IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Mam już trochę informacji na temat tłoków stosowanych w Nortonach ES2.

Tłoki z numerem:
- 10226 produkowane były do motocykli w latach 1948-55, stopień sprężania - 6.45:1
- 13346 produkowane w latach 1956- 1959, stopień sprężania - 7.1:1
- 11960 stopień sprężania - 7.9:1, wykorzystywano do motocykli o charakterze sportowym
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1435
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Jesli masz wyczuwalny rant cylindra to znaczy ze same pierscienie maja po 0.5 mm luzu jesli nie wiecej i masz przedmuchy olejowe na powierzchni tloka.

Chodzi o luz na zamku? Przecież dla tej średnicy pierścienia (79 mm) te 0,5 mm szczeliny to w zasadzie jeszcze norma. W Junaku z cylindrem fi 75 serwisówka podaje 0,25-0,45. Ile zaleca się w angielskich serwisówkach?
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Nominał
101A (STD)
PISTON ES2 (STD 79.00mm)
part-no: NM23175

1 szlif
101B (+.020")
PISTON ES2 (+020" 79.50mm)
part-no: NM23175+020

2 szlif
101C (+.040")
PISTON ES2 (+040" 80.00mm)
part-no: NM23175+040

3 szlif
101D (+.060")
PISTON ES2 (+.060" 80.50mm)
part-no: NM23175+060
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 221
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Zanim kupisz jakikolwiek tłok, trzeba pomierzyć cylinder, bo nie wiadomo,
co silnik ma za sobą.
Biorąc pod uwagę koszty od 120 E do ok. 120 Ł pomyłka w zakupie może być bolesna.
 
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Już po pomiarach.

Wychodzi na to, że już raz szlif był robiony.
Według mojego fachowca należy zakupić tłok na drugi szlif.
101C (+.040")
PISTON ES2 (+040" 80.00mm)
part-no: NM23175+040
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Sa w Andover Norton ( dawny producent Nortona NVT ) po 95 f, ale z tego co widze to tak sobie mi sie podobaja.
Mozliwe ze to wloskie tloki GMP ( Gandini ) w porownaniu z twoim nie maja podciecia w miejscu sworznia i zabezpieczenia to pierscienie Segera.
https://nvt-motorcycles.com/en/shop-details/18601/piston-es2-040-80-00mm-
Daj mi jeszcze troche poszukac.
Aha, gdybys wyjmowal wal to ustaw go w GMP i sprawdz czy masz znaki na kolach rozrzadu i czy sie zgadzaja.
PS Wyslalem rowniez maila do takiego ogolnego sprzedawcy klasycznych czesci samochodowych i motocyklowych FW Thorton bo na ich stronie znalazlem tloki nie tylko +40 ale rowniez + 30 co by ci dalo mozliwosc dodatkowego szlifu. Minusem jest adwantazowa cena 130F wiec zapytalem od razu o zdjecie, wage i producenta. Chodzi mi o to zeby sie nie wpakowac w ciezkie tloki robione przez JP w Australii i sprzedawane w Anglii za straszliwe pieniadze nie wieadomo dlaczego. Przy okazji zwaz swoj tlok. Podobno odpisuja w ciagu 48 godzin - zobaczymy.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Siedzę dzisiaj prawie cały dzień przed kompem i zgłębiam wiedzę na temat tych tłoków. Jak wcześniej pisałem, występują trzy rodzaje 10226, 13346 i 11960. Ja raczej potrzebuję tłoka o symbolu 10226. W innym przypadku, prawdopodobnie będzie kolizja tłok-zawory. Są spore różnice. Zacytuje pewną wypowiedź z angielskiego forum (wolne tłumaczenie).
"ES2 1955, który posiadam, potrzebuje tłoka z wytłoczonym po wewnętrznej stronie numerem W10226, zgodnie z instrukcją Hepolite, o długości ściskania 1-11/32" (34.131 mm) i pełnej długości 2-7/8" (73.025 mm) i stopień sprężania 6,8:1.
Dla porównania, tłok z 1956 r. numer W13346, przy długości ściskania 1-3/8" (34.925 mm) i pełnej długości 2-19/32" (65.881mm) oraz stopniu sprężania 7,1:1.
Tu jest cała dyskusja
https://www.nortonownersclub.org/node/1509

Na razie wytypowałem dwóch sprzedawców, ale jeszcze nic nie wiem, które wyroby są dobrej jakości, a których należy unikać. No i te ceny.
https://www.fwthornton.co...rton-es2-293649 tu nie zgadza mi się długość tłoka. Mój ma około 73 mm, a ten 69 mm.
https://www.classic-motor...uct&db_pid=5119
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Daj mi jeszcze troche poszukac.

To może jeszcze znalazłbyś koledze informację o maksymalnych ugięciach sprężyn zaworowych, bo jak już poszedł tak daleko to przydałoby się sprawdzić również i to, często zaniedbywane podczas przeprowadzanych prac renowacyjnych.

[ Dodano: Wto 08 Gru, 2020 ]
tomboj napisał/a:
No i te ceny.

Przyzwyczaisz się :chillout:
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Wto 08 Gru, 2020   

Przeczytalem cala dyskusje na temat tlokow, i jest ciekawa, w dodatku sa w niej informacje na temat czasow zaworowych i wagi tlokow. W przypadku dobrania tloka wazna jest nie jego calkowita dlugosc, tylko "compression length" ( dlugosc od srodka sworznia do szczytu tloka ) ktora w przypadku tych dwu tlokow o ktorych mowa w poscie rozni sie tylko o milimetr. Wazne jest jeszcze porownanie odleglosci od srodka sworznia do krawedzi tloka dla sprawdzenia czy krawedz tloka nie bedzie kolidowala z krawedzia glowicy.
Ze wszystkich propozycji, wydaje mi sie ze tlok GPM za 94F jest najlepsza, raz ze najtansza a dwa ze jezdzilem na tlokach GMP w BSA i wiem ze sa OK. Ten tlok powinien wazyc 444g, lub moze 20 g wiecej z powodu rozmiaru +40 a nie +20 o ktorym mowa w dyskusji. Tloki drozsze za 130F i 160F ( w glowie sie nie miesci ) to tloki australijskie JP o ktorych mam jak najgorsze zdanie.
Wejdz na strone NVT ktora zalinkowalem w poprzednim poscie i sobie obejrzyj jak to wyglada.
Tloki Hepolite mozna od biedy kupic prywatnie, ale trzeba miec kontakt z ludzmi ktorzy je moga miec, ktorych ja oczywiscie nie mam. Poza tym to tez aftermarket a nie NOS.
Znalazlem serwisowke dla wiekszosci modeli Nortona, od jedno do 2 cylindrowych, nie wiem czy ja masz:
https://www.manualslib.co...?page=24#manual

Co do wielkosci ugiecie sprezyn to nie ma tej informacji, sa komplety sprezyn ktore mozesz kupic po numerze i to wszystko. Dla takiego osiolka jak ES2 nie stanowilo to wielkiej roznicy.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Ze wszystkich propozycji, wydaje mi sie ze tlok GPM za 94F jest najlepsza, raz ze najtansza a dwa ze jezdzilem na tlokach GMP w BSA i wiem ze sa OK


Mam dwa tłoki spod szyldu GPM w mojej DKW RT 350 i po 5 tys wybiły się otwory w piaście, tak że musiałem dorabiać nadwymiarowe sworznie. Zżymacie się na ceny tłoków, a tymczasem odkąd mam anglika to jestem szczęśliwy pod tym względem. Tłoki GPM do DKW to wydatek 300 E , a tego samego producenta komplet do Pucha to już 360 E :ehh: Do BSA komplet Hepolitów to 100 F, robię pasowanie na 8 setek i nie miałem jeszcze żadnych problemów, a odkąd zaczęli dodawać sprężynkę do pierścienia olejowego to i zużycie smaru spadło.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1435
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Dzięki za opinię o tych australijskich JP, bo kiedyś zauważyłem w ich ofercie tłoki do NSU (501 OSL) i brałem pod uwagę.

Co do wagi - tłok (goły?) ważący 450 g to dosyć dużo mają na uwadze, że tłoki do czterosuwowych 350-tek (Junak, NSU 351 OSL) z podobnej epoki ważą 270-290 g tylko.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Nick, ze cie tak skroce - najlepsze tloki do naszych Twinow robi JCC z Taiwanu a sprzedaja je obecnie jako Hepolite, bo fma Wassell znana z roznistej jakosci swoich czesci zamiennych kupila prawa do kilku angielskich nazw, m. in Hepolite i Lucas. Dokladaja do nich pierscienie chyba Hastings z gornym pierscieniem chromowanym ( ktorych ja nie lubie, bo wole zeby sie zuzywaly one a nie tuleja cylindra ) i chyba wlasnie olejowym ze sprezynka , co jest akurat dobrym rozwiazaniem + angielskie pudelko. Poza tym cena jest nie do przebicia - sa na Ebay.com po $100 / pare z pierscieniami i sworzniami.
GMP to jest klasa nizej, a JP jeszcze nizej, glownie z powodu ciezaru i roznych mykow konstrukcyjnych ktore widzisz porownujac np stary tlok Tomboja ze zdjeciem tloka GMP. Tak ze sadze ze wlasnie te tloki masz i jestem pewien ze ci posluza.

Spiker, czasem nie ma wyjscia i musisz kupic to co jest na rynku, specjalnie dla motocykli rzadkich ktorych rynek czesci jest minimalny, tak ze dobrze ze fma JP jest i robi wlasciwie wszystkie mozliwe stare tloki, ale ich glowny problem to ciezar. Biorac pod uwage ze jezdzimy singlami czy twinami gdzie wibracje sa czescia zycia to zakup takiego tloka to dopiero poczatek zabawy z nim zeby ksztaltowo i ciezarowo dopasowac go do oryginalu. Walenie za niego ceny F 160.- uwazam za przegiecie, to juz lepiej kupic od produenta i placic za przesylke z Australii.

Z dyskusji ktora przedstawil Tomboj wynika ze do jego ES2 pasuje rowniez tlok od dolniaka 16H, ktory chyba latwiej dostac, ale wymaga on pewnej drobnej przerobki. To tez warto zapamietac.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Napisałem do Andover Norton International Ltd. z zapytaniem, czy będzie pasował do mojego rocznika. W odpowiedzi potwierdzili, to co wcześniej Adam napisałeś. "Numer części, którego potrzebujesz, to NM23175 + 040, który kosztuje 94,50 £" Tylko jest jeszcze mały problem. W komplecie niema sworznia. Znalazłem podobną ofertę: https://www.feked.com/nor...andini-gpm.html Co o tym sądzicie?
Jeśli chodzi o manuale, to mam ich kilka. Do różnych roczników.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Tak ze sadze ze wlasnie te tloki masz

Dokładnie, obecnie mam już pełen zestaw I, II i III nadwymiar :)
Adam M. napisał/a:
ze cie tak skroce

Może być po prostu Marek.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Jezeli Feked ma tlok ze sworzniem i pierscieniami za ta sama cene to znaczy ze jest lepszy od NVT ktory sworznia nie ma i tam warto go kupic. Trzeba sprawdzic jak nowy sworzen bedzie siedzial w tloku, moze byc tak ze na zimno bedzie ciasny i wowczas trzeba rozgrzac tlok zeby sworzen wszedl latwiej. Jak bedziesz oddawal cylinder do szlifu to zapytaj jak to robia, cylinder powinien miec plyte ustalajaca, zeby sie nie krzywil podczas szlifowania, a po szlifie musi byc honowany dosc zgrubnie w tym przypadku do zeliwnych pierscieni kamieniami nr 220 max o ile pamiec mnie nie myli - oryginalnie to bylo 180. Po zrobieniu niech ci przemierza cylinder w 2 plaszczyznach i w 3 wysokosciach zeby byla pewnosc ze nie ma beczki ani stozka ( a jezeli to minimalne ). Jak bedziesz mial cylinder z powrotem to omowimy procedure skladania, ktora zaczyna sie od dokladnego mycia cylindra woda z mydlem.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Dzięki za uwagi. W takim razie zamawiam.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
zapytaj jak to robia

Widzę starą szkołę, tylko żeby Tomkowi nie kazali się z tym bajzlem zabierać i robić samemu :mrgreen:
Płyta dociskowa chyba miała symulować naprężenia wywoływane przez dokręconą głowicę i dzięki temu cylinder po honowaniu miał mieć kształt taki jak po zamontowaniu w silniku.
Adam M. napisał/a:
dokladnego mycia woda z mydlem

Tego jeszcze na forum nie było, patrzcie i uczcie się brudasy :)

[ Dodano: Sro 09 Gru, 2020 ]
Adam M. napisał/a:
Trzeba sprawdzic jak nowy sworzen bedzie siedzial w tloku,

Jeżeli to GPM to powinien pływać.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 09 Gru, 2020   

Ja tez widze stara szkole, chocby po tej kartce z pomiarami, ale jesli nie sprawdzisz to nie wiesz.
Jak mam takie wymagania to nie dyskutuje w warsztacie z cena, owszem jeszcze 2 dychy na piwo doloze.
Niech sie czlowiek czuje doceniony za wiekszy wysilek.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1435
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 10 Gru, 2020   

nickeledon napisał/a:
Adam M. napisał/a:
Trzeba sprawdzic jak nowy sworzen bedzie siedzial w tloku,

Jeżeli to GPM to powinien pływać.

Ale po nagrzaniu dopiero. Jak będzie pływał już na zimno to po nagrzaniu będzie za luźno.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 10 Gru, 2020   

Spiker napisał/a:
Ale po nagrzaniu dopiero.

Nie, w temperaturze pokojowej. Bodajże od '73 roku Triumph zaprzestał stosowania tulejek brązowych w główkach aluminiowych korbowodów, od tamtej pory sworzeń tłokowy pływał w korbie i tłoku :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna