IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
W trawie, w stodole i pod drzewem
Autor Wiadomość
Łukasz Hawryluk


Motocykl: Iż-49
Posty: 696
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 07 Cze, 2019   

Ten nietypowy gość tankujący na stacji obok naszego serwisu wstrzymał jego prace na kwadrans. Nic dziwnego, że połowa mechaników i pracowników biurowych "porzuciła" miejsce pracy aby zobaczyć, dotknąć, posłuchać..

A sam kierowca i jego automobil tego dnia mieli już za sobą 300km a przed sobą ok. 200km.


1919r z USA. 14 litrów pojemności, 130KM, prędkość na trasie ok 75 km/h
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
Łukasz Hawryluk


Motocykl: Iż-49
Posty: 696
Skąd: Legnica
Wysłany: Sro 21 Sie, 2019   

Pamiątka z wakacji. Egzemplarz użytkowy.

i wisienka na torcie :thumbup:
Nr tel nieaktualny - sprawdziłem
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 804
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Sro 21 Sie, 2019   

Łukasz, Trabant 1,1 z silnikiem z polo to nie taki wcale rarytas.
Wartburgi z tym silnikiem były swego czasu żadziej spotykane niż " mydelniczki".
Owszem, zabytek , żadko spotykany ale czy aż tak "trafiony"?

(Wspominam o tym fakcie ponieważ niedawno miałem okazję do żeczowej dyskusji na temat tego co za zabytek powinno być uważane. Wspominając np Golf 1 czy pierwsze wersje 2 teoretycznie łapią się na wymagania ustawy (o zabytkach) ale jaką one stanowią wartość zabytkową, kolekcjonerska czy prezentują inne wartości i są godne zachowania?)
 
 
 
Łukasz Hawryluk


Motocykl: Iż-49
Posty: 696
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 07 Paź, 2019   

Z dzisiejszego spaceru

Pilnie strzeżony ;)
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
Darek


Motocykl: Iż-49
Posty: 306
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Pon 07 Paź, 2019   

Z tego co widzę, to Tarpan z silnikiem diesla. Montowali do nich silniki od ... Ursusa w wersji C-360 3P pochodzące z Anglii z firmy Perkins. Mało z ramy nie wyskakiwał, telepało autem jak cholera, a ze względu na duży ciężar przednie zawieszenie przerobiono i zamiast niezależnego, pochodzącego wprost z Warszawy była poprzeczna belka na dwu wzdłużnych resorach. Ot, taki wynalazek schyłkowego PRL-u. Mimo fatalnej jakości i jeszcze gorszych parametrów trakcyjnych, ludzie to kupowali. Nic innego w tej cenie się kupić w kraju nie dało, a miał tę zaletę, że jeździł na ropę, będącą bez kartek. Podstawowe wersje miały silniki S-21 o "warszawskim" rodowodzie, była też seria z silnikami od Poloneza. Ale wszystko na benzynę, a benzyna na kartki. :(
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna