IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
M1A Mińsk
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

To wszystko brzmi bardzo optymistycznie ale uważam, że raczej nie da się wiele zejść poniżej teoretycznego 2,45l/100km. Trzeba wtedy jeździć baaaaaardzo spokojnie i nie rozkręcać się powyżej 50km/h a to trudne do wytrzymania w trasie.

Wprawdzie nasza rajza na Hel pokazała, że tak się da nawet dużym Iżem, ale na dłuższym dystansie to jednak męka. Aż się chce zsiąść z motocykla i pobiec szybciej. :)
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

Gdy 12 lat temu ujeżdżałem WSKę z 67r., ogólnie cacuchno z pierwszej ręki ;) sporo nią jeździłem i pamiętam że 3 l na 100km nie przekraczała. Za to szfagier miał nowszą, lata 80te i ta paliła koło 4 litrów. W pewnym artykule o WSKce, chyba "Świat motocykli" opisana była eksploatacja takie WSKi "dwuramówki" gdzie podano wartość ok 2,5l na sto.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Wielkanoc to czas zadumy i refleksji, dlatego się zreflektowałem i postanowiłem podumać nad moim małym motorkiem. ;)

Wymieniłem wszystkie łożyska i uszczelniacze, dociąłem nowe uszczelki.

Sprzęgło dostało nowe tarcze, łańcuszek nie wymagał wymiany. Tłok i cylinder wyglądały na oko zdrowo, więc je założyłem. Jeżeli będzie z nimi problem, na półce czeka inny zestaw po remoncie.

Widać, że okolice korka spustowego były kiedyś naprawiane.

Skrzynia (raczej skrzyneczka) biegów bez śladów zużycia.

Silnik już na swoim miejscu. Testowo próbowałem go przekopać I przyzwyczajony do walki z kickstarterem w 49 o mało nie przewróciłem bzyka na bok. :)

Nie mam porównania z innymi 125-tkami, ale kopniak pracuje podejrzanie lekko. Jutro zbadam ciśnienie sprężania - oby okazało się, że wszystko jest OK.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

mcfrag może porównujesz do Jeża? a różnica w oporze kopniaka jest zajeb...
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

mcfrag napisał/a:
Nie mam porównania z innymi 125-tkami, ale kopniak pracuje podejrzanie lekko. Jutro zbadam ciśnienie sprężania - oby okazało się, że wszystko jest OK.

To po prostu jest takie lekkie. Ręką można.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Dokladnie tak samo chodzi to w wuesce, srodek prawie identyczny :)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 28 Sie, 2012   

Temat umarł.

Jaki jest ciąg dalszy tej przygody o pojemności 125cm3? Motorek odpalił, pojechał?
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012   

jarcco napisał/a:
Temat umarł.

Niezupełnie. Ująłbym to tak: remont pierdziaka trochę zwolnił. ;)

jarcco napisał/a:
Jaki jest ciąg dalszy tej przygody o pojemności 125cm3? Motorek odpalił, pojechał?

Mińsk aktualnie leżakuje pod pierzyną i czeka na swoją kolej. "Na kanale" od dłuższego czasu mam innego złoma, którego właśnie kończę dopieszczać. Gdy definitywnie zamknę ten temat, będę mógł wrócić do małego litrażu.

Tempo remontu spowalnia mi ograniczona przestrzeń (trudno grzebać równolegle w kilku motocyklach w standardowym garażu) i to, że w okresie takim jak teraz wolne chwile zdecydowanie wolę przeznaczyć na wycieczki. Dłubanie w złomie jakoś naturalniej przychodzi mi "w sezonie grzewczym". Teraz jest czas zabaw ruchowych na powietrzu! :)

Poza tym nie śpieszę się z remontami bo od dawna wiem, że to ślepa ulica. Skończę i znowu trzeba będzie rozglądać się za czymś do dłubania... :mrgreen:
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012   

mcfrag napisał/a:
"Na kanale" od dłuższego czasu mam innego złoma, którego właśnie kończę dopieszczać.

Czyżbyśmy o czymś nie wiedzieli? Mam nadzieję, że pochwalisz się na forum. Domyślam się że "coś" naprawdę ciekawego musiało Cię oderwać od Mińska. ;)

mcfrag napisał/a:
w okresie takim jak teraz wolne chwile zdecydowanie wolę przeznaczyć na wycieczki.

Zgadzam się z Tobą, sezon mamy krótki na wietrzenie sprzętu!

mcfrag napisał/a:
Poza tym nie śpieszę się z remontami bo od dawna wiem, że to ślepa ulica

Dobrze że to powtarzasz, bo jeszcze chwila i bym zapomniał po powrocie z garażu i kolejnym szpachlowaniu, podkładowaniu, szlifowaniu, podkładowaniu, szpachlowaniu, szlifowaniu i podkładowaniu tego samego błotnika. Cierpliwości ty moja... :hypno:

W takim razie, będę cierpliwie czekać na ciąg dalszy Mińska, bo pewnie dokończysz robotę!
_________________
jarcco
 
 
Moskit1


Motocykl: K-125
Posty: 34
Skąd: Łańcut
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Sorry że starego kotleta odgrzałem ale no kurka, nie mogłem się nie odezwać.

Wspaniała maszyna! Gratuluję! :thumbup:
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016   

mcfrag napisał/a:

Odgrzeję nieco temat. Pamiętasz długość szprych? Mierzę u siebie i wychodzi mi 220mm i 190mm. Dostępne są komplety do WFMek na półbębnach. 220 i 185mm. Nie wiesz czy do tych kół podejdą? Na dwa koła wychodzi jakieś 170 złotych i nie chciałbym wtopić.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016   

wladimir napisał/a:
Nie wiesz czy do tych kół podejdą?

Nie wiem, mnie udało się odgruzować i wyładnić oryginalne szprychy. Literatura z epoki podaje długości 188 i 222mm.

Wydaje mi się, że różnice nie są duże i można zaryzykować zakup tych, które podałeś, zwłaszcza, że są deczko krótsze. Przynajmniej nie będą dziurawić dętki. :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Myślałem, że Ty już na Pikniku, a Ty cały czas na posterunku :D
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Nie tylko do WFM-ki są dostępne. Właściwy rozmiar kupisz u Bartnika, tylko nie daj sobie wcisnąć tych z WFM, bo uparcie twierdzą, że będą dobre.
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

mareq napisał/a:
tylko nie daj sobie wcisnąć tych z WFM, bo uparcie twierdzą, że będą dobre.
Te dwa czy trzy milimetry różnicy przy długości nypla 15mm powoduje, że szprychy nie pasują?

mareq napisał/a:
Właściwy rozmiar kupisz u Bartnika
Mają jakiś sklep internetowy czy tylko mail / telefon? Stronę internetową mają dość... skromną.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
elabogdan1


Motocykl: Iż-49
Posty: 121
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016   

Zastanawia mnie jak odbywa się ustawianie gaźnika K30 nie ma ta śrubki od obrotów i składu mieszanki.
_________________
Iż 49,Awo Sport,Awo T,Jawa Perak,osa M52
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

mcfrag napisał/a:
Sprzęgło dostało nowe tarcze
A właśnie... Dopadłeś oryginały? Dorabiałeś? Dopasowałeś?
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
elabogdan1


Motocykl: Iż-49
Posty: 121
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

Na moje oko to są od nowszego mińska wewnętrzna średnica jest trochę mniejsza
_________________
Iż 49,Awo Sport,Awo T,Jawa Perak,osa M52
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 16
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Nie 04 Lut, 2024   

mcfrag napisał/a:
Obrazek

Mcfrag, masz przy swoim Mińsku jakiś ogranicznik skrętu kierownicy? Pisałem ostatnio z właścicielem Mińska M1A. Twierdzi, że ma 100% oryginał bez żadnych braków i nie ma u niego ograniczników. Czy to normalne w tym modelu, że przednie zawieszenie obija się o bak?
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 04 Lut, 2024   

Jonek_M napisał/a:
Mcfrag, masz przy swoim Mińsku jakiś ogranicznik skrętu kierownicy?

Mam. Nawet go trochę widać na podlinkowanej przez Ciebie fotce - jest niepomalowany i się wyróżnia ciemnym kolorem.

Jonek_M napisał/a:
Pisałem ostatnio z właścicielem Mińska M1A. Twierdzi, że ma 100% oryginał bez żadnych braków i nie ma u niego ograniczników. Czy to normalne w tym modelu, że przednie zawieszenie obija się o bak?

Nie jest to normalne, ogranicznik skrętu zawsze był i ma być. Tak wygląda dolna cześć z bliska:


a tak kompletny zespół amortyzatora ciernego:

Jak widać, jego elementy są łatwe do wykonania we własnym zakresie. Jakby co, to pokrętło ze szpilką, w ładnym stanie mam i mogę rozważyć odsprzedaż.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów K-55, K-30, Mińsk 125
potrzebna pomoc
mcfrag Pozostałe 12 Sro 28 Maj, 2008
mcfrag
Brak nowych postów Mińsk M1A
borzobohaty Pozostałe 12 Sob 15 Lis, 2014
borzobohaty
Brak nowych postów Mińsk M1M
Kermit - wladimir
wladimir Pozostałe 70 Pon 09 Lip, 2018
wladimir
Brak nowych postów Mińsk M1A
Jonek_M Pozostałe 35 Pon 19 Lut, 2024
Spiker
Brak nowych postów Mińsk M1M
Mały Rusek
WADER Pozostałe 8 Pią 28 Sty, 2011
WADER
Brak nowych postów M1A Mińsk
prośba o sprawdzenie kompletności modelu
Adam Pozostałe 3 Czw 10 Mar, 2016
WADER


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna