Chciałbym szacownemu forumowemu gronu przedstawić kolejny koedukacyjny projekt, w postaci motocykla IFA MZ BK 350. Pojazd wielu na pewno znany, ale ja postaram się trochę głębiej wniknąć w temat, a przy okazji zapraszam chętnych do udzielania się (wirtualnie) w tych pracach.
Mam nadzieję, że będzie to okazja do bliższego poznania tego jakże ciekawego pojazdu.
Wizualnie dość ładny motocykl. Miałem okazję przejechać się i okazało się, że już przy wzroście 180 cm, jedzie się na tym jak na za małym rowerku. Z trudem odnajduje się dźwignię nożnego hamulca, trudno zmienia się biegi. Jako egzemplarz w kolekcji rzecz cenna, ale do jeżdżenia średnio wygodny. Iż na pewno wygodniejszy.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
No gratuluję ślicznej bazy do remontu. Motocykl ten ma kilka mankamentów, ale jest piękny. Jeśli będziesz potrzebował jakiejś rady to pisz o ile będę wiedział, to pomogę. Na wstępie zwrócę Ci uwagę, że bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie gaźników. Już niejedna osoba miała z tym problem. Ja zresztą również. Będę obserwował postępy w odbudowie.
Jeśli chodzi o to, że silnik ten miał służyć do odpalania silników samolotów i tym podobnych urządzeń, to nikt jeszcze nie podał żadnej dokumentacji na ten temat. Przynajmniej mi nie udało się na takową trafić.
_________________ IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
Dla ścisłości zaznaczę tylko, że nie jest to nowy nabytek do mojej nieprzebranej kolekcji. a że tak powiem projekt archeologiczny, w którym mam przyjemność uczestniczyć.
Jeżeli masz Andryś jakiekolwiek sugestie, to proszę, wal śmiało.
Co do tych silników lotniczych to legenda wzięła się chyba stąd, że jeden z fabrycznych konstruktorów (niejaki Riedel) miał coś wspólnego przed wojną z tym zagadnieniem.
Jedno z mych emzeciarskich marzeń, choć jak na razie pozostaje tylko w tej sferze.
Na forum mamy kilku Ifiarzy ale nie ma zbyt wiele tematów związanych ściśle z tym motocyklem.
Pozazdraszczam i pośledzę, aby oko nacieszyć.
_________________ [MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
Na chwilę obecną pogłębiam wiedzę na temat tego motocykla i pomału działam.
Pierwszym etapem podczas renowacji jest weryfikacja stanu wszystkich podzespołów i kwalifikacja ich co do dalszego postępowania.
Na ten przykład przyjrzałem się wałowi korbowemu po regeneracji. Już sam fakt, że stożek koła zamachowego był zniszczony i obydwa koła zamachowe które był wśród części bujały się na końcu wału mnie zasmucił. Jednak rzut oka na robotę fachowca doszczętnie skreślił ten obiekt z pola mojego zainteresowania.
Luz boczny na korbach 0,6-0,7 mm, wał źle sprasowany.
Automatyka do sterowania napięciem też od boxera, ale nie tego.
Pierwszy etap to taka górnicza brudna robota odkrywkowa, mało wdzięczna i widowiskowa.
Z taśmy zjechała czarna.
Gdyby ktoś szukał łożysk główki ramy do Iża, to od BK pasują, zresztą wymiary półek są identyczne z Iżowymi tak dalece, że można by przednie zawieszenia zamieniać między motocyklami.
W pierwszej kolejności zająłem się słabym punktem wielu motocykli, centralną podstawką.
Nie było wyjścia, trzeba było wycinać, dorabiać reparaturki i od nowa wszystko pasować.
Ale jakoś się udało.
Takiego klumpa trzeba było nasmarkać, aby kawałek kikuta się trzymał
1.Łożyska - serio są identyczne wszystkie wymiary?
2. Tego pindola do centralki to robiłeś czy od Iża? U mnie tez pindol jest, a gdzieś w necie w sklepie takie reparaturki do iża widziałem.
Mam nadzieję, że jak skończysz swoją to uda się jakoś spotkać, może na pikniku? Ja właśnie odebrałem wał i cylindry z tłokami zregenerowane. Czas się jakoś zabrać za złożenie, tylko łożyska mają luz w karterach i cały czas zastanawiam się, czy dać to robić, czy jednak klejem do łożysk się posiłkować.
Z takich rad na tę chwilę to zacznij szukać Łożyska do QB20. Jak będziesz remontował dyfer, to na pewno Ci się przyda a czasami trudno je gdzieś dostać.
_________________ IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
2. Tego pindola do centralki to robiłeś czy od iża?
On tylko przypomina Iżowy, jest inny w kształcie, a dorabiałem ze zdjęć poglądowych.
andryś napisał/a:
łożyska mają luz w karterach i cały czas zastanawiam się czy dać to robić czy jednak klejem do łożysk się posiłkować
Jeżeli nie ma luzów idących w dziesiętne, tylko po prostu łożysko się wysuwa z gniazda, to ja stosuję klej.
andryś napisał/a:
może na pikniku?
W imieniu Radara, Myszowatego i całej forumowej gawiedzi serdecznie zapraszam.
andryś napisał/a:
Z takich rad na tę chwilę to zacznij szukać Łożyska do QB20.
No jeszcze nie zaglądałem, dzięki za radę. A tak z innej beczki to masz jakieś numery kolorów do Beki?
Ja znalazłem coś takiego:
http://www.simantik.de/MZ-farben.shtml
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach