IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10 Suchego
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

O ile pamiętam, to w Międzyrzeczu wszytko było OK, ekspresówką wracałem że, aż huczało. Ale poza tym zamontowałem sobie rurkę Jacota! Czyli teraz olej w czasie postoju nie będzie się cofał przez pompę do skrzyni korbowej. :shifty: I dymił na zimno.
 
 
 
anper
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 96
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

Suchy napisał/a:
Ale poza tym zamontowałem sobie rurkę Jacota! Czyli teraz olej w czasie postoju nie będzie się cofał przez pompę do skrzyni korbowej. ]


To bardzo szkoda, a było tak fajnie.
_________________
Pozdrawiam Piotrek
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

Jak wsadzisz zabezpieczenie poprawnie, to nic sie nie stanie (jedno siedzi). Jak nie dopchniesz do końca (w junaku ciężko się wkładają) to wyskoczy i zacznie skakać w rytm pracy tłoka góra-dół uderzając w tłok i powoli go wyklepując. Dlatego wyklepanie w tłoku ma szerokość zabezpieczenia.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
sławek


Motocykl: Iż-49
Posty: 147
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

anper napisał/a:
To bardzo szkoda, a było tak fajnie.



:)
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 03 Cze, 2019   

W międzyczasie przyszły nowe zabawki, czyli tłok AK20, pierścienie Derda i nowy licznik od MZ, poprzedni wał otrzymał od nowości nowy licznik od Jawy, który się zepsuł po 100 km. :-) Może ten dłużej pożyje. :hmm:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 16 Cze, 2019   

Pozdrowienia od pękniętej sprężynki zmieniacza biegów 200 km od domu. :thumbup: To miedziane to rurka.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 15 Lip, 2019   

Kolejny raz potwierdza się teza, że jeżeli chcesz mieć dobre części w Junaku, to musisz je zrobić sam! Sprężynki sprzedawane w handlu mają zbyt duże oczko, w efekcie nie trzymają się na stalowym zaczepie po lewej. Dlatego najlepiej wykonać z dobrego materiału np ze szprychy rowerowej własną sprężynkę z oczkiem które nie będzie się przesuwać prawo- lewo i spadać.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

Swego czasu kupiłem licznik od Jawy, po paru tys się popsuł, potem od MZ- to samo. Więc kupiłem używany *WRO, jako, że 6 tys przejechał, więc wnioskuję, że dalej też pojedzie. Poza tym pierwszy raz w życiu wyważyłem sobie koło, może dlatego, że wibrowało powyżej 100 km/h.

 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

Suchy napisał/a:
pierwszy raz w życiu wyważyłem sobie koło,

Rozumiem, że początki są zawsze trudne, ale prawidłowy odważnik do wyważania kół szprychowanych (oczywiście może być też wersja klejona do obręczy) wyglada taj jak na poniższym zdjęciu. Twój odważnik drogi Szymonie może się poluzować i nabić komuś guza :ehh:
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020   

A skąd ja miałem wiedzieć, że takie są na świecie? <_< Mój odważnik nie może się urwać, bo jest mocowany na 3 sposoby. Spokojna Twoja rozczochrana. :D
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

Dla pewności jeszcze trytyka.
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 946
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020   

nickeledon napisał/a:
(oczywiście może być też wersja klejona do obręczy) wyglada taj jak na poniższym zdjęciu


Nowa obręcz ;D
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2020   

Pamiętny zeszłorocznego tłoka doinformowałem się jak przeciwdziałać wypadnięciu zabezpieczenia sworznia. Otóż nie mieć zabezpieczenia, tylko teflonowy brok. Rozwiązanie znane m in z Garbusów, ale też podobno czołgów Teciaków. Dlatego też dotoczyłem sobie kilka sztuk i przy najbliższym zdejmowaniu cylindra dopasuję.
 
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 432
Skąd: Malczyce
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2020   

Rozbierając mój silnik w R35 ktoś zastosował właśnie coś takiego , tyle że korki były z aluminium.
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2020   

Spinki sworznia, albo segerki zawsze będą lżejsze, czyli lepsze.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2020   

Hardcor napisał/a:
Spinki sworznia, albo segerki zawsze będą lżejsze, czyli lepsze.

Możliwe, ale obstawiam, że gorzej już sie nie da. :lmao: :rotfl:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2020   

Z nudów zmontowałem drugi iskrownik do wożenia na zapas w dalsze trasy. Wirnik regenerowany, łożyska zamknięte, cewka z niepolecanego MotoSokół . Jednak miałem problemy z iskrą przez co iskrownik leżał na warsztacie, hoho, nawet nie pamiętam ile. Winne okazało się gniazdo WN. Na ostro się wkurzyłem i usunąłem je po czym na sztywno dolutowałem nowy przewód silikonowy do cewki.

Efekt jak widać. :shifty:


 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 29 Kwi, 2020   

Też mam takiego "pułkownika", a żeby nie leżał bezużytecznie dołożyłem do niego silnik od awo sporta :shifty:
Wirnik zregenerowany na neodyma ?
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2020   

Tak, neodym. Ten iskrownik trochę mi się bardziej podoba, bo ma pewniejsze mocowanie dekielka. Ale za to to mega dziwne mocowanie kondensatora. :hmm:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2020   

Firma Hartmann pozdrawia z Litwy. :thumbup: Ten tłumik był używany 4 dni! A urwał się i rozszczelnił na zgrzewie jak poprzedni po 10 latach!

Na szczęście drutu fi 4 mm, było pod dostatkiem więc było jak wrócić do domu. Wniosek - moje drutowanie jest lepszej jakości niż fabryczne wykonanie Hartmanna. <_<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna