IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
HD WLA42
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
mam na 0.04

:O masz kute tłoki?
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

a są w ogóle takie?
pomierzę to jeszcze ale taką informację dostałem.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
pomierzę to jeszcze

A producent tłoków nie dał żadnych zaleceń co do pasowań?
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

O.04 mm to dziaders Jarek jeszcze sie nie wyleczyl z ciasnych pasowan. :)
Proponuje ostroznie docieranie.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

Adam M. napisał/a:
dziaders Jarek

robił w tym samym czasie co twoje cylindry od HD moje od Dykty. Nawet się nie zająknął na wielkość luzu, a włoski producent tłoków wymaga 0,08 mm i to nawet pomimo zastosowania powłoki antyzatarciowej na płaszczu tłoka. Producent, czyli niemiecki Auto Union robił z tolerancją na poziomie 0,05 mm, ale to było 70 lat temu :/
Dla informacji i ku przemyśleniom średnica tłoka to 63,50 mm


PS ten "dziaders" to tak życzliwie, rozumiem?
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

Ja mu nie mówiłem jaki luz ma być, sam się dowiadywał. Nikt nie pytał to ja nie szukałem. Mówił , że człowiek który całe życie wlki robił taki właśnie stosowął luz i on też. Ja muszę komuś zaufać. Dzisiaj to pomierzę dokładnie i napisze co i jak. Tłoki mam oryginalne hd johnson & johnson.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

Nawet bardzo zyczliwie, lubie Jarka choc tylko z kontaktow wirtualnych - w koncu sam jestem o wiele wiekszy dziaders od niego. :)
Ciezko dopasowywac luzy miedzy cylindrem i tlokiem sprzed 2 wojny do obecnych warunkow, bo nie znamy skladu stopow uzywanych do odlewania owczesnych tlokow. Juz po wojnie Triumph uzywal co najmniej 2ch rodzajow stopow, jeden z nich o wiele mniej rozszerzalny od drugiego, wiec w latach 50 tych przez kilka klat luzy byly mniejsze a potem wrocily do duzych 0.1 mm i wiecej. Obecne luzy trzeba dopasowac do obecnie robionych tlokow, ale 0.04 mm to strasznie ciasno. No i trzeba b.dobrze znac swoje maszyny zeby taki luz uzyskac. Najlepiej jeszcze raz zapytac Jarka co tam wykombinowal.
Albo sprawdzic kto wyprodukowal tloki i jakie luzy poleca.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

Oj tam, nie dawać w palnik na docieraniu i będzie grało. Ja np pierścionki montuję po szlifie za 0 I jeszcze mi nigdy nie przyłapało.
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

poszukałem w tym co mam i znalazłem to. Gówno widać, nie mogę w lepszej jakości załączyć ale piszą:
Piston should be .001" to .002"smaller than cylinder
dla każdego z tłoków oznaczonych od .010" do .070". Wynika z tego, że to 0,025 do 0,05 mm.
???

mam opisane średnice tłoków, front 69,67
tył 69,70

tu też potwierdzenie
Ostatnio zmieniony przez tomaszek_le Pią 16 Kwi, 2021, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

Adam M. napisał/a:
lubię Jarka

Jak można lubić tę zrzędę :D ale przynajmniej ja nie jestem dziadersem i nawet się nie zanosi abym miał być :chillout:
tomaszek_le napisał/a:
Wynika z tego, że to 0,025 do 0,05 mm.
???

W sumie to może być i 0,01 bo to wszystko zależy jeszcze od kształtu i wymiarów tłoka. Jeżeli możesz to zmierz tłok na dole płaszcza i w górnej części pierścieniowej, zobaczymy ile tam ma luzu.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2021   

nie mam takiego mikrometru niestety. Suwmiarką to już widać, że są owalizowane (to mówil też Jarek).
szerokość:
- przy pierścieniach (w osi sworznia) 69,09
- na dole płaszcza (w osi sworznia) 68,99

analogicznie prostopadle do osi sworznia
- 69,09
- 69,71 i jeżeli moja suwmiarka ma błąd 0.01 lub za słabo ją zacisnąłem to może być to maksymalna średnica tłoka opisana przez Jarka na denku (69,70)

[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2021 ]
czyli mam minimum 0,65 przy pierścieniach i 0,04 na samym dole płaszcza w grubości tłoka mierzonej prostopadle do sworznia. Czy dobrze myślę?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
są owalizowane

Nie może być inaczej. Z twoich pomiarów wychodzi, że owalizacja i zbieżność tłoka są bardzo duże, max. luz w granicach 0,65 mm to tłumaczy takie "ciasne" pasowanie. W przypadku DKW I BSA ten parametr jest poniżej 0,30 mm i dlatego też pasowanie jest na poziomie 0,07 -0,08 mm. Prościej mówiąc ja mam tłoki bardziej walcowe, ty stożkowe a w twoim przypadku duża zbieżność i owalizacja kompensuje rozszerzalność cieplną.

[ Dodano: Pią 09 Kwi, 2021 ]
PS czyli będzie Gut :thumbup:

[ Dodano: Pią 09 Kwi, 2021 ]
PS2 jednakże tak duża zbieżność tłoka powoduje ukosowanie tłoka w cylindrze i nierównoległe doleganie pierścieni do gładzi, więc zanim dasz mu w palnik pierw go rozgrzej :chillout:
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

dziękuję Marek, te komentarze to dla mnie dobra nauka.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

Widziałeś? https://www.youtube.com/watch?v=wjPQiVYAXYk
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

tak nawet skomentowałem parę postów wyżej

awtowelo napisał/a:
Dwa filmy motywacyjne (po ich obejrzeniu sam zacząłem myśleć o WLA :) ):

https://www.youtube.com/watch?v=AV37YhMzA4E

https://www.youtube.com/watch?v=wjPQiVYAXYk
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

Ło Panie, kto to pamięta, to było w czasach jak w Polsce było poniżej 1000 zachorowań dziennie. :] A kiedy nowe tłoki objeżdżasz?
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2021   

Nieprędko, realnie (i optymistycznie) planuję za rok mieć wszystko już do złożenia. Potem składanie i dopiero próba odpalenia. Czyli tak za 2 lata.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 23 Sty, 2022   

Ostatnio zmieniony przez tomaszek_le Nie 13 Lut, 2022, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 28 Sty, 2022   

Podczas gdy mój silnik przechodzi katusze remontowe ja dla odstresowania postanowiłem zregenerować (czytaj wymienić uszkodzone na nowe elementy) przerywacz. Wydaje się przekombinowany w porównaniu do iżowego. Tu Amerykanie na pewno nie skopiowali Niemców.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna