Wysłany: Sob 27 Paź, 2018 [Jupiter] Jupiter, czyli wszystko co chcielibyśmy wiedzieć
Chciałbym, aby ten temat stał się namiastką kompendium wiedzy lub jak kto woli faktów (a może i mitów) o Jupiterze. Podzielenie się wiedzą o tłokach, szlifach, prądach i wrażeniach z jazdy, uszczelkach oraz o jakości powietrza w dętkach naszych Jupiterów będzie mile tutaj widziane.
Zacząć należy od tego, że iż Jupiter to to samo, co Iż Planeta ale z innym silnikiem. Silnik natomiast różni się od silnika Planety tym, że posiada 2 cylindry zamiast jednego. Pojemność jest taka sama (350) - rozbita na 2 cylindry po 175. Skrzynia i sprzęgło to samo, co w planecie, ale nie jestem pewien co do wartości przełożeń.
Ogólnie silnik jest podobny konstrukcyjnie do Jawy 350 z zasadniczą różnicą w układzie korbowym. W Iżu - w przeciwieństwie do Jawy - występują 2 oddzielne małe wały korbowe połączone na środku skręcanym kołem zamachowym. Koło to pracuje w przestrzeni pomiędzy komorami korbowymi, które są oddzielne i nie mają ze sobą kontaktu jak ma to miejsce w jawie.
_________________ prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
Kosze sprzęgłowe Planeta/Jupiter są identyczne ,tarcze sprzęgłowe ,oraz ilość tarcz również .
Łańcuch taki sam . Jedyna różnica jest w zębatce .Zębatka z Planety jest większa .
Kosze sprzęgłowe Planeta/Jupiter są identyczne ,tarcze sprzęgłowe ,oraz ilość tarcz również.
Łańcuch taki sam. Jedyna różnica jest w zębatce .Zębatka z Planety jest większa .
Obrazek
Trochę brak w tym logiki, bo skoro łańcuszek tej samej długości (Coś tu nie gra)
Jedyny plus większej zębatki to założenie jej do Jupitera jeśli jest wyciągnięty łańcuszek sprzęgłowy
Jak założysz większą zębatkę, to zmienisz przełożenie główne. W tym przypadku wzrośnie dynamika a spadnie prędkość.
No, raczej odwrotnie. Większa zębatka na wale korbowym oznacza, że na sprzęgło jest przekazywana większa prędkość. To skutkuje większą prędkością motocykla na poszczególnych biegach, ale mniejszym momentem obrotowym, czyli mniejszym przyspieszeniem. Co do prędkości maksymalnej, to szału nie będzie, bo ta zależy od mocy silnika. To działa dokładnie tak jak z przerzutkami w rowerze.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Z ciekawości zamontowałem zębatkę z planety do jupitera , na czop wału wchodzi cacy i...... to by było na tyle Zębatka z jednocylindrowca jest zbyt duża. Nie ma miejsca na pracę łańcucha w karterze. Eksperyment uznałem za mało ambitny i nikomu nie potrzebny ,wiec zaniechałem dalszych prac nad przeszczepami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach