IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
EMW R35
Autor Wiadomość
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 432
Skąd: Malczyce
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
Andrzeju, nie korci Cię?

:no:
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020   

Ciekawe rozwiązanie kropelkowego smarowania stopy wału korbowego i gładzi cylindra, nawet Junaczy wał jest smarowany ciągłym strumieniem, a ciśnienia i tak wystarcza na głowicę. Czy aby na pewno znaleźliście przyczynę? Rozumiem, że w przypadku ciągłego przelotu ciśnienie będzie spadać, ale żeby nic nie chciało się przedostać na głowicę przy zimnym gęstym oleju? :hmm:
 
 
SaS
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 313
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 10 Lut, 2020   

nickeledon napisał/a:
Junaczy wał jest smarowany ciągłym strumieniem, a ciśnienia i tak wystarcza na głowicę.


W junaku pompa napędzana jest z wału i tu wydaje mi się jest różnica.

Dziś popatrzyłem i wyszło mi, że 1 obrót wałka pompy to około 4,5 obrotu wałka rozrządu, czyli wychodzi mniej więcej tak:
4000 obr. wal >> 2000 obr. rozrząd>> 444 obr pompy

Na zimnym olej szedł jak sie przekopywało, ale max 1 cm ponad blok i zaczynał oscylować. Po odpaleniu pociągnął do głowicy, jednak po chwili zaczynał spadać. Zamiast rurki wsadzony był przeźroczysty przewód igelitowy, więc było można zaobserwować kiedy spada poziom.
_________________
ИЖ-49к - granaciak, ИЖ-56 ('58), wózek BP-56
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 11 Lut, 2020   

SaS napisał/a:
W junaku pompa napędzana jest z wału i tu wydaje mi się jest różnica.

Jednak i w Junaku nie jest to 1:1, tam jest przekładnia ślimacząca :)
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020   

Cichym życzeniem było, żeby Marek się mylił :ermm:
Rowek tulejki zaślepiony. Poprawa jaką zaobserwowaliśmy, to podejście oleju do głowicy pedałując samym kopkiem, przy zimnym silniku na wolnych, też chce podejść, wraz z temperaturą i zwiększonymi obrotami, słupek oleju się cofa - do zera.
Dla próby, pompa podkręcona na najwyższą wydajność. Olej 10W40.
Dorzucić do tego jeszcze pogodę i deprecha gotowa :hypno:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Czw 13 Lut, 2020   

na moje słaba pompa
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 14 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
wraz z temperaturą i zwiększonymi obrotami, słupek oleju się cofa - do zera.


To znaczy, że jak? Że jak są wyższe obroty to wydajność spada? Olej powinien tam lecieć jak woda z kranu, tym bardziej, że nie ma oporów (ciśnienia). Może coś odwrotnie złożyliście :) ? Może zawór zwrotny nie z tej strony, to wydaje się być niemożliwe jeżeli są wszystkie zęby i nie ma milimetrowych luzów w korpusie pompy.

[ Dodano: Pią 14 Lut, 2020 ]
Chyba, że zrobił się gdzieś by-pass :hmm:

[ Dodano: Pią 14 Lut, 2020 ]
Tak jeszcze sobie myślę, czy na smoku jest lub powinien być zawór zwrotny (najczęściej jest to kuleczka). Może pompa nie ma siły zassać, a przy zwiększonych obrotach po prostu mieli.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pią 14 Lut, 2020   

albo słaba pompa i za rzadka nowoczesna oliwa
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 15 Lut, 2020   

No to nie ma tam zaworków zwrotnych, pompa pracuje w zanurzeniu więc nie musi zasysać. Musicie mieć gdzieś dziurę :( Próbowaliście dmuchać powietrzem w jeden otwór przy zatkanym wylocie lub wlocie?
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 18 Lut, 2020   

Silnik ponownie rozebrany (ile razy już to robiliśmy :ehh: ) kulka w pompie, dla próby, podkręcona prawie na maksa.

Tak to mniej więcej wygląda :
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 18 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
Tak to mniej więcej wygląda :

Przy takim kręceniu palcami to nic więcej nie poleci :) Warto byłoby w razie możliwości sprawdzić jakie ciśnienie jest w stanie wytworzyć pompa np. przy 500 obr/min
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 19 Lut, 2020   

Taka demonstracja sprawności pompy przy znikomych obrotach.
Niestety, przy pracującym silniku słupek oleju się cofa, to samo przy pracującym i pompą napędzaną wiertarką.
Sprawna pompka powinna dobić do około trzech barów.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Lut, 2020   

Panie i Panowie, dzięki za wszystkie rady i sugestie, defekt został wreszcie namierzony :viva:
Ot i winowajca:

Przy obsadzaniu, ostra krawędż rowka skrawała ścianki i szczelnie go wiórami wypełniła. I tak cud, że cokolwiek tamtędy się przecisnęło.
Dla porównania z oryginalną.

Przepustowość rowka również poprawiliśmy.

Na wszelki wypadek zajrzeliśmy też do tulei rozrządu, ale tu czysto.

cdn.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
SaS
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 313
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Lut, 2020   

Żeby nie było, to testy już się odbyły i aktualnie wygląda to tak :)

_________________
ИЖ-49к - granaciak, ИЖ-56 ('58), wózek BP-56
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 27 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
winowajca

A mówiliście, ze drożność kanałów została sprawdzona :X Czyli cała para szła w kulkę :mrgreen:
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 28 Lut, 2020   

tybusz napisał/a:
defekt został wreszcie namierzony :viva:

Super :thumbup:
To co - zostało tylko pomalować ?
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 28 Lut, 2020   

Aktualnie błotniki i elementy siedzeń są u spawacza a my "pocimy się" przy zakładaniu krzyżaka kardana. 😓

PS. Nie kupujcie chińskich w atrakcyjnej cenie 25 zł :/
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 18 Mar, 2020   

Najnowszy numer periodyku "MOTOCYKL MOJE HOBBY" 2/2020, jest poświęcony jednocylindrowym BMW w tłoczonej ramie - głównie BMW / EMW R35.
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 03 Lis, 2020   

Wydawało się, że wydatki związane kompletowaniem mamy już dawno za sobą, ale niestety nie :(
Potknięcie zaliczyliśmy na rawkach kół.
Felgi jak felgi, 19-tki i dedykowane do osłowatych wywinięte ranty.


A jednak nie, trzy obręcze i każda inna :puppyeyes:

Teraz mamy wiedzę, że lewa o szerokości 65mm jest od turista, górna, od BMW EMW 75mm,
prawa tez 75mm ale na 40 szprych !!!
Wie ktoś, przy czym to miało jeździć ?
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 739
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Sro 04 Lis, 2020   

Junaku M10 ? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna