IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Nie 24 Sty, 2021   

Tak, to wszystko tlumaczy. Wyrazy wspolczucia.
Panstwo roluje nas na kazdym kroku a w twoim przypadku sie to skumulowalo.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021   

Po ponad dwóch miesiącach dotarły do mnie nowe sprężyny tylnego zawieszenia. Musiałem dorabiać, bo jedna była pęknięta. Drut z którego są zrobione oryginalne sprężyny ma średnicę 7,75 mm. Okazuje się, że nikt w Polsce nie robi sprężyn z takiego drutu. Przynajmniej ja nie znalazłem takiego producenta. Wykonanie z z drutu 8 mm nie wchodzi w rachubę, ponieważ sprężyna pracuje w tulei i na wałku. Pole tolerancji średnicy jest bardzo małe i powodowałoby wycieranie któregoś elementu. Znowu wykonanie z drutu 7 mm spowoduje, że zawieszenie będzie zbyt miękkie. Podpowiedziano mi, że jest jeszcze sprężynowy drut 7,5 mm, ale bardzo rzadko wykorzystywany i trudno dostępny.

Rozpocząłem wydzwanianie i pisanie maili do Wytwórni Sprężyn w całej Polsce. Na trzydzieści kilka kontaktów, tylko dwie firmy mogą wykonać mi takie sprężyny. Jedna z Warszawy, cena 220zł za sztukę. :O Druga z Opalenicy w cenie 50zł za sztukę. Oczywiście wybrałem firmę z pod Poznania. Wysłałem na wzór kompletny amortyzator. Usługa miała być wykonana do 10 dni, ale jak to w naszym kraju bywa, czekałem prawie miesiąc.


i już na motocyklu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021   

tomboj napisał/a:
w cenie 50 zł za sztukę.

Od razu w chromie?
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 04 Lut, 2021   

To jest ocynk. Dodatkowo 10 zł sztuka. Ale rzeczywiście wygląda jak chrom.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pią 05 Lut, 2021   

Eee nie latwiej bylo kupic obecnie produkowane amorki do tych motocykli w cenie $100.- za pare?
Chyba ze chodzilo o minimalizacje kosztow. Pytam bo mysle ze same czesci tlumiace tez byly zuzyte?
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pią 05 Lut, 2021   

To byłoby za proste. Jestem zwolennikiem ratowania oryginalnych części, tym bardziej że są sygnowane. Sprężyny, chromowane szklanki i przesyłki, to koszt około 100 $. Jak to wszystko zadziała, to dopiero wyjdzie w eksploatacji.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Pią 05 Lut, 2021   

These are also the correct Armstrong units for 1954. Later ES2 used Girling.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 06 Lut, 2021   

Can you provide a link to these shock absorbers?
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Sob 06 Lut, 2021   

The only thing I can find is this.


I will keep looking.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pon 08 Lut, 2021   

Teraz trochę z innej beczki. Nie wiem, jak inne firmy motocyklowe zabezpieczały właścicieli motocykli przed kradzieżą, ale Norton niestety nic w tej kwestii nie zrobił. Każdy, kto tylko znał procedurę uruchomienia motocykla, mógł bez żadnego problemu odjechać. Brak kluczyka, jakiejkolwiek blokady.
Istniały jednak akcesoria, które pozwalały właścicielom spać trochę spokojniej. Mój motocykl wyposażony jest w blokadę manetki gazu.

Niestety kluczyk został zagubiony, a wkładka przez lata nieużywania scaliła się z obudową. Po kilku dniach namaczania udało się jednak wyjąć wkładkę. Fachowiec dorobił kluczyki i kolejny element, już w pełni sprawny powrócił na swoje miejsce.


_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Nie 14 Lut, 2021   

Wał powrócił po regeneracji. Zaczynam powoli składać silnik.


_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 14 Lut, 2021   

tomboj napisał/a:
Zaczynam powoli

No akurat powoli, nawet nie dałeś możliwości skrytykowania twych poczynań, to chociaż się przypierdzielę o to lokowanie produktu ;)

[ Dodano: Nie 14 Lut, 2021 ]
PS ten ohydny czerwony przewód WN to rozumiem, że tylko na chwilę?
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Nie 14 Lut, 2021   

To nie lokowanie produktu, tylko archiwizacja. W pewnym wieku pamięć już trochę zawodzi.
Natomiast przewód WN chętnie wymienię z właścicielem jakiegoś czerwonego Iża. :)
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 15 Lut, 2021   

Jezeli cylinder byl honowany to pamietaj o umyciu go woda z mydlem, dokladnym wysuszeniu i b. lekkim naoliwieniu. Przy skladaniu daj tylko troche oleju na plaszcz tloka pod pierscieniami, pierscienie zostaw suche.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 27 Lut, 2021   

Nareszcie doczekałem się powrotu głowicy. Nowe zawory i prowadnice. Szlif na trzy kąty.


Powoli rozpoczynam składanie.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 27 Lut, 2021   

tomboj napisał/a:
doczekałem się powrotu głowicy

A któż ci wstawił takie zawory od traktora? Nie można było czegoś zamówić choćby u Paradowskich, albo jakieś Hepolity kupić?
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 27 Lut, 2021   

Niestety, coraz czesciej przekonuje sie ze jak zostawisz cos fachowcom to zrobia po swojemu, co nie zawsze jest akurat wlasciwe. No ale pieniadze wydane wiec nie ma co ronic lez. Mysle ze najwiekszy problem tych zaworow to ciezar choc nie wiem czy koncowki maja wykonczone stellitem czy nie
Mnie dla odmiany wycyckal nieznany warsztatowiec z jakoscia prowadnic w glowicy i teraz mam zagwozdke, czy przelozyc zawory do drugiej glowicy, czy naprawiac ta pierwsza, ktora b.lubie z powodu jej dzialania.
Obecnie nie zgodze sie na to zeby odbierac zlozona glowice, jako ze zlozyc moge sobie sam ale moge sprawdzic jak zostala zrobiona przed zlozeniem. A najlepiej zakupic wszystkie czesci z Kiblewhite i po prostu dac fachowcowi do zlozenia, po czym samemu zlozyc zawory ze sprezynami. Wiecej pitolenia, ale choc wiem co mam.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 27 Lut, 2021   

Nie pamiętam jakie to zawory, ale fachowiec zapewniał mnie, że nie są gorsze niż te, od Paradowskich i oba wykonane są ze stopów, jakie stosuje się na zawory wydechowe. Czas pokaże jak będą się sprawowały.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

Chyba nie dałeś głowicy do samochodziarza...!?
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Nie 28 Lut, 2021   

I used to run a 1960 Featherbed ES2 With a Perkins T6.354 diesel inlet valve as the exhaust valve with no problems. It was heavier but with such a low performance engine made no difference.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna