IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
HD WLA42
Autor Wiadomość
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 23 Lis, 2019   HD WLA42

Trochę sprowokowany, a trochę z własnej woli postanowiłem założyć ten temat. W wieku mniej więcej 13 lat zetknąłem się pierwszy raz z tym motocyklem (na pewnej ulicy we Wrocławiu). 2 lata później pochwycony przez policję bez prawa jazdy na moim iżu wylądowałem na komisariacie (iża aresztowali też ale przyjechał nim jeden z policjantów, zresztą z satysfakcją). Tam też spotkałem innego policjanta jak się później okazało właściciela Sokoła 1000 opisywanego w Świecie Motocykli. Zapadła decyzja, kiedyś będę miał sokoła.

Życie zweryfikowało to marzenie i przez równie dziwne koleje losu (o tym kiedyś opowiem) wróciłem do WLKi, tańszej i powszechniejszej.

Ponieważ w iżu mało mam już do grzebania to wziąłem się powoli za tzw. gruz, bo z takiego punktu zaczynam. Dziś pokażę najbardziej brązową część. Krótkie odwiedziny u Piotra i o 12 w południe zaczynam rozszprychowywać koło przednie.


Jak widać to prawie monolit. Naprędce zrobiony klucz, palnik i zacząłem pracę.

Po 5 godzinach miałem już odzyskane szprychy i piastę. I na dziś już wszystkiego dosyć.
.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 23 Lis, 2019   

Amerykański Junak, że też chce się ludziom jeszcze w to bawić :mrgreen: Osobiście już dawno z tego wyrosłem, ale wielu moich kolegów nie i mam wówczas zajęcie :)


[ Dodano: Sob 23 Lis, 2019 ]
PS ale będę kibicował z zapałem godnym najwyższej sprawy :thumbup:
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 23 Lis, 2019   

Zanim i ja z tego wyrosnę, liczę na Wasze dobre porady i pomoc, w miarę możliwości. :)

Temat pewnie zajmie mi jeszcze z 5 lat, więc uzbrójcie się w cierpliwość.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

tomaszek_le napisał/a:
liczę na Wasze dobre porady i pomoc

Oczywiście, a więc luzy zaworowe to odpowiednio 0,10 dla zaworów ssących i 0,15 dla wydechowych.
A tak na poważnie to coś więcej poza kołem masz? Jak masz, to pokaż!

tomaszek_le napisał/a:
Temat pewnie zajmie mi jeszcze z 5 lat

To trzeba mieć cholernie anielską cierpliwość.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Mam kompletny silnik ale jest u kolegi w garażu, który pomógł mi go rozebrać. To, co ma u siebie to baki, nowe korbowody, czopy, rolki itd do silnika.

Część konsoli

prądnicę

prawie kompletny gaźnik, w stanie nie wymagającym regeneracji kanału głównego

NOS obudowa skrzyni

kierownicę

oraz bagażnik, już kompletne obydwa koła i trochę drobiazgów. Poluję jeszcze na ramę i widelec, to najważniejsze. Potem błotniki, siodło i będzie można postawić wszystko w kupie.

Teraz widzicie dlaczego plan 5 letni.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Czyli zrób to sam. Będziesz się posiłkował replikami czy masz ciśnienie na oryginalność. W tym drugi przypadku potrzeba więcej niż anielskiej cierpliwości i dużo zasobniejszy budżet.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Fajna sprawa, a dasz się karnąć jak złożysz? :-)
 
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 432
Skąd: Malczyce
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

tomaszek_le napisał/a:
Poluję jeszcze na ramę i widelec, to najważniejsze.

A to nie są tanie rzeczy.
https://sprzedajemy.pl/sprzedam-rama-moto-harley-wla-42-chelm-2-6bea9f-nr60021902
https://sprzedajemy.pl/sprzedam-prszod-do-wla-42-chelm-2-6bea9f-nr60021857
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

nickeledon napisał/a:
Czyli zrób to sam. Będziesz się posiłkował replikami czy masz ciśnienie na oryginalność. W tym drugi przypadku potrzeba więcej niż anielskiej cierpliwości i dużo zasobniejszy budżet.

Na replikach już bym jeździł, wg mnie tylko oryginał ma sens (w tym przypadku). Nie ma pośpiechu, jedynym minusem są rosnące w szybkim tempie ceny oryginałów. Póki mam siłę brne w oryginały choć wiem, że nie wszystko uda się zdobyć.

Suchy, jak złożę to oczywiście!

Andrzeju, mam świadomość, okazje też się trafiają, obserwuję rynek i czekam...
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Na tamte ceny bym nie patrzył bo gość sprzedaje różne rzeczy i ceny trochę oderwane od rzeczywistości. Np widoczna w ogłoszeniu rama widnieje już od października i nikt jej nie kupił ciekawe dlaczego? :hmm: Zawsze możesz jeździć na replikach a potem wymienić sobie na oryginał z czasem. Ja tak zrobiłem inaczej bym nie miał tylu pięknych wspomnień na NSU.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

tomaszek_le napisał/a:
wg mnie tylko oryginał ma sens (w tym przypadku).

A zgodnie z jaką specyfikacją będziesz odbudowywał? Wojak z Rosji? Bo w innym przypadku to współczuję, a i tak nawet w takiej opcji to bym wybrał kupno już w miarę kompletnego egzemplarza.

Suchy napisał/a:
Zawsze możesz jeździć na replikach a potem wymienić sobie na oryginał

I bulić dwa razy. Doróby niekiedy osiągają ceny oryginałów, szczególnie tych trudnych do zdobycia.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

nickeledon napisał/a:
A zgodnie z jaką specyfikacją będziesz odbudowywał? Wojak z Rosji?

Dokładnie tak, typ 6 wg numeracji silnika.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

nickeledon napisał/a:
I bulić dwa razy, doróby niekiedy osiągają ceny oryginałów, szczególnie tych trudnych do zdobycia.

A odsprzedać nie można? :shifty:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Suchy napisał/a:
nie można?

Teoretycznie tak...

tomaszek_le napisał/a:
dokładnie tak

Podziwiam takich oszołomów, mi już by się nie chciało :) Po skończonej robocie pewnie będziesz mógł się pochwalić doktoratem i podejrzewam, że twoje HD będzie o niebo lepiej wyglądało niż to z mojego zdjęcia.

[ Dodano: Nie 24 Lis, 2019 ]
PS aha i jeszcze raz potwierdza się moja teoria, że my w Polsce znamy tylko motoryzację niemiecką i "radziecką". A tyle jest pięknych motocykli :chillout:
 
 
sławek


Motocykl: Iż-49
Posty: 147
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: Nie 24 Lis, 2019   

Widzę ,że coraz ciekawsze projekty forumowiczów ujawniają się na forum. :thumbup:
Wytrwałości życzę.
nickeledon napisał/a:
A tyle jest pięknych motocykli :chillout:

Zgadzam się w 100%
 
 
rastuch


Motocykl: MZ
Posty: 163
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: Pon 02 Gru, 2019   

nickeledon napisał/a:
jeszcze raz potwierdza się moja teoria, że my w Polsce znamy tylko motoryzację niemiecką i "radziecką". A tyle jest pięknych motocykli :chillout:

Jednakże owa radziecka czy też niemiecka motoryzacja daje duużo radości użytkownikom tegoż zacnego forum. :)

sławek napisał/a:
nickeledon napisał/a:
A tyle jest pięknych motocykli :chillout:

Zgadzam się w 100%

Te czerwone z chromowanym zbiornikiem też fajne! :P

Fakt faktem gdyby pod "gruszą" u sąsiada na wsi nie stała zdezelowana Jaskóła i Tropik tylko np. Pannonia, to tymże motocyklem przyszło by się poruszać.

Wracając do HD - fakt projekt na lata, jednakże pierwsze bum bum bum wydobywające się z tłumika dobitnie potwierdzi, iż było warto.
_________________
[MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Mar, 2020   

Dla zabicia czasu, eksperymentuję za szprychami. Zanurzyłem (te z góry) w fertanie. Pozostaje na nich warstwa , która nie jest tak twarda jak żywica z brunoxa np. Macie doświadczenie czy można to tak już zostawić?

Albo wszystko przesmarować olejem lnianym raz w roku i też wytrzyma. Mamy dylematy chcąc pozostawić jak najwięcej z tego co zostało do dziś na tym jeszcze nie kompletnym motocyklu (np. schowek po olejowaniu)

 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 28 Mar, 2020   

Ja polecam wypiaskować i dać do ocynku, masz spokój do końca życia.
 
 
 
Hrubesch
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Mar, 2020   

Fertan należy zawsze zmyć wodą ponieważ chłonie wilgoć i po jakimś czasie koroduje.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Mar, 2020   

Suchy napisał/a:
Ja polecam wypiaskować i dać do ocynku, masz spokój do końca życia.

Chce na razie spróbować renowacji zachowawczej czyli tak jak dotrwał do dzisiejszych czasów. Oczywiście jeżeli coś nie wymaga niezbędnej naprawy. Zedrzeć do kości i dać nowe powłoki zawsze będę mógł zrobić.

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2020 ]
Hrubesch napisał/a:
Fertan należy zawsze zmyć wodą ponieważ chłonie wilgoć i po jakimś czasie koroduje.

ok, dziękuję
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna