Zawartość 56tki w 56tce bardzo duża
Siedzenie na rozklepanej blasze to od 49tki
Obudowa stacyjki nie jest od 56tki
Silnik tzn dół jest od 56tki po 61r ale cylinder jest od starszego silnika.
Nigdy nr.silnikami nie był bity na cylindrze.
Ogólnie niezły szczep.
Tłumiki od 56tki po 61r.
Przednie koło też od 56tki po 61r.wraz z tarczą kotwiczną i napędem licznika.
To ocena tak na szybko .
Rocznik na pewno nie jest 1961 jak sugerowałam wczesniej.
Na moje to 57/58 ze sporą ilością części od 56tki po zmianie konstrukcyjnej.
Dzięki!
Po głębszych oględzinach byłem niemal pewien co do przedniego koła, bo właśnie to wyprowadzenie napędu prędkościomierza czy tarcza kotwiczna, czy nawet kolor samego koła.
Tak samo z silnikiem, czcionka numeru w 'normalnym' miejscu się nie zgadza, i 'profesjonalizm' z jakim wybito ten pod cylindrem też.
I to co wymieniłeś to by się zgadzało, bo ostatnio dowiedziałem się nieco rzeczy bardziej 'formalnych' o tym motocyklu.
Dziadek kupił go w 1994 roku jako niesprawny za okrągłą kwotę 1000 zł po znajomości. Tak jak wcześniej mówiłem, on nieźle mieszał z częściami i dla niego nic nie musiało być oryginalne. To by tłumaczyło silnik składany z dwóch, siodełko z 49 czy przednie zawieszenie z wersji po 1960. Dodatkowo prawdopodobnie w chwili zakupu nie posiadał oryginalnego silnika, co jeszcze popiera teorię o złożeniu nowego.
Mam do Was jeszcze jedno pytanie. Motocykl nigdy nie był zarejestrowany i nie posiadam do niego dokumentów. Czy papierek od rzeczoznawcy wystarczyłby do rejestracji? I ile taka wizyta u rzeczoznawcy by kosztowała?
Zdejmij te kapy aluminiowe i zrób zdjęcia silnika jeszcze raz ....bo zaczynam się plątać w zeznaniach
Chciałem tak zrobić dzisiaj ale nie miałem zbytnio czasu. Niedługo powinienem się tym zająć
[ Dodano: Pią 12 Kwi, 2019 ]
rufi napisał/a:
Mała poprawka silnik jest starszy model ale osłony gaźnika od nowszej wersji są.
Ok, błędy nawet znawcom tematu się zdarzają
Ale i tak rozkręcę ten silnik i zobaczę przynajmniej prądnicę żeby ustalić dokładną datę produkcji. Z tego co wiem jest jeszcze na puszce pod siedziskiem, chyba że jest łatwiej dostępne miejsce w którym można taką datę znaleźć
Na pewno nie. W tych rocznikach zbiornik miał mocowanie na rurze poprzecznej a tu jest na wzmocnieniach rury wzdłużnej (wiecie o co kaman ?). W starszych modelach bak jest dłuższy a w nowszych krótszy - jak tu. Dlatego jest to rama przejściowa. Powinna też mieć wspawaną tulejkę na linkę do hamulca tylnego. O ile się nie mylę, Jeż ma taki egzemplarz.
W 61 mocowanie górne tylnego błotnika jest zrobione z blachy i błotnik jest zakręcany na jedną śrubę, tutaj jest mocowanie z rurki i zakręcany jest na dwie. Fabrycznie silnik powinien być już z nowszym cylindrem, ale i z napędem licznika.
Też miałem taki model 56, to wiem na czym polega specyfikacja przejściówki. Uważam że to rocznik 59/60. Jak będę miał czas, to porobię fotki i pokaże różnicę.
Paweł dobrze strzela (w końcu dopiero co z poligonu wrócił ). Z rocznikiem może to być jak mój '59.
Sebixel podejrzyj od strony pedału hamulca tylnego pod mocowaniem wahacza czy jest taka rurka z gwintem wewnętrznym długości ok 6 cm. To potwierdzisz motolisa teorię.
I cyknij lepsze zdjęcie nr silnika żeby było do końca wiadomo czy tam jest nasze B czy ruskie?
Te dziwne numery o których piszesz, są na każdej części to tak zwany ichniejszy nr OE. Stąd później wiadomo czy silnik jest z jednego kawałka czy zlepek dwóch różnych.
Temat numerów na ramie w 56-tkach już kiedyś był poruszany, niektóre modele nie posiadały takowego nr, a inne znowu miały tak słabo wybity nr jak by patykiem pisany na piasku (jak dawne wino kiedyś moje ulubione ) i po korozji i czyszczeniu ramy po prostu się wycierał.
Patrzyłem we wskazanym miejscu po obu stronach i takiej rurki nie znalazłem. Mogłem coś przeoczyć, w tych sprawach jestem laikiem.
edit: Poszukałem jeszcze raz i znalazłem (najprawdopodobniej). Znajduje się nieco powyżej miejsca wskazanego na poprzednim zdjęciu, jest zagięte na końcu.
A odnośnie numerów to na 100% jest tam wybite rosyjskie B. Nie ma nigdzie śladu jakoby było to W albo cokolwiek innego
A może być tak że jest to przejściówka rocznik 59/60? Bo lampa przednia jest starego typu, ale tłumiki już nowe, tak samo przednie zawieszenie
Ciekawi mnie jeszcze kwestia silnika. Jeśli numery nie są przebite to jest to produkcja 1958. Mogło być tak że do nowszego Iża fabrycznie wepchali silnik z zapasów magazynowych z poprzedniego roku czy sprzed kilku lat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach