IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Minsk M1M
Autor Wiadomość
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Otwór jest gwintowany, bez tej śruby, pomimo wciśnięcia dolnej bieżni do samego końca, całość latała na boki.
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

tobiasz napisał/a:
Otwór jest gwintowany


Nie znam się za bardzo na tych braciach mniejszych, ale to może nie radziecki robotnik spaprał robotę?
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

nickeledon napisał/a:
tobiasz napisał/a:
Otwór jest gwintowany


Nie znam się za bardzo na tych braciach mniejszych, ale to może nie radziecki robotnik spaprał robotę?


Masz na myśli gwint w tym małym otworze, czy też asymetryczne osadzenie sztycy w dolnej pólce ?
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Na mój gust nie powinno tam być żadnej śruby, a sztyca musi być osadzona z dużym wciskiem w dolnej półce.
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

nickeledon napisał/a:
Na mój gust nie powinno tam być żadnej śruby, a sztyca musi być osadzona z dużym wciskiem w dolnej półce.


Na razie śrubę zostawiłem, zaszkodzić raczej nie powinna.

Może komuś się przydadzą wymiary osi kół, co prawda mierzone tanią chinską suwmiarką, ale powinny się zgadzać. Łożyska kół mają oznaczenie 6201.

Czy oprócz M1A/M, w innych małych ruskach były podobne osie?

_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 11 Lis, 2016   

tobiasz napisał/a:
Na razie śrubę zostawiłem, zaszkodzić raczej nie powinna.


Śruba może i nie zaszkodzi, ale luz na sztycy to już tak :(
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016   

Wpadł mi dziś w ręce silnik, co prawda nie oryginalny, ale najprawdopodobniej od K-55. Czy możecie proszę potwierdzić moje przypuszczenia. Widać, że coś było w nim kombinowane, tym bardziej, że prawa osłona jest dość mocno wewnątrz spiłowana przez koło magnesowe. Gaźnik w zestawie to K30.

Jedyne oznaczenia, które na nim znalazłem to numer seryjny oraz N01 na wewnętrznej stronie lewej pokrywy.






_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

tobiasz napisał/a:
prawa osłona jest dość mocno wewnątrz spiłowana przez koło magnesowe
To koło magnesowe jest jakby z innej bajki. Silnik masz na części?
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

wladimir napisał/a:
tobiasz napisał/a:
prawa osłona jest dość mocno wewnątrz spiłowana przez koło magnesowe
To koło magnesowe jest jakby z innej bajki. Silnik masz na części?


Po osłonie widać, że część była podszlifowywana by się zmieściło. Narazie innego silnika nie mam i chyba tego użyję, z oryginalnym silnikiem M1A będę musiał poczekać na jakiś motobajzel.
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

Zapytaj tego gościa: bogdan.lechwar@wp.pl
Na bajzlach w Łodzi handluje małymi ruskami. Jak kupisz silnik, to jestem chętny na wał korbowy. :)
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016   

To koło magnesowe z Rometa...reszta elektrowni raczej też.
 
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017   

Posiadam dwie ramy.

Jedną, po moim dziadku, bez tabliczki znamionowej, ale z wybitym numerem na główce - 001904A. Ewidentnie po tym M1M widać, że kiedyś miał jakąś przygodę, rama ma spawane mocowania silnika oraz brak mocowania tylnego prawego podnóżka.

Drugą z innego M1M, bez wybitego numeru, natomiast z zardzewiałą tabliczką znamionową, na której mogę odczytać wybite 51. Co prawda nie wiem jak wygląda oryginalna, ale zgaduję że to rocznik. Co więcej, z tą ramą, mam osłony łańcucha ze wskaźnikiem biegów, która była montowana we wczesnych rocznikach. Z drugiej strony posiada również podstawkę akumulatora, a ta była montowana w późniejszych rocznikach, wraz z prądnicą G37.

I teraz moje pytanie, na której z tych ram składać całość. Do obydwu nie posiadam papierów, ale pierwszej znam historię. Drugiego M1M kupiłem jako dawcę, ale ramę ma w lepszym stanie. Nie znam jej historii i obawiam się, że mogą wyjść jakieś kwiatki przy próbie legalizacji/rejestracji.

Czy rama bez numerów, z nieczytelną tabliczką przejdzie, zostaną jedyne nabite nowe numery? Czy lepiej próbować naprawiać pierwszą ramę ?

Posiadacie może zdjęcie tabliczki znamionowej od M1M ?
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017   [Inne] M1M - różnice w zależności od rocznika

Może komuś się przyda poniższa informacja

Przeglądając zdjęcia odrestaurowanych M1M, zastanawiałem się, skąd się biorą różnice pomiędzy motocyklami. Na początku myślałem, że niektóre modele są „skundlone”, jednak, gdy udało mi się dostać instrukcje z 1957 oraz 1961 roku udało mi się je rozszyfrować.

Różnice, które znalazłem w powyższych instrukcjach:

INSTRUKCJA M1M z 1957
cewka KM-1
generator – G37 6V 35W
akumulator – TAK
sygnal – S23
lampa – FG-17
dekompresor – tak
biegi na osłonie łańcucha- tak
gaźnik – K-55
zaślepka na żeberkach osłony cylindra – NIE
prędkościomierz – MONTOWANY OBOK LAMPY

INSTRUKCJA M1M z 1961
cewka KM-1
generator – G36 albo G38 – w instrukcji są obydwa
akumulator – NIE
sygnal – C34
lampa – FG-38
dekompresor – TAK
biegi na oslonie łańcucha – NIE
gaźnik – K-55
zaślepka na żeberkach osłony cylindra – TAK
prędkościomierz – W LAMPIE

Nadal nie wiem, dlaczego niektóre nie miały wybitego numeru na główce ramy a jedynie na plakietce.

Mam nadzieje że pomoże Wam to w określeniu przybliżonego wieku gdy nie posiadacie dokumentów lub numerów.
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   [Inne] Zębatka licznika - jak zdjąć z koła?

Mam problem ze ściągnięciem z koła zębatki prędkościomierza. Grzanie, delikatne walenie nie są skuteczne. Jak ją ściągnąć by nie uszkodzić ?

_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Podstawowe pytanie: A po co Ci to zdejmować?
Jeśli jest zniszczona (rzadki przypadek), to nie łatwiej i taniej będzie poszukać innej piasty z bębnem?
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Oddaje całość do piaskowania/malowania. Za zębatką mam jest gumowa i metalowa podkładka, chce je zdjąć.
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Rozumiem, że oferujesz koledze pomoc i ewewentualne wypożyczenie :thumbup:
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
sebastian79


Motocykl: Iż-49
Posty: 47
Skąd: Zakopane
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

Tomek jak myślisz wypożyczyłbyś koledze?
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Paź, 2018   

Projekt odzywa każdej jesieni. Jak już dwa rozgrzebane, z dwóch różnych roczników, między którymi jest sporo różnic w detalach. W tym tygodniu chce podocinac brakujące podkładki gumowe, w tym przedniego zawieszenia, i złożyć przód. Cały czas nie wiem, czy robić wersję z akumulatorem, czy bez. Dwa silniki też czekają na remont.

Gdy wykręcałem diabelstwo z lampy, to mi się rozsypało, jak je złożyć? Wiem, że mogę zastąpić współczesnym mostkiem Gretza, ale jak mogę, to wolę zostawić oryginał.

Mam dwa silniki, z dwóch wersji M1M, z akumulatorem, oraz bez. Lampa, z której pochodzą bebechy jest z wersji z akumulatorem i tak będę składał motocykl. czy rodzaj prądnicy, G36 lub G37 robi jakąś różnicę w samej instalacji, teraz nie pamiętam która siedzi w którym silniku.




Roboczo instalację chce zrobić na zwykłych przewodach w fabrycznych kolorach, czy 1.5mm2 będzie ok?

Czy jesteście w stanie określić, kiedy w gaźnikach K30 dodaną śrubę regulacji? Obydwa pochodzą z moich Mińsków M1M, tylko z różnych roczników i teraz za diabła nie pamiętam, który jest od którego. :)

Wiem, że może to się wydawać niuansem, ale jest tyle między nimi drobnych różnic (od drobnych w ramie, instalacji el, przedni hamulec, nawet kiedyś zacząłem to spisywać), że wolę mieć tak jako powinno być :)

_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MINSK M1M
Odtworzenie tabliczki znamionowej
kondziureq Hyde Park 7 Czw 03 Lut, 2011
kondziureq


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna