IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
awo
Autor Wiadomość
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   awo

tak wygląda awo, które ostatnio robiłem



_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Mogłem kupić za młodu zamiast Junaka. ;(
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Nie ten tłumik.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Wszystko jest wizją klienta. Tak ma być :)
P.S. względem junaka wydał mi się sporo słabszy.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Inna charakterystyka silnika i 100 cm mniej.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Tuftufek napisał/a:
Inna charakterystyka silnika i 100 cm mniej.

Też tak myślałem ;)
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Tuftufek napisał/a:
Inna charakterystyka silnika i 100 cm mniej.
Michał, a co jest lepsze Junak czy Awo? :shifty:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Suchy napisał/a:
Co jest lepsze Junak czy Awo?


Jawol. :D
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Pon 06 Maj, 2019   

Każda sójka swój ogonek chwali.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

okazało się, że w każdym awo zużyty jest ślimak licznika na zabieraku napędu, więc postanowiłem zregenerować go przez napawanie, przetoczenie oraz ponowne nacięcie zębów.





tutaj widoczna jest przygotówka gotowa do nacinania zębów oraz wzorzec

_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

Jacek635 napisał/a:
tutaj widoczna jest przygotówka

Nie bardzo jest widoczna. Kiedy Ci się kończy abonament? :)
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

Mają różne przełożenia i są oznaczane A, B, C,O, K, X, W. Gdy ktoś źle złoży parę to niszczy przekładnię.

 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

Mi sie otwiera a na forum załadować zdjęcia nie moge... abonamentu żadnego nie płaciłem.

To ciekawa tabelka, ale ktoś mógłby przetłumaczyć bo po niemiecku czytam słabo. W '"moim" awo było przełożenie 16/8 oznaczone O, czyli właściwe do sport solo. Spotkałem sie jeszcze z wersją X i K ale że jest ich aż tyle ! :O

Włożenie trybów nie od pary było by moim zdaniem niemożliwe, ze względu na niemożność zazębienia lub skutkowało by skaczącą pracą licznika od razu. W moim przypadku tryby były od kompletu a zużycie spowodowane było tarciem przy braku smarowania. Brak smarowania był spowodowany małą ilością oleju w skrzyni. Napęd licznika jest na samej górze we wnęce za łożyskiem i ma bardzo utrudniony dostęp mgły oleju. Oryginalne łożysko na wałku wyjściowym z koszykiem z plastiku "pełnym" skutecznie blokuje rozbryzg oleju w to miejsce. Myśle że napakowanie w tą wnękę smaru nie było by złym rozwiązaniem.

P.S. Tyle kłopotów, a wystarczyło dać napęd z przedniego koła jak w iżu :)
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Pitek
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 467
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

Zdjęcia są nieostre i bije z nich blask większy niż z ,,Mody na sukces” a szkoda bo ciekawe rzeczy robisz :thumbup:
_________________
Iż 56 - 1959 r., WFM M06 - 1956 r.
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 07 Maj, 2019   

Inną przyczyną jest woda spływająca po lince. Często trafia się zardzewiałe łożysko zaraz za przekładnią.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna