Ktoś pięknie poszpachlował ten błotnik z góry, maskując wszystkie otwory montażowe, położył podkład i lakier. tak solidnie że pod opalarką ta szpachla nawet nie odpryśnie.
Dzięki namiarom od Tybusza (jeszcze raz dziękuję) sprawnie i szybko wypiaskowano mi trochę żelaza. Błotnik przedni ukazał częściowo oryginalne otwory ale w tym miejscu jest ich chyba za dużo.
Przy chlapaczu znów oprócz wygięcia całej blachy a'la fartuch sokoła nic nie wyszło, a powinny być 4 otwory.
Czy ktoś z kolegów ma jakieś materiały na temat "późnego" przedniego błotnika i lokalizacji otworów, może zdjęcia? Mam literaturę ale w tym temacie są niestety luki, może dlatego że cała produkcja tego modelu poszła do ussr i do dziś np ten element jest poza zainteresowaniem amerykanów.
Bardzo fajna ta koncepcja. To był lub jest teraz bobber. przypomniałem sobie, że oglądałem tę wlkę kiedyś na stronie pewnego fotografa. Z bliska widać jednak że to replika. Ale pomysł i wykonanie ciekawe
Dziś potrenowałem trochę spawy na siodle, które wymagało połatania dziur i napawania w najgłębszych wżerach. Po szlifowaniu będę cynował parę miejsc bo choć i tak to pod skórę idzie to będzie już zabezpieczone na 100 lat.
Właśnie wyciągnąłem ze skrzynki pocztowej najnowszy numer periodyku "MOTOCYKL MOJE HOBBY" 5/2020 (201).
Śpieszę donieść, że prawie cały numer (a liczy 92 strony) jest poświęcony motocyklom Harley-Davidson. Motocyklem numeru jest Harley WLA. Nie wiem czy prenumerujesz MMH?
Swego czasu ( gdy był numer o BMW/EMW R35) zapytałem P. Piotra Czecha, czy można kupować wybrane numery MMH. Oto odpowiedź:
"Tak, można zakupić pojedyncze numery - po 20 zł. To z prostego rachunku: rocznik 120 : 6 numerów = 20 zł/nr
Zamawiać można u mnie meilem (bo trzeba będzie dodrukować). Numer konta podam zainteresowanym.
Pozdrawiam - Piotr "Besa" Czech
Biuletyn "MOTOCYKL MOJE HOBBY"
www.mmh.org.pl"
Gdybyś był zainteresowany, podaje e-mail P. Piotra: besa@tlen.pl
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
Wstyd się może przyznać ale nigdy nie miałem w reku tego periodyku. Nie wiem na ile informacje w nim zawarte są przydatne na moim etapie odbudowy. Czy ktoś z Was czytał ten numer i może coś więcej powiedzieć o zawartości merytorycznej?. Do tej pory zgromadziłem trochę literatury, główne amerykańskiej i jakąś przynajmniej podstawą wiedzę już mam ale jestem otwarty na nowe źródła.
Redaktor naczelny jest posiadaczem WLA i to jeszcze od czasów "słusznie minionych" (zresztą jeden z artykułów traktuje o jego wyprawie tym motocyklem na zlot do Szwecji w 1985 roku ), więc zakładam, że wie co pisze.
Jeżeli chodzi o motocykl numeru (HD WLA) to tekst liczy 13 stron A5, zawiera 25 zdjęć (w tym trzy kolorowe), dwie tabele i cztery schematy (elektryczny, smarowania Itp.).
Fajna jest tabela ze szczegółowymi danymi dot. produkcji modelu WLA (od 40WLA aż do 52WLA) np. 42WLA Type V miały numery silników zawarte między 42WLA50830-42WLA60000, były produkowane od 09.1943 do 05.1944 w łącznej ilości 9171 szt.
Dla mnie ciekawe też są kolorowe zdjęcia fabrycznie nowego, zapakowanego w skrzynie silnika do WLA
W tekście jest m. in. szczegółowy opis techniczny modelu 42 WLA Typu III, ale ważniejsze zmiany w stosunku do typów wcześniejszych jak i późniejszych podano kursywą w nawiasach.
Samo pisemko ma formę zeszytu formatu A5. większość zdjęć jest czarno-biała. Merytorycznie zawsze na wysokim poziomie.
Podaje jeszcze spis treści numeru 5/2020:
-Od redakcji
-Reporter zlotowy donosi: Z "numberłanem" na Grunwaldzie
-Dawnych wspomnień czar: "wuelkami do Szwecji"
-"Pierwsze 100 lat legendy" (historia firmy Harley-Davidson)
-Człowiek i motocykle: Joe "Smokey" Petrali
-Motocykle zabytkowe bardziej i mniej znane:
-"Wuelka" (Harley-Davidson model WLA)
-"Motocyklowy kulturysta" Sporster (historia modelu)
-Knucklehead -cudowne dziecko kryzysu (historia modelu)
-Reporter zlotowy donosi:
-"Komu wirusa?" (MWB lato 2020)
-Bielawa 2020
-Sklep dla motocyklistów (reklama)
Mam nadzieję, że pomogłem
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
Od pół roku prenumeruje to pisemko i muszę powiedzieć że jest dość ciekawe. Każdy numer poświęcony jakimś innym maszynom + relacje z imprez motocyklowych.
Artykuły pisane przez ludzi którzy posiadają motocykle danej marki i wiedzę na ich temat - pasjonatów których Besa rekrutuje na zlotach i rajdach organizowanych przez stowarzyszenie i przez samego założyciela pisma.
Polecam.
Dodatkowo jeśli ktoś byłby zainteresowany to można się zapisać do stowarzyszenia MMH - składka wynosi tyle samo co prenumerata a otrzymuje się legitymację PZMOT i czasem wynikają z tego jakieś profity np. zniżki przy wpisowym na rajdu organizowane przez stowarzyszenie, zniżki na ubezpieczenie motocykla, nieruchomości itp.
Mały update - napisałem dzisiaj do P. Piotra w sprawie zamawiania tego numeru i dostałem następującą odpowiedź:
"Pieniążki w redakcji na ten rok się kończą a jeszcze jeden numer trzeba wydać. Z grubością numeru 5/2020 przegiąłem, drukarnia zażyczyła sobie 26 zł za egzemplarz. Do tego wysyłka 3,30. Doróbki będą jeszcze droższe. Mogą być nawet po 4 dychy.
Jak ktoś będzie chciał ten numer to niech do mnie pisze."
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
Nie mam tu doświadczenia, wolę nie eksperymentować, a i tak wiecznie brakuje czasu na skończenie blacharki z którą idzie mi opornie. Kolega zrobi to raz i dobrze z zamkniętymi oczami. Serwisówki to nie wszystko niestety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach