IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 15 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
czy warsztat do ktorego oddasz wal moze sprawdzic i zmienic wywazenie statyczne singla.

Nie ma szans, nawet nie kojarzę zakładu który to robi u nas w kraju. W sumie, jeżeli ma to być statyczne wyważenie to można samemu się zabawić. 70 % wyważenia oznacza, że wał ma mieć równowagę przy 70 % masy korby i tłoka?
Adam M. napisał/a:
takie zaklady nie robia nawet selekcji rolek nie mowiac nawet o dokladnosci szlifowania biezni czopa i zewnetrznej lozyska.

Najczęściej jeżeli jest możliwość są wstawiane zestawy naprawcze np. do mojego TerroTa Marek O. dopasował kiedyś łożysko główne od jakiegoś KTMa.
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 15 Gru, 2020   

W kraju wały statycznie wyważa Turbinex z Leszna.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 15 Gru, 2020   

wały wyważa stybatuchola.pl
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

To prawda, zapomnialem o Stybie. Tyle ze pewnie terminy ma dlugie.
Turbinex to tez info ktore mi sie przyda bo ktos ma problem z wywazeniem walu BSA A10.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Stybie

Z Jarkiem znam się wiele lat, ale on nie chce za bardzo się tym babrać, no i czas, mogłoby się okazać że regeneracja wału Tomka potrwa pół roku, a to można dwa motocykle w tym czasie zrobić :)
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
nie chodzi o ty zeby sie trzasl jak krowi ogon przy 100 km/godz.

O czym wy mówicie!? Myślicie, że Tomek będzie się pchał tym Nortonem na autostrady czy drogi szybkiego ruchu? Ten wychuchany egzemplarz będzie jeździł do końca swoich dni po bocznych drogach o małym natężeniu ruchu z przepisowymi prędkościami, przy ładnej pogodzie i za dnia raczej. Na średnich obrotach maksymalnie. I nie twierdzę, że się nie da jechać szybciej, ale czy jest sens? Hamulce, zawieszenia, brak kierunkowskazów, słabe światła, itp. - to też trzeba brać pod uwagę.

Tak więc ja bym zostawił fabryczne ustawienia rozrządu, bo dół będzie najważniejszy, a nie góra raczej.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

Spiker napisał/a:
dół będzie najważniejszy

Zgadzam się, też wolę w silniku gdy się zbiera już od niskich obrotów, ale tym motocyklem można spokojnie podróżować z prędkością 90 km/h i teraz pytanie czy gałki oczne to zniosą na fabrycznym wyważeniu czy to korygować. Rozrządu faktycznie bym nie ruszał, choć chyba nawet NSU sztywno się nie trzymało parametrów tylko można było ustawić fazy w zakresie od-do. Ja do dziś pamiętam jak pół litra trzęsie :chillout:
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

Dziękuję wszystkim za bardzo cenne uwagi. Staram się je uwzględniać w miarę moich możliwości finansowo-warsztatowych. Oczywiście wysyłając wał do zakładu zapytam, czy wyważają statycznie. Jednak nie będę szukał po całym kraju fachowców i czekał wiele miesięcy na wykonanie usługi, której i tak nie będę miał możliwości sprawdzenia i porównania, jak było przed i jak jest po wyważeniu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

Sorry tomboj if i am causing you confusion about changing the specification of your ES2 but were just general comments from many years of running Norton singles on a daily basic (200 miles/week) in the 1960's/70's. In standard condition they would happily sit at 60mph but vibration would become tiresome. Top speed about 75mph.
Surprisingly I found the Norton Model 50 (350 shorter stroke) a very nice bike to ride and smoother. Did many miles on a 1957 one including the hallowed ground of the Isle Of Man.
Very impressed with the work your carrying out. Hope it gives you the same pleasure they gave me.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 16 Gru, 2020   

mobydick, źle mnie zrozumiałeś. Ja bardzo cenię sobie takie informację. W Polsce nie mamy takich doświadczeń z angielskimi motocyklami. Oczywiście w miarę możliwości będę chciał wykorzystać Twoje uwagi. Tylko naszym fachowcom nie opłaca się w to bawić, albo nie mają odpowiedniego sprzętu lub musisz czekać na usługę bardzo długo.

[ Dodano: Sro 16 Gru, 2020 ]
Dokończyłem skrzynkę transportową wału. Wyszła trochę pancerna, ale za to wał może podróżować bezpiecznie w każdych warunkach. Jakby ktoś z forumowiczów kiedyś potrzebował, to będzie oczywiście do udostępnienia.


_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 19 Gru, 2020   

Znalazłem film, jak domowym sposobem sprawdzić wyważenie wału.

_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Nie 20 Gru, 2020   

Tez go znalazlem ze 2 dni temu, mozna chociaz sprawdzic jak twoj jest wywazony.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 20 Gru, 2020   

Nie znam się dlatego pytam, czy takie ważenie korbowodu ma sens? Przecież to na moje oko połowa wagi tego co wychodzi poza oś czopu.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 20 Gru, 2020   

Chodzi o to, żeby poznać "suwną" część masy korbowodu.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 22 Gru, 2020   

Dzisiaj dotarł do mnie nowy tłok.

Zabrałem wszystkie klamoty do sklepu spożywczego w celu poważenia. Stary tłok z pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami waży 425 gram. Nowy 450 gram. 25 gram, to chyba trochę duża różnica. Korbowód waży 190 gram.
W domu skonstruowałem przyrząd do wyważania statycznego. Całą operację potraktowałem raczej jako zaspokojenie ciekawości, gdyż po dokładnym wymyciu łożyskowania korbowodu, zamiast lepiej pracować, zaczął się tak jakby przycierać. Mimo to, działałem tak jak na podlinkowanym filmie.

Zważyłem obciążenie. Wyszło 159,8 gram. Teraz mam już wszystkie dane. Mogę wyliczyć % wyważenia.
Najpierw stary tłok.
190+159,8=349,8
349,8/425=0,82 – 82%
Nowy tłok.
190+159,8=349,8
349,8/450=0,77 – 77%
Teraz odwracając sytuację. Fabryczne wyważenie, to 55%.
0,55X425=233,7
349,8-233,7= 116,1
Biorąc pod uwagę moje niedokładne pomiary, różnica 116,1 gram jest zbyt duża, żeby sądzić, że poprzednik jeździł na fabrycznym wyważeniu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

tomboj napisał/a:
sądzić, że poprzednik jeździł na fabrycznym wyważeniu.

Jeżeli była ingerencja to powinny być ślady na przeciwwagach.

[ Dodano: Sro 23 Gru, 2020 ]
PS i to bardzo wyraźne ;)
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

Wybieranie materiału z obu połówek wału jest widoczne na fotkach. Czy to zrobiono w fabryce, czy później, tego nie wiem.



Dzisiaj zawożę cylinder z tłokiem do szlifu. Znalazłem takie dane:

Luz tłokowy - 0,007", to 0,178 mm.
Top of skirt (wolne tłumaczenie - góra spódnicy) - 0,006", to 0,152 mm. Jak mam to rozumieć?
Jakie jeszcze informacje powinienem przekazać fachowcowi?
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

tomboj napisał/a:
Czy to zrobiono w fabryce, czy później, tego nie wiem.

Fakt, ciężko ocenić, ale nasi nowi koledzy może będą pamiętać jak wyglądał fabryczny wał.
tomboj napisał/a:
Jak mam to rozumieć?

Tu masz po prostu podany luz tłoka w górnej i dolnej części.
tomboj napisał/a:
Jakie jeszcze informacje powinienem przekazać fachowcowi?

W sumie to żadnych, i tak pewnie zrobi na 7-8 setek liczone na dole tłoka, tak jak w twojej tabelce 0,003"
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

Wyznaczenie % wyważenia jest błędne. 80% jest niemożliwe. Wał nie był korygowany poza fabryka i lepiej nie kombinować bo otrzymamy wibrator do zagęszczania masy betonowej.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

Should it not be
Old piston
349.8/615x100= 55.9%

New piston
349.8/640x100=54.6%
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna