To dziwne, ale masz prądnicę lewoobrotową. Jeśli napęd jest łańcuchem z prawego czopa wału i silnik nie kręci się "do tyłu" to powinna być prawoobrotowa. Masz wycięty kawałek kadłuba - trzeba nadspawać. Ogólnie niezły stan - rzeczywiście może być sprawna. Wersja bez klapki do oliwienia przekładni i odpowiedniej tabliczki informacyjnej - trzeba dawać smar wysokotemperaturowy (podam później jakie są współczesne opcje). Niektórzy wiercą otwór i dodają smarowniczkę, ja nie popieram pomimo, że to praktyczne. Ładny dekielek regulatora, choć nie idealny (wybrzuszone denko), jest przełącznik "batt.-dyn.", ładne zaciski przewodów. Wersja obudowy przerywacza z linką na prawą stronę (patrząc od dekielka), wyjście przewodu NN też z prawej, były też wersje odwrotne - zorientuj się jakiej potrzebujesz. Prześlę katalog części tej prądnicy (jak jeszcze nie masz), znajdę też opis działania i ustawiania regulatora. Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania. Regulator często bywa dobry, więc warto ratować (tip: bardzo podobny był w Jawach). Jest też opcja elektroniczna (np. krajowy Cyklo), ale to opcja dla leniwych .
Korekta: Prądnica jest właściwa! Przecież napęd jest z wałka rozrządu a nie z wału, więc lewe obroty są odpowiednie. Z tego względu obydwa koła łańcuchowe mają tę samą ilość zębów. Wyjscie linki i przewodu przerywacza też wydaje się właściwy do tej ramy i silnika. Naprawić, zregenerować, nasmarować i powinna długo posłużyć. Jak trzeba to łożyska są do dostania. Tylko trzeba pamiętać o bilansie mocy - to tylko 36W mocy trwałej!
Darek, internet kłamie, widzicie to co chcę wam pokazać Wczoraj na ten przykład udało mi się przez cały dzień rozpakować skrzynię z wałami po regeneracji i zrobić na koniec dnia fotki prądnicy.
Spiker pozbawiłeś mnie 90 % zabawy, zostawiałem sobie to na deser, a ty mi wszystko rozłożyłeś na czynniki pierwsze
Dostaję już telefony z pogróżkami, inni znów się martwią, że może Władza mnie uciszyła...
Cóż prawda jest bardziej prozaiczna, czas nie jest z gumy od majtasów, a żeby były jakieś spektakularne postępy to go potrzeba.
Na dziś, za to przygotowałem w ramach ciekawostki, prezentację skrzyni biegów też od Triumpha, też skrzynia marki Hurth tylko dwadzieścia lat później.
A zatem jest to skrzynka czterobiegowa, ze standardowym układem dźwigni i systemem 1 w dół reszta do góry. Jednak liczba trybików, wałków i grzebieni rozbraja.
Ilość kresek i kropek do zgrania może przyprawić o ból głowy (niech mi ktoś powie, że Iżowa skrzynia śni mu się po nocach ) Automat zmiany biegów znajduje się na zewnątrz skrzyni, a sprężyny w prawej pokrywie.
Finta w fincie, ze skrzyni wychodzą dwa wałki.
Kolejna ciekawostka, sprzęgło pięciotarczowe, a każda tarcza metalowa
I na koniec zagadka. Do czego służy ten czarny hebel? Wałek dźwigni biegów i kopniaka nieobsadzony, a dźwignia biegów biegi zmienia zarówno w górę, jak i w dół.
No, nareszcie!!! Ponad 4 doby czekania na jakieś nowe wieści. To prawie jak czekanie na nowy odcinek "Ucha prezesa". Tak patrzę na tą wajchę i jedyne co mi przychodzi do głowy to sprzęgło. Tylko jak wtedy zmieniać biegi nożną dźwignią. Chyba, że jest ręczny lewarek, to wtedy miało by to sens.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Ostatnio zmieniony przez Darek Sob 18 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz
Podobają mi się Wasze odpowiedzi, normalnie zwierciadła duszy, można czytać jak w szklanej kulce, kto za czym tęskni, komu czego brak
Poprawną odpowiedź (jak już większość zapewne zdążyła się zorientować) udzielił Albert, a za nim Katuś. Ta dźwignie faktycznie służy do ustawienia trybów skrzyni biegów w położeniu neutralnym bez względu na to, jakie w danej chwili mamy włączone przełożenie. Czy to dobre rozwiązanie, to można by dyskutować.
Tak na marginesie, zapytam Cię Albert czy spotkałeś to gdzieś na żywo, wujek G, czy czysta dedukcja?
Materialista, z Gacą się jeszcze nie rozliczyłem, a tu następny w kolejce. Zatem nagrodą niech będzie osobiste zaproszenie na tegoroczny Piknik! I spróbuj nagrody nie odebrać
Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania
Chyba Spikerze mało Janka użytkujesz Przerabiam ostatnio temat, Bosch niestety nie produkuje przerywaczy od około 2 lat. Jest wersja bułgarska.
nickeledon napisał/a:
Kolejna ciekawostka, sprzęgło pięciotarczowe, a każda tarcza metalowa
A powierzchnia jest utwardzana? Przeglądając na wcześniejszych stronach w jakim stanie miałeś silnik, zachodzę w głowę jak obyło się bez regeneracji kosza sprzęgłowego. Chyba fabryka dała materiały odpowiednie?
Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania
Chyba Spikerze mało Janka użytkujesz Przerabiam ostatnio temat, Bosch niestety nie produkuje przerywaczy od około 2 lat.
Rzeczywiście tak piszą na forach. Kupiłem wcześniej mały zapas to nie interesowałem się aktualną ofertą. Zniknięcie tego typu części z rynku było tylko kwestią czasu. Podejrzewam nawet, że produkcji już dawno nie ma tylko wyprzedawano stare zapasy. Szkoda, że nie kupilem jeszcze więcej bo cena nieco ponad 20 zł była nieprzyzwoicie korzystna. Ale są na szczęście jeszcze inne dobre opcje oprócz Boscha.
Nieprawda... Liczyłem raczej na jakiś hymn na moją cześć, albo chociaż baner na Pałacu Kultury
Na pikniki się wybieram co roku, tylko zawsze jakaś siła wyższa mi nogi podkłada
Może w tym roku będzie na moim podwórku, wtedy na 70% się zjawie
Wszystkich rozczarowanych brakiem relacji z dalszego postępu prac pragnę gorąco przeprosić, ale niestety jedyne stanowisko montażowe jest na chwilę obecną zajęte i tak pozostanie dopóki nie wrócą części z galwanizerni.
Chciałem przypomnieć, iż od ostatniej relacji z naprawy motocykla właściwego minęło dość sporo dni. Wzywam(y) kierownika tej imprezy aby się opamiętał i naprawił swój błąd zamieszczając stosowną relację z postępu prac.
_________________ "..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach