IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
NSU 251 OSL
Autor Wiadomość
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2017   

Tam było jeszcze małe ,, ale". :]
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1088
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2017   

Suchy napisał/a:
na calową kierownicę jest. W NSU nie było takich zacisków na śrubę? Był tylko jeden rodzaj montowanego odprężnika?

Sam sobie odpowiedziałeś.

Wróble ćwierkają, że w końcu silnik odmówił posłuszeństwa. Co się stało?

Co to jest to małe "ale" z bazaru? Coś z tego?: http://www.nsu-riders.pl/...prezy/MWB09-17/

("List żelazny" masz. Wracaj synu marnotrawny :chillout: .)
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2017   

A skąd wiesz, że był tylko jedne rodzaj odprężnika? Każda część miała wiele modeli, a odprężnik tylko jeden był? Ciekawe...
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1088
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2017   

Suchy napisał/a:
A skąd wiesz, że był tylko jedne rodzaj odprężnika? Każda część miała wiele modeli, a odprężnik tylko jeden był? Ciekawe...

Masz mnie ;) . Starsze były mosiężne chromowane a nowsze aluminiowe. Ty potrzebujesz tej nowszej. Kupiłeś prawdopodobnie którąś z mutacji angielskigo amala. Jak spasuje to możesz zastosować - jak już wspomniałem różnica jest niewielka. Więcej juz na wlasciwym forum ...
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Opłaca się jeździć na MWB, bo dzięki temu w ciągu zalewie pół dekady skompletowałem cały osprzęt kierownicy. W sobotę dwa ostanie elementy za jednym zamachem.
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1088
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 16 Maj, 2018   

Suchy napisał/a:
W sobotę dwa ostanie elementy za jednym zamachem.

Widziałem, macałem. Dopasować tylko górną część do kierownicy fi 25 i będzie. Trochę kosztowało, ale za taki stan warto było.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 16 Maj, 2018   

Nic nie piłowałem, leży idealnie.

Ale na dźwigni było gdzie nie gdzie trochę czarnej farby, co może wskazywać na WH.
 
 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 200
Skąd: małopolska
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Nie żebym się czepiał ale miejsce na taki motocykl masz mało reprezentacyjne..
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Hrubesch


Motocykl: Iż-49
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Chyba ci jakiś lump zamieszkał. ;)
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 468
Skąd: Czernica
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Co wy się czepiacie przecież są kafelki na ścianie. Kwestia uzupełnienia pomieszczenia o dywany z Kowar i będzie git.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1042
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

To są wory z częściami zapasowymi ☺
 
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 341
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Ja nie mam wcale lepiej, to tak żeby złodziei potencjalnych straszyć:)
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 18 Maj, 2018   

To są pokrowce z Eneski, przecież się nie będzie 2 lata na nią kurzyć.
 
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 28 Gru, 2020   

Przy okazji regeneracji wały w M10 zrobiłem też wał w Enesce. Szykuje się ciekawy sezon. :shifty:
 
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 174
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 28 Gru, 2020   

Suchy :D ;P składaj nesia :P
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

NSU lubi być składane w mieszkaniu.

Montaż łożysk tylko na gorąco! :thumbup:

Tadam!

Chyba się jutro przejadę. :shifty:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3451
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

Suchy napisał/a:
Montaż łożysk tylko na gorąco!

Wreszcie po tylu latach czegoś zaczynacie się uczyć :thumbup: a nie tylko młotek i przecinak :)
Suchy napisał/a:
Chyba się jutro przejadę

I ten głód przygody... :chillout: :chillout:

[ Dodano: Pon 11 Sty, 2021 ]
PS a i czerwonego gluta nie widzę, czyżbyś zapomniał o uszczelce :hmm:
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 77
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

A tam powinna byc uszczelka?
Na drugi raz polecam piekarnik.
Ze sprzetow skladanych w domu to zarowno ostatnia BSA jak Squariel 600 . Dalem nawet rade zawieszenia od Jaguara S Type skladac w sypialni, nie mowiac od skrzyni do Sachary. :)
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1482
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

Nie wiem czy powinna być, ja nie dałem, chociaż ktoś przede mną w PRL dał chyba uszczelkę z włókna szklanego i hermetyk. Ale może Spiker wie co było w NSU fabrycznie.
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1088
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 12 Sty, 2021   

Suchy napisał/a:
Ale może Spiker wie co było w NSU fabrycznie.

Wolałbym, abyś zapytał się na forum NSU. Ale na zachętę odpowiem przedostatni raz.

Fabryka nie dawała między połówki karteru uszczelki, więc musiało być tam jakieś płynne szczeliwo a'la hermetic.

Co nie przeszkadza dorabiającym zestawy uszczelek w dołączaniu takiej dodatkowej uszczelki.
http://retromoto.pl/nsu/5...osl-000129.html Jeśli się uprzesz i dasz tam uszczelkę to musisz wydystansować odpowiednio wał i sprawdzić czy cylinder nachodzi na szpilki mocujące. Większość (włącznie ze mną) stosuje obecnie w tym miejscu silikon.

Nawiasem mówiąc zastosowanie akurat w tym miejscu czegoś lepiej sklejającego niż silikon ma pewien sens. Sam doświadczyłem, pocenia się tego połączenia przy poluzowaniu dolnej śruby karteru dla odkręcenia wsporników rur wydechowych (w 351/501 OSL jest wspólna śruba).
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna