Nie przesadzacie z tym silikonem? Przecież praktycznie każdy silikon się sprawdzi do uszczelnienia silnika, a już pierwszy lepszy wysokotemperaturowy na pewno. Chociaż jeśli chodzi o dół silnika to tam nie ma temperatur zagrażających jakiemukolwiek gatunkowi silikonu. Czym się różni ten "lepszy" od tego "gorszego" w zastosowaniu o jakim mówimy? Jeśli mogę coś polecić to kolor. Dawniej preferowałem czarny a dzisiaj wolę szary - najmniej rzuca się w oczy przy aluminiowych elementach. No i polecam jak najmniejsze opakowania, bo jak jest rozpoczęta tubka to pomimo zakręcenia silikon zastyga i w praktyce przynajmniej połowa zawartości jest po jakimś czasie do wyrzucenia. Często i po roku.
Wellseal to oryginalne szczeliwo uzywane w angielskich silnikach "back in a day", ktore mozna cieniutka warstwa posmarowac powierzchnie uzywajac np malego pedzelka. Nie tworzy charakterystycznych dla silikonu "glutow" odrywajacych sie do wnetrza silnika i grozacych zapchaniem przewodow olejowych. Latwo od niego oderwac uszczelki przy nastepnym demontazu odwrotnie niz przy szczeliwach typu Honda / Yamaha bond b.trudnch do usuniecia po zastosowaniu. Nie jestem pewien czy ma zdolnosci nie zastygania na twardo jesli nie jest scisniety sklejanymi powierzchniami. Oczywiscie kazde szczeliwo moze byc uzyte jesli jest uzywane z glowa, czyli w niewielkich ilosciach i tam gdzie trzeba.
Jesli sie nie myle to polowki karterow Nortona powinny byc sklejone bez zadnej uszczelki miedzy nimi, tak jak w mojej BSA. Ma to znaczenie przy stosowaniu walu montowanego plywajaco - lozyska rolkowe po obu stronach, bo uszczelka powiekszy luz wzdluzny walu ( jesli oczywiscie na ma innego lozyska ustalajacego wal w jednym miejscu np pod alternatorem, tak ze calosc skrecona z rotorem i zebatka zdawcza ustala wal w jednej pozycji. )
Jesli sie nie myle to polowki karterow Nortona powinny byc sklejone bez zadnej uszczelki miedzy nimi, tak jak w mojej BSA. Ma to znaczenie przy stosowaniu walu montowanego plywajaco - lozyska rolkowe po obu stronach, bo uszczelka powiekszy luz wzdluzny walu ( jesli oczywiscie na ma innego lozyska ustalajacego wal w jednym miejscu np pod alternatorem, tak ze calosc skrecona z rotorem i zebatka zdawcza ustala wal w jednej pozycji.)
Ja również nie dotarłem do informacji o uszczelnianiu karterów Nortona uszczelką. Potwierdził to również mobydick. Jednak w przypadku mojego silnika, poprzedni właściciel zastosował dwie uszczelki na obie połówki.
Wał nie powinien mieć więcej luzu niż - 0,005" (0,127 mm). Dlatego poprzednik starał się zlikwidować luz podkładkami (te większe) wstawiając je przy pierścieniu dystansujący łożyska.
Na rysunku z serwisówki nie ma tam żadnych podkładek. Nr 10 to pierścień dystansowy.
Mniejsze podkładki dystansują wał centralnie w skrzyni korbowej. W moim silniku były po dwie na każdą stronę.
Tomboj możesz śmiało składać bez uszczelek te masy uszczelniające bardzo dobrze trzymają, choć ja osobiście wolę dirko firmy erling. Jak będziesz składał to daj paście trochę odetchnąć żeby zrobił się delikatny kożuch na wierzchu i wtedy złóż elementy do kupy. Po złożeniu w razie czego nie zalewaj od razu olejem tylko po 24 godzinach. Wtedy nie ma prawa przecieknąć, a nawet jest lekki problem rozpołowić.
Dotarł do mnie długo oczekiwany gaźnik Amal 376.
Niestety po nowym roku musimy sięgnąć trochę głębiej do kieszeni. Powodem jest wprowadzenie cła za zakup towarów na Wyspach. W moim przypadku wyszło ponad 300 zł.
Dlatego wszystkie grube zakupy robiłem w roku ubiegłym, ale i tak się nie da do końca wszystkiego przewidzieć.
Co do cła to w/g mojego rozeznania jest ono naliczane w przypadku gdy pond 50 % komponentów danego towaru nie zostało wyprodukowane na wyspach, produkt srticte angielski powinien być pozbawiony tych narzutów. Tym samym można się dowiedzieć, że 90 % towaru u sprzedawców to Asia
[ Dodano: Sob 23 Sty, 2021 ]
PS gazior piękny, tylko czy będzie trzymał fabryczne parametry? Kupiony u Amala czy jakiś Wassel?
Zakupiony https://www.classic-bike-...ttor-1570-p.asp
Ja również kupowałem w listopadzie ubiegłego roku. Niestety po zakupie okazało się, że sprzedawca nie miał gaźnika z wybitym numerem 376/17. Właśnie taki powinien mieć Norton ES2. Sprzedawca kontaktował się z Amalem i w odpowiedzi usłyszał, że aktualnie również nie mają takiego gaźnika w magazynie, a firma jest zamknięta do końca roku z powodu chorej załogi na Covid. Mogłam czekać (tylko jak długo) lub wybrać inną opcję. Sprzedawca zaproponował mi taki sam gaźnik, tylko z nabitymi numerami 376/31. Oczywiście ze specyfikacją do mojego Nortona.
Listem poleconym dostałem pismo o odprawie celnej zamówionej paczki. W piśnie zwrócono się o przedstawienie w języku polskim zawartości, dowodu zapłaty za zakupiony towar oraz ewentualnej faktury. Dokumenty drogą elektroniczną przesłałem. Za dwa dni listonosz przyniósł paczkę. Oczywiście wydanie nastąpiło po uiszczeniu opłaty celne.
Prawdopodobnie można się odwoływać. Niestety nie znam się na przepisach celnych. Chyba nie warto tracić energii na walkę z aparatem państwowym.
Tomboj, czy kupując gaźnik płaciłeś tzw salestax? Oprócz tego cła oczywiście. Pytam bo właśnie zaraz mam wykonać przelew za części z Holandii i dostałem fakturę z tym podatkiem (21%). Wydaje mi się, że to VAT i wtedy chyba nie powinienem go płacić... macie jakieś doświadczenie. Nie chcę zaśmiecać tematu więc jak się wyjaśni proszę administratora o usunięcie.
W przypadku gaźnika nie płaciłem tego podatku. Natomiast wcześniej, a kupowałem już kilka razy w Anglii w przeważającej większości ten podatek niestety występuje.
Nic co idzie na eksport nie jest objete VATem. Zadzwon i zapytaj dlaczego go naliczaja.
Clo od tego roku moze byc miedzy GB a EU bo juz Brexit zrealizowany.
Dokladnie przedmuchaj wszystkie otwory i kanaly w korpusie i w dyszach, z tego co ludzie pisza zdazaja sie smiecie po obrobce. Lubie Monobloc o wiele bardziej niz Concentric, ale uwazaj ze wszystkimi srubkami i gwintami bo material to gownolit, czyli stop cynku. Czy twoja przepustnica jest gola czy anodowana? Widze ze ma nietonacy plywak, wiec to tez dobrze.
Monobloc nie ma durnego rozwiazania Pegaza z wciskanym wewnetrznym korpusem tylko wszystko jest skrecone na nakretke z podkladka i nie ma przeciekow powietrza.
Osiagi mego kolegi na Monobloc w jego TR6 sa o wiele lepsze niz na Concentric, reakcja na gaz swietna.
Aha tez nie mozna go za mocno przykrecac, samozaciskowe nakretki i lekkie przykrecenie bo grozi zwichrowanie przylgni mocujacej jak i calego korpusu.
Jak kupowałem felgę w DEVON, to zadałem pytanie o naliczanie VAT-u. W odpowiedzi odpisano mi, że ich firma zawsze dolicza 20% podatku, niezależnie gdzie wysyła.
Jeśli chodzi o przepustnicę, to nie jest anodowana.
Hello Tomasz, the added sales tax to your invoice is correct. Your assumption that sales tax only applies to sales within a country is not right. Sales tax has to be charged to all countries that are within the EEC (European Economic Community); that includes Poland. The exemption are sales to businesses within the EEC, that can provide a valid sales tax number. Such a delivery is named an intra-community supply. The provided sales tax number must be checked before processing the order.
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/
Shipments to countries outside the EEC (like Norway and recently the United Kingdom) are charged 0% sales tax. However, the receiver will have to pay tax (+ processing costs) to the customs department of the country concerned.
Czyli (tu info dla Adama) maja jednak jakieś podparcie przepisami na ten VAT.
Nie jestem pewien czy sales tax to jest VAT. U nas to 2 odrebne podatki obecnie zagregowane w jeden Harmonised Tax. Musze przeczytac podstawe prawna ktora podali, zeby sie zorientowac o co chodzi.
Najwyrazniej oni nazywaja VAT podatkiem od sprzedazy. Oczywiscie miedzy panstwami Unii jest on pobierany przy sprzedazy ( stad odpowiedz z Holandii ), zastanowilo mnie dlaczego po Brexicie zostal pobrany za ten gaznik, gdy GB przestalo byc panstwem Unii. Wszelkie wysylki do mnie ( Ameryka ) z GB nie sa obciazone VAT.
Miałem pecha, bo zakup gaźnika nastąpił jeszcze w 2020 roku . Co prawa GB wystąpiła już z UE, ale przepisy obowiązywały jeszcze stare. Niestety z przyczyn, które opisałem wcześniej, przesyłka została wysłana już w 2021 roku i załapała się już na nowe prawo. Dlatego musiałem zapłacić cło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach