IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

mobydick, dzięki. Teraz już wszystko wiadomo.
Chyba muszę wrócić do szkoły. :)
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3500
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

mobydick napisał/a:
Should it not be
Old piston
349.8/615x100= 55.9%

New piston
349.8/640x100=54.6%


Jak to dobrze, że jest ktoś kto patrzy nam na ręce :) Z powyższych wyliczeń wychodzi, że aby uzyskać wyważenie na poziomie 75 % to trzeba by tłok odchudzić o jakieś 178 gram co jest nierealne, lub zwiększyć masę przeciwwag o 130 gram, lub wiercić wał jak szwajcarski ser :letssin:
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 116
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

Tak dla przykladu wal modelu Goldstar:

https://www.britishbikebi...-dbd34-goldstar

Ale w Tomboja przypadku rzeczywiscie bym nic nie zmienial,za duze ingerencje sa potrzebne zeby eksperymentowac.

[ Dodano: Sro 23 Gru, 2020 ]
Mam pytanie, Tomboy - czy mozesz pomierzyc swoje cierne tarcze sprzeglowe ( srednica zewn, wewn. grubosc ) jesli masz teraz wszystko rozlozone mam moze niesluszne podejrzenie ze beda pasowaly do duzych NSU?
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 23 Gru, 2020   

Adam, podaj maila. Wyślę fotki.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 30 Gru, 2020   

W dalszym ciągu zgłębiałem temat odchudzania wału. Znalazłem fotkę z wałem, który kilka lat temu przygotowany został do wyścigów.


Tymczasem odebrałem dzisiaj cylinder po szlifie.

_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 116
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 30 Gru, 2020   

Pamietaj ze ty masz za zadanie normalnie jezdzic a nie scigac sie. To 2 zupelnie rozne sprawy i motocykl wyscigowy kiepsko radzi sobie na szosie.
Cylinder OK, czy masz u dolu tuleji stozek ulatwiajacy wkladanie cyindra na tlok z pierscieniami?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3500
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 30 Gru, 2020   

A ja zapytam o sworzeń bo się nie pochwaliłeś, pływa w tłoku? :)
PS ten stożek to taka fazka, i po którymś roztaczaniu cylindra po prostu zanika, a bardzo ułatwia życie. Przy dwóch cylindrach to bez niego włożenie tłoków jest wręcz niemożliwe.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 30 Gru, 2020   

Adam M. napisał/a:
Pamietaj ze ty masz za zadanie normalnie jezdzic a nie scigac sie. To 2 zupelnie rozne sprawy i motocykl wyscigowy kiepsko radzi sobie na szosie.
Cylinder OK, czy masz u dolu tuleji stozek ulatwiajacy wkladanie cyindra na tlok z pierscieniami?

Fotkę z wałem przedstawiłem jako ciekawostkę. Nie planuję takiej ingerencji w moim egzemplarzu.
Tak, stożek w dolnej części tulei jest jeszcze dosyć pokaźny. Nawet włożyłem w celach testowych tłok. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie, ta czynność jest bardzo stresująca.



nickeledon napisał/a:
A ja zapytam o sworzeń bo się nie pochwaliłeś, pływa w tłoku?

Próbowałem włożyć sworzeń do tłoka. Po 1-2 mm już zaczynał stawiać duży opór. Tak więc nie jest pływający.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 116
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 30 Gru, 2020   

A jak z glowka korbowodu?
Jesli jest ciasny w tloku to po prostu podgrzej tlok wsadzajac go do piekarnika i nastawiajac na jakies 100C - powinno wystarczyc.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3500
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 31 Gru, 2020   

tomboj napisał/a:
dla mnie, ta czynność jest bardzo stresująca.

Używam takich opasek zaciskowych, a cylinder od mojej Besy zakładam sam, to dopiero jest gimnastyka :)
Ty masz taki skos prowadzący, że tłok sam powinien wskoczyć do cylindra.

Co do sworznia w tłoku, to spróbuj go najpierw podgrzać do temperatury ciała (np. przytulając :] ) jeżeli sworzeń nadal nie będzie wchodził, to już wtedy na gorąco. Podejrzewam jednak, że gdy wkładałeś na sucho to się lekko "przyciął" i stanął. Nie spotkałem jeszcze współczesnej produkcji gdzie trzeba by było grzać tłok w celu włożenia sworznia, ale nie wszystko jeszcze widziałem ;D
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 116
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 31 Gru, 2020   

O ile pamiec mnie nie myli to tlok junakowski trzeba troche podgrzac, moje tloki w poprzedniej BSA ( tez GPM ) musialem podgrzewac dla wlozenia sworzni.
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 31 Gru, 2020   

Współcześnie dorabiane tłoki do ify od Pana Pudo też trzeba dobrze podgrzać, żeby włożyć sworznie. Tomboj świetna relacja i motocykl :thumbup:
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 31 Gru, 2020   

Jeśli chodzi o sworzeń, to wyjechał do Łodzi wraz w wałem i korbowodem. Po powrocie będę mógł coś więcej na ten temat napisać.
Tymczasem powróciły fanty, które wysłałem do chromowania.

Dotarły jeszcze z Anglii łożyska wału, gumy sprzęgła i kilka podkładek.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 07 Sty, 2021   

Rozebrałem dzisiaj koszyk amortyzatora sprzęgła. Spodziewałem się, że gumy będą do wymiany, dlatego zakupiłem je wcześniej. Nie spodziewałem się jednak takich zniszczeń. Stare gumy amortyzatora sprzęgła praktycznie nie istniały. Nawet trudno mi stwierdzić, czy zostały wykruszone, czy z biegiem lat guma tak sparciała, że została sprasowana.

Po godzinie pracy wygląda zupełnie inaczej.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 52
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Czw 07 Sty, 2021   

You even have the tool to make fitting the inserts easier! Respect.
_________________
1979 Planeta 3 1976 Voskhod 2 1993 Voskhod 3M-01
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 07 Sty, 2021   

Tak, to samoróbka. Ale bez tego narzędzia byłoby strasznie trudno włożyć te gumy.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 783
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Nie 10 Sty, 2021   

Czy ta masa uszczelniająca, to dobry pomysł na uszczelnienie karterów silnika bez uszczelki. Jeśli nie, to jaki preparat stosujecie.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
Hardcor
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 443
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 10 Sty, 2021   

Jedna z lepszych. Używam, polecam.
A z polecanych to jeszcze Dirko i Hylomar
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 241
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 10 Sty, 2021   

Reinz chyba najtańszy i najlepszy.
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 52
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

_________________
1979 Planeta 3 1976 Voskhod 2 1993 Voskhod 3M-01
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna