IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
EMW R35
Autor Wiadomość
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 301
Skąd: Malczyce
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
Andrzeju, nie korci Cię?

:no:
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3256
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020   

Ciekawe rozwiązanie kropelkowego smarowania stopy wału korbowego i gładzi cylindra, nawet Junaczy wał jest smarowany ciągłym strumieniem, a ciśnienia i tak wystarcza na głowicę. Czy aby na pewno znaleźliście przyczynę? Rozumiem, że w przypadku ciągłego przelotu ciśnienie będzie spadać, ale żeby nic nie chciało się przedostać na głowicę przy zimnym gęstym oleju? :hmm:
 
 
SaS
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 278
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 10 Lut, 2020   

nickeledon napisał/a:
Junaczy wał jest smarowany ciągłym strumieniem, a ciśnienia i tak wystarcza na głowicę.


W junaku pompa napędzana jest z wału i tu wydaje mi się jest różnica.

Dziś popatrzyłem i wyszło mi, że 1 obrót wałka pompy to około 4,5 obrotu wałka rozrządu, czyli wychodzi mniej więcej tak:
4000 obr. wal >> 2000 obr. rozrząd>> 444 obr pompy

Na zimnym olej szedł jak sie przekopywało, ale max 1 cm ponad blok i zaczynał oscylować. Po odpaleniu pociągnął do głowicy, jednak po chwili zaczynał spadać. Zamiast rurki wsadzony był przeźroczysty przewód igelitowy, więc było można zaobserwować kiedy spada poziom.
_________________
ИЖ-49к - granaciak, ИЖ-56 ('58), wózek BP-56
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3256
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 11 Lut, 2020   

SaS napisał/a:
W junaku pompa napędzana jest z wału i tu wydaje mi się jest różnica.

Jednak i w Junaku nie jest to 1:1, tam jest przekładnia ślimacząca :)
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1061
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020   

Cichym życzeniem było, żeby Marek się mylił :ermm:
Rowek tulejki zaślepiony. Poprawa jaką zaobserwowaliśmy, to podejście oleju do głowicy pedałując samym kopkiem, przy zimnym silniku na wolnych, też chce podejść, wraz z temperaturą i zwiększonymi obrotami, słupek oleju się cofa - do zera.
Dla próby, pompa podkręcona na najwyższą wydajność. Olej 10W40.
Dorzucić do tego jeszcze pogodę i deprecha gotowa :hypno:
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 136
Skąd: Kalisz
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020   

na moje słaba pompa
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3256
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 14 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
wraz z temperaturą i zwiększonymi obrotami, słupek oleju się cofa - do zera.


To znaczy, że jak? Że jak są wyższe obroty to wydajność spada? Olej powinien tam lecieć jak woda z kranu, tym bardziej, że nie ma oporów (ciśnienia). Może coś odwrotnie złożyliście :) ? Może zawór zwrotny nie z tej strony, to wydaje się być niemożliwe jeżeli są wszystkie zęby i nie ma milimetrowych luzów w korpusie pompy.

[ Dodano: Pią 14 Lut, 2020 ]
Chyba, że zrobił się gdzieś by-pass :hmm:

[ Dodano: Pią 14 Lut, 2020 ]
Tak jeszcze sobie myślę, czy na smoku jest lub powinien być zawór zwrotny (najczęściej jest to kuleczka). Może pompa nie ma siły zassać, a przy zwiększonych obrotach po prostu mieli.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 136
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pią 14 Lut, 2020   

albo słaba pompa i za rzadka nowoczesna oliwa
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3256
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 15 Lut, 2020   

No to nie ma tam zaworków zwrotnych, pompa pracuje w zanurzeniu więc nie musi zasysać. Musicie mieć gdzieś dziurę :( Próbowaliście dmuchać powietrzem w jeden otwór przy zatkanym wylocie lub wlocie?
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1061
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wczoraj 20:05   

Silnik ponownie rozebrany (ile razy już to robiliśmy :ehh: ) kulka w pompie, dla próby, podkręcona prawie na maksa.

Tak to mniej więcej wygląda :
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3256
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wczoraj 20:34   

tybusz napisał/a:
Tak to mniej więcej wygląda :

Przy takim kręceniu palcami to nic więcej nie poleci :) Warto byłoby w razie możliwości sprawdzić jakie ciśnienie jest w stanie wytworzyć pompa np. przy 500 obr/min
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1061
Skąd: Wrocław
Wysłany: Dzisiaj 13:26   

Taka demonstracja sprawności pompy przy znikomych obrotach.
Niestety, przy pracującym silniku słupek oleju się cofa, to samo przy pracującym i pompą napędzaną wiertarką.
Sprawna pompka powinna dobić do około trzech barów.
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna