koncernu Auto Uniona i stało się jednym z kółek w logo tej firmy, to spora część ekspozycji stanowią dwu- i cztero- kołowe dwutakty z Zschopau. Jakże miło było zobaczyć pierwowzór naszych Iż-y, czyli DKW 350 NZ.

Wrzucam kilka fotek, żebyście mogli swe oczy ponapawać historią




Na zdjęciach egzemplarz w wersji Sahara, z żeliwnymi karterami. Był to efekt, wymuszonej działaniami wojennymi, oszczędności i pierwszeństwa dla przemysłu lotniczego w dostępie do stopów lekkich.

Kolega Gaca pięknie odrestaurował "małą Kasię" czyli K-125. Jej pierwowzorem było oczywiście też DKW. Macie tu fotkę ślicznego egzemplarza DKW RT 125/1 z muzeum AUDI.

_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
wanatu


Motocykl: Iż-49
Posty: 67
Skąd: Warka
Wysłany: Pon 22 Lut, 2016   

Jak na fabryczne muzeum to to "duże" żeliwo oryginalnością historyczną nie grzeszy .Rozpiętość czasowa niektórych fantów to dobre 15-20 lat nie właczając w to gum siedzeń bo ten wzór aktualnie wisi na all.
_________________
Lepsze jutro było wczoraj
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 877
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

wanatu napisał/a:
Jak na fabryczne muzeum to to "duże" żeliwo oryginalnością historyczną nie grzeszy .Rozpiętość czasowa niektórych fantów to dobre 15-20 lat nie właczając w to gum siedzeń bo ten wzór aktualnie wisi na all.

Podobne wrażenie miałem po oglądnięciu eksponatów w fabrycznym muzeum NSU - żenujący poziom zgodności modelowej i rocznikowej. Generalnie odradzam branie za wzorzec odrestaurowanych egzemplarzy muzealnych (z chlubnymi wyjątkami).
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 275
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

Ciekawe kto pierwszy zamieści relacje z Iżewska. :)

Pewnie jak to jest własność muzeum to nikomu nie chce się polować na jakieś detale miesiącami, chyba, że w muzeum pracuje jakiś prawdziwy pasjonat. Zwykle wyższy poziom oryginalności prezentują eksponaty ze zbiorów prywatnych.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
wanatu


Motocykl: Iż-49
Posty: 67
Skąd: Warka
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

sztyga20 napisał/a:


Pewnie jak to jest własność muzeum to nikomu nie chce się polować na jakieś detale


Obstawiałbym brak wiedzy co gdzie kiedy i do czego było przykręcone .
Sporo jeszcze ludzi uważa że jak fant ma nr katalogowy czy logo A-U to pasuje do każdej dekawki / NZ / .
A jak się ciut zgłębi temat to niby taki sam element z racji mniejszych czy większych różnic jest przypisany dosyć ścisle do wersji i rocznika .
Na obrazkach powyżej np dzwigienka hamulca ,nakrętki wydechu to rocznik 38-39.A to nie wszystkie kwiatki.
_________________
Lepsze jutro było wczoraj
 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 160
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Dokładnie, Wanatu ma rację. Bardzo słaba wystawa tych DKW.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Muzeum nie musi być nastawione na "kolekcjonerską wierność". Jego główną funkcją jest edukacja i pochwalenie się różnorodnością wyrobów. Ja wiem, że dla niektórych inny kształt nakrętki, lub przetłoczki w blasze to kwestia życia i śmierci, ale jakie to ma znaczenie dla setek tysięcy odwiedzających. Czy od tego dany model tak zmienia swój charakter, że nadaje sie tylko na złom? Zresztą to nie jest muzeum DKW, lecz Audi. DKW, to obok Wanderera, NSU i Horcha tylko jedna z firm, które weszły w skład Auto Uniona. I to akurat ta, którą uważano raczej za ubogą krewną niż prestiżowego lidera. Mimo wskazywanych, przez Was niedociągnięć warto docenić ilość eksponatów, ich znaczenie dla historii motoryzacji i przyjazny sposób wyeksponowania. Znajdziecie tam np. słynne NSU Prinz z silnikiem Wankla, kilka sztuk słynnego Audi quatro i wiele innych. Na mnie, jako miłośniku historii motoryzacji i techniki, zrobiło wrażenie. Jeszcze więcej doznań miałem w Monachium i muzeum historii marki BMW. To jednak bardziej zainteresowałoby wielbicieli "dużych Rusków".
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Darek napisał/a:
Mimo wskazywanych, przez Was niedociągnięć warto docenić ilość eksponatów, ich znaczenie dla historii motoryzacji i przyjazny sposób wyeksponowania.

Noooo.... poczekaj trochę jeszcze. Skończysz swojego Iża, i choćbyś zjadł tysiąc kotletów, i choćby przyszło tysiąc atletów, i każdy nie wiem jak się wytężał.......znajdą ci niekoszerną śrubkę ;)
_________________
jarcco
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Mam tą świadomość i dlatego nie będę się wychylał pozując na eksperta od oryginalności. Motocykl ma być dla mnie, a nie ja dla motocykla. Chociaż w dużym stopniu zaraziłem się choroba o nazwie "oryginał". Gdy poczytałem forumowe historie, to dotąd grzebałem w ogłoszeniach, aż znalazłem niedroga kierownice wraz z uchwytami i ta od WSK pójdzie w kąt. Kupiłem tez Iż-owy garnek lampy, a mój od AWO chyba wrzucę na jakąś aukcję. Jest zresztą ze dwa razy więcej wart, więc jeszcze zarobię. A co do muzeum, to na prawdę polecam. Znajduje się w Ingolstadt tuż obok głównego zakładu Audi. Jadąc autostrada w kierunku Norymbergi warto zjechać i zwiedzić nie tylko muzeum, ale i całe stare miasto. Byłem dwa razy po tygodniu i się zakochałem. To zupełnie inne Niemcy niż np. Berlin, czy po DDeRowskie landy.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Iż] OC dla naszych Iży
zapoznaj sie z nowymi przepisami!
krzysztof772 Ogólne 210 Wto 13 Lut, 2018
Darek
Brak nowych postów Nie oddamy naszych Iży!
tybusz Hyde Park 3 Nie 14 Mar, 2010
KOZA
Brak nowych postów Motobazary u naszych sąsiadów
hrabia_T Hyde Park 1 Pon 25 Lip, 2011
mcfrag
Brak nowych postów Ceny naszych maszyn w 1996 r.
Wafelek Hyde Park 7 Pią 15 Lut, 2008
KOZA
Brak nowych postów Właściwe powietrze w oponach naszych Iży
Zainteresowani - proszę się wpisywać
aelfric Hyde Park 8 Pią 01 Kwi, 2016
radarator
Brak nowych postów [Inne] Nowe Iże
czy można jeszcze kupić?
tomek_27 Ogólne 4 Nie 27 Gru, 2015
Łukasz Hawryluk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna